Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Marki > Talbot

     

    Peugeot 205 T16 – 205 to samochód osobowy klasy aut miejskich produkowany przez francuską markę Peugeot latach 1983-1998. Wielokrotnie nagradzany model 205 uważany jest za przełomowy model Peugeota, który zapoczątkował jego sukcesy finansowe. Przed 205 Peugeot był uważany za najbardziej konserwatywnego producenta spośród francuskiej "wielkiej trójki", który potrafi wytwarzać tylko wielkie sedany takie, jak 504 i 505. U genezy 205 leży przejęcie przez Peugeota firmy Simca w 1978 roku, która posiadała doświadczenie w tworzeniu małych samochodów. W 205 stosowano wiele rodzajów silników benzynowych i diesli. W kilkuset egzemplarzach wyprodukowano wersję Turbo 16 (T16) skonstruowaną wspólnie przez Peugeota i firmę Talbot. Samochód posiadał napęd na 4 koła, silnik umieszczony centralnie o pojemności skokowej 1,8 l wraz z turbosprężarką. Był krótszy od Lancii Delty, lecz miał większy rozstaw osi. Samochodem takim, przygotowanym pod rajdy, jeździł m.in. Ari Vatanen. Samochód w wersji T16 ma na koncie dwa zwycięstwa z rzędu w Rajdowych Mistrzostwach Świata w roku 1985 i 1986 oraz trzy z rzędu zwycięstwa w Rajdzie Dakar w latach 1987-1989.
    205 to samochód osobowy klasy aut miejskich produkowany przez francuską markę Peugeot latach 1983-1998. Wielokrotnie nagradzany model 205 uważany jest za przełomowy model Peugeota, który zapoczątkował jego sukcesy finansowe. Przed 205 Peugeot był uważany za najbardziej konserwatywnego producenta spośród francuskiej "wielkiej trójki", który potrafi wytwarzać tylko wielkie sedany takie, jak 504 i 505. U genezy 205 leży przejęcie przez Peugeota firmy Simca w 1978 roku, która posiadała doświadczenie w tworzeniu małych samochodów. W 205 stosowano wiele rodzajów silników benzynowych i diesli. W kilkuset egzemplarzach wyprodukowano wersję Turbo 16 (T16) skonstruowaną wspólnie przez Peugeota i firmę Talbot. Samochód posiadał napęd na 4 koła, silnik umieszczony centralnie o pojemności skokowej 1,8 l wraz z turbosprężarką. Był krótszy od Lancii Delty, lecz miał większy rozstaw osi. Samochodem takim, przygotowanym pod rajdy, jeździł m.in. Ari Vatanen. Samochód w wersji T16 ma na koncie dwa zwycięstwa z rzędu w Rajdowych Mistrzostwach Świata w roku 1985 i 1986 oraz trzy z rzędu zwycięstwa w Rajdzie Dakar w latach 1987-1989.
    Brytyjska motoryzacja z naszej perspektywy wydaje się być dość egzotyczna, ale dawno temu z jej potęgą mogli mierzyć się tylko Amerykanie. Jasne, na każdego wspaniałego Jaguara czy Bentleya przypada z dziesięć Austinów Allegro, lecz pośród morza dyskusyjnie udanych konstrukcji dla Kowalskiego można trafić na prawdziwe perełki. Takie jak Talbot Sunbeam Lotus.
    22 stycznia 2022, 12:09 przez DanAndCarsOfficial (PW) | Do ulubionych | Skomentuj