Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Profil użytkownika

    Pitol

    Kierowca
    Zamieszcza materiały od: 14 lutego 2014 - 15:53
    Ostatnio: 11 stycznia 2015 - 19:43
    • Materiałów na głównej: 11 z 14 (3 usunietych przez adm.)
    • Punktów za materiały: 459
    • Komentarzy: 38
    • Punktów za komentarze: 15
     
    Syrenka spotkana w Koninie –
    16 września 2014, 20:29 przez Pitol (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Prototypy polskiej motoryzacji #4 – Syrena 110 - 1965r

Jeden z pierwszych hatchbacków na świecie. Zbudowano go jeszcze w latach 60. Miał zastąpić Syrenę 104. Ambitne plany zakładały produkcję 50 000 sztuk rocznie. Samochód był nie tylko nowoczesny, ale też innowacyjny. Miał przednią część w postaci ramy, która można było odkręcić od reszty nadwozia na czas napraw.
Całe zawieszenie było resorowane sprężynami i w pełni niezależne. Pod maską miał pracować 4-suwowy silnik, ale prace nad Syreną 110 porzucono ze względu na zakup licencji na Fiata 125p. Przetrwały dwa egzemplarze testowe, napędzane 3-cylindrowymi dwusuwami. Jeden jest w rękach prywatnych, drugi stoi w Muzeum Motoryzacji w Warszawie.
    Syrena 110 - 1965r

    Jeden z pierwszych hatchbacków na świecie. Zbudowano go jeszcze w latach 60. Miał zastąpić Syrenę 104. Ambitne plany zakładały produkcję 50 000 sztuk rocznie. Samochód był nie tylko nowoczesny, ale też innowacyjny. Miał przednią część w postaci ramy, która można było odkręcić od reszty nadwozia na czas napraw.
    Całe zawieszenie było resorowane sprężynami i w pełni niezależne. Pod maską miał pracować 4-suwowy silnik, ale prace nad Syreną 110 porzucono ze względu na zakup licencji na Fiata 125p. Przetrwały dwa egzemplarze testowe, napędzane 3-cylindrowymi dwusuwami. Jeden jest w rękach prywatnych, drugi stoi w Muzeum Motoryzacji w Warszawie.
    10 sierpnia 2014, 14:14 przez Pitol (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Co by było gdyby - prototypy polskiej motoryzacji #3 – Syrena Sport
1957 - 1960
Polski sportowy roadster projektowany w FSO. Opierał się na konstrukcji samonośnej, a karoserię wykonano z tworzyw sztucznych. Napędzał go czterosuwowy, dwucylindrowy, chłodzony powietrzem silnik typu Boxer o mocy ok. 35 KM. Umieszczona z przodu jednostka napędzała przednie koła. Zawieszenie pochodziło z Syreny 100, tylne zaś zaprojektowano od podstaw. Auto powstało jako
platforma testowa dla szeregu rozwiązań, technologii i podzespołów przewidzianych dla modernizacji produkowanej seryjnie od 1955 roku klasycznej Syreny. Nigdy nie zamierzano wprowadzić go do seryjnej produkcji. Stojący w magazynie OBR samochód został komisyjnie zniszczony ok. 1975 roku wraz z szeregiem innych prototypów FSO, aby zwolnić przestrzeń garażową. Powstało kilka replik auta. Najbliższą stylistycznie oryginałowi zaprezentowano podczas jubileuszowego 50. Rajdu Barbórka w 2012 r.
    Syrena Sport
    1957 - 1960
    Polski sportowy roadster projektowany w FSO. Opierał się na konstrukcji samonośnej, a karoserię wykonano z tworzyw sztucznych. Napędzał go czterosuwowy, dwucylindrowy, chłodzony powietrzem silnik typu Boxer o mocy ok. 35 KM. Umieszczona z przodu jednostka napędzała przednie koła. Zawieszenie pochodziło z Syreny 100, tylne zaś zaprojektowano od podstaw. Auto powstało jako
    platforma testowa dla szeregu rozwiązań, technologii i podzespołów przewidzianych dla modernizacji produkowanej seryjnie od 1955 roku klasycznej Syreny. Nigdy nie zamierzano wprowadzić go do seryjnej produkcji. Stojący w magazynie OBR samochód został komisyjnie zniszczony ok. 1975 roku wraz z szeregiem innych prototypów FSO, aby zwolnić przestrzeń garażową. Powstało kilka replik auta. Najbliższą stylistycznie oryginałowi zaprezentowano podczas jubileuszowego 50. Rajdu Barbórka w 2012 r.
    8 sierpnia 2014, 20:40 przez Pitol (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Co by było gdyby - prototypy polskiej motoryzacji #1 – Luksusowy samochód osobowy opracowany przez zespół Polskich konstruktorów, któremu w latach 30. przewodził inż. Zygmunt Okołów. Niezależne zawieszenie o dwóch wahaczach poprzecznych przy każdym z kół, automatyczne smarowanie odpowiednich elementów podwozia, hydrauliczne amortyzatory podwójnego działania czy układ resorujący składający się z czterech długich drążków skrętnych, umożliwiających regulację
prześwitu w zakresie 180-230 mm z poziomu kabiny pasażerskiej były autorskimi pomysłami polskich inżynierów i dziś nie zaskakują, ale w latach 30. były innowacyjne. Silnik V8 o pojemności 3888 cm3 rozwijał moc 96 KM. Skrzynia biegów pozwalała na zmianę przełożeń bez użycia sprzęgła, które było wykorzystywane tylko podczas ruszania. Pod koniec lat 30. zapadła decyzja o rozpoczęciu produkcji, jednak II wojna światowa przekreśliła te plany. Zespół podwozia można dziś oglądać w Muzeum Techniki w Warszawie.
    Luksusowy samochód osobowy opracowany przez zespół Polskich konstruktorów, któremu w latach 30. przewodził inż. Zygmunt Okołów. Niezależne zawieszenie o dwóch wahaczach poprzecznych przy każdym z kół, automatyczne smarowanie odpowiednich elementów podwozia, hydrauliczne amortyzatory podwójnego działania czy układ resorujący składający się z czterech długich drążków skrętnych, umożliwiających regulację
    prześwitu w zakresie 180-230 mm z poziomu kabiny pasażerskiej były autorskimi pomysłami polskich inżynierów i dziś nie zaskakują, ale w latach 30. były innowacyjne. Silnik V8 o pojemności 3888 cm3 rozwijał moc 96 KM. Skrzynia biegów pozwalała na zmianę przełożeń bez użycia sprzęgła, które było wykorzystywane tylko podczas ruszania. Pod koniec lat 30. zapadła decyzja o rozpoczęciu produkcji, jednak II wojna światowa przekreśliła te plany. Zespół podwozia można dziś oglądać w Muzeum Techniki w Warszawie.
    31 lipca 2014, 19:22 przez Pitol (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Na blask –
    21 marca 2014, 16:51 przez Pitol (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Rzadki, nieznany - Jensen Interceptor – Czyli angielski Muscle Car
    Czyli angielski Muscle Car
    17 marca 2014, 20:25 przez Pitol (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Kolejny sprzęt z planu – Escort chyba :-)
    Escort chyba :-)
    17 marca 2014, 22:30 przez Pitol (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (6)
    Tego samochodu nie trzeba przedstawiać – Wszyscy wiedzą z jakiego filmu lecz może nie widzą co to. DeLorean DMC-12
    Wszyscy wiedzą z jakiego filmu lecz może nie widzą co to. DeLorean DMC-12
    17 marca 2014, 19:03 przez Pitol (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Chevy Impala –
    16 marca 2014, 22:40 przez Pitol (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    A nocą... –
    11 marca 2014, 22:01 przez Pitol (PW) | Do ulubionych | Skomentuj