Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 87 takich materiałów
    Wyjaśnienie od autora nagrania:

    "dlaczego nie zjechałeś na prawo".
    Albo bardziej trafny:
    "Wszyscy piszą o zjechaniu i przepuszczaniu... Co??? Autor filmu miał ze 3 okazje żeby wrócić na prawy pas kończąc wyprzedzenie. Nie przepuszczanie. Nawet jakby nie było tego chama z Passata to autor nie WRACA na prawy pas".

    Otóż przy wyprzedzaniu. niezwłocznie po jego zakończeniu należy wrócić na prawy pas. Tak mówią przepisy!
    Ale co znaczy "niezwłocznie" wrócić?
    Dla śmiechu mogę napisać, że Trybunał Konstytucyjny uznał iż to 14 dni...
    Ale oczywiście nie o taka datę chodzi - chodzi o pierwszą możliwość, przy której zapewnimy pełne bezpieczeństwo manewru. Już widać, że zapewne będzie to też zależało od pogody czy stanu nawierzchni... ale w tym przypadku te są dobre.
    I tutaj z pomocą przychodzi nam GDDKiA z tablicą która jest na obwodnicy i informuje, że odległość bezpieczna to:
    70 metrów przy 120 kmh i 45 metrów przy 80 kmh.
    My jechaliśmy 100-110 kmh więc w tym przypadku bezpieczna odległość to około 60 metrów.
    Zatem by "bezpiecznie" zjechać na prawy pas potrzebna jest taka luka bym zarówno ja jak i pojazd za mną posiadał bezpieczną odległość. 60 metrów przed moim autem + 5 metrów mojego auta + 60 metrów za moim autem = 130 metrów w sumie.
    - Miedzy autobusem a dostawczym było ~50 metrów. Dużo za mało.
    - Między dostawczym a BMW było ~80 metrów. Nadal za mało.
    - Miedzy BMW a ciężarowym było ~100 metrów.
    Powyższe odległości ustalałem "po słupkach" w widoku z przedniej kamery - aby widzieć dokładnie tak jak kierowca.

    Jak widać nigdzie nie miałem obowiązku zjechać na prawy pas, gdyż przepisy jasno precyzują kiedy "muszę" zakończyć manewr wyprzedzania - i te warunku tutaj nie zostały spełnione.
    Oczywiście mogłem zjechać "na własną odpowiedzialność" - wtedy gdyby pojazd przede mną gwałtownie zahamował i pojazd za mną na mnie najechał - ja byłbym winny pozbawienia go bezpiecznego odstępu. Prawo nie zabrania "zjechania na prawy" w lukę szerokości 10 metrów... w korku... w Norwegii na autostradzie w tym momencie już możecie dostać mandat karny właśnie za "brak zachowania bezpiecznej odległości.

    Mam nadzieję, że Ci co jeździć umieją te zasady znają.
    A Ci co mocno mnie krytykowali - zapamiętają je by swojego prawa jazdy nie stracić z własnej niewiedzy...

    Pozdrawiam serdecznie wszystkich kierowców którzy jeżdżą bezpiecznie!
    26 kwietnia 2021, 10:36 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    "Z prawem jazdy pożegnała się kierująca osobowego forda, która zignorowała światło czerwone nadawane przez sygnalizator drogowy i zderzyła się z prawidłowo jadącym oplem. Na szczęście mimo poważnie wyglądającego zdarzenia nikt nie odniósł poważniejszych obrażeń.

    01.04.2021 o godzinie 21:20 w rejonie skrzyżowania ulicy Sikorskiego z ul. Pstrowskiego w Olsztynie doszło do poważnego zdarzenia drogowego z udziałem dwóch aut osobowych. Mimo groźnej sytuacji na szczęście w tym zdarzeniu nikt poważnie nie ucierpiał. Skończyło się na uszkodzeniu samochodów i urządzeń drogowych.

    Pracujący na miejscu zdarzenia policjanci z wydziału ruchu drogowego ustalili, że przyczyną zdarzenia było niezastosowanie się do sygnalizacji świetlnej 30-letniej kierującej osobowym forda. Kobieta jadąc ul. Sikorskiego w kierunku ul. Obiegowej zderzyła się z prawidłowo jadącym kierowcą opla. Badanie alkomatem nie wykazało obecności alkoholu w organizmach uczestników zdarzenia.

    W związku z tym, że 30-latka swoim zachowaniem w rażący sposób naruszyła zasady bezpieczeństwa w ruchu drogowym policjanci nie mieli wątpliwości, aby zatrzymać jej prawo jazdy. Funkcjonariusze sporządzili stosowną dokumentację, która razem z wnioskiem o zatrzymanie uprawnień do kierowania przesłana zostanie do sadu, który zdecyduje o dalszym losie kobiety."

    posiadasz film lub zdjęcie które chcesz udostępnić?
    Wyślij go do nas:
    19asz88@gmail.com
    lub przez konto na FB:
    www.facebook.com/AutemSzanujeZasady
    za każde zaangażowanie bardzo mocno dziękujemy. ASz

    -Bardzo dziękuję za obejrzenie filmu i odwiedzenie mojego profilu. Nie zapomnij za subskrybować mojego kanału oraz koniecznie zostaw łapkę w górę i komentarz-

    #AutemSzanujeZasady
    #ASz
    www.youtube.com/AutemSzanujeZasady

    Mój profil został stworzony po to aby:
    -Wzbudzić czujność kierowców;
    -Nauczyć społeczność, poprawności poruszania się na drodze;
    -Szanowania Kodeksu Drogowego;
    -Wyjaśnieniu Zasad Ruchu Drogowego;
    -Przedstawienia wizualnego zagrożenia na drodze;
    -Zadbanie o zdrowie i życie swoje i innych;
    -Staramy się być na bieżąco by przedstawiać wam newsy,
    wypadki, kolizje, katastrofy, ciekawostki oraz informacje.
    2 kwietnia 2021, 20:02 przez AutemSzanujeZasady (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    AutemSzanujeZasady

    Dojeżdżam do zwężki gdzie zawsze sprawnie funkcjonuje jazda na suwak, przede mną też widać że w miarę się to odbywa ale czarne audi TT jednak na drodze uznaje swoje zasady - płynnie wykonuję manewr ale kierowca trąbi i miga długimi, na całe szczęście po prawej jest pusto więc trochę naginam przepisy ale zachowuje jako-taką płynność ruchu i jadę jak gdyby nigdy nic w swoim kierunku ... dojeżdżam do przejazdu przez torowisko tramwajowe, kierowca audi dojeżdża do mnie i szybko od krzyków próbuje przejść do czynów, wyskakuje z auta i idzie w kierunku moich drzwi z pałką w ręku - nie mam chęci na konfrontację z ... i odjeżdżam w swoim kierunku.
    27 stycznia 2021, 21:43 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Zasada ograniczonego zaufania
    Art. 4 ustawy Prawo o ruchu drogowym wyraża podstawową zasadę ruchu drogowego, tj. zasadę ograniczonego zaufania na drodze. Zasada ta różni się od tzw. zasady bezwzględnego zaufania, w której zakłada się, iż wszyscy uczestnicy ruchu zachowują się przepisowo oraz od zasady bezwzględnego braku zaufania, która zakłada, iż nikt nie przestrzega przepisów ruchu drogowego.
    -Bardzo dziękuję za obejrzenie filmu i odwiedzenie mojego profilu. Nie zapomnij za subskrybować mojego kanału oraz koniecznie zostaw łapkę w górę i komentarz-
    Subskrybuj i bądź na bieżąco
    posiadasz film, który chcesz udostępnić?
    Wyślij go do nas:
    19asz88@gmail.com
    Staramy się pokazywać sytuację na drogach, do których nie powinno dochodzić.
    Każde łamanie przepisów ruchu drogowego, nie może być bezkarne.
    Niech filmy staną się przestrogą dla innych.
    Pamiętaj - Kierowca to osoba odpowiedzialna, nie tylko za siebie!
    Również zajmujemy się przekazywaniem wiedzy o ruchu drogowym,
    aby każdy mógł czuć się bezpiecznie na drodze.
    20 stycznia 2021, 16:53 przez AutemSzanujeZasady (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    AutemSzanujeZasady

    „Jazda na suwak” – metoda dojazdu do zwężenia jezdni, polegająca na kontynuowaniu ruchu na obu pasach do samego momentu zwężenia, a następnie przepuszczania przez każdy pojazd jednego pojazdu z pasa, który się kończy.
    14.01.2021 Wrocław
    -Bardzo dziękuję za obejrzenie filmu i odwiedzenie mojego profilu. Nie zapomnij za subskrybować mojego kanału oraz koniecznie zostaw łapkę w górę i komentarz-
    Subskrybuj i bądź na bieżąco
    17 stycznia 2021, 12:45 przez AutemSzanujeZasady (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    AutemSzanujeZasady

    Ronda i związane z nimi problemy kierowców.

    Mandaty za złamanie przepisów na rondach
    - Nieustąpienie pierwszeństwa przy zmianie pasa ruchu - 250 zł/5 pkt
    - Nieodpowiednie ustawienie pojazdu na jezdni przed skrętem - 150 zł
    - Nieustąpienie pierwszeństwa nadjeżdżającemu pojazdowi szynowemu - 250 zł/6 pkt
    - Niezastosowanie się do znaku C-12 „ruch okrężny” - 250 zł/5 pkt
    - Nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniu oznaczonym znakami określającymi pierwszeństwo - do 500 zł/6 pkt

    Jeśli przed rondem umieszczono znaki „ruch okrężny” i „ustąp pierwszeństwa”, to pojazdy znajdujące się już na skrzyżowaniu mają pierwszeństwo przed tymi, które na skrzyżowanie chcą wjechać; ta zasada dotyczy również tramwajów – wjeżdżając na rondo, przepuszczają pojazdy znajdujące się na nim, natomiast przy zjeździe ze skrzyżowania nabywają pierwszeństwa. Uwaga! Jeżeli przed rondem umieszczono wyłącznie znak C-12 „ruch okrężny” (bez znaku „ustąp pierwszeństwa”), to obowiązuje zasada „prawej ręki”, czyli wjeżdżający na rondo mają pierwszeństwo przed tymi, którzy już po nim jadą. Tak oznakowane skrzyżowania zdarzają się jednak bardzo rzadko.

    Jeżeli na rondzie funkcjonuje sygnalizacja świetlna, to ona decyduje o pierwszeństwie przejazdu (dotyczy także tramwajów); jeśli sygnalizatory jednocześnie zezwalają na ruch tramwajów i samochodów, to tramwaj ma pierwszeństwo przed samochodem. Ważne: na skrzyżowaniu oznaczonym znakami C-12 tramwaj ma pierwszeństwo także wtedy, gdy skręca, a auto jedzie na wprost!

    Zajmując pas ruchu przed wjazdem na rondo, należy robić to zgodnie z ogólnymi zasadami. Jeśli jedziemy prosto lub skręcamy w prawo, najwygodniej i najbezpieczniej zająć prawy pas; podczas opuszczania ronda z pasa innego niż prawy przecinamy inne pasy ruchu. W takiej sytuacji mamy obowiązek ustąpić pierwszeństwa pojazdom znajdującym się na tych pasach (np. jadącym na wprost).

    Przy zmianie pasa na rondzie obowiązują takie same zasady, jak na prostej drodze, a to oznacza, że zgodnie z kodeksem drogowym kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony. Zmieniając pas, ustępujemy temu, kto już po nim jedzie, a w sytuacji, kiedy wykonujemy manewr zmiany pasa równocześnie z innym autem, pierwszeństwo ma ten, kto jest po prawej stronie.
    Wiele kontrowersji wzbudza kwestia używania kierunkowskazów na rondzie i tuż przed nim. Niektórzy kierowcy, szczególnie na niewielkich rondach, sygnalizują zamiar skrętu w lewo jeszcze przed wjazdem na skrzyżowanie, a dopiero przed samym zjazdem z ronda włączają prawy kierunkowskaz. Takiego zachowania uczą swoich kursantów niektóre szkoły nauki jazdy, zdarzało się nawet, że oczekiwali tego egzaminatorzy podczas egzaminów na prawo jazdy.

    -Bardzo dziękuję za obejrzenie filmu i odwiedzenie mojego profilu. Nie zapomnij za subskrybować mojego kanału oraz koniecznie zostaw łapkę w górę i komentarz-
    Subskrybuj i bądź na bieżąco
    10 stycznia 2021, 21:30 przez AutemSzanujeZasady (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Kolejny zawodowy kierowca, który lusterka ma dla ozdoby i za nic ma wszelkie zasady ruchu drogowego, o bezpieczeństwie nawet nie wspominając. Chciał przykozaczyć wyprzedzając innego truckera na autostradzie A4, jednak chyba dostrzegł w lusterku, że ma lewy pas zajęty, więc odbił w prawo, co niestety w rezultacie zakończyło się wywrotką całego zestawu.
    Chwila nieuwagi, chwila głupoty, a nieszczęście gotowe.
    7 listopada 2020, 18:03 przez maars (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Skrzyżowanie – Witam. Na ulicy Malczewskiego oba pasy prowadzą na wprost. Za skrzyżowaniem jest już jeden pas ruchu, ale według zasady ruchu trzeba sobie wyobrazić linię dzielącą te dwa pasy... Co w sytuacji gdy oba samochody jadą na wprost. Który ma pierwszeństwo? Ten z prawej czy ten który utrzymuje swój pas ruchu... Dodam że zatoczka autobusowa zweza się czyli tak jakby kończyła pas ruchu. Proszę o odpowiedz
    Witam. Na ulicy Malczewskiego oba pasy prowadzą na wprost. Za skrzyżowaniem jest już jeden pas ruchu, ale według zasady ruchu trzeba sobie wyobrazić linię dzielącą te dwa pasy... Co w sytuacji gdy oba samochody jadą na wprost. Który ma pierwszeństwo? Ten z prawej czy ten który utrzymuje swój pas ruchu... Dodam że zatoczka autobusowa zweza się czyli tak jakby kończyła pas ruchu. Proszę o odpowiedz
    23 lipca 2020, 23:07 przez ~Raf190784 | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Źródło:

    Google maps