Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 87 takich materiałów
    Red Bull X2010 – Samochód jest odpowiedzą na pytanie "A co by było, gdyby...?", wszystkie zasady przy projektowaniu zostały pominięte, jest połączeniem różnych technologii. Samochód Red Bull X2010 Prototype jest wyrazem ciekawości, pasji i sił, które razem zapewniają wygląd, symulację fizyki, technologię wyścigową oraz jazdę na najwyższym światowym poziomie. Samochód zbliża się do granic możliwości kierowców, samochód osiąga prędkość maksymalną ponad 450 km/h a jego maksymalne przeciążenie czołowe lub boczne wynosi 8,25 G przy 300 km/h. Prototyp jest napędzany silnikiem o pojemności 3,0-litra z dwiema turbosprężarkami w układzie Twin-Turbo. Widlasta szóstka produkuje 1500 koni mechanicznych i 714 Nm momentu obrotowego. Pojazd przyspiesza do pierwszej setki w 1,4-sekundy. Pojazd został zaprojektowany do gry Gran Turismo 5, powstały jednak 3 egzemplarze na świecie.
    Samochód jest odpowiedzą na pytanie "A co by było, gdyby...?", wszystkie zasady przy projektowaniu zostały pominięte, jest połączeniem różnych technologii. Samochód Red Bull X2010 Prototype jest wyrazem ciekawości, pasji i sił, które razem zapewniają wygląd, symulację fizyki, technologię wyścigową oraz jazdę na najwyższym światowym poziomie. Samochód zbliża się do granic możliwości kierowców, samochód osiąga prędkość maksymalną ponad 450 km/h a jego maksymalne przeciążenie czołowe lub boczne wynosi 8,25 G przy 300 km/h. Prototyp jest napędzany silnikiem o pojemności 3,0-litra z dwiema turbosprężarkami w układzie Twin-Turbo. Widlasta szóstka produkuje 1500 koni mechanicznych i 714 Nm momentu obrotowego. Pojazd przyspiesza do pierwszej setki w 1,4-sekundy. Pojazd został zaprojektowany do gry Gran Turismo 5, powstały jednak 3 egzemplarze na świecie.
    22 lutego 2014, 22:19 przez Lisiasty (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Też macie wrażenie, że zmotoryzowane społeczeństwo głupieje? Wydawać by się mogło, że nie ma prostszej zasady, niż "ustąp pierwszeństwa"... Jak się okazuje i to niektórych przerasta. Dobrze, że gość na lewym pasie wyczaił o co chodzi i zrobił mi miejsce do zjechania.
    3 lutego 2014, 22:52 przez Jackass89 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Źródło:

    własne.

    Turbodziura – Ten budzący wielkie kontrowersje przycisk został zlikwidowany. Nie ma go - więc nie będzie hejtu i umyślnego minusowania. Za to będzie większy odsiew do archiwum przeze mnie. Na główną trafią nieliczni. I nie ma zasady - najwięcej głosów - jest główna. Główna będzie dla materiałów wartościowych, a nie takich, w których widać, że ktoś się zmówił i zrobił sobie akcję głosowania na zdjęcie.

W dalszym ciągu nie tolerujemy ogłoszeń sprzedaży, obrażania innych marek, czy innych użytkowników. Takie zachowania nagradzamy banem. Spam też natychmiast będzie traktowany jako ban. Zgłoszenia obrazków - można kliknąć było i dodać komentarz czemu zgłaszacie obrazek - ja wszystko widzę i czytam. UWAGA - ważne - można oberwać bana z automatu za spam w komentarzach. Więc nie radzę spamować...
    Ten budzący wielkie kontrowersje przycisk został zlikwidowany. Nie ma go - więc nie będzie hejtu i umyślnego minusowania. Za to będzie większy odsiew do archiwum przeze mnie. Na główną trafią nieliczni. I nie ma zasady - najwięcej głosów - jest główna. Główna będzie dla materiałów wartościowych, a nie takich, w których widać, że ktoś się zmówił i zrobił sobie akcję głosowania na zdjęcie.

    W dalszym ciągu nie tolerujemy ogłoszeń sprzedaży, obrażania innych marek, czy innych użytkowników. Takie zachowania nagradzamy banem. Spam też natychmiast będzie traktowany jako ban. Zgłoszenia obrazków - można kliknąć było i dodać komentarz czemu zgłaszacie obrazek - ja wszystko widzę i czytam. UWAGA - ważne - można oberwać bana z automatu za spam w komentarzach. Więc nie radzę spamować...
    5 stycznia 2014, 19:07 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (54)
    By wszysytkim żyło się lepiej – Przycisk Turbodziura służy do odsiewu spamu czy obrazków poniżej krytyki. Nie klikamy go dla zasady ot tak. Nie czyń drugiemu, co Tobie niemiłe. 
Szczegóły i jeszcze więcej:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Interpunkcja 
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ortografia
    Przycisk Turbodziura służy do odsiewu spamu czy obrazków poniżej krytyki. Nie klikamy go dla zasady ot tak. Nie czyń drugiemu, co Tobie niemiłe.
    Szczegóły i jeszcze więcej:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Interpunkcja
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Ortografia
    3 stycznia 2014, 15:27 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (56)
    Rozwiązanie konkursu - mamy zwycięzców! – Ogłaszam zwycięzców. Po rozmowach z wrzucającymi postanowiliśmy nie brać pod uwagę głosów z Paulem Walkerem. Chyba każdy się zgodzi, że to by nie było za fajne wykorzystać czyjąś śmierć.

Polubienia (7 nagród):
Lista: 
http://motokiller.pl/top/facebook_miesiac

Zwycięzcy: kowalesko861, MagicMan1123, TurboNews, matus952, FireWall, wnucek, adek1997
Ostatni nagrodzony ma 1,9 tys. polubień, kolejna osoba ma 1,7 tys.

Użytkownicy wrzucający regularnie (8 nagród z pominięciem administracji i osób nagrodzonych za polubienia):
http://motokiller.pl/topka/users
mepsfiu, PiereLuigi, xDEMON93x, Norbi97, italianiec, patryko, Chlodny, leady
Ostatnia nagrodzona ma 922 wrzuty, kolejna osoba ma 723 wrzuty

Screena nie zrobiłem - bowiem każdy może zajrzeć i zobaczyć wyniki są jawne - dlatego podaję linki.

Wkrótce zaczynam wysyłkę PW z prośba o adresy - na odpowiedź czekam do 18 grudnia do 23:59 - po tym terminie wysyłam PW do kolejnej osoby z topki użytkowników!


Gratuluję zwycięzcom! Ci, którym się nie udało, a chcą mieć ten kalendarz - można sobie go zakupić. Szczegóły tu:

http://motokiller.pl/128329

Mam nadzieję, że zostaniecie z nami na MotoKiller i nadal będziemy tworzyć tę super stronkę!








Zmiana zasad - ponieważ dochodzą mnie głosy, że nie każdy ma FB - wobec czego obrazki dodajemy na główną jak zawsze - na podstawie mocy. Natomiast nie zmienia się zasada przyznania kalendarzy. Zbieramy polubienia do obrazków już dodanych na główną i 7 osób z największą ilością polubień otrzyma kalendarze). Można rozsyłać obrazek znajomym do polubienia - można prosić o polubienie na forach. Nie wolno tylko wymuszać polubień na MotoKillerze bezpośrednio pod obrazkiem! Mam nadzieję, że ten zapis się spodoba wszystkim.
Minusy mnie nie interesują - i tak główna rozgrywka to polubienia, więc hejterzy mogą sobie odpuścić minusowanie.


Regulamin konkursu (zmieniony i poprawiony)

Konkurs startuje 15 listopada od godziny 0:01

W konkursie wygrają tylko zarejestrowani użytkownicy Motokiller - jest to wymóg - użytkownikowi niezarejestrowanemu nie mam jak wysłać PW. Rejestracja nic nie kosztuje - jest za darmo.

Najpierw kilka słów o nagrodzie - będzie nią 15 sztuk ekskluzywnego kalendarza Motokiller na rok 2014. Dlaczego ekskluzywnego? Bo wyszło go tylko 20 sztuk, ale 5 zostało rozdzielone pomiędzy administrację. Reszta dla Was. Jak wygrać kalendarz? To proste - docenimy osoby, które wrzucają regularnie i takie, które wrzucają dobre materiały. 


Zasady konkursu.

Dodajesz zdjęcia lub filmy do poczekalni. Oceniasz je klikając jest moc i Lubię to! Codziennie 150 - 170 materiałów z największą mocą będzie szła na główną. Pozostałe nie będą mieć szczęścia - nie pójdą na główną. Albo pierwszego dnia się załapią, albo wcale - więc warto wrzucać DOBRE materiały. Od tej pory moc nie będzie miała znaczenia dla konkursu - na wynik będą rzutować tylko polubienia! Dlatego na głównej nie zapominaj polubić obrazków.

Konkurs trwa do 15 grudnia do godziny 23:59 (zgłaszanie materiałów do 14 grudnia do 23:59 - potem jeszcze dzień głosowana) - by każdemu dać szansę. 

W przypadku, gdy nie będzie wystarczająco dużo polubień, pierwszeństwo dodawania materiałów na główną mają filmy, potem dopiero moc obrazka. Dlaczego tak? Bo filmów jest mało, a są fajne i chcę, by ich było jak najwięcej. Oczywiście wszelkie duplikaty będą usuwane, a materiały złośliwie zminusowane, a z dużą ilością polubień i tak znajdą się na głównej, wiec minusowanie możesz sobie odpuścić.
Kalendarza nie będzie można zakupić - tylko wygrać. Dlaczego? Bo wolę je rozdać. I przy okazji nagrodzić 15 osób za wkład na MotoKiller jaki wnoszą.

Obrazki podpisuj zgodne z zasadą poprawnej polszczyzny. Czyli nie pomijaj literek ę ą ś ć. Nie Pisz Każdego Wyrazu Wielka Literą W Opisie - takie materiały będziemy odrzucać bez poprawiania. Będziemy mieć pewnie ponad 700 materiałów do poprawy - więc trochę nam pomóż. Nazwy Własne piszemy poprawnie, czyli Renault Clio, a nie renault clio. BMW a nie Bmw. NIE KRZYCZYMY - tylko w uzasadnionych wypadkach piszemy wielką literą - jak wspomniane BMW. A i jeszcze jedno - niemiecka firma produkująca auta sportowe nazywa się Porsche - serio.


Jak rozdamy kalendarze?

7 szt kalendarzy damy osobom, które przez czas trwania konkursu uzyskają najwięcej polubień (moc nie jest ważna - nie liczy się). http://motokiller.pl/top/facebook_miesiac
8 szt kalendarzy damy osobom ze szczytu tej listy (pomijając adminów i osoby, które otrzymały kalendarze za polubienia). http://motokiller.pl/topka/users (będzie obowiązywać stan listy z 16 grudnia z godziny 00:00 - będzie wtedy zrobiony screen listy).

Obowiązuje zasada - jedna osoba - jeden kalendarz. Więc nawet jeśli będziesz na dwóch listach, to i tak otrzymasz jeden kalendarz. 


Odbiór nagrody:

16 grudnia do zwycięzców wysyłam PW z prośbami o adres do wysyłki. Jeśli nie będę miał adresów do 18 (do godziny 23:59) grudnia - nagroda przepada a 19 grudnia wysyłam PW do następnej osoby z top użytkowników. Te osoby mają 2 dni na odesłanie adresu i tak będę wysyłał, aż wyczerpię całą pulę kalendarzy.

Powodzenia w konkursie.
    Ogłaszam zwycięzców. Po rozmowach z wrzucającymi postanowiliśmy nie brać pod uwagę głosów z Paulem Walkerem. Chyba każdy się zgodzi, że to by nie było za fajne wykorzystać czyjąś śmierć.

    Polubienia (7 nagród):
    Lista:
    http://motokiller.pl/top/facebook_miesiac

    Zwycięzcy: kowalesko861, MagicMan1123, TurboNews, matus952, FireWall, wnucek, adek1997
    Ostatni nagrodzony ma 1,9 tys. polubień, kolejna osoba ma 1,7 tys.

    Użytkownicy wrzucający regularnie (8 nagród z pominięciem administracji i osób nagrodzonych za polubienia):
    http://motokiller.pl/topka/users
    mepsfiu, PiereLuigi, xDEMON93x, Norbi97, italianiec, patryko, Chlodny, leady
    Ostatnia nagrodzona ma 922 wrzuty, kolejna osoba ma 723 wrzuty

    Screena nie zrobiłem - bowiem każdy może zajrzeć i zobaczyć wyniki są jawne - dlatego podaję linki.

    Wkrótce zaczynam wysyłkę PW z prośba o adresy - na odpowiedź czekam do 18 grudnia do 23:59 - po tym terminie wysyłam PW do kolejnej osoby z topki użytkowników!


    Gratuluję zwycięzcom! Ci, którym się nie udało, a chcą mieć ten kalendarz - można sobie go zakupić. Szczegóły tu:

    http://motokiller.pl/128329

    Mam nadzieję, że zostaniecie z nami na MotoKiller i nadal będziemy tworzyć tę super stronkę!








    Zmiana zasad - ponieważ dochodzą mnie głosy, że nie każdy ma FB - wobec czego obrazki dodajemy na główną jak zawsze - na podstawie mocy. Natomiast nie zmienia się zasada przyznania kalendarzy. Zbieramy polubienia do obrazków już dodanych na główną i 7 osób z największą ilością polubień otrzyma kalendarze). Można rozsyłać obrazek znajomym do polubienia - można prosić o polubienie na forach. Nie wolno tylko wymuszać polubień na MotoKillerze bezpośrednio pod obrazkiem! Mam nadzieję, że ten zapis się spodoba wszystkim.
    Minusy mnie nie interesują - i tak główna rozgrywka to polubienia, więc hejterzy mogą sobie odpuścić minusowanie.


    Regulamin konkursu (zmieniony i poprawiony)

    Konkurs startuje 15 listopada od godziny 0:01

    W konkursie wygrają tylko zarejestrowani użytkownicy Motokiller - jest to wymóg - użytkownikowi niezarejestrowanemu nie mam jak wysłać PW. Rejestracja nic nie kosztuje - jest za darmo.

    Najpierw kilka słów o nagrodzie - będzie nią 15 sztuk ekskluzywnego kalendarza Motokiller na rok 2014. Dlaczego ekskluzywnego? Bo wyszło go tylko 20 sztuk, ale 5 zostało rozdzielone pomiędzy administrację. Reszta dla Was. Jak wygrać kalendarz? To proste - docenimy osoby, które wrzucają regularnie i takie, które wrzucają dobre materiały.


    Zasady konkursu.

    Dodajesz zdjęcia lub filmy do poczekalni. Oceniasz je klikając jest moc i Lubię to! Codziennie 150 - 170 materiałów z największą mocą będzie szła na główną. Pozostałe nie będą mieć szczęścia - nie pójdą na główną. Albo pierwszego dnia się załapią, albo wcale - więc warto wrzucać DOBRE materiały. Od tej pory moc nie będzie miała znaczenia dla konkursu - na wynik będą rzutować tylko polubienia! Dlatego na głównej nie zapominaj polubić obrazków.

    Konkurs trwa do 15 grudnia do godziny 23:59 (zgłaszanie materiałów do 14 grudnia do 23:59 - potem jeszcze dzień głosowana) - by każdemu dać szansę.

    W przypadku, gdy nie będzie wystarczająco dużo polubień, pierwszeństwo dodawania materiałów na główną mają filmy, potem dopiero moc obrazka. Dlaczego tak? Bo filmów jest mało, a są fajne i chcę, by ich było jak najwięcej. Oczywiście wszelkie duplikaty będą usuwane, a materiały złośliwie zminusowane, a z dużą ilością polubień i tak znajdą się na głównej, wiec minusowanie możesz sobie odpuścić.
    Kalendarza nie będzie można zakupić - tylko wygrać. Dlaczego? Bo wolę je rozdać. I przy okazji nagrodzić 15 osób za wkład na MotoKiller jaki wnoszą.

    Obrazki podpisuj zgodne z zasadą poprawnej polszczyzny. Czyli nie pomijaj literek ę ą ś ć. Nie Pisz Każdego Wyrazu Wielka Literą W Opisie - takie materiały będziemy odrzucać bez poprawiania. Będziemy mieć pewnie ponad 700 materiałów do poprawy - więc trochę nam pomóż. Nazwy Własne piszemy poprawnie, czyli Renault Clio, a nie renault clio. BMW a nie Bmw. NIE KRZYCZYMY - tylko w uzasadnionych wypadkach piszemy wielką literą - jak wspomniane BMW. A i jeszcze jedno - niemiecka firma produkująca auta sportowe nazywa się Porsche - serio.


    Jak rozdamy kalendarze?

    7 szt kalendarzy damy osobom, które przez czas trwania konkursu uzyskają najwięcej polubień (moc nie jest ważna - nie liczy się). http://motokiller.pl/top/facebook_miesiac
    8 szt kalendarzy damy osobom ze szczytu tej listy (pomijając adminów i osoby, które otrzymały kalendarze za polubienia). http://motokiller.pl/topka/users (będzie obowiązywać stan listy z 16 grudnia z godziny 00:00 - będzie wtedy zrobiony screen listy).

    Obowiązuje zasada - jedna osoba - jeden kalendarz. Więc nawet jeśli będziesz na dwóch listach, to i tak otrzymasz jeden kalendarz.


    Odbiór nagrody:

    16 grudnia do zwycięzców wysyłam PW z prośbami o adres do wysyłki. Jeśli nie będę miał adresów do 18 (do godziny 23:59) grudnia - nagroda przepada a 19 grudnia wysyłam PW do następnej osoby z top użytkowników. Te osoby mają 2 dni na odesłanie adresu i tak będę wysyłał, aż wyczerpię całą pulę kalendarzy.

    Powodzenia w konkursie.
    14 listopada 2013, 20:40 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (34)
    Źródło:

    Własne

    Twin Turbo a BiTurbo – Twin Turbo/Biturbo 

Twin Turbo/Biturbo odnosi się do turbodoładowanego silnika spalinowego, dla którego dwie turbosprężarki sprężają dopływające powietrze. Istnieją dwie powszechnie stosowane konfiguracje: równoległe Twin Turbo i szeregowe Biturbo.

Równoległe Twin Turbo 

W tym rozwiązaniu w miejscu jednego dużego źródła doładowania stosuje się identyczne dwa mniejsze. Twin Turbo stosuje się zazwyczaj w silnikach widlastych, gdzie turbosprężarki są zasilane spalinami z osobnych rzędów silnika. Użycie dwóch mniejszych źródeł doładowania pociąga za sobą ich mniejsze momenty bezwładności, co pozwala na wcześniejsze osiągnięcie optymalnych obrotów wirników turbosprężarek i polepszenie reakcji samochodu na dodawanie gazu. W niewielkim zakresie opracowano również silniki z większą liczbą turbosprężarek, aby osiągnąć dalszą poprawę reakcji na dodawanie gazu. Doprowadziło to do zastosowania czterech turbosprężarek w samochodzie Bugatti EB110.

Szeregowe Biturbo

W tego typu rozwiązaniach tylko jedna turbina jest nieprzerwanie napędzana przez spaliny, a druga załącza się w chwili odpowiedniego zapotrzebowania na moc i napędza drugą sprężarkę. W tym czasie dwa źródła doładowania pracują według zasady równoległego Twin Turbo. Zaletą tej techniki jest to, że przy niskich obciążeniach całkowity strumień objętości spalin działa tylko na jedną turbinę, co poprawia współczynnik sprawności źródeł doładowania i zmniejsza turbodziurę. Dodatkową zaletą jest to, że większa turbosprężarka osiąga optymalną prędkość obrotową jeszcze zanim jest potrzebna. Natomiast wadą jest skomplikowany układ kanałów dolotowych i wylotowych. Przykładem wykorzystania tego rozwiązania jest Ford/PSA (DW12BTED4).

Wielostopniowe turbodoładowanie

Przy wielostopniowym doładowaniu powietrze jest sprężane przez szereg ustawionych obok siebie sprężarek. Są to zazwyczaj kombinacje sprężarek mechanicznych i turbosprężarek. Osiągnięte spręże mogą być sensownie wykorzystane tylko pod warunkiem znacznie obniżonego ciśnienia zewnętrznego, tak więc technika ta odgrywa rolę tylko przy rozwoju silników lotniczych.
    Twin Turbo/Biturbo

    Twin Turbo/Biturbo odnosi się do turbodoładowanego silnika spalinowego, dla którego dwie turbosprężarki sprężają dopływające powietrze. Istnieją dwie powszechnie stosowane konfiguracje: równoległe Twin Turbo i szeregowe Biturbo.

    Równoległe Twin Turbo

    W tym rozwiązaniu w miejscu jednego dużego źródła doładowania stosuje się identyczne dwa mniejsze. Twin Turbo stosuje się zazwyczaj w silnikach widlastych, gdzie turbosprężarki są zasilane spalinami z osobnych rzędów silnika. Użycie dwóch mniejszych źródeł doładowania pociąga za sobą ich mniejsze momenty bezwładności, co pozwala na wcześniejsze osiągnięcie optymalnych obrotów wirników turbosprężarek i polepszenie reakcji samochodu na dodawanie gazu. W niewielkim zakresie opracowano również silniki z większą liczbą turbosprężarek, aby osiągnąć dalszą poprawę reakcji na dodawanie gazu. Doprowadziło to do zastosowania czterech turbosprężarek w samochodzie Bugatti EB110.

    Szeregowe Biturbo

    W tego typu rozwiązaniach tylko jedna turbina jest nieprzerwanie napędzana przez spaliny, a druga załącza się w chwili odpowiedniego zapotrzebowania na moc i napędza drugą sprężarkę. W tym czasie dwa źródła doładowania pracują według zasady równoległego Twin Turbo. Zaletą tej techniki jest to, że przy niskich obciążeniach całkowity strumień objętości spalin działa tylko na jedną turbinę, co poprawia współczynnik sprawności źródeł doładowania i zmniejsza turbodziurę. Dodatkową zaletą jest to, że większa turbosprężarka osiąga optymalną prędkość obrotową jeszcze zanim jest potrzebna. Natomiast wadą jest skomplikowany układ kanałów dolotowych i wylotowych. Przykładem wykorzystania tego rozwiązania jest Ford/PSA (DW12BTED4).

    Wielostopniowe turbodoładowanie

    Przy wielostopniowym doładowaniu powietrze jest sprężane przez szereg ustawionych obok siebie sprężarek. Są to zazwyczaj kombinacje sprężarek mechanicznych i turbosprężarek. Osiągnięte spręże mogą być sensownie wykorzystane tylko pod warunkiem znacznie obniżonego ciśnienia zewnętrznego, tak więc technika ta odgrywa rolę tylko przy rozwoju silników lotniczych.
    13 grudnia 2013, 14:52 przez RoniNek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Zasady Motocyklizmu –
    1 grudnia 2013, 21:29 przez Bobek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Rysunek - Honda Civic Type R – Type R skończony! 
Jako zapalony miłośnik VW postanowiłem dla zasady narysować Hondę, a co. Fuck logic.
To chyba najszybszy (terminowo) ukończony przeze mnie rysunek, raptem 3 dni od momentu rozpoczęcia szkicu. 
Z efektu końcowego jestem w sumie zadowolony, ale wiem że mogło być lepiej. 
Zapraszam do linku w źródle
    Type R skończony!
    Jako zapalony miłośnik VW postanowiłem dla zasady narysować Hondę, a co. Fuck logic.
    To chyba najszybszy (terminowo) ukończony przeze mnie rysunek, raptem 3 dni od momentu rozpoczęcia szkicu.
    Z efektu końcowego jestem w sumie zadowolony, ale wiem że mogło być lepiej.
    Zapraszam do linku w źródle
    16 października 2013, 20:15 przez ManieK (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Źródło:

    www.facebook.com/ManiekDrawingStudio

    łamią zasady i jeszcze atakują człowieka
    31 sierpnia 2013, 21:27 przez kotletak1992 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Diesel musi dymić – Niektórzy trzymają się tej zasady zbyt mocno
    Niektórzy trzymają się tej zasady zbyt mocno
    11 sierpnia 2013, 12:34 przez Norbi97 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    zdjęcie wykonał Ludwik98