Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 120 takich materiałów
    Hm... zbyt duża prędkość?
    8 września 2012, 12:38 przez jahho (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Piękne drogi i jeszcze piękniejsze auta! – Świat motoryzacji zza oceanu i ich uliczne korki lat 70 XX w.
    Świat motoryzacji zza oceanu i ich uliczne korki lat 70 XX w.
    15 sierpnia 2012, 22:29 przez bluecard88 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Morgan Super Sport – tej marki jeszcze tutaj nie widziałem, a to fajny trójkołowiec. lata 30te XX wieku
    Tej marki jeszcze tutaj nie widziałem, a to fajny trójkołowiec. lata 30te XX wieku
    31 lipca 2012, 13:47 przez orwo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Henderson z lat 30-tych XX wieku –
    28 maja 2012, 19:20 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ford GT (konkurs) – Wzorcem dla projektantów modelu GT, był Ford GT40 z lat 60. XX w. (GT40 – nazwa wzięła się od wysokości pojazdu tj. 40 cali). W latach 60. na torach wyścigowych w Grand Prix panowały samochody Ferrari. Ówcześni szefowie Forda postanowili przerwać tę passę i podnieść prestiż własnej firmy. Tak właśnie powstał model GT40. Ford udowodnił że może wygrywać z Ferrari zwyciężając 4 razy z rzędu 24-godzinny Wyścig Le Mans. Auto było jak na tamte czasy futurystyczne, a jego konstrukcja zapewniała stabilność i wytrzymałość potrzebną w długich, 24-godzinnych maratonach.
Ford GT, upamiętnia tamte sukcesy, lecz nie jest pierwszą próbą wskrzeszenia legendy. W latach dziewięćdziesiątych Ford zaprezentował prototyp samochodu Ford GT90 z silnikiem V12 z czterema sprężarkami o mocy 720 KM. Niestety tamten model nie doczekał się produkcji nawet w krótkiej serii.
Produkcja[edytuj]

Obecny model przypomina oryginał, choć jest od niego nieco wyższy. Posiada silnik o mocy 550 KM V8 z kompresorem, a centralne umieszczenie silnika poprawia rozkład masy i stabilność. Wnętrze posiada dużo elementów z perforowanego aluminium. Elementy takie jak elektrycznie sterowane szyby, klimatyzacja i zestaw audio znajdują się w wyposażeniu seryjnym. Auto było do nabycia w Europie za 111 tysięcy funtów (czyli około 660 tysięcy złotych wg kursu z okresu sprzedaży), a w USA za 153 tysiące dolarów (czyli około 460 tysięcy złotych, kurs z 2006). Planowano produkcję 4500 egzemplarzy, jednak zakończono ją po wytworzeniu ok. 4000 sztuk.
    Wzorcem dla projektantów modelu GT, był Ford GT40 z lat 60. XX w. (GT40 – nazwa wzięła się od wysokości pojazdu tj. 40 cali). W latach 60. na torach wyścigowych w Grand Prix panowały samochody Ferrari. Ówcześni szefowie Forda postanowili przerwać tę passę i podnieść prestiż własnej firmy. Tak właśnie powstał model GT40. Ford udowodnił że może wygrywać z Ferrari zwyciężając 4 razy z rzędu 24-godzinny Wyścig Le Mans. Auto było jak na tamte czasy futurystyczne, a jego konstrukcja zapewniała stabilność i wytrzymałość potrzebną w długich, 24-godzinnych maratonach.
    Ford GT, upamiętnia tamte sukcesy, lecz nie jest pierwszą próbą wskrzeszenia legendy. W latach dziewięćdziesiątych Ford zaprezentował prototyp samochodu Ford GT90 z silnikiem V12 z czterema sprężarkami o mocy 720 KM. Niestety tamten model nie doczekał się produkcji nawet w krótkiej serii.
    Produkcja[edytuj]

    Obecny model przypomina oryginał, choć jest od niego nieco wyższy. Posiada silnik o mocy 550 KM V8 z kompresorem, a centralne umieszczenie silnika poprawia rozkład masy i stabilność. Wnętrze posiada dużo elementów z perforowanego aluminium. Elementy takie jak elektrycznie sterowane szyby, klimatyzacja i zestaw audio znajdują się w wyposażeniu seryjnym. Auto było do nabycia w Europie za 111 tysięcy funtów (czyli około 660 tysięcy złotych wg kursu z okresu sprzedaży), a w USA za 153 tysiące dolarów (czyli około 460 tysięcy złotych, kurs z 2006). Planowano produkcję 4500 egzemplarzy, jednak zakończono ją po wytworzeniu ok. 4000 sztuk.
    3 kwietnia 2012, 13:15 przez Liextreme (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ewolucja Forda Focusa WRC – Na rajdowych trasach zadebiutował w 1999 roku jako następca Escorta WRC.

Do roku 2008, Ford wyprodukował 8 wersji tego samochodu. Pierwsza wersja, powstała w roku 1999 nazwana została po prostu Focus WRC; drugą, zbudowaną w 2000 roku, oznaczono jako Ford Focus Racing WRC. Począwszy zaś od roku 2001, kolejne ewolucje oznaczane są jako Ford Focus RS WRC XX, gdzie XX to dwie ostatnie cyfry roku, w którym samochód pojawił się po raz pierwszy na rajdowych trasach (01, 02, 03 itd.).

Dane techniczne (teoretyczne*):

Silnik: 1998 ccm, 4-cylindrowy, poprzeczny, turbodoładowany.

Moc[KM]/rpm: 300/6000

Moment obr[Nm]/obr.: 550/4000

Napęd: na 4 koła przenoszony przy pomocy aktywnych dyferencjałów

Skrzynia biegów: 5-biegowa, sekwencyjna

Przyspieszenie (0-100km/h): poniżej 3 sekund :)
*dane teoretyczne gdyż moc 300 KM nie była kontrolowana przez FIA, producenci podawali taką wartość oficjalnie ze względu na załóżenia FIA przy wprowadzaniu klasy WRC.

Wśród polskich kierowców za sterami focusów zasiadali: Janusz Kulig, Krzysztof Hołowczyc i Tomasz Kuchar.
    Na rajdowych trasach zadebiutował w 1999 roku jako następca Escorta WRC.

    Do roku 2008, Ford wyprodukował 8 wersji tego samochodu. Pierwsza wersja, powstała w roku 1999 nazwana została po prostu Focus WRC; drugą, zbudowaną w 2000 roku, oznaczono jako Ford Focus Racing WRC. Począwszy zaś od roku 2001, kolejne ewolucje oznaczane są jako Ford Focus RS WRC XX, gdzie XX to dwie ostatnie cyfry roku, w którym samochód pojawił się po raz pierwszy na rajdowych trasach (01, 02, 03 itd.).

    Dane techniczne (teoretyczne*):

    Silnik: 1998 ccm, 4-cylindrowy, poprzeczny, turbodoładowany.

    Moc[KM]/rpm: 300/6000

    Moment obr[Nm]/obr.: 550/4000

    Napęd: na 4 koła przenoszony przy pomocy aktywnych dyferencjałów

    Skrzynia biegów: 5-biegowa, sekwencyjna

    Przyspieszenie (0-100km/h): poniżej 3 sekund :)
    *dane teoretyczne gdyż moc 300 KM nie była kontrolowana przez FIA, producenci podawali taką wartość oficjalnie ze względu na załóżenia FIA przy wprowadzaniu klasy WRC.

    Wśród polskich kierowców za sterami focusów zasiadali: Janusz Kulig, Krzysztof Hołowczyc i Tomasz Kuchar.
    1 kwietnia 2012, 21:03 przez facebook_overboosted (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Film nakręcony w latach 30 XX wieku przez General Motors
    15 lutego 2012, 18:47 przez DaN0 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mercedes SLS - następca legendarnego Gullwinga, czyli 300SL. Ponieważ Mercedes 300 SL był pierwszym supersamochodem, najszybszym autem drogowym w swoich czasach (lata 50 -te XX w, gdzie wszyscy z trudem osiągali 100 km/h on pędził ponad 2 razy szybciej), to następca musi być także niesamowity. I jest. Mercedes zrobił wszystko, by nowy skrzydlak (nazwa przyległa do 300 SL z powodu dziwnie otwieranych drzwi, SLS ma takie same) także był najlepszy. Naszpikowali go elektroniką, dali duży silnik i obiecali - prowadzi się dobrze. Jak dobrze? Zobacz ten film, który pokazuje jaki docisk do ulicy generuje nadwozie. A ten Pan za kierownicą to ma szczęście. Pomykał w Enzo, FXX i teraz w tym...
    28 grudnia 2011, 20:54 przez HarryTHC (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Lowrider - potocznie zwany "lo-lo", samochód lub ciężarówka (np. typu pick-up ) o niskim zawieszeniu posiadający zmodyfikowany system hydrauliczny. Taki układ pozwala na jak najniższe zlokalizowanie podwozia, dzięki czemu lowrider jakby sunął tuż nad ziemią. Hydraulika pojazdu umożliwia nawet "skoki" czyli dynamiczne zastosowanie tego właśnie układu, dlatego lowridery często nazywane są "skaczącymi samochodami".
    Lowridery zaczęły pojawiać się w południowych stanach USA w latach 30′ za sprawą meksykańskich emigrantów, którzy zmieniając wygląd samochodu chcieli pokazać swoją latynoską odrębność. Pierwsze lowridery pojawiły się w Los Angeles w 1930 roku. Z czasem zaczęły one zdobywać coraz większą popularność a dla wielu młodych ludzi stały się niejako przedmiotem kultu. Szczyt popularności przypada na lata 40′, 50′ i 60′. Samochody tego typu stały się tematem piosenek np. War - "Lowrider", często pojawiały się również w filmach i serialach. Dziś lowridery są raczej kąskiem dla kolekcjonerów aniżeli symbolem kultu jednakże cały czas cieszą się one dość sporym zainteresowaniem głównie dzięki muzyce rap.
    Oprócz wspomnianego już systemu hydraulicznego zawieszenia lowridery wyróżniają się także paroma innymi elementami.
    Styl zwany "oldschoolem" charakteryzuje się niezwykłymi kolorami nadwozia, na którym bardzo często występują również malunki, chromowanymi i nietypowymi felgami i pasami wzdłuż samochodu oraz rozbudowanym systemem audio wspomaganym najczęściej dodatkowymi subwooferami.
    Styl zwany "newschoolem" wykreował się pod koniec XX wieku i stanowi bardziej modernistyczną wersje "oldschoola". Samochód tu posiada jeden bardzo wyrazisty kolor lakieru, a główny nacisk kładzie się na estetykę wnętrza.
    8 stycznia 2012, 18:15 przez hakaze (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mercedes SSK – Jednym z najlepszych samochodów wyścigowych międzywojnia był Mercedes-Benz SSK. Samochód powstał w wyniku skrócenia klasy S, co znalazło odzwierciedlenie w nazwie Super Sport Kurz. Po niemiecku Kurz znaczy krótki. Piękny samochód był jedną z ozdób targów Techno Classica Essen. Jako ciekawostka - za projekt Mercedesa SSK był odpowiedzialny Ferdynand Porsche. Genialny konstruktor przygotował wyczynowy roadster z siedmiolitrowym silnikiem. Pracę sześciu ustawionych w rzędzie cylindrów wspomagał kompresor. Maksymalnie z jednostki napędowej można było wycisnąć 300 KM i niemal 700 Nm. Potężne siły były w stanie rozpędzić auto ważące 1,7 tony do 190 km/h. Na przełomie lat 20. i 30. XX wieku była to obłędna prędkość. Mercedes SSK był produkowany w latach 1928-1932. Z fabryki wyjechało ok. 40 sztuk, ale części z rozbitych wyścigówek zostały użyte do przygotowania wielu replik. W stanie oryginalnym zachowało się zaledwie kilka Mercedesów SSK. Rynkowa wartość każdego z nich może przekraczać 10 mln dolarów.
    Jednym z najlepszych samochodów wyścigowych międzywojnia był Mercedes-Benz SSK. Samochód powstał w wyniku skrócenia klasy S, co znalazło odzwierciedlenie w nazwie Super Sport Kurz. Po niemiecku Kurz znaczy krótki. Piękny samochód był jedną z ozdób targów Techno Classica Essen. Jako ciekawostka - za projekt Mercedesa SSK był odpowiedzialny Ferdynand Porsche. Genialny konstruktor przygotował wyczynowy roadster z siedmiolitrowym silnikiem. Pracę sześciu ustawionych w rzędzie cylindrów wspomagał kompresor. Maksymalnie z jednostki napędowej można było wycisnąć 300 KM i niemal 700 Nm. Potężne siły były w stanie rozpędzić auto ważące 1,7 tony do 190 km/h. Na przełomie lat 20. i 30. XX wieku była to obłędna prędkość. Mercedes SSK był produkowany w latach 1928-1932. Z fabryki wyjechało ok. 40 sztuk, ale części z rozbitych wyścigówek zostały użyte do przygotowania wielu replik. W stanie oryginalnym zachowało się zaledwie kilka Mercedesów SSK. Rynkowa wartość każdego z nich może przekraczać 10 mln dolarów.
    29 sierpnia 2011, 0:44 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj