Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 301 takich materiałów
    Mazda – Veilside Co., Ltd. (ヴェイルサイド株式会社, Vueirusaido kabushiki gaisha , oficjalnie stylizowana jako VeilSide ) to japońska firma motoryzacyjna na rynku wtórnym , która początkowo sprzedawała części do tuningu zawieszenia i silnika , a teraz sprzedaje części do wnętrza i nadwozia w celu poprawy aerodynamiki i estetyki pojazd.
Nazwa pochodzi od imienia właściciela Yokomaku Hironao. „Yoko” oznacza „bok”, a „maku” oznacza „welon”, które następnie zostały połączone, tworząc nazwę firmy „VeilSide.

    Veilside Co., Ltd. (ヴェイルサイド株式会社, Vueirusaido kabushiki gaisha , oficjalnie stylizowana jako VeilSide ) to japońska firma motoryzacyjna na rynku wtórnym , która początkowo sprzedawała części do tuningu zawieszenia i silnika , a teraz sprzedaje części do wnętrza i nadwozia w celu poprawy aerodynamiki i estetyki pojazd.

    Nazwa pochodzi od imienia właściciela Yokomaku Hironao. „Yoko” oznacza „bok”, a „maku” oznacza „welon”, które następnie zostały połączone, tworząc nazwę firmy „VeilSide.

    Alfa Romeo Montreal – Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez włoską markę Alfa Romeo w latach 1971−1977. Projekt Montreal powstał z okazji targów Expo 1967. Został zbudowany wspólnie z firmą projektową Bertone. Na początku nie podejrzewano, że samochód trafi do produkcji seryjnej, jednak tak właśnie się stało. Wersję produkcyjną oficjalnie zaprezentowano na Salonie Samochodowym w Genewie w 1970 roku. W produkcję tego modelu były zaangażowane trzy zakłady. Fabryka Alfy Romeo w Arese wykonywała wytłoczki nadwozia. Spawano i zgrzewano z nich nadwozie w zakładach Bertone w Caselle, były one następnie lakierowane w Grugliasco koło Turynu. Po czym w wysuszonych nadwoziach montowano wyposażenie wnętrza i akcesoria zewnętrzne. Tak skompletowane nadwozie przewożono do Arese, gdzie odbywał się montaż zespołów mechanicznych. Do napędu samochodu został użyty silnik V8 o pojemności 2,6 l, który wytwarza moc maksymalną 200 KM i moment obrotowy 255 Nm. Prędkość maksymalna wynosi 220 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h trwa 7,6 sekund. Powstało 3925 egzemplarzy Alfy Romeo Montreal.
    Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez włoską markę Alfa Romeo w latach 1971−1977. Projekt Montreal powstał z okazji targów Expo 1967. Został zbudowany wspólnie z firmą projektową Bertone. Na początku nie podejrzewano, że samochód trafi do produkcji seryjnej, jednak tak właśnie się stało. Wersję produkcyjną oficjalnie zaprezentowano na Salonie Samochodowym w Genewie w 1970 roku. W produkcję tego modelu były zaangażowane trzy zakłady. Fabryka Alfy Romeo w Arese wykonywała wytłoczki nadwozia. Spawano i zgrzewano z nich nadwozie w zakładach Bertone w Caselle, były one następnie lakierowane w Grugliasco koło Turynu. Po czym w wysuszonych nadwoziach montowano wyposażenie wnętrza i akcesoria zewnętrzne. Tak skompletowane nadwozie przewożono do Arese, gdzie odbywał się montaż zespołów mechanicznych. Do napędu samochodu został użyty silnik V8 o pojemności 2,6 l, który wytwarza moc maksymalną 200 KM i moment obrotowy 255 Nm. Prędkość maksymalna wynosi 220 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h trwa 7,6 sekund. Powstało 3925 egzemplarzy Alfy Romeo Montreal.
    Własne zdjęcia na płótnie - fotoobrazy – Znalezienie wyjątkowego prezentu dla bliskiej osoby może być trudnym zadaniem. W dobie, gdy każdy może kupić praktycznie wszystko, rzeczy tracą na wartości i nie robią oczekiwanego wrażenia. Podobnie sprawa wygląda w przypadku dekoracji wnętrz - standardowe ozdoby, jeśli nie posiadają wartości sentymentalnej, pozostają jedynie zwykłym przedmiotem. Co jednak, gdyby znaleźć złoty środek pomiędzy gustownym elementem wnętrza, a pamiątką, która będzie nam przypominać o miłych chwilach za każdym razem, gdy na nią spojrzymy?
Zdjęcie na płótnie - czym jest fotoobraz?
Fotoobraz jest niczym innym jak zdjęciem, które zostało nadrukowane na płótno. Najczęściej przybiera formę prostokąta lub kwadratu, w zależności od formatu użytej fotografii. Całość obita jest na blejtramie, czyli krośnie malarskim, aby wyglądem jak najbardziej przypominała klasyczne dzieło sztuki.
Wysokiej jakości fotoobrazy, takie jakie można znaleźć na https://www.galeriadruku.com.pl/oferta/fotoobrazy, drukowane są na grubym, tkanym płótnie, bardzo zbliżonym do malarskiego. Kluczem do udanego wydruku jest użycie jakościowych pigmentów, które są w stanie z sukcesem oddać kolory wybranej fotografii. Dobry atrament będzie bez problemu przyczepiał się do płótna, dzięki czemu obraz będzie ostry i pozbawiony nieestetycznych plam czy też zacieków.
Fotoobraz jako pomysł na prezent dla bliskiej osoby
Zdjęcie drukowane na płótnie to świetny pomysł na prezent dla bliskiej osoby. Fotoobraz może zostać sentymentalnym upominkiem, jeśli tylko zdecydujemy się na wydruk pamiątkowej fotografii: ze ślubu, urodzin, czy nawet wspólnego wyjazdu na wakacje. Obdarowana osoba będzie wracać pamięcią do szczęśliwych chwil za każdym razem, gdy tylko spojrzy na otrzymany prezent.
Nie należy także zapominać, że fotoobraz możesz sprawić sobie sam. Na płótnie można wydrukować wszystko, nie tylko własne zdjęcia. Stwórz galerię sztuki w swoim domu! Niech Twoje ściany przyozdobią fotoobrazy Warszawy, zdjęcia na płótnie przedstawiające dzieła słynnych malarzy lub fotografie znanych artystów. Możliwości są nieskończone, a wszystko zależy od Twojego pomysłu. Do dzieła!

    Znalezienie wyjątkowego prezentu dla bliskiej osoby może być trudnym zadaniem. W dobie, gdy każdy może kupić praktycznie wszystko, rzeczy tracą na wartości i nie robią oczekiwanego wrażenia. Podobnie sprawa wygląda w przypadku dekoracji wnętrz - standardowe ozdoby, jeśli nie posiadają wartości sentymentalnej, pozostają jedynie zwykłym przedmiotem. Co jednak, gdyby znaleźć złoty środek pomiędzy gustownym elementem wnętrza, a pamiątką, która będzie nam przypominać o miłych chwilach za każdym razem, gdy na nią spojrzymy?

    Zdjęcie na płótnie - czym jest fotoobraz?

    Fotoobraz jest niczym innym jak zdjęciem, które zostało nadrukowane na płótno. Najczęściej przybiera formę prostokąta lub kwadratu, w zależności od formatu użytej fotografii. Całość obita jest na blejtramie, czyli krośnie malarskim, aby wyglądem jak najbardziej przypominała klasyczne dzieło sztuki.

    Wysokiej jakości fotoobrazy, takie jakie można znaleźć na https://www.galeriadruku.com.pl/oferta/fotoobrazy, drukowane są na grubym, tkanym płótnie, bardzo zbliżonym do malarskiego. Kluczem do udanego wydruku jest użycie jakościowych pigmentów, które są w stanie z sukcesem oddać kolory wybranej fotografii. Dobry atrament będzie bez problemu przyczepiał się do płótna, dzięki czemu obraz będzie ostry i pozbawiony nieestetycznych plam czy też zacieków.

    Fotoobraz jako pomysł na prezent dla bliskiej osoby

    Zdjęcie drukowane na płótnie to świetny pomysł na prezent dla bliskiej osoby. Fotoobraz może zostać sentymentalnym upominkiem, jeśli tylko zdecydujemy się na wydruk pamiątkowej fotografii: ze ślubu, urodzin, czy nawet wspólnego wyjazdu na wakacje. Obdarowana osoba będzie wracać pamięcią do szczęśliwych chwil za każdym razem, gdy tylko spojrzy na otrzymany prezent.

    Nie należy także zapominać, że fotoobraz możesz sprawić sobie sam. Na płótnie można wydrukować wszystko, nie tylko własne zdjęcia. Stwórz galerię sztuki w swoim domu! Niech Twoje ściany przyozdobią fotoobrazy Warszawy, zdjęcia na płótnie przedstawiające dzieła słynnych malarzy lub fotografie znanych artystów. Możliwości są nieskończone, a wszystko zależy od Twojego pomysłu. Do dzieła!

    7 czerwca 2022, 2:26 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Bentley Mulsanne Speed – Samochód osobowy klasy dużych aut luksusowych produkowany przez brytyjską markę Bentley w latach 2009–2020. Po zakończeniu produkcji modelu Arnage, Bentley opracował od podstaw zupełnie nowego następcę, dla którego przywrócił nazwę Mulsanne stosowaną już wcześniej w latach 1980-1992. Premiera modelu miała miejsce w sierpniu 2009 roku, a sprzedaż ruszyła rok później, latem 2010 roku. We wrześniu 2014 roku Bentley zaprezentował usportowioną wersję o nazwie Mulsanne Speed. Samochód wyróżnia się m.in. specjalnymi, polerowanymi felgami ze stopów lekkich w rozmiarze 21 cali, ciemnymi kratownicami wlotów powietrza i innym wykończeniem wnętrza. Samochód napędzany jest przez silnik V8 o pojemności 6,75 l, który generuje moc 537 KM i moment obrotowy 1100 Nm, co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 305 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w 4,9 sekund. W połowie stycznia 2020 roku Bentley ogłosił zakończenie produkcji Mulsanne po niespełna 10 latach rynkowej obecności, prezentując z tej okazji specjalny pożegnalny model. Koniec produkcji Mulsanne oznacza również zniknięcie z rynku 6,75-litrowego silnika V8.
    Samochód osobowy klasy dużych aut luksusowych produkowany przez brytyjską markę Bentley w latach 2009–2020. Po zakończeniu produkcji modelu Arnage, Bentley opracował od podstaw zupełnie nowego następcę, dla którego przywrócił nazwę Mulsanne stosowaną już wcześniej w latach 1980-1992. Premiera modelu miała miejsce w sierpniu 2009 roku, a sprzedaż ruszyła rok później, latem 2010 roku. We wrześniu 2014 roku Bentley zaprezentował usportowioną wersję o nazwie Mulsanne Speed. Samochód wyróżnia się m.in. specjalnymi, polerowanymi felgami ze stopów lekkich w rozmiarze 21 cali, ciemnymi kratownicami wlotów powietrza i innym wykończeniem wnętrza. Samochód napędzany jest przez silnik V8 o pojemności 6,75 l, który generuje moc 537 KM i moment obrotowy 1100 Nm, co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 305 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w 4,9 sekund. W połowie stycznia 2020 roku Bentley ogłosił zakończenie produkcji Mulsanne po niespełna 10 latach rynkowej obecności, prezentując z tej okazji specjalny pożegnalny model. Koniec produkcji Mulsanne oznacza również zniknięcie z rynku 6,75-litrowego silnika V8.
    Buick GSX – Gran Sport to samochód sportowy typu muscle car klasy średniej produkowany przez amerykańską markę Buick w latach 1965–1971. W 1965 roku Buick zaprezentował pierwszego w swojej historii sportowego muscle cara. Samochód powstał na bazie modelu Skylark, dzieląc z nim platformę, wybrane rozwiązania techniczne i elementy wystroju wnętrza. Karoseria zyskała głęboko zmodyfikowaną, sportową sylwetkę. Ofertę modelu Gran Sport, zwanego też pod skróconą nazwą GS tworzyło wiele wersji specjalnych, na czele z topową GSX. Produkcja modelu trwała do 1971 roku. W zawieszeniu zastosowano niezależne wahacze z przodu i sprężyny spiralne z tyłu. Drążki reakcyjne z przodu i z tyłu poprawiły jazdę po łuku, a 11-calowe tarcze hamulcowe z przodu i użebrowane bębny hamulcowe z tyłu poprawiły hamowanie. W modelu podstawowym GSX standardem był 7,5-litrowy silnik. Większość nabywców wybierała wersję Stage 1 z 4-przelotowym gaźnikiem Quadrajet i krzywkami o wysokim wzniosie, większymi zaworami i stopniem sprężania 10,5:1, osiągającą moc 399 KM.
    Gran Sport to samochód sportowy typu muscle car klasy średniej produkowany przez amerykańską markę Buick w latach 1965–1971. W 1965 roku Buick zaprezentował pierwszego w swojej historii sportowego muscle cara. Samochód powstał na bazie modelu Skylark, dzieląc z nim platformę, wybrane rozwiązania techniczne i elementy wystroju wnętrza. Karoseria zyskała głęboko zmodyfikowaną, sportową sylwetkę. Ofertę modelu Gran Sport, zwanego też pod skróconą nazwą GS tworzyło wiele wersji specjalnych, na czele z topową GSX. Produkcja modelu trwała do 1971 roku. W zawieszeniu zastosowano niezależne wahacze z przodu i sprężyny spiralne z tyłu. Drążki reakcyjne z przodu i z tyłu poprawiły jazdę po łuku, a 11-calowe tarcze hamulcowe z przodu i użebrowane bębny hamulcowe z tyłu poprawiły hamowanie. W modelu podstawowym GSX standardem był 7,5-litrowy silnik. Większość nabywców wybierała wersję Stage 1 z 4-przelotowym gaźnikiem Quadrajet i krzywkami o wysokim wzniosie, większymi zaworami i stopniem sprężania 10,5:1, osiągającą moc 399 KM.
    Porsche 718 Cayman GT4 RS – Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany pod niemiecką marką Porsche od 2006 roku. Od 2012 roku produkowana jest druga generacja modelu, która w 2016 roku zmieniła nazwę na 718 Cayman. Druga generacja Caymana otrzymała kod fabryczny 981c i zadebiutowała na marcowym Geneva Motor Show 2012 razem z odmianą roadster o nazwie Boxster. Oba modele posiadały to samo rozwiązanie dotyczące sposobu umiejscowienia silnika (centralnie) oraz wiele innych elementów, takich jak przednie zderzaki, pokrywa bagażnika, drzwi boczne, światła przednie oraz przednia część wnętrza. Stylistyka modelu Cayman pochodzi od dwóch klasycznych modeli Porsche: 550 Coupe oraz 904 Coupe. Konstrukcja zawieszenia jest oparta na tych samych rozwiązaniach co w modelu Boxster. W 2021 roku Porsche zaprezentowało 718 Cayman GT4 RS jest to pierwszy Cayman w wersji RS, która zwykle zarezerwowana jest dla Porsche 911. Samochód wyposażony w wolnossący sześciocylindrowy silnik o pojemności 4 l pochodzący z Porsche 911 GT3. Silnik ten generuje moc maksymalną 490 KM i moment obrotowy 450 NM, dzięki czemu Cayman przyspiesza 0-100 km/h w 3,4 sekundy oraz osiąga prędkość maksymalną 313 km/h. GT4 RS okrążył tor Nurburgring Nordschleife o 23 sekundy szybciej niż GT4.
    Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany pod niemiecką marką Porsche od 2006 roku. Od 2012 roku produkowana jest druga generacja modelu, która w 2016 roku zmieniła nazwę na 718 Cayman. Druga generacja Caymana otrzymała kod fabryczny 981c i zadebiutowała na marcowym Geneva Motor Show 2012 razem z odmianą roadster o nazwie Boxster. Oba modele posiadały to samo rozwiązanie dotyczące sposobu umiejscowienia silnika (centralnie) oraz wiele innych elementów, takich jak przednie zderzaki, pokrywa bagażnika, drzwi boczne, światła przednie oraz przednia część wnętrza. Stylistyka modelu Cayman pochodzi od dwóch klasycznych modeli Porsche: 550 Coupe oraz 904 Coupe. Konstrukcja zawieszenia jest oparta na tych samych rozwiązaniach co w modelu Boxster. W 2021 roku Porsche zaprezentowało 718 Cayman GT4 RS jest to pierwszy Cayman w wersji RS, która zwykle zarezerwowana jest dla Porsche 911. Samochód wyposażony w wolnossący sześciocylindrowy silnik o pojemności 4 l pochodzący z Porsche 911 GT3. Silnik ten generuje moc maksymalną 490 KM i moment obrotowy 450 NM, dzięki czemu Cayman przyspiesza 0-100 km/h w 3,4 sekundy oraz osiąga prędkość maksymalną 313 km/h. GT4 RS okrążył tor Nurburgring Nordschleife o 23 sekundy szybciej niż GT4.
    Renowacja VW Karmann-Ghia T14 – od czego zacząć? – Sportowy VW Karmann-Ghia po dziś dzień przyciąga wzrok nowoczesną linią nadwozia i sportowymi osiągami. Dlatego wielu miłośników klasycznych samochodów wyszukuje egzemplarze z lat 60., a nawet początku lat 70. ubiegłego wieku i poddaje je drobiazgowej renowacji. Jeżeli i Ty stałeś się posiadaczem VW Karman-Ghii, przeczytaj, od czego zacząć jego odświeżanie!
Opracuj plan
Zanim złapiesz za narzędzia, zastanów się, jakim budżetem dysponujesz. Renowacja zabytkowych samochodów nie zawsze jest prosta i tania, dlatego warto przygotować sobie zapasowe środki na:
- części;
- fachowe konsultacje;
- profesjonalne prace, np. lakiernicze.
Określ ramy czasowe, w jakich chcesz ukończyć projekt. Weź pod uwagę, czy chodzi Ci wyłącznie o renowację VW Kamann-Ghii, czy chcesz poddać samochód zabiegom tuningowym lub dodać mu nieco nowoczesnego blasku. Upewnij się, że masz cały niezbędny sprzęt. Przecież nie chcesz przerywać prac w połowie, prawda?
Rozbierz samochód

Pierwszy etap to rozebranie auta. Usuń części blacharskie, aby móc ocenić stan techniczny pojazdu. Nie zapominaj o robieniu zdjęć, aby móc udokumentować poszczególne etapy prac. Pamięć bywa zawodna, a dzięki fotografiom zawsze będziesz mógł ją odświeżyć.
Jeżeli szukasz zapasowych podzespołów do VW Karmann-Ghii, zajrzyj na: https://garbus.pl/vw-t14-karmann-ghia. W sklepie Garbus znajdziesz wszystkie elementy, których możesz potrzebować – od tak dużych, jak szyby, po małe, np. adapter czujnika temperatury oleju.
Naprawy blacharskie i lakiernicze

Przed przystąpieniem do prac mechanicznych usuń lakier tam, gdzie jest to potrzebne. Najlepiej sprawdzi się przy tym metoda piaskowania. Następnie przeprowadź naprawy blacharskie i usuń rdzę.
Ostatni krok to nałożenie lakieru. Jeżeli chcesz, aby Twój VW Karmann-Ghia był dokładnie taki sam jak jego pierwowzór, musisz pamiętać, że kilkadziesiąt lat temu stosowano zupełnie inne lakiery niż dzisiaj. Powłoki lakiernicze były grubsze i nie wykorzystywano w nich tylu dodatków zwiększających odporność.
Czy naprawy mechaniczne VW Karmann-Ghii muszą być trudne?

Stopień trudności prac mechanicznych zależy od tego, które części należy wymienić i czy potrafisz zrobić to samodzielnie. Mechanika samochodu to m.in. skrzynia biegów, hamulce i układ jezdny. Jej sprawne działanie przesądza nie tylko o komfortowej jeździe, ale przede wszystkim o bezpieczeństwie na drodze.
Na szczęście budowa sportowego Karmanna nie jest przesadnie skomplikowana – w końcu odziedziczył on wiele po Garbusie. Niezbędne części znajdziesz w sklepie Garbus. Jeżeli nie jesteś pewien, które podzespoły wybrać, skorzystaj z pomocy obsługi sklepu. Tworzą ją ludzie, którzy kochają klasyki motoryzacji tak samo, jak Ty!
Co jeszcze Ci pozostało?
Na sam koniec możesz zachować naprawy tapicerskie i stylizację wnętrza. To detale, których nie będzie widać na pierwszy rzut oka. Kiedy wszystko będzie gotowe, pozostaje złożyć wszystkie części w jedną całość i ruszać w drogę!
Jeżeli ciekawi Cię historia VW Karmann-Ghii, sprawdź: https://garbus.pl/pl/n/15 i dowiedz się, jak powstawały legendy motoryzacji.

    Sportowy VW Karmann-Ghia po dziś dzień przyciąga wzrok nowoczesną linią nadwozia i sportowymi osiągami. Dlatego wielu miłośników klasycznych samochodów wyszukuje egzemplarze z lat 60., a nawet początku lat 70. ubiegłego wieku i poddaje je drobiazgowej renowacji. Jeżeli i Ty stałeś się posiadaczem VW Karman-Ghii, przeczytaj, od czego zacząć jego odświeżanie!

    Opracuj plan

    Zanim złapiesz za narzędzia, zastanów się, jakim budżetem dysponujesz. Renowacja zabytkowych samochodów nie zawsze jest prosta i tania, dlatego warto przygotować sobie zapasowe środki na:

    - części;

    - fachowe konsultacje;

    - profesjonalne prace, np. lakiernicze.

    Określ ramy czasowe, w jakich chcesz ukończyć projekt. Weź pod uwagę, czy chodzi Ci wyłącznie o renowację VW Kamann-Ghii, czy chcesz poddać samochód zabiegom tuningowym lub dodać mu nieco nowoczesnego blasku. Upewnij się, że masz cały niezbędny sprzęt. Przecież nie chcesz przerywać prac w połowie, prawda?

    Rozbierz samochód

    Pierwszy etap to rozebranie auta. Usuń części blacharskie, aby móc ocenić stan techniczny pojazdu. Nie zapominaj o robieniu zdjęć, aby móc udokumentować poszczególne etapy prac. Pamięć bywa zawodna, a dzięki fotografiom zawsze będziesz mógł ją odświeżyć.

    Jeżeli szukasz zapasowych podzespołów do VW Karmann-Ghii, zajrzyj na: https://garbus.pl/vw-t14-karmann-ghia. W sklepie Garbus znajdziesz wszystkie elementy, których możesz potrzebować – od tak dużych, jak szyby, po małe, np. adapter czujnika temperatury oleju.

    Naprawy blacharskie i lakiernicze

    Przed przystąpieniem do prac mechanicznych usuń lakier tam, gdzie jest to potrzebne. Najlepiej sprawdzi się przy tym metoda piaskowania. Następnie przeprowadź naprawy blacharskie i usuń rdzę.

    Ostatni krok to nałożenie lakieru. Jeżeli chcesz, aby Twój VW Karmann-Ghia był dokładnie taki sam jak jego pierwowzór, musisz pamiętać, że kilkadziesiąt lat temu stosowano zupełnie inne lakiery niż dzisiaj. Powłoki lakiernicze były grubsze i nie wykorzystywano w nich tylu dodatków zwiększających odporność.

    Czy naprawy mechaniczne VW Karmann-Ghii muszą być trudne?

    Stopień trudności prac mechanicznych zależy od tego, które części należy wymienić i czy potrafisz zrobić to samodzielnie. Mechanika samochodu to m.in. skrzynia biegów, hamulce i układ jezdny. Jej sprawne działanie przesądza nie tylko o komfortowej jeździe, ale przede wszystkim o bezpieczeństwie na drodze.

    Na szczęście budowa sportowego Karmanna nie jest przesadnie skomplikowana – w końcu odziedziczył on wiele po Garbusie. Niezbędne części znajdziesz w sklepie Garbus. Jeżeli nie jesteś pewien, które podzespoły wybrać, skorzystaj z pomocy obsługi sklepu. Tworzą ją ludzie, którzy kochają klasyki motoryzacji tak samo, jak Ty!

    Co jeszcze Ci pozostało?

    Na sam koniec możesz zachować naprawy tapicerskie i stylizację wnętrza. To detale, których nie będzie widać na pierwszy rzut oka. Kiedy wszystko będzie gotowe, pozostaje złożyć wszystkie części w jedną całość i ruszać w drogę!

    Jeżeli ciekawi Cię historia VW Karmann-Ghii, sprawdź: https://garbus.pl/pl/n/15 i dowiedz się, jak powstawały legendy motoryzacji.

    10 maja 2022, 16:19 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Bugatti EB110 SS – Hipersamochód produkowany przez włoskie przedsiębiorstwo Bugatti Automobili w latach 1992–1995. W 1987 roku włoski przedsiębiorca Romano Artioli, założył w Campogalliano przedsiębiorstwo Bugatti Automobili SpA, mające na celu przywrócenie do życia tej świetnej niegdyś marki. Efektem prac był zaprezentowany w stodziesiatą rocznicę urodzin założyciela przedsiębiorstwa, supersportowy model Bugatti EB110 w roku 1991. Bugatti, obchodzące 110-rocznicę urodzin swojego założyciela Ettore Bugatti, zaprezentowało EB110, napędzane 3,5-litrowym V12 z 4 turbosprężarkami japońskiego przedsiębiorstwa IHI o mocy 560 KM. Najmocniejszą wersją EB110 jest SS (Super Sport). Powstało zaledwie 31 egzemplarzy w tej wersji. Moc w tym modelu została zwiększona o 50 KM i wynosiła 611 KM. Wzmocniono zawieszenie i hamulce wraz ze wzrostem mocy polepszył się moment obrotowy i osiągi. We wnętrzu znajduje się więcej aluminium i prawdziwego wykończenia z kevlaru na tunelu środkowym i innych elementach obsługi wnętrza. Najbardziej widocznym elementem różniącym obydwa modele GT i SS jest widoczne na nadwoziu wyfrezowane 5 otworów na lepsze chłodzenie silnika. EB110 SS osiąga prędkość maksymalną 350 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,26 s.
    Hipersamochód produkowany przez włoskie przedsiębiorstwo Bugatti Automobili w latach 1992–1995. W 1987 roku włoski przedsiębiorca Romano Artioli, założył w Campogalliano przedsiębiorstwo Bugatti Automobili SpA, mające na celu przywrócenie do życia tej świetnej niegdyś marki. Efektem prac był zaprezentowany w stodziesiatą rocznicę urodzin założyciela przedsiębiorstwa, supersportowy model Bugatti EB110 w roku 1991. Bugatti, obchodzące 110-rocznicę urodzin swojego założyciela Ettore Bugatti, zaprezentowało EB110, napędzane 3,5-litrowym V12 z 4 turbosprężarkami japońskiego przedsiębiorstwa IHI o mocy 560 KM. Najmocniejszą wersją EB110 jest SS (Super Sport). Powstało zaledwie 31 egzemplarzy w tej wersji. Moc w tym modelu została zwiększona o 50 KM i wynosiła 611 KM. Wzmocniono zawieszenie i hamulce wraz ze wzrostem mocy polepszył się moment obrotowy i osiągi. We wnętrzu znajduje się więcej aluminium i prawdziwego wykończenia z kevlaru na tunelu środkowym i innych elementach obsługi wnętrza. Najbardziej widocznym elementem różniącym obydwa modele GT i SS jest widoczne na nadwoziu wyfrezowane 5 otworów na lepsze chłodzenie silnika. EB110 SS osiąga prędkość maksymalną 350 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,26 s.
    Alfa Romeo Montreal – Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez włoską markę Alfa Romeo w latach 1971−1977. Projekt Alfy Romeo Montreal powstał z okazji targów Expo 1967. Został zbudowany wspólnie z firmą projektową Bertone. Na początku nikt nie podejrzewał, że ten samochód trafi do produkcji seryjnej, jednak tak właśnie się stało. Wersja produkcyjna została zaprezentowana oficjalnie na Salonie Samochodowym w Genewie w 1970 roku. W produkcję tego modelu były zaangażowane trzy zakłady. Fabryka Alfy Romeo w Arese wykonywała wytłoczki nadwozia. Spawano i zgrzewano z nich nadwozie w zakładach Bertone w Caselle, były one następnie lakierowane w Grugliasco koło Turynu. Po czym w wysuszonych nadwoziach montowano wyposażenie wnętrza i akcesoria zewnętrzne. Tak skompletowane nadwozie przewożono do Arese, gdzie odbywał się montaż zespołów mechanicznych. Do napędu Montreal użyto V8 o pojemności 2,6 l, które wytwarza moc 200 KM i moment obrotowy 255 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 220 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h trwa 7,6 s. Łącznie wyprodukowano 3925 egzemplarzy Montreal.
    Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez włoską markę Alfa Romeo w latach 1971−1977. Projekt Alfy Romeo Montreal powstał z okazji targów Expo 1967. Został zbudowany wspólnie z firmą projektową Bertone. Na początku nikt nie podejrzewał, że ten samochód trafi do produkcji seryjnej, jednak tak właśnie się stało. Wersja produkcyjna została zaprezentowana oficjalnie na Salonie Samochodowym w Genewie w 1970 roku. W produkcję tego modelu były zaangażowane trzy zakłady. Fabryka Alfy Romeo w Arese wykonywała wytłoczki nadwozia. Spawano i zgrzewano z nich nadwozie w zakładach Bertone w Caselle, były one następnie lakierowane w Grugliasco koło Turynu. Po czym w wysuszonych nadwoziach montowano wyposażenie wnętrza i akcesoria zewnętrzne. Tak skompletowane nadwozie przewożono do Arese, gdzie odbywał się montaż zespołów mechanicznych. Do napędu Montreal użyto V8 o pojemności 2,6 l, które wytwarza moc 200 KM i moment obrotowy 255 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 220 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h trwa 7,6 s. Łącznie wyprodukowano 3925 egzemplarzy Montreal.
    Mitsubishi 3000GT VR-4 – Sportowy grand tourer produkowany przez japoński koncern Mitsubishi w latach 1990-2001. Na rynku japońskim sprzedawany pod nazwą GTO, lecz bardziej znana jest nazwa eksportowa - 3000GT. Samochód ten z niewielkimi zmianami w latach 1991-1996 sprzedawany był także na terenie Ameryki Północnej poprzez salony Chryslera pod nazwą Dodge Stealth. Nazwa GTO pochodzi od innego samochodu Mitsubishi, Galanta GTO, dwudrzwiowego hardtop coupe sprzedawanego na początku lat 70., stylizowanego na ówczesne amerykańskie muscle cars, wyposażonego w czterocylindrowe silniki rzędowe z napędem na tylną oś. W pierwszej generacji GTO, produkowanej w latach 1990-1993 Mitsubishi zastosowało wiele innowacyjnych technologii które miały polepszyć właściwości techniczne pojazdu, wśród nich znalazły się: napęd AWD, zmodyfikowany układ kierowniczy, system aktywnej aerodynamiki nadwozia w skład którego wchodziły samoregulujące się przednie i tylne spoilery, regulowany układ wydechowy i elektronicznie kontrolowany system zawieszenia (ECS). Druga generacja produkowana była w latach 1994-1996. Drugą generację modelu można łatwo rozpoznać poprzez nowy kształt przednich zderzaków oraz mniejszych, okrągłych lampach przeciwmgłowych. Możliwy był montaż kół o większych rozmiarach, zmodyfikowano boczne wloty powietrze oraz tylny zderzak. Zmieniono również wystrój wnętrza, samochód posiadał teraz na wyposażeniu podwójne poduszki powietrzne oraz ulepszony system klimatyzacji. Wszystkie silniki zmodyfikowano tak, że osiągają nieznacznie większy moment obrotowy. Wersja VR-4 otrzymała dodatkowo 6-biegową manualna skrzynię biegów Getrag. W latach 1995 - 96 w modelach 3000GT SL i VR-4 sprzedawanych na rynku amerykańskim dostępna była opcja zdejmowanego dachu. Samochody były modyfikowane przez firmę ASC z Kalifornii, dach mógł być zdejmowany lub zakładany za jednym przyciśnięciem guzika. Był to pierwszy tego rodzaju samochód sprzedawany na terenie Stanów Zjednoczonych od czasu Forda Skylinera z lat 1957-59, produkcję 3000GT w tej wersji zawieszono jednak po dwóch latach z powodu niskiego poziomu sprzedaży. W wersji VR-4 samochód posiadał sześciocylindrowy silnik DOHC 24v Twin-turbo o mocy 300 KM.
    Sportowy grand tourer produkowany przez japoński koncern Mitsubishi w latach 1990-2001. Na rynku japońskim sprzedawany pod nazwą GTO, lecz bardziej znana jest nazwa eksportowa - 3000GT. Samochód ten z niewielkimi zmianami w latach 1991-1996 sprzedawany był także na terenie Ameryki Północnej poprzez salony Chryslera pod nazwą Dodge Stealth. Nazwa GTO pochodzi od innego samochodu Mitsubishi, Galanta GTO, dwudrzwiowego hardtop coupe sprzedawanego na początku lat 70., stylizowanego na ówczesne amerykańskie muscle cars, wyposażonego w czterocylindrowe silniki rzędowe z napędem na tylną oś. W pierwszej generacji GTO, produkowanej w latach 1990-1993 Mitsubishi zastosowało wiele innowacyjnych technologii które miały polepszyć właściwości techniczne pojazdu, wśród nich znalazły się: napęd AWD, zmodyfikowany układ kierowniczy, system aktywnej aerodynamiki nadwozia w skład którego wchodziły samoregulujące się przednie i tylne spoilery, regulowany układ wydechowy i elektronicznie kontrolowany system zawieszenia (ECS). Druga generacja produkowana była w latach 1994-1996. Drugą generację modelu można łatwo rozpoznać poprzez nowy kształt przednich zderzaków oraz mniejszych, okrągłych lampach przeciwmgłowych. Możliwy był montaż kół o większych rozmiarach, zmodyfikowano boczne wloty powietrze oraz tylny zderzak. Zmieniono również wystrój wnętrza, samochód posiadał teraz na wyposażeniu podwójne poduszki powietrzne oraz ulepszony system klimatyzacji. Wszystkie silniki zmodyfikowano tak, że osiągają nieznacznie większy moment obrotowy. Wersja VR-4 otrzymała dodatkowo 6-biegową manualna skrzynię biegów Getrag. W latach 1995 - 96 w modelach 3000GT SL i VR-4 sprzedawanych na rynku amerykańskim dostępna była opcja zdejmowanego dachu. Samochody były modyfikowane przez firmę ASC z Kalifornii, dach mógł być zdejmowany lub zakładany za jednym przyciśnięciem guzika. Był to pierwszy tego rodzaju samochód sprzedawany na terenie Stanów Zjednoczonych od czasu Forda Skylinera z lat 1957-59, produkcję 3000GT w tej wersji zawieszono jednak po dwóch latach z powodu niskiego poziomu sprzedaży. W wersji VR-4 samochód posiadał sześciocylindrowy silnik DOHC 24v Twin-turbo o mocy 300 KM.