Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 31 takich materiałów
    BMW M4 coupe z pakietem M performance – Na targi Sema w Las Vegas BMW przygotowało model M2, który został "ubrany" w pakiet M performance. W jego skład wchodzą wykonane z karbonu nerki na masce, wyloty powietrza na przednich błotnikach, obudowy lusterek, tylne spojlery przy progach, listwa na klapie bagażnika i dyfuzor. Wnętrze również nabrało jeszcze bardziej sportowego charakteru poprzez kierownicę obszytą alcantarą, karbonowe dodatki na desce rozdzielczej i stalowe nakładki na pedały. Designerzy zadbali, o wysoką jakość i dopasowanie wszystkich elementów, aby BMW M2 M Performance nie wyglądała jak upstrzona po zakupach pryszczatego Johna na ebayu. Wisienką na torcie jest nowy zestaw sportowego zawieszenia i wyczynowy układ wydechowy.
    Na targi Sema w Las Vegas BMW przygotowało model M2, który został "ubrany" w pakiet M performance. W jego skład wchodzą wykonane z karbonu nerki na masce, wyloty powietrza na przednich błotnikach, obudowy lusterek, tylne spojlery przy progach, listwa na klapie bagażnika i dyfuzor. Wnętrze również nabrało jeszcze bardziej sportowego charakteru poprzez kierownicę obszytą alcantarą, karbonowe dodatki na desce rozdzielczej i stalowe nakładki na pedały. Designerzy zadbali, o wysoką jakość i dopasowanie wszystkich elementów, aby BMW M2 M Performance nie wyglądała jak upstrzona po zakupach pryszczatego Johna na ebayu. Wisienką na torcie jest nowy zestaw sportowego zawieszenia i wyczynowy układ wydechowy.
    5 listopada 2015, 21:58 przez Castellano (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    caranddriver.com

    Peterbilt 378 – DANE TECHNICZNE: 
Producent: Peterbilt Truck Company, przedsiębiorstwo koncernu Paccar, Seattle (Washington), USA 
Model: 378 
Konfiguracja: 6x4, ciągnik z silnikiem przed kabiną 
Silnik: Caterpillar C-10 moc 350 KM (257 kW) 
Skrzynia biegów: manualna Fuller RT 13710 B 
(10 biegów) 
Resorowanie: resory piórowe 
Rama: kratownica, podłużnice stalowe, poprzeczki aluminiowe lub stalowe 
Hamulce: bębnowe Eaton, ABS Rockwell-Wabco 
Ciężar całkowity: powyżej 15 ton 
w USA klasa 8 
Udźwig całkowity: do 60 ton 
Rok produkcji: 1985
    DANE TECHNICZNE:
    Producent: Peterbilt Truck Company, przedsiębiorstwo koncernu Paccar, Seattle (Washington), USA
    Model: 378
    Konfiguracja: 6x4, ciągnik z silnikiem przed kabiną
    Silnik: Caterpillar C-10 moc 350 KM (257 kW)
    Skrzynia biegów: manualna Fuller RT 13710 B
    (10 biegów)
    Resorowanie: resory piórowe
    Rama: kratownica, podłużnice stalowe, poprzeczki aluminiowe lub stalowe
    Hamulce: bębnowe Eaton, ABS Rockwell-Wabco
    Ciężar całkowity: powyżej 15 ton
    w USA klasa 8
    Udźwig całkowity: do 60 ton
    Rok produkcji: 1985
    Audi wprowadza zawieszenie z tworzywa sztucznego. – Niemcy kończą właśnie pracę nad pierwszym popularnym modelem, w którym klasyczne stalowe sprężyny zastąpione zostaną elementami wykonanymi z polimerów wzmacnianych włóknem szklanym (CRP). Inżynierom z Ingolstadt udało się opracować materiał, który charakteryzuje się wysoką odpornością nie tylko na zmienne warunki atmosferyczne (w tym temperaturę), ale też środki chemiczne (np. te stosowane do czyszczenia kół).
W porównaniu z klasycznymi, wykonanymi ze stali, sprężyny z polimerów mają kilka wad. By mogły pochwalić się zbliżoną charakterystyką pracy muszą być np. grubsze i większe. W stosunku do stalowych mają jednak dwie trudne do przecenienia zalety - nie są podatne na korozję i - co najważniejsze - legitymują się zdecydowanie mniejszą masą. Jedna wykonana z CRP sprężyna waży zaledwie 1,6 kg. Dla porównania masa elementu wykonanego ze stali to 2,7 kg. W teorii oszczędność 1,1 kg wydaje się niewielka, ale w przypadku jednego auta sprężyny zmniejszą masę pojazdu o 4,4 kg a to aż połowa masy nieresorowanej!

Rdzeń sprężyny składa się z długich, splecionych ze sobą włókien szklanych, nasączonych żywicą epoksydową. Wzdłuż kilkumilimetrowej średnicy włókna centralnego, specjalna maszyna nawija kolejne włókna, na zmianę pod kątem + 45 i - 45 stopni. Tak powstałe warstwy naciągu i nacisku napierają na siebie. Dzięki temu, mogą lepiej absorbować napięcia działające na sprężynę. W ostatnim etapie produkcji włókno jest hartowane w specjalnym piecu, w temperaturze ponad 100 stopni Celsjusza.

Włókna CRP można precyzyjnie dostosowywać do nałożonych na nie zadań, a surowiec z którego są wykonane ma najwyższej klasy jakość i właściwości. Jest wolny od korozji, również przy uderzeniu kamieniem oraz niewrażliwy na chemikalia np. na środki czyszczące do felg. No i ostatnia zaleta: jego produkcja zużywa o wiele mniej energii niż produkcja sprężyn stalowych. 
Pierwszy model z wykonanymi z polimerów sprężynami trafić ma do salonów jeszcze w tym roku.
    Niemcy kończą właśnie pracę nad pierwszym popularnym modelem, w którym klasyczne stalowe sprężyny zastąpione zostaną elementami wykonanymi z polimerów wzmacnianych włóknem szklanym (CRP). Inżynierom z Ingolstadt udało się opracować materiał, który charakteryzuje się wysoką odpornością nie tylko na zmienne warunki atmosferyczne (w tym temperaturę), ale też środki chemiczne (np. te stosowane do czyszczenia kół).
    W porównaniu z klasycznymi, wykonanymi ze stali, sprężyny z polimerów mają kilka wad. By mogły pochwalić się zbliżoną charakterystyką pracy muszą być np. grubsze i większe. W stosunku do stalowych mają jednak dwie trudne do przecenienia zalety - nie są podatne na korozję i - co najważniejsze - legitymują się zdecydowanie mniejszą masą. Jedna wykonana z CRP sprężyna waży zaledwie 1,6 kg. Dla porównania masa elementu wykonanego ze stali to 2,7 kg. W teorii oszczędność 1,1 kg wydaje się niewielka, ale w przypadku jednego auta sprężyny zmniejszą masę pojazdu o 4,4 kg a to aż połowa masy nieresorowanej!

    Rdzeń sprężyny składa się z długich, splecionych ze sobą włókien szklanych, nasączonych żywicą epoksydową. Wzdłuż kilkumilimetrowej średnicy włókna centralnego, specjalna maszyna nawija kolejne włókna, na zmianę pod kątem + 45 i - 45 stopni. Tak powstałe warstwy naciągu i nacisku napierają na siebie. Dzięki temu, mogą lepiej absorbować napięcia działające na sprężynę. W ostatnim etapie produkcji włókno jest hartowane w specjalnym piecu, w temperaturze ponad 100 stopni Celsjusza.

    Włókna CRP można precyzyjnie dostosowywać do nałożonych na nie zadań, a surowiec z którego są wykonane ma najwyższej klasy jakość i właściwości. Jest wolny od korozji, również przy uderzeniu kamieniem oraz niewrażliwy na chemikalia np. na środki czyszczące do felg. No i ostatnia zaleta: jego produkcja zużywa o wiele mniej energii niż produkcja sprężyn stalowych.
    Pierwszy model z wykonanymi z polimerów sprężynami trafić ma do salonów jeszcze w tym roku.
    Moje BMW 318 TDS – Mój pierwszy samochód. Silnik nie zachwyca, ale mi wystarcza jak na ten moment. Od kupna założone felgi stalowe z e34 i pomalowane na biało, założona listwa w przednim zderzaku bez miejsca na rejestracje, nerki oklejone czarną folią, zrobione światła postojowe w kierunkowskazach al'a USA, założone relingi z owiewką. Planów jeszcze wiele, lecz z zewnątrz chciałbym zmienić felgi na szeroką stal 16" lub 17" i wtedy spasować je z nadkolami i już nic więcej nie ruszać. Mam nadzieję na dobre słowo o nim, pozdrawiam.
    Mój pierwszy samochód. Silnik nie zachwyca, ale mi wystarcza jak na ten moment. Od kupna założone felgi stalowe z e34 i pomalowane na biało, założona listwa w przednim zderzaku bez miejsca na rejestracje, nerki oklejone czarną folią, zrobione światła postojowe w kierunkowskazach al'a USA, założone relingi z owiewką. Planów jeszcze wiele, lecz z zewnątrz chciałbym zmienić felgi na szeroką stal 16" lub 17" i wtedy spasować je z nadkolami i już nic więcej nie ruszać. Mam nadzieję na dobre słowo o nim, pozdrawiam.
    14 czerwca 2014, 22:57 przez rowerzysta1994 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    Źródło:

    Własne

    Corvette Z06 – Chevrolet potwierdził oficjalnie, że silnik 6.2 V8 w najnowszej Corvette Z06 osiąga nieskromne 659 KM!
 
Wygląda na to, że najnowsza Corvette będzie w stanie zrobić z twoją twarzą to co Ariel Atom z twarzą Clarksona. Chevrolet w oficjalnym komunikacie przyznał bowiem, że jego auto z doładowanym silnikiem osiąga budzącą respekt moc 659 KM. Ale po kolei.
Z06 zadebiutował podczas styczniowego salonu samochodowego w Detroit i już wtedy Amerykanie chwali się, że dysponuje mocą co najmniej 634 KM. Dzisiejszy komunikat marki oznacza, że te co najmniej to o 25 KM więcej, czyniąc tym samym Corvette Z06 nie tylko najmocniejszą seryjnie produkowaną Vette w historii, lecz także najmocniejszym samochodem, jaki dotychczas opuścił linie montażowe fabryk General Motors.

Moc 659 KM jest wspierana dodatkowo przez 882 Nm momentu obrotowego, z których 620 Nm dostępne jest już na biegu jałowym.

Jak to zrobili w Chevrolecie, że silnik ma aż taki zapas mocy? W konstrukcji motoru zastosowano wytrzymalsze aluminiowe głowice cylindrów, które lepiej radzą sobie z wysokimi temperaturami, tytanowe gniazda zaworów, obrabiane, kute stalowe korbowody i kute aluminiowe tłoki, kolektory wydechowe ze stali nierdzewnej i suchą miskę olejową. Brzmi apetycznie.

Sprężarka mechaniczna może kręcić się do szalonych 20 tys. obr./min, o 5 tys. obr. szybciej niż zastosowana w poprzedniej generacji ZR1, zapewniając bardziej efektywne doładowanie. Przynajmniej tak nam powiedziano.
Nadal nie ma szczegółowych danych odnośnie osiągów, ale bylibyśmy co najmniej zaskoczeni, gdyby nowe Z06 z dużym zapasem nie wyprzedzało poprzednika.
    Chevrolet potwierdził oficjalnie, że silnik 6.2 V8 w najnowszej Corvette Z06 osiąga nieskromne 659 KM!

    Wygląda na to, że najnowsza Corvette będzie w stanie zrobić z twoją twarzą to co Ariel Atom z twarzą Clarksona. Chevrolet w oficjalnym komunikacie przyznał bowiem, że jego auto z doładowanym silnikiem osiąga budzącą respekt moc 659 KM. Ale po kolei.
    Z06 zadebiutował podczas styczniowego salonu samochodowego w Detroit i już wtedy Amerykanie chwali się, że dysponuje mocą co najmniej 634 KM. Dzisiejszy komunikat marki oznacza, że te co najmniej to o 25 KM więcej, czyniąc tym samym Corvette Z06 nie tylko najmocniejszą seryjnie produkowaną Vette w historii, lecz także najmocniejszym samochodem, jaki dotychczas opuścił linie montażowe fabryk General Motors.

    Moc 659 KM jest wspierana dodatkowo przez 882 Nm momentu obrotowego, z których 620 Nm dostępne jest już na biegu jałowym.

    Jak to zrobili w Chevrolecie, że silnik ma aż taki zapas mocy? W konstrukcji motoru zastosowano wytrzymalsze aluminiowe głowice cylindrów, które lepiej radzą sobie z wysokimi temperaturami, tytanowe gniazda zaworów, obrabiane, kute stalowe korbowody i kute aluminiowe tłoki, kolektory wydechowe ze stali nierdzewnej i suchą miskę olejową. Brzmi apetycznie.

    Sprężarka mechaniczna może kręcić się do szalonych 20 tys. obr./min, o 5 tys. obr. szybciej niż zastosowana w poprzedniej generacji ZR1, zapewniając bardziej efektywne doładowanie. Przynajmniej tak nam powiedziano.
    Nadal nie ma szczegółowych danych odnośnie osiągów, ale bylibyśmy co najmniej zaskoczeni, gdyby nowe Z06 z dużym zapasem nie wyprzedzało poprzednika.
    6 czerwca 2014, 17:53 przez CamaroFanBoy (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Top Gear

    Honda Civic  W.T.C.C .2014 – FIA World Touring Car Championship

BODY - Honda Civic, 5-drzwiowy.
ENGINE - turbodoładowany 4-cylindrowy w linii, poprzecznie zainstalowany; Rozkład: dwa wałki rozrządu w głowicy, 16 zaworów; Współczynnik kompresji: wstrzymana danych; Pojemność skokowa: 1595 cc; Średnica x skok tłoka: 81 x 77,4 mm; sterowanie silnikiem: Pectel; Smarowanie: Mokra miska olejowa.
TRANSMISSION - przednie koła; skrzynia biegów: 6-biegowa Xtrac, przesunięcie sekwencyjny; Sprzęgło: twin-płyta z włókna węglowego; różnicowego: mechaniczne samoblokujący mechanizm różnicowy.
CHASSIS - przednie i tylne zawieszenie: McPherson, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator; kierowniczy: wspomaganie zębatkowy.
BRAKES  - podwójny układ hydraulicznie; obwód Przednie hamulce: zaciski 4-tłoczkowe, wentylowane tarcze 375 mm ze stali; Tylne hamulce: 2-tłoczkowe zaciski, tarcze stalowe 278 mm.
DIMENSIONS - długość: 4285 mm; Szerokość: 1950 mm; rozstaw osi 2.621 mm; Minimalna waga: 1100 kg, w tym kierowcy.
    FIA World Touring Car Championship

    BODY - Honda Civic, 5-drzwiowy.
    ENGINE - turbodoładowany 4-cylindrowy w linii, poprzecznie zainstalowany; Rozkład: dwa wałki rozrządu w głowicy, 16 zaworów; Współczynnik kompresji: wstrzymana danych; Pojemność skokowa: 1595 cc; Średnica x skok tłoka: 81 x 77,4 mm; sterowanie silnikiem: Pectel; Smarowanie: Mokra miska olejowa.
    TRANSMISSION - przednie koła; skrzynia biegów: 6-biegowa Xtrac, przesunięcie sekwencyjny; Sprzęgło: twin-płyta z włókna węglowego; różnicowego: mechaniczne samoblokujący mechanizm różnicowy.
    CHASSIS - przednie i tylne zawieszenie: McPherson, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator; kierowniczy: wspomaganie zębatkowy.
    BRAKES - podwójny układ hydraulicznie; obwód Przednie hamulce: zaciski 4-tłoczkowe, wentylowane tarcze 375 mm ze stali; Tylne hamulce: 2-tłoczkowe zaciski, tarcze stalowe 278 mm.
    DIMENSIONS - długość: 4285 mm; Szerokość: 1950 mm; rozstaw osi 2.621 mm; Minimalna waga: 1100 kg, w tym kierowcy.
    22 maja 2014, 18:07 przez Ivan303 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Źródło:

    internet

    Marcin Konietzki – Niejaki Marcin Konietzkki studjujący na Politechnice Łódzkiej od roku rozwiesza stalowe linki na trasach offroadowwych. Miejcie sięna baczności.
    Niejaki Marcin Konietzkki studjujący na Politechnice Łódzkiej od roku rozwiesza stalowe linki na trasach offroadowwych. Miejcie sięna baczności.
    12 maja 2014, 14:47 przez ~motocyklista696 | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Polonez 2.0  24v R6  - zdjęcia z budowy – Jak obiecałem tak wrzucam kilka zdjęć z budowy auta. Zdjęcia na chwilę obecną są mało aktualne - były dokonywane zmiany (zawieszenie - obniżenie, utwardzenie itp).

Na wstępie podkreślę, że nie chce i nie będę debatować czy auto jest mocniejsze, słabsze w stosunku do ... Auto zostało zrobione żeby zobaczyć jak będzie się to sprawować, żeby w życiu nudy nie było ;). 

Silnik został wstawiony razem ze skrzynią biegów, wał (też z bmw) skrócono dorobiono płytkę żeby połączyć z fabrycznym mostem poloneza. Połączenie jest fajne, przełożenie dosyć krótkie. w most włożono "blokadę" - 2 stalowe płytki rozpierane sprężynami, część z was na pewno wie o co chodzi. Na pytanie czy działa od razu odpowiem, że ciężko odpowiedzieć twierdząco bądź przecząco. Spinać trochę spina ale na pewno nie jest to do latania bokami ;) Na pewno auto lepiej się zbiera w stosunku do tego co było - nie ma takiego boksowania kół.

Rozpędzić się łatwo to i zatrzymać trzeba jakoś. Zaciski z alfy 156 i tarcze wentylowane 284mm + felgi 15". 
Zawieszenie utwardzone: sprężyny z żuka + jakieś amorki ale teraz już nie pamiętam od czego. Tył: resor sklepany z dołożonym piórem + twarde amorki. Na tył dorzucony został drążek stabilizatora.  

Kilka rzeczy do opisania jeszcze by się znalazło ale myślę że na razie wystarczy.

Ostatnie foto jest w miarę aktualne. ( Od razu mówię, że nie jestem fanem za niskich aut ;))  

Link do filmiku który wcześniej już wrzucałem: http://www.youtube.com/watch?v=RW48ANxDXlg
    Jak obiecałem tak wrzucam kilka zdjęć z budowy auta. Zdjęcia na chwilę obecną są mało aktualne - były dokonywane zmiany (zawieszenie - obniżenie, utwardzenie itp).

    Na wstępie podkreślę, że nie chce i nie będę debatować czy auto jest mocniejsze, słabsze w stosunku do ... Auto zostało zrobione żeby zobaczyć jak będzie się to sprawować, żeby w życiu nudy nie było ;).

    Silnik został wstawiony razem ze skrzynią biegów, wał (też z bmw) skrócono dorobiono płytkę żeby połączyć z fabrycznym mostem poloneza. Połączenie jest fajne, przełożenie dosyć krótkie. w most włożono "blokadę" - 2 stalowe płytki rozpierane sprężynami, część z was na pewno wie o co chodzi. Na pytanie czy działa od razu odpowiem, że ciężko odpowiedzieć twierdząco bądź przecząco. Spinać trochę spina ale na pewno nie jest to do latania bokami ;) Na pewno auto lepiej się zbiera w stosunku do tego co było - nie ma takiego boksowania kół.

    Rozpędzić się łatwo to i zatrzymać trzeba jakoś. Zaciski z alfy 156 i tarcze wentylowane 284mm + felgi 15".
    Zawieszenie utwardzone: sprężyny z żuka + jakieś amorki ale teraz już nie pamiętam od czego. Tył: resor sklepany z dołożonym piórem + twarde amorki. Na tył dorzucony został drążek stabilizatora.

    Kilka rzeczy do opisania jeszcze by się znalazło ale myślę że na razie wystarczy.

    Ostatnie foto jest w miarę aktualne. ( Od razu mówię, że nie jestem fanem za niskich aut ;))

    Link do filmiku który wcześniej już wrzucałem: http://www.youtube.com/watch?v=RW48ANxDXlg
    23 stycznia 2014, 20:09 przez Pater (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Źródło:

    własne

    Drodzy Motokilerzy potrzebuję waszej pomocy – Gdzie mogę kupić stalowe felgi z rantem?
    Gdzie mogę kupić stalowe felgi z rantem?
    9 listopada 2013, 13:39 przez Hantel (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (10)
    Malowanie Stalówek na zimę – Siema Siema, z racji tego że iż niestety ale wielkimi krokami zbliża się do naszego kraju zima, z czego bardzo ubolewam, postanowiłem pomalować stalowe felgi na zimę do swojego Paszczura, tylko problem jest w tym ze nie wiem jaki kolor, ewentualne wzór wybrać MOTOKILERZY POMOCY!
    Siema Siema, z racji tego że iż niestety ale wielkimi krokami zbliża się do naszego kraju zima, z czego bardzo ubolewam, postanowiłem pomalować stalowe felgi na zimę do swojego Paszczura, tylko problem jest w tym ze nie wiem jaki kolor, ewentualne wzór wybrać MOTOKILERZY POMOCY!
    28 października 2013, 21:41 przez Vagowiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (7)