Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 31 takich materiałów
    Kto pamieta jeszcze? – stalowe banioczki na olej
    Stalowe banioczki na olej
    8 października 2013, 9:34 przez vito126p (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    FSO 125p – Jak każdy się chwali co ma pod maską (nowy trend szpanu)
Silnik: Gaźnikowiec dwu gardzielowy 1500 75 koni mechanicznych (jakaś część pewnie gdzieś uciekła)
skrzynia czwórka most "Jugol"
napęd tył, Felgi stalowe  opony  idealne do driftów
    Jak każdy się chwali co ma pod maską (nowy trend szpanu)
    Silnik: Gaźnikowiec dwu gardzielowy 1500 75 koni mechanicznych (jakaś część pewnie gdzieś uciekła)
    skrzynia czwórka most "Jugol"
    napęd tył, Felgi stalowe opony idealne do driftów
    6 września 2013, 16:57 przez Bandzior (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Własne

    Vector W2 Twin Turbo – Vector W2 - supersamochód z 1978 roku. Samochód firmy Vector Aeromotive Corporation to drugie auto tego producenta. Prototyp miał swoją premierę w 1973 roku. Model prototypowy przejechał 100 000 mil (160 000 km) to rekord wśród prototypów. Właściciel Wiegert ocenił cenę sprzedaży auta na 150.000 dolarów amerykańskich, ale samochód nie został sprzedany. Auto charakteryzowało się bardzo agresywnym kształtem, w postaci klina, wnętrze posiadało klimatyzację, zestaw komputerów pokładowych sprawdzających stan silnika, ciśnienia, temperatur cieczy i wysokiej klasy radio odbiornik firmy Blaupunkt. Fotele pochodziły z firmy Recaro z bardzo dobrym podparciem lędźwiowym. W aucie zastosowano wyrafinowaną budowę klatkową i w produkcji użyto wysokiej klasy materiałów aluminiowych w tym pierwsze części z karbonu. Mimo znacznej szerokości (auto było jednym z najszerszych aut) na rynku i kolosalnych rozmiarów opon szczególnie na tylnej osi, masa własna nie przekraczała 1300 kg. Prędkość maksymalna nie została nigdy określona w sposób niezależny, ale poproszono Geralda Wiegerta ten, jednak odmówił, kilka razy, nowych (niezależnych) pomiarów prędkości. W czasopismo motoryzacyjne Auto Becker z Dusseldorfu zorganizowało test porównawczy na lotnisku w Kolonii z innymi autami Ferrari 512 BB, De Tomaso Pantera i Lamborghini Countachem, w którym auto osiągnęło prędkość maksymalną 322 km/h, a nie jak zapewniał producent 389 km/h.

Dane Techniczne:

Marka i model:	Vector W2
Premiera: 	1973
Lata produkcji: 	1976-1989
Silnik: 	Chevrolet Small-Block V8, dostrojony przez firmę Donovan 70° (8-cylindrowy w układzie widlastym)
Turbodoładowanie: 	TAK - Podwójne doładowanie firmy AiResearch
Liczba zaworów.: 	16v (2 zawory na cylinder)
Pojemność skok.: 	5730 cm³
Układ zasilania: 	wtrysk bezpośredni
Moc kW (KM): 	441 kW (600 KM) przy 5700 1/min
Max. moment obrotowy: 	800 Nm przy 4800 1/min
Stopień sprężania: 	8,1:1
Przełożenia / skrzynia biegów: 	3-biegowa automatyczna, napęd na tylną oś
Układ hamulcowy: 	Stalowe, wentylowane z przodu i z tyłu, zaciski 4-tłoczkowe, z tyłu 2-tłoczkowe
Średnica tarcz – (Przód: Ø 309 mm / Tył: Ø 309 mm)
Karoseria / Nadwozie: 	Konstrukcja stalowa, aluminium, kompozyty.
Rozstaw osi: 	2616 mm
Opony: 	Felgi - aluminiowe (przód: Goodyear GS-E - 225 x 55 / VR15 / tył: Goodyear GS-E - 345 x 35 / VR15)
Miary D x S x W (mm): 	4368 x 1930 x 1080 mm
Zbiornik paliwa: 	113 l
Masa własna: 	1262 kg
Prędkość maksymalna (km/h): 	322 km/h
Przyśpieszenie
0 – 100 km/h: 	4,5 s
Droga hamowania
   ze 100km 	b/d
Zużycie paliwa
   na 100km 	b/d

Ciekawostki:

Vector W2 uznawany był jako najszybsze auto świata, chociaż jego prędkości nigdy nie zmierzyły niezależne źródła.
Auto wystepowało również w kilku filmach i reklamach.
W Polsce auto znane przede wszystkim dzięki produkcji tureckich gum Turbo, w których zawsze z gumą do żucia dołączana była jedna naklejka. Obecnie naklejki mają status kolekcjonerski. W Polsce obrazki z gumami produkowane były w seriach, które wychodziły od 1989 do roku 1991 jako I seria, i jako II seria od 2003 do 2007.
W Stanach Zjednoczonych auto było przedmiotem wielu spraw sądowych o przywłaszczenie marki Vector, które wykorzystała w swoich reklamach firma "Vantage" (producent ekskluzywnych wyrobów nikotynowych) i firma "Goodyear" (światowy producent opon)
Producent twierdził, że auto może być wyposażone w silnik o mocach 450-600 a nawet istnieje zmodyfikowanie jednostki do 1500 KM kosztem większej zawodności. Jednak żaden model nie przekroczył nigdy 600 KM.
    Vector W2 - supersamochód z 1978 roku. Samochód firmy Vector Aeromotive Corporation to drugie auto tego producenta. Prototyp miał swoją premierę w 1973 roku. Model prototypowy przejechał 100 000 mil (160 000 km) to rekord wśród prototypów. Właściciel Wiegert ocenił cenę sprzedaży auta na 150.000 dolarów amerykańskich, ale samochód nie został sprzedany. Auto charakteryzowało się bardzo agresywnym kształtem, w postaci klina, wnętrze posiadało klimatyzację, zestaw komputerów pokładowych sprawdzających stan silnika, ciśnienia, temperatur cieczy i wysokiej klasy radio odbiornik firmy Blaupunkt. Fotele pochodziły z firmy Recaro z bardzo dobrym podparciem lędźwiowym. W aucie zastosowano wyrafinowaną budowę klatkową i w produkcji użyto wysokiej klasy materiałów aluminiowych w tym pierwsze części z karbonu. Mimo znacznej szerokości (auto było jednym z najszerszych aut) na rynku i kolosalnych rozmiarów opon szczególnie na tylnej osi, masa własna nie przekraczała 1300 kg. Prędkość maksymalna nie została nigdy określona w sposób niezależny, ale poproszono Geralda Wiegerta ten, jednak odmówił, kilka razy, nowych (niezależnych) pomiarów prędkości. W czasopismo motoryzacyjne Auto Becker z Dusseldorfu zorganizowało test porównawczy na lotnisku w Kolonii z innymi autami Ferrari 512 BB, De Tomaso Pantera i Lamborghini Countachem, w którym auto osiągnęło prędkość maksymalną 322 km/h, a nie jak zapewniał producent 389 km/h.

    Dane Techniczne:

    Marka i model: Vector W2
    Premiera: 1973
    Lata produkcji: 1976-1989
    Silnik: Chevrolet Small-Block V8, dostrojony przez firmę Donovan 70° (8-cylindrowy w układzie widlastym)
    Turbodoładowanie: TAK - Podwójne doładowanie firmy AiResearch
    Liczba zaworów.: 16v (2 zawory na cylinder)
    Pojemność skok.: 5730 cm³
    Układ zasilania: wtrysk bezpośredni
    Moc kW (KM): 441 kW (600 KM) przy 5700 1/min
    Max. moment obrotowy: 800 Nm przy 4800 1/min
    Stopień sprężania: 8,1:1
    Przełożenia / skrzynia biegów: 3-biegowa automatyczna, napęd na tylną oś
    Układ hamulcowy: Stalowe, wentylowane z przodu i z tyłu, zaciski 4-tłoczkowe, z tyłu 2-tłoczkowe
    Średnica tarcz – (Przód: Ø 309 mm / Tył: Ø 309 mm)
    Karoseria / Nadwozie: Konstrukcja stalowa, aluminium, kompozyty.
    Rozstaw osi: 2616 mm
    Opony: Felgi - aluminiowe (przód: Goodyear GS-E - 225 x 55 / VR15 / tył: Goodyear GS-E - 345 x 35 / VR15)
    Miary D x S x W (mm): 4368 x 1930 x 1080 mm
    Zbiornik paliwa: 113 l
    Masa własna: 1262 kg
    Prędkość maksymalna (km/h): 322 km/h
    Przyśpieszenie
    0 – 100 km/h: 4,5 s
    Droga hamowania
    ze 100km b/d
    Zużycie paliwa
    na 100km b/d

    Ciekawostki:

    Vector W2 uznawany był jako najszybsze auto świata, chociaż jego prędkości nigdy nie zmierzyły niezależne źródła.
    Auto wystepowało również w kilku filmach i reklamach.
    W Polsce auto znane przede wszystkim dzięki produkcji tureckich gum Turbo, w których zawsze z gumą do żucia dołączana była jedna naklejka. Obecnie naklejki mają status kolekcjonerski. W Polsce obrazki z gumami produkowane były w seriach, które wychodziły od 1989 do roku 1991 jako I seria, i jako II seria od 2003 do 2007.
    W Stanach Zjednoczonych auto było przedmiotem wielu spraw sądowych o przywłaszczenie marki Vector, które wykorzystała w swoich reklamach firma "Vantage" (producent ekskluzywnych wyrobów nikotynowych) i firma "Goodyear" (światowy producent opon)
    Producent twierdził, że auto może być wyposażone w silnik o mocach 450-600 a nawet istnieje zmodyfikowanie jednostki do 1500 KM kosztem większej zawodności. Jednak żaden model nie przekroczył nigdy 600 KM.
    Honda tworzy najszybszą kosiarkę świata – "Top Gear rzucił ostatnio wyzwanie zespołowi inżynierów Hondy, aby ci stworzyli najszybszą kosiarkę świata. Autorzy programu nie spodziewali się jednak odpowiedzi - wyzwanie zostało podjęte. A oto wyniki pracy - od zera do setki w 4 sekundy i prędkość maksymalna 210 kilometrów na godzinę.

Maszyna została zbudowana na bazie seryjnej kosiarki japońskiego producenta, w której silnik wymieniono na taki używany na co dzień w motocyklach. Wymieniono także zawieszenie, koła i opony (te zapożyczono z quada), a podwozie stalowe zastąpiono wykonanym z włókna węglowego.

Wyrzucono z niej także standardowe ostrze tnące - zbyt trudne było podłączenie go do nowego silnika - a zastąpiono je dwiema stalowymi linkami obracającymi się z prędkością 4 tysięcy obrotów na minutę (zasilane są przez osobne silniki elektryczne).

Turbo-kosiarkę w pełnej krasie powinniśmy zobaczyć już niedługo, bo Top Gear wyznaczył końcowy termin prac na 17 czerwca. Niestety ekipa programu nie będzie mogła wziąć udziału w oficjalnych zawodach w nowej maszynie - według federacji British Lawn Mower Racing Association zostało w niej wprowadzone zbyt wiele zmian."
    "Top Gear rzucił ostatnio wyzwanie zespołowi inżynierów Hondy, aby ci stworzyli najszybszą kosiarkę świata. Autorzy programu nie spodziewali się jednak odpowiedzi - wyzwanie zostało podjęte. A oto wyniki pracy - od zera do setki w 4 sekundy i prędkość maksymalna 210 kilometrów na godzinę.

    Maszyna została zbudowana na bazie seryjnej kosiarki japońskiego producenta, w której silnik wymieniono na taki używany na co dzień w motocyklach. Wymieniono także zawieszenie, koła i opony (te zapożyczono z quada), a podwozie stalowe zastąpiono wykonanym z włókna węglowego.

    Wyrzucono z niej także standardowe ostrze tnące - zbyt trudne było podłączenie go do nowego silnika - a zastąpiono je dwiema stalowymi linkami obracającymi się z prędkością 4 tysięcy obrotów na minutę (zasilane są przez osobne silniki elektryczne).

    Turbo-kosiarkę w pełnej krasie powinniśmy zobaczyć już niedługo, bo Top Gear wyznaczył końcowy termin prac na 17 czerwca. Niestety ekipa programu nie będzie mogła wziąć udziału w oficjalnych zawodach w nowej maszynie - według federacji British Lawn Mower Racing Association zostało w niej wprowadzone zbyt wiele zmian."
    7 czerwca 2013, 10:33 przez DaN0 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Polonez 2000 Rally – Polonez 1 kwietnia 1984 otrzymał homologację do grupy B. W samochodzie tym stosowano gaźniki, wtrysk mechaniczny i wtrysk elektroniczny. Zastosowano szyby boczne z poliwęglanu, małe stalowe zderzaki z seryjnego Poloneza C. Zamontowano przednie spoilery z kierownicami strug powietrza, które kierowały powietrze na wycięte wloty pod zderzakiem w celu chłodzenia hamulców. Z Poloneza zdemontowano chromowane dodatki i gumową lotkę sprzed przedniej maski. Polonez ten posiadał moc około 210 koni mechanicznych. Zastosowano żółty lakier z ciemnoniebieskimi czworobokami i pasami czyli malowanie FSO Sport. Na początku lat 90 FSO Sport i OBRSO wycofało się ze startów w rajdach samochodowych. Wszystkie egzemplarze zostały rozebrane i sprzedane na części dziś można spotkać tylko repliki rajdowych Polonezów.
    Polonez 1 kwietnia 1984 otrzymał homologację do grupy B. W samochodzie tym stosowano gaźniki, wtrysk mechaniczny i wtrysk elektroniczny. Zastosowano szyby boczne z poliwęglanu, małe stalowe zderzaki z seryjnego Poloneza C. Zamontowano przednie spoilery z kierownicami strug powietrza, które kierowały powietrze na wycięte wloty pod zderzakiem w celu chłodzenia hamulców. Z Poloneza zdemontowano chromowane dodatki i gumową lotkę sprzed przedniej maski. Polonez ten posiadał moc około 210 koni mechanicznych. Zastosowano żółty lakier z ciemnoniebieskimi czworobokami i pasami czyli malowanie FSO Sport. Na początku lat 90 FSO Sport i OBRSO wycofało się ze startów w rajdach samochodowych. Wszystkie egzemplarze zostały rozebrane i sprzedane na części dziś można spotkać tylko repliki rajdowych Polonezów.
    27 maja 2013, 14:48 przez Siechu (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Pułapki na motocyklistów i quadowców – Kilka lat temu w Polsce było głośno o linkach rozwieszonych w lesie, które miały być swoistymi pułapkami na motocyklistów, którzy jeżdżą offroadówkami. To powoli przestawało być tylko szokujące, ale zaczynało być naprawdę niebezpieczne. Sprawa skomplikowała się, kiedy w końcu jeden z nich w ten sposób stracił życie.
Myślicie, że to przeszłość? Nic bardziej mylnego!
Tym razem są to linki stalowe, podwójne, nawet przykryte błotem i zakamuflowane, aby nie można było ich dostrzec. Ktoś po prostu robi sobie polowanie na motocyklistów i quadowców. Zdjęcie poszarpanej szyi należy do jednego z jeźdźców, który w tym tygodniu załapał się na takową niespodziankę i o mało nie przypłacił tym swoim życiem. Uważajcie na siebie
    Kilka lat temu w Polsce było głośno o linkach rozwieszonych w lesie, które miały być swoistymi pułapkami na motocyklistów, którzy jeżdżą offroadówkami. To powoli przestawało być tylko szokujące, ale zaczynało być naprawdę niebezpieczne. Sprawa skomplikowała się, kiedy w końcu jeden z nich w ten sposób stracił życie.
    Myślicie, że to przeszłość? Nic bardziej mylnego!
    Tym razem są to linki stalowe, podwójne, nawet przykryte błotem i zakamuflowane, aby nie można było ich dostrzec. Ktoś po prostu robi sobie polowanie na motocyklistów i quadowców. Zdjęcie poszarpanej szyi należy do jednego z jeźdźców, który w tym tygodniu załapał się na takową niespodziankę i o mało nie przypłacił tym swoim życiem. Uważajcie na siebie
    15 maja 2013, 21:41 przez wrobelw (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (9)
    SKRADZIONO SMOCHÓD – UWAGA!!! SKRADZIONO SAMOCHÓD!!!
W NOCY Z 10-GO NA 11-GO KWIETNIA!

VW PASSAT B5 FL (3BG)
NR REJESTRACYJNY: SRB 8F90
BIAŁE KOMBI
CZERWONE STALOWE FELGI 15 CALI Z ZIMOWYMI OPONAMI
NAPĘD NA 4 KOŁA - 4MOTION
SILNIK 130 KM AVF
AUTO BYŁO OKLEJONE NAKLEJKAMI NA TYLNEJ SZYBIE, PRZEDNIM ZDERZAKU, BOCZNEJ SZYBIE BAGAŻNIKA I W PRAWYM ROGU PRZEDNIEJ SZYBY!!
W ŚRODKU ZNAJDOWAŁ SIĘ FOTELIK DLA DZIECKA

SAMOCHÓD STAŁ W LESZCZYNACH (WOJ. ŚLĄSKIE, OBOK RYBNIKA) NA PLACU GRUNWALDZKIM

JEŻELI KTOŚ COŚ WIDZIAŁ PROSZĘ O KONTAKT NA TEL:
508 698 651
lub
505 220 554

PROSZĘ O UDOSTĘPNIANIE TEJ WIADOMOŚCI
ZA POMOC W ODNALEZIENIU SAMOCHODU NAGRODA PIENIĘŻNA!!!
    UWAGA!!! SKRADZIONO SAMOCHÓD!!!
    W NOCY Z 10-GO NA 11-GO KWIETNIA!

    VW PASSAT B5 FL (3BG)
    NR REJESTRACYJNY: SRB 8F90
    BIAŁE KOMBI
    CZERWONE STALOWE FELGI 15 CALI Z ZIMOWYMI OPONAMI
    NAPĘD NA 4 KOŁA - 4MOTION
    SILNIK 130 KM AVF
    AUTO BYŁO OKLEJONE NAKLEJKAMI NA TYLNEJ SZYBIE, PRZEDNIM ZDERZAKU, BOCZNEJ SZYBIE BAGAŻNIKA I W PRAWYM ROGU PRZEDNIEJ SZYBY!!
    W ŚRODKU ZNAJDOWAŁ SIĘ FOTELIK DLA DZIECKA

    SAMOCHÓD STAŁ W LESZCZYNACH (WOJ. ŚLĄSKIE, OBOK RYBNIKA) NA PLACU GRUNWALDZKIM

    JEŻELI KTOŚ COŚ WIDZIAŁ PROSZĘ O KONTAKT NA TEL:
    508 698 651
    lub
    505 220 554

    PROSZĘ O UDOSTĘPNIANIE TEJ WIADOMOŚCI
    ZA POMOC W ODNALEZIENIU SAMOCHODU NAGRODA PIENIĘŻNA!!!
    11 kwietnia 2013, 7:11 przez Konto usunięte | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Modelarstwo: 1958 Mack C Pumper USA – Średni samochód gaśniczy Mack C Pumper

Dane techniczne

Podwozie 
Układ napędowy: 4x2

Kabina
Typ: Jednomodułowa dwudrzwiowa
Układ miejsc dla załogi: 1+1+1+1

Zabudowa
Materiał: Stal nierdzewna, aluminium
Liczba skrytek: 3
Rodzaj zamknięcia: Drzwi stalowe

Autopompa
Typ: Hale
Wydajność: 2840l/min (750 gal/min) przy ciśnieniu 10 barów

Zbiorniki
Pojemność zbiornika na wodę: 1420 l (375 gal)
Materiał: Stal kwasoodporna

Zwijadło wężowe
Długość: 90 metrów
Model pochodzi z Serii: Strażackie Giganty
    Średni samochód gaśniczy Mack C Pumper

    Dane techniczne

    Podwozie
    Układ napędowy: 4x2

    Kabina
    Typ: Jednomodułowa dwudrzwiowa
    Układ miejsc dla załogi: 1+1+1+1

    Zabudowa
    Materiał: Stal nierdzewna, aluminium
    Liczba skrytek: 3
    Rodzaj zamknięcia: Drzwi stalowe

    Autopompa
    Typ: Hale
    Wydajność: 2840l/min (750 gal/min) przy ciśnieniu 10 barów

    Zbiorniki
    Pojemność zbiornika na wodę: 1420 l (375 gal)
    Materiał: Stal kwasoodporna

    Zwijadło wężowe
    Długość: 90 metrów
    Model pochodzi z Serii: Strażackie Giganty
    15 października 2012, 18:28 przez Putson (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Rafał Putko

    Już niedługo zima... – ...więc i stalowe felgi
    ...więc i stalowe felgi
    8 października 2012, 18:51 przez matix (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (6)
    Encyklopedia: Maserati 3500GT – Był bardzo ceniony jako pojazd do dalszych podróży gdyż jego własności manewrowe nie były najlepsze. Zastosowano w nim stalowe podwozie rurowe, z przodu układ z podwójnymi wahaczami. Z tyłu zawieszenie tworzyły resory piórowe.

Dane techniczne:
Prędkość maksymalna: 129mph (206km/h)
0-100km/h: 7,5s
Silnik: 6-cylindrowy, rzedowy
Pojemność: 3485 cm3
Skrzynia biegów: 4-biegowa, ręczna
Moc maksymalna: 230hp
Moment maksymalny: 303Nm
Masa: 1445kg
Zużycie paliwa: 16,7 l/100km
    Był bardzo ceniony jako pojazd do dalszych podróży gdyż jego własności manewrowe nie były najlepsze. Zastosowano w nim stalowe podwozie rurowe, z przodu układ z podwójnymi wahaczami. Z tyłu zawieszenie tworzyły resory piórowe.

    Dane techniczne:
    Prędkość maksymalna: 129mph (206km/h)
    0-100km/h: 7,5s
    Silnik: 6-cylindrowy, rzedowy
    Pojemność: 3485 cm3
    Skrzynia biegów: 4-biegowa, ręczna
    Moc maksymalna: 230hp
    Moment maksymalny: 303Nm
    Masa: 1445kg
    Zużycie paliwa: 16,7 l/100km
    13 maja 2012, 10:42 przez m4h7f (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)