Szukaj
Znalazłem 96 takich materiałów
„Z wielkim żalem przekazałem Jeremy’emu Clarksonowi, że BBC nie odnowi jego kontraktu. Nie była to łatwa decyzja. Podjąłem ją po starannym przeanalizowaniu faktów i spotkaniu z obiema stronami sporu, Jeremym i Oisinem Tymonem
Jestem wdzięczny Kenowi MacQuarrie, za dokładne przeprowadzenie śledztwa w sprawie incydentu z 4 marca. Biorąc pod uwagę oczywiste i naturalne zainteresowanie publiczne tym tematem przedstawiamy wyniki raportu, choć muszę podkreślić, że nie jest to dla mnie przyjemne. Ujawniam te informacje po to, by opinia publiczna zrozumiała powody tej decyzji. Mam świadomość, jak popularny jest ten program i jak ta decyzja podzieli opinię publiczną. Najważniejsze fakty nie zostały zakwestionowane przez strony sporu.
Chciałbym podkreślić trzy kwestie:
Po pierwsze: BBC jest dużą instytucją, a jej siła leży w otwartości. Potrzebujemy wybijających się i różnorodnych poglądów, ale nie za wszelką cenę. Wszyscy powinni stosować standardy BBC opierające się na przyzwoitości i szacunku. Nie można tolerować tego, co wydarzyło się w tym wypadku. Niewinna osoba z naszego zespołu została zaatakowana fizycznie, po tym jak przez długi czas była w ekstremalny sposób obrażana werbalnie. Dla mnie granica została przekroczona. Nie możemy stosować taryfy ulgowej ze względów komercyjnych lub kierować się faktem, że ktoś cieszy się dużą popularnością.
Po drugie: śledztwo oczywiście było trudne dla każdego zaangażowanego, a szczególnie dla Oisina. Chciałbym podkreślić, że w incydencie nie stwierdzono jego winy. Zachował się w sposób nienaganny. Jako starszy producent BBC będzie nadal odgrywał ważną rolę w naszej firmie.
Po trzecie: nikt z nas nie chciał się znaleźć w takiej sytuacji. Ta decyzja nie powinna w żaden sposób umniejszać wyjątkowej roli, jaką Jeremy Clarkson odegrał w BBC. Zawsze byłem wielkim fanem jego pracy w TopGear. Jeremy ma wielki talent. Opuści BBC, ale z pewnością będzie jeszcze przez wiele lat bawił publiczność.
BBC musi teraz zastanowić się, jak będzie wyglądał TopGear w 2016 roku. To wielkie wyzwanie i nie będziemy udawać, że jest inaczej. Poprosiłem Kim Shillinglaw, by pomyślała, jak najlepiej rozwiązać tę sytuację w najbliższych miesiącach i jak będą wyglądały kolejne odcinki obecnej serii”.
Składa się z:
zawór elektromagnetyczny
wałek przesuwny
skośne koło zębate, powodujące obrót wałka rozrządu
układ uruchamiający
element regulacyjny
Zasada działania:
Elektroniczne urządzenie sterujące, wykorzystując sygnał z czujników obciążenia i prędkości obrotowej silnika, określa sygnał sterujący wykonawczego układu hydraulicznego. Sygnał sterujący ustala położenie zaworu elektromagnetycznego umożliwiające przepływ oleju do układu uruchamiającego. Siła pochodząca od ciśnienia oleju powoduje przesunięcie wałka połączonego z elementem regulacyjnym, który znajduje się w piaście koła łańcuchowego napędu wałka rozrządu. Ten zmienia swoje położenie kątowe, powodując zmianę faz rozrządu (w tym przypadku zaworu dolotowego). W zakresie niskich prędkości element regulacyjny obraca wałkiem rozrządu, zmniejszając kąt początku otwarcia zaworów dolotowych. W średnim zakresie prędkości obrotowych, powyżej określonej wartości, element regulacyjny obraca wałek rozrządu w kierunku wcześniejszego otwarcia zaworów dolotowych. Po przekroczeniu pewnej prędkości obrotowej element regulacyjny ustawia wałek rozrządu ponownie w położeniu późniejszego otwarcia zaworów dolotowych.
Pochwała dla Panów że nie pojechali dalej.
Auto siłą rzeczy zostało wyposażone także w ogromne hamulce, również największe jakie kiedykolwiek zdarzyło się stosować w koncernie Chryslera. Mają napis Brembo, 390 mm średnicy, sześć tłoczków zaciskowych i są podobno wyjątkowo wytrzymałe na rozgrzewanie. Nowy, standardowo wyposażony Charger SRT Hellcat pokonuje 1/4 mili w 11 sekund, a dystans 0-100-0 zajmuje mu zaledwie 13 sekund. Prędkość maksymalna robi nie mniejsze wrażenie, jest to 328 km/h.