Szukaj
Znalazłem 100 takich materiałów
To jak długo będzie trwała ta seria zależy głównie od was - jeśli się spodoba bedzie więcej (na to licze, bo głowa pełna pomysłów)
Na pierwszy ogień Fabia WRC. Model, który właściwie niczym się nie wyróżniał. Najlepszy wynik to 6 miejsce w Rajdzie Francji 2005 dla Alexandra Bengue. Do dziś jednak prywatne Fabie jeżdżą w krajowych mistrzostwach.
Polonez 2000Rally Grupy B - podobnie jak w przypadku Fiata to zaledwie jedna z wielu rajdowych wersji
Fiat 131 Abarth - 4 MŚ konstruktorów(1977-1980), 2 MŚ kierowców (1978,1980)
Reanault Alpine a110 - MŚ w sezonie 1973
Fiat Abarth 850 następca rajdowych 500, 595, 600 i bliźniak Steyr-Puch 850, którym jeździł min. Sobiesław Zasada
To już koniec tej serii, wydaje mi sie, że wyczerpałem temat samochodów rajdowych. W tym materiale zamieściłem te, które nie dostały sie na główną a są jednak bardzo istotne (131, A110) oraz te, które ciągle odkładałem na później. Bardzo prosze o dzielenie sie opiniami na temat tej serii, może uważacie, że coś ominąłem.
Fiat Cinquecento
Fiat Seicento
Kultowe rajdówki to nie tylko te wygrywające Mistrzostwa Świata, to takie samochody, które nierozerwalnie związane są ze światem rajdów. Nie umiem sobie wyobrazić polskiej sceny rajdowej bez tych trzech samochodów, które ciągle licznie pojawiają się amatorskich pucharach oraz niższych ligach rajdowych.
Pierwszy rajdowy model Abartha po przejęciu firmy przez Fiata oparty na modelu Fiat 124 Sport Spider. W latach 1972-1975 co roku zajmował drugie miejsce w międzynarodowych mistrzostwach producentów (od 1973 r. były to Rajdowe Mistrzostwa świata WRC). Auto ma na swoim koncie dwa tytuły Mistrza Europy, które zdobyli Raffaele Pinto (1972) i Maurizio Verini (1975). W 1972 r. Hakan Lindberg wygrał nim Rajd Akropolu, rok później Achim Warmbold – Rajd Polski, a triumfy w rajdzie Portugalii w 1974 i 1975 r. zapewnili mu Pinto i Markku Alen. Auto oparte na nadwoziu typu cabrio w rajdach zawsze wyposażone było w sztywny dach, tzw. hardtop.