Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 100 takich materiałów
    6 września 2013, 18:11 przez FAZZY (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Zobacz wizualizację nowej rajdówki ze stajni Motointegrator.pl. Subaru Impreza, replika auta WRC zbudowana na bazie Type-R. To auto które powstaje aby wygrywać w rajdach samochodowych w Polsce. Projekt należy do właściciela Inter Cars S. A. - Krzysztofa Oleksowicza. Zobacz jak będzie wyglądała replika auta WRC!
    Film przygotowany specjalnie na Galę Mistrzów Warsztatu 2013
    5 lipca 2013, 19:23 przez toldi258024 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    7 stycznia 2013, 22:32 przez stivopl (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Ciekawe oklejenie rajdówki – Mitsubishi Lancer Evo IX
    Mitsubishi Lancer Evo IX
    12 grudnia 2012, 17:49 przez dzonson (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Poldek Borek – W trakcie odbudowy OBR-owskiej rajdówki
    W trakcie odbudowy OBR-owskiej rajdówki
    6 października 2012, 14:02 przez Bandzior (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Rajdówki Subaru i Renault – co byście wybrali?
    Co byście wybrali?
    27 września 2012, 19:01 przez ~GDD | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    BMW E30 – I niech się chowają wasze pseudo rajdówki albo inne resoraki.
    I niech się chowają wasze pseudo rajdówki albo inne resoraki.
    19 sierpnia 2012, 18:29 przez Konto usunięte | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Najlepsze rajdówki wszechczasów – a ty którą wybierasz?
    A ty którą wybierasz?
    15 lipca 2012, 12:44 przez szymonMK (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    Rajdówki – Subaru Impreza GC8 WRC
Peugeot 306 Maxi
    Subaru Impreza GC8 WRC
    Peugeot 306 Maxi
    18 kwietnia 2012, 20:59 przez hakaze (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Unikatowy materiał
    31 lat temu Maciej Stawowiak i Ryszard Żyszkowski jako pierwsza polska załoga zdobyli punkty w klasyfikacji generalnej Rajdowych Mistrzostw Świata. Dokonali tego podczas Rajdu Portugalii- "zabójcy samochodów", jadąc polskim Polonezem. Ich wyczyn udało się powtórzyć dopiero 29 lat później Krzysztofowi Hołowczycowi który zapunktował w WRC podczas Rajdu Polski jadąc Fordem Focusem RS-WRC.

    FSO Polonez 2000 Rally debiutował w 1978 roku, w kilka miesięcy po oficjalnym rozpoczęciu produkcji seryjnego Poloneza 1500. Zaprojektowany w Ośrodku Badawczo-Rozwojowym Samochodów Osobowych przy FSO którego dyrektorem był wówczas PRLowski playboy Andrzej "Czerwony Książę" Jaroszewicz. Swój światowy debiut samochód miał podczas Rallye Monte Carlo 1979 w którym wystartowały dwa wyczynowe Polonezy 2000 Rally pomalowane w barwy Wolf-Racing granat-czerwień oraz jeden zbliżony do seryjnego. Do końca rajdu Andrzej Jaroszewicz notował czasy w pierwszej 20tce, niestety próba ataku na pierwszą dziesiątkę skończyła się błędem i wypadkiem. Polonez Jaroszewicza uderzył w skałę i stracił koło. Mimo to okaleczony samochód dotarł do mety, poniósł jednak ciężkie straty.

    Niestety były to już ostatnie chwile kiedy klasyczne tylnonapędowe samochody miały coś do powiedzenia, a przeciwko polskiemu auto sprzysięgło się wiele innych czynników. Zespół FSO wycofał się z WRC w 1983 roku z przyczyn finansowych (z braku funduszy i tak startował tylko w 2- 3 rajdach na sezon) lecz Polonez 2000 Rally i Turbo dominowały w bloku wschodnim aż do końca swej kariery, często bijąc sprowadzane z zachodu maszyny.

    W zależności od wersji rajdowe Polonezy 2000 dysponowały mocą od 170 do 400KM. Kłowa skrzynia biegów pozwalała na błyskawiczną zmianę biegów bez użycia sprzęgła, zaś z czasem w nadwoziu coraz więcej elementów wykonywano z lekkich tworzyw. Na krótkich przełożeniach nawet 170 konny Polonez 2000 Rally przyspieszał od 0-100km/h w mniej niż 6 sekund. Samochód wykorzystywał m.in. zaciski i wentylowane tarcze hamulcowe z Porsche 911 RS.

    W roku 78 nie posiadający jeszcze homologacji Polonez otrzymywał ostatnie numery startowe. Wbrew przepisom polscy sędziowie pozwalali rajdówce FSO startować wbrew kolejności przed najwolniejszymi autami ale i tak Polonez na odcinku wyprzedzał po kilkanaście samochodów. I w latach 80tych choć w Polsce pojawiały się szybkie zachodnie rajdówki, Polonez często dopędzał je na odcinkach.

    Po zakończeniu kariery modeli 2000, FSO reprezentowały jeszcze A i Ngrupowe Polonezy 1600 "Gravel Champion" i 1.5C Turbo "Żelazny Deszcz" do roku 1990 kiedy zlikwidowano FSO SPORT. Fabryczna dokumentacja została zniszczona w 1990 bądź za rządów Daewoo które prowadziło politykę niszczenia wszelkich śladów intelektualnego potencjału fabryki.

    Następcą Poloneza 2000 Rally i 2000 Turbo miał być FSO Oberek. Lżejszy, mocniejszy, krótszy, szerszy, z niezależnym zawieszeniem i centralnie umieszczonym silnikiem.

    W roku 2009tym Piotr Zaleski wystartował 150 konną repliką Poloneza 2000Rally w historycznej edycji rajdu Monte Carlo. Na odcinkach wyprzedzał po kilkanaście samochodów, a podczas próby wyścigowej na lodowym torze uzyskał 9 czas pokonując m.in wiele Porsche 911.
    W 2010tym roku Tomasz Myszkier dwa razy z rzędu na Polonezie 2000wygrał klasę HS podczas GSMP Sopot ,a w klasyfikacji generalnej pokonał wiele samochodów nowszej generacji, m.in. Escort Cosworth, BMW M3, Seat Leon Supercopa.
    8 stycznia 2012, 18:18 przez hakaze (PW) | Do ulubionych | Skomentuj