Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 48 takich materiałów
    To samo auto, te same warunki pogodowe i 137NM momentu obrotowego. Czy będzie widać różnicę?
    30 czerwca 2022, 1:05 przez nitro2112 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Własne

    Cześć!

    Przeprowadzamy możliwie najbardziej transparentny sondaż zadowolenia wśród właścicieli elektryków.

    15 sprecyzowanych, ale otwartych pytań.

    Odpowiedz jeśli jeździsz elektrykiem.

    Poznaj opinie innych i pytaj dowoli, jeśli chcesz się rozeznać co i jak.

    Jeśli masz sugestie / uwagi / spostrzeżenia, to jestem otwarty.

    Pozdrawiam,
    Lopez
    13 czerwca 2022, 22:51 przez BEZSZELESTNI (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    www.bezszelestni.pl

    Ten dźwięk 2JZ-a! Nie do podrobienia.
    Postrzelali chłopaki, sezon grillowy można uznać za otwarty.
    23 maja 2022, 2:02 przez asdfdsd (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    youtube

    Przedstawienie działania mechanizmu różnicowego, zwanego również dyferencjałem.
    13 lutego 2022, 18:34 przez ~Motozynier | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    YouTube

    Próba wyjaśnienia, że to otwarty, a nie zablokowany mechanizm różnicowy zawsze rozdziela moment w stosunku 50/50.
    14 listopada 2021, 21:45 przez Garth (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jak dobrać płyn hamulcowy do samochodu? – Mechanik stwierdził, że potrzebna jest wymiana płynu hamulcowego? Zobacz, jakie opcje są na rynku.
Rodzaje płynu hamulcowego
Musisz zachować czujność na oznaczenia. Nie każdy płyn będzie odpowiedni do Twojego pojazdu. Najważniejszym odznaczeniem jest klasa DOT.
- DOT 3. Jest to najstarszy rodzaj płyn hamulcowego, w większości   stosowany w pojazdach z lat 90, ale nadal jest standardem w pojazdach przeznaczonych na rynek amerykański i azjatycki. Ten środek jest wytwarzany na bazie eteru glikolu, jego minimalna temperatura wrzenia wynosi 205 st. C. Właściwości DOT 3 są co prawda takie same jak nowoczesnych płynów hamulcowych, ale mają bardzo niską odporność na wilgoć. Płyny DOT 3 szybko wchłaniają wodę, co znacznie obniża temperaturę wrzenia.
- DOT 4. Dopracowanie płynu DOT 3 i najbardziej popularny rodzaj płynu   hamulcowego we współczesnych samochodach. Są również produkowane na bazie eteru glikolu, ale w swoim składzie mają też   dodatki estrów boranowych, dzięki którym temperatura wrzenia jest wyższa, a lepkość jest obniżona. Minimalna wartość wrzenia wynosi 230 st. C. Płyn hamulcowy K2 DOT4 jest przeznaczony do większości aut na rynku motoryzacyjnym, ale pamiętaj też, że układ hamulcowy musi być przystosowany do tego typu płynu hamulcowego.
- DOT 5. W przeciwieństwie do płynów klasy DOT 3 i DOT 4 płyn DOT 5 jest produkowany na bazie silikonów. Silikony gwarantują lepsze wchłanianie wilgoci, a temperatura wrzenia wynosi 260 st.C. Tego   typu płynu są głównie używane w pojazdach militarnych. Uwaga: DOT 5 nie można mieszać z płynami DOT 3 i 4.
Parametry do uwzględnienia:
- Lepkość. Najlepsze są płyny hamulcowe o niskiej lepkości płynu, ponieważ zapewniają szybszą zmianę ciśnienia w układzie hamulcowym i tym samym skracają drogę hamowania.
- Temperatura wrzenia. Wyższe temperatury są lepsze, ponieważ opór pedału   hamulca będzie większy, czyli reakcja na hamowanie będzie szybka.
- Dodatki np. antykorozyjne. Specjalna domieszka chroni przed degradacją   metalowych elementów układu hamulcowego, co przekłada się na ich żywotność.
Pamiętaj, że płyn hamulcowy musi być świeży. Opakowanie musi być szczelnie hermetycznie zamknięte — najlepiej, aby płyn był zabezpieczony więcej niż jedną nakrętką. Nie zaleca się używania płynu z kanistra, który został wcześniej otwarty, ponieważ ryzyko zawartości wody w płynie jest za wysokie, czyli taki płyn nie ma swoich właściwości roboczych.
Nie zwlekaj z wymianą płynu hamulcowego
Płyn hamulcowy jest niezbędną częścią procesu hamowania. Jeśli zaniechasz wymiany, może dojść do tego, że hamulce nie działają, kiedy będą najbardziej potrzebne. Płyn hamulcowy z czasem traci swoje właściwości robocze, czyli w jego składzie znajduje się coraz więcej wody. To prowadzi do tego, że proces przenoszenia ciśnienia z pompy hamulcowej na tłoczki będzie utrudniony, czyli klocki mogą zostać nie dosunięte do zacisków — auto po prostu nie wyhamuje. 
Jak dbać o płyn hamulcowy?
- Zacznij od zakupu wysokiej jakości płynu hamulcowego od renomowanego   producenta.
- Upewnij się, że produkt pasuje do Twojego układu hamulcowego. Zapoznaj   się z zaleceniami producenta samochodu.
- Płyn należy wymieniać co 2 lata lub co 60 tys. km przebiegu.
- Płyn możesz wymienić samodzielnie, ale lepiej zrobić to w warsztacie.   Większość układów wymaga jednoczesnego odpowietrzania, co może być skomplikowanym procesem w nowszych autach. Mechanik może też przy okazji sprawdzić inne elementy układu hamulcowego.
- Kontroluj poziom płynu i jego stan.

    Mechanik stwierdził, że potrzebna jest wymiana płynu hamulcowego? Zobacz, jakie opcje są na rynku.

    Rodzaje płynu hamulcowego

    Musisz zachować czujność na oznaczenia. Nie każdy płyn będzie odpowiedni do Twojego pojazdu. Najważniejszym odznaczeniem jest klasa DOT.

    - DOT 3. Jest to najstarszy rodzaj płyn hamulcowego, w większości stosowany w pojazdach z lat 90, ale nadal jest standardem w pojazdach przeznaczonych na rynek amerykański i azjatycki. Ten środek jest wytwarzany na bazie eteru glikolu, jego minimalna temperatura wrzenia wynosi 205 st. C. Właściwości DOT 3 są co prawda takie same jak nowoczesnych płynów hamulcowych, ale mają bardzo niską odporność na wilgoć. Płyny DOT 3 szybko wchłaniają wodę, co znacznie obniża temperaturę wrzenia.

    - DOT 4. Dopracowanie płynu DOT 3 i najbardziej popularny rodzaj płynu hamulcowego we współczesnych samochodach. Są również produkowane na bazie eteru glikolu, ale w swoim składzie mają też dodatki estrów boranowych, dzięki którym temperatura wrzenia jest wyższa, a lepkość jest obniżona. Minimalna wartość wrzenia wynosi 230 st. C. Płyn hamulcowy K2 DOT4 jest przeznaczony do większości aut na rynku motoryzacyjnym, ale pamiętaj też, że układ hamulcowy musi być przystosowany do tego typu płynu hamulcowego.

    - DOT 5. W przeciwieństwie do płynów klasy DOT 3 i DOT 4 płyn DOT 5 jest produkowany na bazie silikonów. Silikony gwarantują lepsze wchłanianie wilgoci, a temperatura wrzenia wynosi 260 st.C. Tego typu płynu są głównie używane w pojazdach militarnych. Uwaga: DOT 5 nie można mieszać z płynami DOT 3 i 4.

    Parametry do uwzględnienia:

    - Lepkość. Najlepsze są płyny hamulcowe o niskiej lepkości płynu, ponieważ zapewniają szybszą zmianę ciśnienia w układzie hamulcowym i tym samym skracają drogę hamowania.

    - Temperatura wrzenia. Wyższe temperatury są lepsze, ponieważ opór pedału hamulca będzie większy, czyli reakcja na hamowanie będzie szybka.

    - Dodatki np. antykorozyjne. Specjalna domieszka chroni przed degradacją metalowych elementów układu hamulcowego, co przekłada się na ich żywotność.

    Pamiętaj, że płyn hamulcowy musi być świeży. Opakowanie musi być szczelnie hermetycznie zamknięte — najlepiej, aby płyn był zabezpieczony więcej niż jedną nakrętką. Nie zaleca się używania płynu z kanistra, który został wcześniej otwarty, ponieważ ryzyko zawartości wody w płynie jest za wysokie, czyli taki płyn nie ma swoich właściwości roboczych.

    Nie zwlekaj z wymianą płynu hamulcowego

    Płyn hamulcowy jest niezbędną częścią procesu hamowania. Jeśli zaniechasz wymiany, może dojść do tego, że hamulce nie działają, kiedy będą najbardziej potrzebne. Płyn hamulcowy z czasem traci swoje właściwości robocze, czyli w jego składzie znajduje się coraz więcej wody. To prowadzi do tego, że proces przenoszenia ciśnienia z pompy hamulcowej na tłoczki będzie utrudniony, czyli klocki mogą zostać nie dosunięte do zacisków — auto po prostu nie wyhamuje.

    Jak dbać o płyn hamulcowy?

    - Zacznij od zakupu wysokiej jakości płynu hamulcowego od renomowanego producenta.

    - Upewnij się, że produkt pasuje do Twojego układu hamulcowego. Zapoznaj się z zaleceniami producenta samochodu.

    - Płyn należy wymieniać co 2 lata lub co 60 tys. km przebiegu.

    - Płyn możesz wymienić samodzielnie, ale lepiej zrobić to w warsztacie. Większość układów wymaga jednoczesnego odpowietrzania, co może być skomplikowanym procesem w nowszych autach. Mechanik może też przy okazji sprawdzić inne elementy układu hamulcowego.

    - Kontroluj poziom płynu i jego stan.

    9 września 2021, 14:03 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Jak wybrać kredyt samochodowy na samochód dostawczy? – Przedmiotem umowy kredytu samochodowego może być nie tylko auto osobowe, ale także dostawcze. Chcesz sfinansować „dostawczaka” pieniędzmi z kredytu? Sprawdź, jak wybrać ten, który najlepiej spełni Twoje potrzeby.
Kredyt samochodowy to popularna forma finansowania pojazdów mechanicznych, będąca alternatywą dla transakcji gotówkowych. Czym w praktyce jest kredyt samochodowy i dlaczego warto po niego sięgnąć?
Czym jest kredyt samochodowy?Kredyt samochodowy jest kredytem celowym. W praktyce oznacza to, że pozyskane z niego środki kredytobiorca może przeznaczyć na konkretny cel. W tym przypadku — zakup pojazdu mechanicznego. Przedmiotem umowy kredytowej może być bowiem nie tylko samochód osobowy, ale także dostawczy, motorower, quad czy motocykl. Umowa kredytu samochodowego nie może trwać dłużej niż 10 lat, a jego wartość zależy od wartości pojazdu i zdolności kredytowej wnioskującego.
Dlaczego warto sięgnąć po kredyt samochodowy?Kredyt samochodowy pozwala spełnić marzenia o własnych czterech kółkach bez posiadania imponującego kapitału. Sięgając po kredyt samochodowy, zasiądziesz za kierownicą upragnionego auta bez konieczności wieloletniego odkładania pieniędzy, ograniczania wydatków i rezygnowania z przyjemności. To jednak nie wszystko.
Dzięki specyficznej konstrukcji i zabezpieczeniu spłaty kredyty samochodowe są dziś zdecydowanie tańsze niż kredyty gotówkowe. Brak dodatkowego obciążenia dla portfela to kolejny argument przemawiający za wyborem takiej formy finansowania.
Zanim sięgniesz po kredyt samochodowy, dokładnie przeanalizuj oferty poszczególnych banków. Działając w ten sposób, unikniesz zbędnych kosztów oraz zapewnisz sobie dodatkowe przywileje i udogodnienia.
Jak wybrać kredyt na auto dostawcze?Szukasz kredytu na auto dostawcze? Analizując dostępne na rynku oferty, zwróć szczególną uwagę na uniwersalne zalety:
- możliwość sfinansowania auta, jakiego poszukujesz. Choć większość banków z powodzeniem sfinansuje pojazd dostawczy, nie jest to standardem. Zanim rozpoczniesz procedurę wnioskowania, upewnij się, że tak właśnie jest w banku, który wybrałeś;
- koszty. Dobry kredyt samochodowy powinien być niedrogi. Wyznacznikiem atrakcyjności ekonomicznej nie jest jednak wartość oprocentowania nominalnego, ale RRSO, czyli rzeczywista roczna stopa oprocentowania kredytu. To właśnie RRSO precyzyjnie zobrazuje, ile w skali roku zapłacisz za pożyczone pieniądze. Im niższe, tym tańszy kredyt;
- okres spłaty kredytu. Jeśli zależy Ci na tym, aby maksymalnie obniżyć wysokość miesięcznej raty, znajdź bank oferujący jak najdłuższy okres kredytowania. Działając w ten sposób, nie obciążysz portfela, a spłata kredytu okaże się niemal nieodczuwalna dla budżetu;
- wskazaną przez bank wysokość wpłaty własnej. Jeśli zależy Ci na tym, aby rozpocząć użytkowanie auta bez inwestowania własnych środków, wybierz bank oferujący kredyt samochodowy bez wpłaty własnej.
Oprócz nich sprawdź także dostępność dodatkowych walorów i udogodnień, które są dla Ciebie ważne. Mogą być to np.:
- niestandardowa formuła spłat. Większość banków oferuje kredyty samochodowe ze spłatą w comiesięcznych ratach. Nie jest to jednak regułą. Jeśli zależy Ci na innej formie spłat, znajdź bank oferujący kredyt samochodowy z ratą balonową (np. płatną raz w roku) czy formułą łączącą comiesięczne raty z ostatnią ratą balonową;
- akceptacja różnych źródeł dochodu. Jeśli nie pracujesz na etacie lub czerpiesz dochody z zagranicznych źródeł, poszukaj banku, który jest otwarty na różne źródła dochodu, także niestandardowe;
- możliwość wzięcia kredytu z inną osobą, także niespokrewnioną, także z właścicielem kredytowanego pojazdu.

    Przedmiotem umowy kredytu samochodowego może być nie tylko auto osobowe, ale także dostawcze. Chcesz sfinansować „dostawczaka” pieniędzmi z kredytu? Sprawdź, jak wybrać ten, który najlepiej spełni Twoje potrzeby.

    Kredyt samochodowy to popularna forma finansowania pojazdów mechanicznych, będąca alternatywą dla transakcji gotówkowych. Czym w praktyce jest kredyt samochodowy i dlaczego warto po niego sięgnąć?

    Czym jest kredyt samochodowy?

    Kredyt samochodowy jest kredytem celowym. W praktyce oznacza to, że pozyskane z niego środki kredytobiorca może przeznaczyć na konkretny cel. W tym przypadku — zakup pojazdu mechanicznego. Przedmiotem umowy kredytowej może być bowiem nie tylko samochód osobowy, ale także dostawczy, motorower, quad czy motocykl. Umowa kredytu samochodowego nie może trwać dłużej niż 10 lat, a jego wartość zależy od wartości pojazdu i zdolności kredytowej wnioskującego.

    Dlaczego warto sięgnąć po kredyt samochodowy?

    Kredyt samochodowy pozwala spełnić marzenia o własnych czterech kółkach bez posiadania imponującego kapitału. Sięgając po kredyt samochodowy, zasiądziesz za kierownicą upragnionego auta bez konieczności wieloletniego odkładania pieniędzy, ograniczania wydatków i rezygnowania z przyjemności. To jednak nie wszystko.

    Dzięki specyficznej konstrukcji i zabezpieczeniu spłaty kredyty samochodowe są dziś zdecydowanie tańsze niż kredyty gotówkowe. Brak dodatkowego obciążenia dla portfela to kolejny argument przemawiający za wyborem takiej formy finansowania.

    Zanim sięgniesz po kredyt samochodowy, dokładnie przeanalizuj oferty poszczególnych banków. Działając w ten sposób, unikniesz zbędnych kosztów oraz zapewnisz sobie dodatkowe przywileje i udogodnienia.

    Jak wybrać kredyt na auto dostawcze?

    Szukasz kredytu na auto dostawcze? Analizując dostępne na rynku oferty, zwróć szczególną uwagę na uniwersalne zalety:

    - możliwość sfinansowania auta, jakiego poszukujesz. Choć większość banków z powodzeniem sfinansuje pojazd dostawczy, nie jest to standardem. Zanim rozpoczniesz procedurę wnioskowania, upewnij się, że tak właśnie jest w banku, który wybrałeś;

    - koszty. Dobry kredyt samochodowy powinien być niedrogi. Wyznacznikiem atrakcyjności ekonomicznej nie jest jednak wartość oprocentowania nominalnego, ale RRSO, czyli rzeczywista roczna stopa oprocentowania kredytu. To właśnie RRSO precyzyjnie zobrazuje, ile w skali roku zapłacisz za pożyczone pieniądze. Im niższe, tym tańszy kredyt;

    - okres spłaty kredytu. Jeśli zależy Ci na tym, aby maksymalnie obniżyć wysokość miesięcznej raty, znajdź bank oferujący jak najdłuższy okres kredytowania. Działając w ten sposób, nie obciążysz portfela, a spłata kredytu okaże się niemal nieodczuwalna dla budżetu;

    - wskazaną przez bank wysokość wpłaty własnej. Jeśli zależy Ci na tym, aby rozpocząć użytkowanie auta bez inwestowania własnych środków, wybierz bank oferujący kredyt samochodowy bez wpłaty własnej.

    Oprócz nich sprawdź także dostępność dodatkowych walorów i udogodnień, które są dla Ciebie ważne. Mogą być to np.:

    - niestandardowa formuła spłat. Większość banków oferuje kredyty samochodowe ze spłatą w comiesięcznych ratach. Nie jest to jednak regułą. Jeśli zależy Ci na innej formie spłat, znajdź bank oferujący kredyt samochodowy z ratą balonową (np. płatną raz w roku) czy formułą łączącą comiesięczne raty z ostatnią ratą balonową;

    - akceptacja różnych źródeł dochodu. Jeśli nie pracujesz na etacie lub czerpiesz dochody z zagranicznych źródeł, poszukaj banku, który jest otwarty na różne źródła dochodu, także niestandardowe;

    - możliwość wzięcia kredytu z inną osobą, także niespokrewnioną, także z właścicielem kredytowanego pojazdu.

    21 maja 2021, 15:18 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Proste wyjaśnienie rozdziału momentu obrotowego przez mechanizm torsen oraz otwarty dyfer.
    12 grudnia 2019, 23:44 przez Garth (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Czesi zostawili otwarty samochód na ulicy. Potem musieli długo poczekać, żeby kogoś ukarać.
    10 listopada 2019, 12:53 przez FlashbackFM (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    I dlaczego jest tak drogo? – By zrozumieć co tu się stało, trzeba poznać budowę tego samochodu. Jego nadwozie to otwarty monokokpit, do którego przykręcono silnik i skrzynię biegów. I właśnie skręcone ze sobą silnik i skrzynia biegów stanowią podparcie dla tylnego zawieszenia. Czyli silnik i skrzynia biegów są de facto elementem nośnym samochodu. I tak naprawdę to nic prócz skrzyni biegów nie łączy samochodu z tylnym zawieszeniem. Takie rozwiązanie miało na celu uzyskanie maksymalnej sztywności nadwozia. Jest to rozwiązanie powszechnie stosowane między innymi w traktorach. I dlatego właśnie wymiana sprzęgła wygląda tak niesamowicie. I przy okazji jest taka droga, bo każdorazowo trzeba rozbierać między innymi układ hamulcowy, wydechowy, chłodzenia czy elektrykę pojazdu. Całkowity koszt wymiany sprzęgła to około 30 tysięcy złotych, w serwisie specjalizującym się w naprawach takich aut (taniej). W przypadku uszkodzenia nadkoli (co się często zdarza przy tej wymianie) trzeba doliczyć jeszcze 75 000 złotych ekstra na panele z włókna węglowego. Ferrari zaleca wymianę paneli każdorazowo przy wymianie sprzęgła. W przypadku wymiany sprzęgła w serwisie Ferrari przeprowadzonej zgodnie z procedurami i zalecaniami producenta koszt usługi to 115 000 złotych.
    By zrozumieć co tu się stało, trzeba poznać budowę tego samochodu. Jego nadwozie to otwarty monokokpit, do którego przykręcono silnik i skrzynię biegów. I właśnie skręcone ze sobą silnik i skrzynia biegów stanowią podparcie dla tylnego zawieszenia. Czyli silnik i skrzynia biegów są de facto elementem nośnym samochodu. I tak naprawdę to nic prócz skrzyni biegów nie łączy samochodu z tylnym zawieszeniem. Takie rozwiązanie miało na celu uzyskanie maksymalnej sztywności nadwozia. Jest to rozwiązanie powszechnie stosowane między innymi w traktorach. I dlatego właśnie wymiana sprzęgła wygląda tak niesamowicie. I przy okazji jest taka droga, bo każdorazowo trzeba rozbierać między innymi układ hamulcowy, wydechowy, chłodzenia czy elektrykę pojazdu. Całkowity koszt wymiany sprzęgła to około 30 tysięcy złotych, w serwisie specjalizującym się w naprawach takich aut (taniej). W przypadku uszkodzenia nadkoli (co się często zdarza przy tej wymianie) trzeba doliczyć jeszcze 75 000 złotych ekstra na panele z włókna węglowego. Ferrari zaleca wymianę paneli każdorazowo przy wymianie sprzęgła. W przypadku wymiany sprzęgła w serwisie Ferrari przeprowadzonej zgodnie z procedurami i zalecaniami producenta koszt usługi to 115 000 złotych.
    5 sierpnia 2019, 23:59 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj