Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 48 takich materiałów
    Wiem, że lubicie auta i silniki w przekroju – Silnik Fiata Pandy, Bravo oraz Alfy Romeo MiTo 1.4 "MultiAir" 

Multiair opiera się na mechanizmie wstawionym pomiędzy wałem krzywkowym a trzonem zaworu. Mechanizm składa się z tulejki z zaworem elektrycznie otwieranym, wypełnioną olejem hydraulicznym, z tłokami po obu stronach. Przy zamkniętym zaworze elektrycznym, tłok (górny) napychany przez wał krzywkowy powoduje odpowiednie wypychanie dolnego tłoku za pośrednictwem oleju, popychając również trzon zaworu, otwierając zawór w cylindrze. Zaś otwarty zawór (elektryczny) wypuszcza olej z tulejki, przy czym dolny tłok się nie rusza a zawór w cylindrze się nie otwiera. Zamykanie i otwieranie tego zaworu razem z odpowiednim wałkiem krzywkowym umożliwia więc tworzenie dowolnego profilu otwierania i zamykania zaworów silnikowych oraz ich optymalnego szeregowania.
Przy tym rozwiązaniu, przepustnica już nie jest potrzebna gdyż opóźnienie otwierania lub wczesne zamykanie zaworów ssących, reguluje ilość powietrza wpuszczonego do silnika. 
Dzięki tej technologii ciśnienie powietrza w komorze wlotowej jest zawsze jednakowe, co powoduje uzyskanie lepszego momentu obrotowego.

Silnik tłokowy ma zmienne potrzeby oddechowe, które są związane z prędkością obrotową. Przy pierwszym suwie, zawór ssący otwiera się przy górnym martwym punkcie (GMP) i zamyka się przy dolnym martwym punkcie (DMP). Przy wolnych obrotach to zamykanie i otwieranie zaworów staje się blisko GMP i DMP. Przy szybkich obrotach takie szeregowanie powoduje wielkie zmniejszenie ilości ssanego powietrza: tłok próbuje szybciej ssać przez ograniczonej wielkości otwór zaworu ssącego. Przy takich prędkościach, powietrze które zostaje wciągane do cylindra otrzymuje inercję (czy bezwładność) i zmiana szeregowania zaworów ssących do późniejszego zamknięcia - do nawet parę-naście stopni po DMP - umożliwia zassanie większej masy powietrza: powietrze dalej jest wciągane do cylindra, nawet gdy tłok już zaczyna ruszać w górę. Podobnie, pod koniec czwartego suwu, gdy zawór wylotowy się otwiera, inercja gazów wylotowych spowoduje podciśnienie w cylindrze, które może być wykorzystane do wczesnego wciągania świeżego powietrza z kanału dolotowego, zwiększając czas ssania i masę powietrza ssanego.

Silniki MultiAir skutkują zwiększeniem mocy (do 10%), momentu obrotowego (do 15%) przy mniejszym zużyciu paliwa (do 10%) oraz zmniejszeniem ilości emisji spalin (do 10%) w porównaniu z tradycyjnym silnikiem spalinowym. Silnik uporządkowany w system MultiAir płynniej pracuje w niskich temperaturach, ma bardziej płaski profil momentu obrotowego co zapobiega trzęsieniu silnika podczas gaszenia.

Multiair został opatentowany przez firmę Fiat w 2002 r. i wprowadzony na rynek w 2009 r.
    Silnik Fiata Pandy, Bravo oraz Alfy Romeo MiTo 1.4 "MultiAir"

    Multiair opiera się na mechanizmie wstawionym pomiędzy wałem krzywkowym a trzonem zaworu. Mechanizm składa się z tulejki z zaworem elektrycznie otwieranym, wypełnioną olejem hydraulicznym, z tłokami po obu stronach. Przy zamkniętym zaworze elektrycznym, tłok (górny) napychany przez wał krzywkowy powoduje odpowiednie wypychanie dolnego tłoku za pośrednictwem oleju, popychając również trzon zaworu, otwierając zawór w cylindrze. Zaś otwarty zawór (elektryczny) wypuszcza olej z tulejki, przy czym dolny tłok się nie rusza a zawór w cylindrze się nie otwiera. Zamykanie i otwieranie tego zaworu razem z odpowiednim wałkiem krzywkowym umożliwia więc tworzenie dowolnego profilu otwierania i zamykania zaworów silnikowych oraz ich optymalnego szeregowania.
    Przy tym rozwiązaniu, przepustnica już nie jest potrzebna gdyż opóźnienie otwierania lub wczesne zamykanie zaworów ssących, reguluje ilość powietrza wpuszczonego do silnika.
    Dzięki tej technologii ciśnienie powietrza w komorze wlotowej jest zawsze jednakowe, co powoduje uzyskanie lepszego momentu obrotowego.

    Silnik tłokowy ma zmienne potrzeby oddechowe, które są związane z prędkością obrotową. Przy pierwszym suwie, zawór ssący otwiera się przy górnym martwym punkcie (GMP) i zamyka się przy dolnym martwym punkcie (DMP). Przy wolnych obrotach to zamykanie i otwieranie zaworów staje się blisko GMP i DMP. Przy szybkich obrotach takie szeregowanie powoduje wielkie zmniejszenie ilości ssanego powietrza: tłok próbuje szybciej ssać przez ograniczonej wielkości otwór zaworu ssącego. Przy takich prędkościach, powietrze które zostaje wciągane do cylindra otrzymuje inercję (czy bezwładność) i zmiana szeregowania zaworów ssących do późniejszego zamknięcia - do nawet parę-naście stopni po DMP - umożliwia zassanie większej masy powietrza: powietrze dalej jest wciągane do cylindra, nawet gdy tłok już zaczyna ruszać w górę. Podobnie, pod koniec czwartego suwu, gdy zawór wylotowy się otwiera, inercja gazów wylotowych spowoduje podciśnienie w cylindrze, które może być wykorzystane do wczesnego wciągania świeżego powietrza z kanału dolotowego, zwiększając czas ssania i masę powietrza ssanego.

    Silniki MultiAir skutkują zwiększeniem mocy (do 10%), momentu obrotowego (do 15%) przy mniejszym zużyciu paliwa (do 10%) oraz zmniejszeniem ilości emisji spalin (do 10%) w porównaniu z tradycyjnym silnikiem spalinowym. Silnik uporządkowany w system MultiAir płynniej pracuje w niskich temperaturach, ma bardziej płaski profil momentu obrotowego co zapobiega trzęsieniu silnika podczas gaszenia.

    Multiair został opatentowany przez firmę Fiat w 2002 r. i wprowadzony na rynek w 2009 r.
    9 marca 2013, 7:45 przez DaN0 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Sezon uważam za otwarty! –
    5 marca 2013, 21:36 przez ruless1 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Plebiscyt na samochód. – Witajcie killerzy. Ostatnio dostałem polecenie szukanie samochodu osobowego dla mojej mamy. Poszukuję auta do 22tyś złotych, w miarę możliwości musi być to SUV albo terenówka. Jestem otwarty na propozycje i proszę o pomoc.
    Witajcie killerzy. Ostatnio dostałem polecenie szukanie samochodu osobowego dla mojej mamy. Poszukuję auta do 22tyś złotych, w miarę możliwości musi być to SUV albo terenówka. Jestem otwarty na propozycje i proszę o pomoc.
    10 stycznia 2013, 7:36 przez downfish (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (16)
    Sezon na latanie bokiem uważam za otwarty – Wy macie śmieszny ręczny a Ja mam QUATTRO
    Wy macie śmieszny ręczny a Ja mam QUATTRO
    8 grudnia 2012, 9:45 przez Maciuss (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (18)
    Źródło:

    Własne

    Sezon na drift po śniegu, uważam za oficjalnie otwarty!
    5 grudnia 2012, 16:06 przez ~bjodrek1 | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Sezon na zimę uważam za otwarty! – Audi A4 B6 3.0 V6, pod śniegową pierzynką
    Audi A4 B6 3.0 V6, pod śniegową pierzynką
    1 grudnia 2012, 19:57 przez krejzi55 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Własne

    Nowy salon BMW w Lubinie – W Lubinie (woj. Dolnośląskie) właśnie został otwarty nowy salon BMW DEX Premium. Impreza odbyła się z dużym rozmachem, przybył na nią sam Marcin Prokop. Wstęp nie był wolny, została zaproszona tylko lokalna śmietanka towarzyska oraz najwięksi biznesmeni. Podczas imprezy został pokazany nowy model BMW serii 6 a dokładniej 640d. 
Zdjęcia z imprezy można zobaczyć na stronie: http://miedziowe.pl/content/view/57249/468/
    W Lubinie (woj. Dolnośląskie) właśnie został otwarty nowy salon BMW DEX Premium. Impreza odbyła się z dużym rozmachem, przybył na nią sam Marcin Prokop. Wstęp nie był wolny, została zaproszona tylko lokalna śmietanka towarzyska oraz najwięksi biznesmeni. Podczas imprezy został pokazany nowy model BMW serii 6 a dokładniej 640d.
    Zdjęcia z imprezy można zobaczyć na stronie: http://miedziowe.pl/content/view/57249/468/
    28 maja 2012, 23:26 przez downfish (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Park rozrywki "Ferrari World" w Abu Dhabi. – W Abu Dhabi otwarto nowy park rozrywki Ferrari Theme Park. Największa atrakcją jest kolejka górska osiągająca zawrotną prędkość 240 km/h. Ponadto można pojeździć miniaturowymi samochodami i przetestować tor F1 na symulatorze Ferrari. 

Park rozrywki Ferrari w Abu Dhabi jest już otwarty. Dlaczego warto go odwiedzić? 

Budynek ma 45 m wysokości, a jego opływowy kształt został zainspirowany liniami Ferrari GT. Czerwony dach ma powierzchnię 200 tys. metrów kwadratowych, a znajdujący się na nim emblemat Ferrari jest, to chyba żadna niespodzianka, największy na świecie - mierzy 65 wysokości i 48,5 m szerokości. 

Użytkowa powierzchnia budynku to ponad 100 tys. m kwadratowych, a teren wokół niego jest cztery i pół razy większy. Jakie atrakcje czekają w parku Ferrari? Kilka restauracji, kilkanaście sklepów z pamiątkami (największy ma 1300 m kwadratowych powierzchni) oraz specjalne place zabaw dla dzieci. Ponadto jest kilkaset symulatorów jazdy, specjalne stanowiska, gdzie można poczuć przeciążenia rodem z bolidów F1 oraz szkoły jazdy, w tym te dla najmłodszych, którzy jeszcze nie potrafią jeździć. Ba, można nawet wybrać się na wycieczkę do wnętrza silnika Ferrari 599 GTB Fiorano. 

Największą atrakcją jest jednak najszybsza kolejka górska świata. Wagoniki rozpędzają się na niej do setki w 2 s (żaden normalny model Ferrari nie jest tak mocny!) i maksymalnie do prędkości 240 km/h, co według Ferrari pozwala poczuć to, co czują kierowcy F1 w czasie wyścigu, czyli przeciążaenia rzędu 1,7 g.
    W Abu Dhabi otwarto nowy park rozrywki Ferrari Theme Park. Największa atrakcją jest kolejka górska osiągająca zawrotną prędkość 240 km/h. Ponadto można pojeździć miniaturowymi samochodami i przetestować tor F1 na symulatorze Ferrari.

    Park rozrywki Ferrari w Abu Dhabi jest już otwarty. Dlaczego warto go odwiedzić?

    Budynek ma 45 m wysokości, a jego opływowy kształt został zainspirowany liniami Ferrari GT. Czerwony dach ma powierzchnię 200 tys. metrów kwadratowych, a znajdujący się na nim emblemat Ferrari jest, to chyba żadna niespodzianka, największy na świecie - mierzy 65 wysokości i 48,5 m szerokości.

    Użytkowa powierzchnia budynku to ponad 100 tys. m kwadratowych, a teren wokół niego jest cztery i pół razy większy. Jakie atrakcje czekają w parku Ferrari? Kilka restauracji, kilkanaście sklepów z pamiątkami (największy ma 1300 m kwadratowych powierzchni) oraz specjalne place zabaw dla dzieci. Ponadto jest kilkaset symulatorów jazdy, specjalne stanowiska, gdzie można poczuć przeciążenia rodem z bolidów F1 oraz szkoły jazdy, w tym te dla najmłodszych, którzy jeszcze nie potrafią jeździć. Ba, można nawet wybrać się na wycieczkę do wnętrza silnika Ferrari 599 GTB Fiorano.

    Największą atrakcją jest jednak najszybsza kolejka górska świata. Wagoniki rozpędzają się na niej do setki w 2 s (żaden normalny model Ferrari nie jest tak mocny!) i maksymalnie do prędkości 240 km/h, co według Ferrari pozwala poczuć to, co czują kierowcy F1 w czasie wyścigu, czyli przeciążaenia rzędu 1,7 g.
    11 stycznia 2012, 19:38 przez Domino (PW) | Do ulubionych | Skomentuj