Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 176 takich materiałów
    Mercedes-Benz CLS 63 AMG – Samochód osobowy klasy średniej-wyższej produkowany przez niemiecką markę Mercedes-Benz od 2004 roku. Po raz pierwszy CLS został zaprezentowany w kwietniu 2004 roku i otrzymał kod fabryczny C219. Pierwsza generacja CLS to zarazem pierwszy tego typu samochód w gamie Mercedesa reklamowany jako 4-drzwiowe coupe, będący de facto sportowo stylizowanym sedanem. Druga generacja CLS została zaprezentowana po raz pierwszy we wrześniu 2010 roku. Samochód otrzymał kod fabryczny C218. Na tle poprzednika, druga generacja CLS zyskała bardziej wyraziste proporcje nadwozia, z silnym zaakcentowaniem przetłoczeń nadwozia, bardziej strzelistymi lampami i strzelistym kształtem tylnej części nadwozia. W czerwcu 2014 roku zaprezentowano model po modernizacji, w ramach której CLS drugiej generacji otrzymał nowy kształt reflektorów, większą atrapę chłodnicy i inaczej ukształtowany zderzak. Ten pierwszy element marka uznała za ważną nowość. Każdy z reflektorów wykonanych w technologii Multibeam LED składa się z modułów, w których znajdują się 24 indywidualnie kontrolowane diody LED. Wersja CLS 63 AMG posiadała ośmiocylindrowy silnik bi-turbo o pojemności 5,5 l, który generuje moc 525 KM i moment obrotowy 700 Nm. 63 AMG przyspiesza 0-100 km/h w 4,4 s i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h. Nowa, trzecia generacja CLS została zaprezentowana w listopadzie 2017 roku, a produkcja drugiej generacji zakończyła się w 2018 roku.
    Samochód osobowy klasy średniej-wyższej produkowany przez niemiecką markę Mercedes-Benz od 2004 roku. Po raz pierwszy CLS został zaprezentowany w kwietniu 2004 roku i otrzymał kod fabryczny C219. Pierwsza generacja CLS to zarazem pierwszy tego typu samochód w gamie Mercedesa reklamowany jako 4-drzwiowe coupe, będący de facto sportowo stylizowanym sedanem. Druga generacja CLS została zaprezentowana po raz pierwszy we wrześniu 2010 roku. Samochód otrzymał kod fabryczny C218. Na tle poprzednika, druga generacja CLS zyskała bardziej wyraziste proporcje nadwozia, z silnym zaakcentowaniem przetłoczeń nadwozia, bardziej strzelistymi lampami i strzelistym kształtem tylnej części nadwozia. W czerwcu 2014 roku zaprezentowano model po modernizacji, w ramach której CLS drugiej generacji otrzymał nowy kształt reflektorów, większą atrapę chłodnicy i inaczej ukształtowany zderzak. Ten pierwszy element marka uznała za ważną nowość. Każdy z reflektorów wykonanych w technologii Multibeam LED składa się z modułów, w których znajdują się 24 indywidualnie kontrolowane diody LED. Wersja CLS 63 AMG posiadała ośmiocylindrowy silnik bi-turbo o pojemności 5,5 l, który generuje moc 525 KM i moment obrotowy 700 Nm. 63 AMG przyspiesza 0-100 km/h w 4,4 s i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h. Nowa, trzecia generacja CLS została zaprezentowana w listopadzie 2017 roku, a produkcja drugiej generacji zakończyła się w 2018 roku.
    BMW 2002 Turbo – BMW Neue Klasse to seria samochodów osobowych produkowanych przez niemiecką marką BMW w latach 1962–1977. Do napędu pojazdu używano benzynowych silników R4 M10, oprócz tego w pojeździe wykorzystano w pełni niezależne zawieszenie z kolumnami McPhersona z przodu oraz hamulce tarczowe. Początkowo samochody oferowane były wyłącznie jako 4-drzwiowe sedany bądź 2-drzwiowe coupe, w późniejszym czasie dostępny był także 2-drzwiowy sedan. Wersja 2002 była 2-drzwiowym sedanem. Topową odmianę - BMW 2002 Turbo zostało zaprezentowane w roku 1973 podczas Frankfurt Motor Show, był to pierwszy seryjnie produkowany turbodoładowany samochód osobowy na rynku europejskim. Napędzany był dwulitrowym R4 turbo, które wytwarzało moc 170 KM i moment obrotowy 240 Nm. Prędkość maksymalna wynosiła 211 km/h a przyspieszenie do 100 km/h zajmowało 7 sekund.
    BMW Neue Klasse to seria samochodów osobowych produkowanych przez niemiecką marką BMW w latach 1962–1977. Do napędu pojazdu używano benzynowych silników R4 M10, oprócz tego w pojeździe wykorzystano w pełni niezależne zawieszenie z kolumnami McPhersona z przodu oraz hamulce tarczowe. Początkowo samochody oferowane były wyłącznie jako 4-drzwiowe sedany bądź 2-drzwiowe coupe, w późniejszym czasie dostępny był także 2-drzwiowy sedan. Wersja 2002 była 2-drzwiowym sedanem. Topową odmianę - BMW 2002 Turbo zostało zaprezentowane w roku 1973 podczas Frankfurt Motor Show, był to pierwszy seryjnie produkowany turbodoładowany samochód osobowy na rynku europejskim. Napędzany był dwulitrowym R4 turbo, które wytwarzało moc 170 KM i moment obrotowy 240 Nm. Prędkość maksymalna wynosiła 211 km/h a przyspieszenie do 100 km/h zajmowało 7 sekund.
    23 kwietnia 2022, 21:59 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Porsche 924 Carrera GT – Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez niemiecką firmę Porsche w latach 1975-1988. W latach 70. firma Volkswagen zapragnęła wejść na rynek samochodów sportowych nowym modelem, którego zaprojektowanie zleciła firmie Porsche. Prace nad nowym projektem, noszącym kodową nazwę EA 425, rozpoczęły się w roku 1972. Światowy kryzys paliwowy spowodował jednak nieoczekiwaną zmianę planów i koncern VW zrezygnował z jego produkcji. Porsche dysponując gotowym samochodem, przejęło projekt i zajęło się wytwarzaniem swojego auta. Postanowiono więc powrócić do koncepcji modelu Porsche 356, który był skomponowany ze standardowych części, produkowanych na dużą skalę, dla zachowania niższej ceny. Zerwano wówczas z odwieczną zasadą, że Porsche musi mieć silnik z tyłu, w dodatku chłodzony powietrzem. Przy projektowaniu 924 brano pod uwagę wiele koncepcji zastosowania napędu. Dla zachowania idealnego prowadzenia pojazdu, zrezygnowano z silnika za tylną osią. Przeszkodą było także czerpanie części z regałów magazynowych Volkswagena. Za nowoczesne rozwiązanie zaczęto wtedy uważać chłodzenie cieczą, silnik z przodu i przedni napęd. Nie skuszono się jednak na panujące wówczas trendy.Inżynierowie Porsche wiedzieli, że takie rozwiązanie nie może mieć miejsca w sportowym aucie. Korzystając z doświadczenia przy produkcji modelu Porsche 914, zrezygnowano również z centralnie ułożonego silnika, który był bardzo niewygodny w obsłudze i drastycznie ograniczał miejsce w kabinie. Ostatecznie przyjęto silnik z przodu, skrzynię biegów z tyłu. Taki układ, zwany transaxle, dawał wyśmienite rezultaty. Na efekty nie trzeba było długo czekać. 924 okazała się hitem rynkowym. Na tańsze Porsche, w porównaniu do innych produktów firmy, mogło pozwolić sobie znacznie więcej nabywców niż dotychczas. Do napędu użyto czterocylindrowego silnika o pojemności 2 l. Ten sam dwulitrowy silnik, choć oczywiście zmodyfikowany, znaleźć można także w Porsche 924 Carrera. Wyprodukowane w bardzo niewielkich seriach przeznaczone były do startów w wyścigach. 924 Carrera powstało w trzech wersjach: Carrera GT, Carrera GTS i Carrera GTR. W wersji Carrera GT silnik po modyfikacjach wytwarza moc maksymalną 210 KM i moment obrotowy 280 Nm, co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 241 km/h i przyspieszenia 0-100 km/h w 6.9 s.
    Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez niemiecką firmę Porsche w latach 1975-1988. W latach 70. firma Volkswagen zapragnęła wejść na rynek samochodów sportowych nowym modelem, którego zaprojektowanie zleciła firmie Porsche. Prace nad nowym projektem, noszącym kodową nazwę EA 425, rozpoczęły się w roku 1972. Światowy kryzys paliwowy spowodował jednak nieoczekiwaną zmianę planów i koncern VW zrezygnował z jego produkcji. Porsche dysponując gotowym samochodem, przejęło projekt i zajęło się wytwarzaniem swojego auta. Postanowiono więc powrócić do koncepcji modelu Porsche 356, który był skomponowany ze standardowych części, produkowanych na dużą skalę, dla zachowania niższej ceny. Zerwano wówczas z odwieczną zasadą, że Porsche musi mieć silnik z tyłu, w dodatku chłodzony powietrzem. Przy projektowaniu 924 brano pod uwagę wiele koncepcji zastosowania napędu. Dla zachowania idealnego prowadzenia pojazdu, zrezygnowano z silnika za tylną osią. Przeszkodą było także czerpanie części z regałów magazynowych Volkswagena. Za nowoczesne rozwiązanie zaczęto wtedy uważać chłodzenie cieczą, silnik z przodu i przedni napęd. Nie skuszono się jednak na panujące wówczas trendy.Inżynierowie Porsche wiedzieli, że takie rozwiązanie nie może mieć miejsca w sportowym aucie. Korzystając z doświadczenia przy produkcji modelu Porsche 914, zrezygnowano również z centralnie ułożonego silnika, który był bardzo niewygodny w obsłudze i drastycznie ograniczał miejsce w kabinie. Ostatecznie przyjęto silnik z przodu, skrzynię biegów z tyłu. Taki układ, zwany transaxle, dawał wyśmienite rezultaty. Na efekty nie trzeba było długo czekać. 924 okazała się hitem rynkowym. Na tańsze Porsche, w porównaniu do innych produktów firmy, mogło pozwolić sobie znacznie więcej nabywców niż dotychczas. Do napędu użyto czterocylindrowego silnika o pojemności 2 l. Ten sam dwulitrowy silnik, choć oczywiście zmodyfikowany, znaleźć można także w Porsche 924 Carrera. Wyprodukowane w bardzo niewielkich seriach przeznaczone były do startów w wyścigach. 924 Carrera powstało w trzech wersjach: Carrera GT, Carrera GTS i Carrera GTR. W wersji Carrera GT silnik po modyfikacjach wytwarza moc maksymalną 210 KM i moment obrotowy 280 Nm, co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 241 km/h i przyspieszenia 0-100 km/h w 6.9 s.
    17 kwietnia 2022, 20:40 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mercedes-Benz SLK 55 AMG – Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez niemiecką markę Mercedes-Benz w latach 1996-2015 oraz pod nazwą SLC w latach 2015-2019. Trzecia i ostatnia generacja SLK została zaprezentowana po raz pierwszy w styczniu 2011 roku. Samochód otrzymał kod fabryczny R172. Na tle poprzednich wcieleń, samochód ponownie stał się większy i znów podążył innym kierunkiem stylistycznym. Styliści marki nadali SLK bardziej kanciaste proporcje, nawiązując zarazem do estetyki takich modeli, jak Klasa B czy CLS. Konstruktorom Mercedesa udało się też osiągnąć niższy współczynnik oporu powietrza, który wynosił 0,30, a także uczynić niewielkie nadwozie jeszcze sztywniejszym. Karoseria i budujące ją elementy zostały ukształtowane tak, by pojazd generował mniejszy hałas w kabinie podczas jazdy z otwartym dachem. SLK 55 AMG wyposażony jest w 5,5-litrowy silnik V8 o mocy 421 KM. Samochód osiąga prędkość maksymalną 250 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 4,6 s. Moc przenoszona jest na tylną oś poprzez 7-biegową automatyczną skrzynię biegów. W marcu 2019 roku Mercedes ogłosił, że po 23 latach produkcji swojego kompaktowego roadstera, 8 latach jego trzeciej generacji i 3 latach funkcjonowania pod nazwą SLC, zakończy się produkcja tego modelu bez przewidzianego następcy. Aby zaakcentować to wydarzenie, na Geneva Motor Show 2019 przedstawiono limitowaną edycję SLC Final Edition.
    Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez niemiecką markę Mercedes-Benz w latach 1996-2015 oraz pod nazwą SLC w latach 2015-2019. Trzecia i ostatnia generacja SLK została zaprezentowana po raz pierwszy w styczniu 2011 roku. Samochód otrzymał kod fabryczny R172. Na tle poprzednich wcieleń, samochód ponownie stał się większy i znów podążył innym kierunkiem stylistycznym. Styliści marki nadali SLK bardziej kanciaste proporcje, nawiązując zarazem do estetyki takich modeli, jak Klasa B czy CLS. Konstruktorom Mercedesa udało się też osiągnąć niższy współczynnik oporu powietrza, który wynosił 0,30, a także uczynić niewielkie nadwozie jeszcze sztywniejszym. Karoseria i budujące ją elementy zostały ukształtowane tak, by pojazd generował mniejszy hałas w kabinie podczas jazdy z otwartym dachem. SLK 55 AMG wyposażony jest w 5,5-litrowy silnik V8 o mocy 421 KM. Samochód osiąga prędkość maksymalną 250 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 4,6 s. Moc przenoszona jest na tylną oś poprzez 7-biegową automatyczną skrzynię biegów. W marcu 2019 roku Mercedes ogłosił, że po 23 latach produkcji swojego kompaktowego roadstera, 8 latach jego trzeciej generacji i 3 latach funkcjonowania pod nazwą SLC, zakończy się produkcja tego modelu bez przewidzianego następcy. Aby zaakcentować to wydarzenie, na Geneva Motor Show 2019 przedstawiono limitowaną edycję SLC Final Edition.
    Mercedes-AMG E63 S – Klasa E to samochód osobowy klasy wyższej produkowany przez niemiecką Mercedes-Benz od 1993 roku. Piąta i najnowsza generacja modelu zadebiutowała po raz pierwszy w styczniu 2016 roku na Detroit Auto Show. Wersja sedan otrzymała kod fabryczny W213, odmiana kombi S213, a podwyższona All Terrain V213. Stylistycznie nawiązuje on w dużym stopniu do droższego modelu W222. Rozpoczęcie sprzedaży miało miejsce wiosną 2016 roku. Według Mercedesa cały proces opracowania auta zajął ponad 48 miesięcy. W tym czasie zostało wyprodukowane 1200 prototypów które przejechały ponad 12 milionów kilometrów w najcięższych warunkach pogodowych, poczynając od temperatur poniżej zera i w śniegu, aż po najgorętsze pustynie świata. Prototypy samochodu przeszły przez ponad 10 tysięcy testów autonomicznego hamowania oraz 5 tysięcy zmian pasa ruchu bez udziału kierowcy. Nad nową E klasą pracowało zaś ponad 1200 inżynierów z całego świata. Na szczycie oferty znajduje się wersja E63 AMG S z ośmiocylindrowym Twin-turbo o mocy 612 KM i momentem obrotowym 850 Nm. W tej wersji samochód osiąga ograniczoną elektronicznie prędkość maksymalną 250 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 3,4 s.
    Klasa E to samochód osobowy klasy wyższej produkowany przez niemiecką Mercedes-Benz od 1993 roku. Piąta i najnowsza generacja modelu zadebiutowała po raz pierwszy w styczniu 2016 roku na Detroit Auto Show. Wersja sedan otrzymała kod fabryczny W213, odmiana kombi S213, a podwyższona All Terrain V213. Stylistycznie nawiązuje on w dużym stopniu do droższego modelu W222. Rozpoczęcie sprzedaży miało miejsce wiosną 2016 roku. Według Mercedesa cały proces opracowania auta zajął ponad 48 miesięcy. W tym czasie zostało wyprodukowane 1200 prototypów które przejechały ponad 12 milionów kilometrów w najcięższych warunkach pogodowych, poczynając od temperatur poniżej zera i w śniegu, aż po najgorętsze pustynie świata. Prototypy samochodu przeszły przez ponad 10 tysięcy testów autonomicznego hamowania oraz 5 tysięcy zmian pasa ruchu bez udziału kierowcy. Nad nową E klasą pracowało zaś ponad 1200 inżynierów z całego świata. Na szczycie oferty znajduje się wersja E63 AMG S z ośmiocylindrowym Twin-turbo o mocy 612 KM i momentem obrotowym 850 Nm. W tej wersji samochód osiąga ograniczoną elektronicznie prędkość maksymalną 250 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 3,4 s.
    BMW X5 M Competition – Samochód osobowy typu SUV klasy wyższej produkowany pod niemiecką marką BMW od 1999 roku. Czwarta i najnowsza generacja X5 zadebiutowała w połowie 2018 roku, , zastępując dotychczasowy model już po 5 latach produkcji. Model otrzymał kod fabryczny G05. Czwarta generacja to część ofensywy modelowej BMW z 2018 roku, w ramach której przedstawiono aż 6 nowych modeli w ciągu 12 miesięcy. Pierwsze informacje ujawniono 6 czerwca 2018 roku. Samochód na tle poprzednika wyraźnie urósł, będąc jednocześnie niższym i lżejszym. Stylistycznie zaszła ewolucja - sylwetka pozostała ta sama, jednocześnie dodając typowe dla nowych modeli marki elementy stylistyczne typu podłużne tylne lampy, mniejsze reflektory i wielki, podwójny grill. W październiku 2020 BMW zaprezentowało najmocniejszą odmianę BMW X5 - M Competition dostępną w limitowanej do 250 sztuk First Edition. W standardzie korzysta z lekkich felg aluminiowych w rozmiarze 21 cali z przodu i 22 cali z tyłu. Wyróżnikiem tej edycji są elementy z włókna węglowego: pokrywa silnika, osłony lusterek bocznych i tylny spojler. W każdym egzemplarzu widnieje napis z unikatowym numerem serii. Silnik pozostał nietknięty – podwójnie doładowane, 4,4-litrowe V8 generuje moc 625 KM i moment obrotowy 750 Nm. X5 M osiąga prędkość maksymalną 250 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,8 s.
    Samochód osobowy typu SUV klasy wyższej produkowany pod niemiecką marką BMW od 1999 roku. Czwarta i najnowsza generacja X5 zadebiutowała w połowie 2018 roku, , zastępując dotychczasowy model już po 5 latach produkcji. Model otrzymał kod fabryczny G05. Czwarta generacja to część ofensywy modelowej BMW z 2018 roku, w ramach której przedstawiono aż 6 nowych modeli w ciągu 12 miesięcy. Pierwsze informacje ujawniono 6 czerwca 2018 roku. Samochód na tle poprzednika wyraźnie urósł, będąc jednocześnie niższym i lżejszym. Stylistycznie zaszła ewolucja - sylwetka pozostała ta sama, jednocześnie dodając typowe dla nowych modeli marki elementy stylistyczne typu podłużne tylne lampy, mniejsze reflektory i wielki, podwójny grill. W październiku 2020 BMW zaprezentowało najmocniejszą odmianę BMW X5 - M Competition dostępną w limitowanej do 250 sztuk First Edition. W standardzie korzysta z lekkich felg aluminiowych w rozmiarze 21 cali z przodu i 22 cali z tyłu. Wyróżnikiem tej edycji są elementy z włókna węglowego: pokrywa silnika, osłony lusterek bocznych i tylny spojler. W każdym egzemplarzu widnieje napis z unikatowym numerem serii. Silnik pozostał nietknięty – podwójnie doładowane, 4,4-litrowe V8 generuje moc 625 KM i moment obrotowy 750 Nm. X5 M osiąga prędkość maksymalną 250 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,8 s.
    17 kwietnia 2022, 20:28 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Audi A7 Sportback – Samochód osobowy klasy wyższej produkowany przez niemiecką markę Audi od 2010 roku. Pierwsza generacja A7 została zaprezentowana po raz pierwszy 26 lipca 2010 roku. Druga generacja została po raz pierwszy zaprezentowana 19 października 2017 roku. Druga generacja Audi A7 Sportback pod względem stylistycznym przywodzi na myśl koncept o nazwie Prologue Coupe, a także czwartą generację Audi A8. Samochód napędzany jest silnikiem V6 o pojemności 3 l, który generuje moc maksymalną 340 KM i moment obrotowy 500 Nm. Silnik współpracuje z automatyczną, dwusprzęgłową, 7-biegową przekładnią S tronic oraz napędem Quattro. W takiej konfiguracji A7 Sportback jest w stanie przyspieszyć do 100 km/h w 5,3 s, a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
    Samochód osobowy klasy wyższej produkowany przez niemiecką markę Audi od 2010 roku. Pierwsza generacja A7 została zaprezentowana po raz pierwszy 26 lipca 2010 roku. Druga generacja została po raz pierwszy zaprezentowana 19 października 2017 roku. Druga generacja Audi A7 Sportback pod względem stylistycznym przywodzi na myśl koncept o nazwie Prologue Coupe, a także czwartą generację Audi A8. Samochód napędzany jest silnikiem V6 o pojemności 3 l, który generuje moc maksymalną 340 KM i moment obrotowy 500 Nm. Silnik współpracuje z automatyczną, dwusprzęgłową, 7-biegową przekładnią S tronic oraz napędem Quattro. W takiej konfiguracji A7 Sportback jest w stanie przyspieszyć do 100 km/h w 5,3 s, a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
    17 kwietnia 2022, 20:53 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    GMC Typhoon – Samochód osobowy typu SUV klasy średniej produkowany pod amerykańską marką GMC w latach 1991–1993. GMC Typhoon bazuje na Chevrolecie Blazer. Jest to typowy 3-drzwiowy SUV ze stałym napędem 4x4, z obniżonym zawieszeniem i ładownością. Auto powstało w 1992 roku i było produkowane tylko do jesieni 1994. Samochód nigdy nie był dostępny poza USA w wersji oryginalnej. Silnik to najmocniejsza strona tego samochodu. Seryjnie montowano silnik V6 o pojemności 4,3 l wytwarzający moc 285 KM. Zezwalało to na osiągnięcie przyspieszenia do 100 km/h w 5,5 sekundy. Samochód ten, w wersji pickup, o nazwie Syclone rozpędza się w czasie 4,5s do 100km/h. Czasy rewelacyjne, do dziś nieliczne seryjnie produkowane samochody mogą się równać z tym modelem, zwłaszcza, iż Typhoon to auto rodzinne, z zewnątrz przypomina nadwozia typu kombi. W 1994 roku niemiecka firma Geiger zaprezentowała całkowicie zmodernizowany samochód w wersji 5-drzwiowej, z silnikiem V8 o pojemności 5,7 litra i mocy 355KM. Prędkość maksymalna wzrosła do 236 km/h, a osiągnięcie 100 km/h zajmowało tylko 5 sekund.
    Samochód osobowy typu SUV klasy średniej produkowany pod amerykańską marką GMC w latach 1991–1993. GMC Typhoon bazuje na Chevrolecie Blazer. Jest to typowy 3-drzwiowy SUV ze stałym napędem 4x4, z obniżonym zawieszeniem i ładownością. Auto powstało w 1992 roku i było produkowane tylko do jesieni 1994. Samochód nigdy nie był dostępny poza USA w wersji oryginalnej. Silnik to najmocniejsza strona tego samochodu. Seryjnie montowano silnik V6 o pojemności 4,3 l wytwarzający moc 285 KM. Zezwalało to na osiągnięcie przyspieszenia do 100 km/h w 5,5 sekundy. Samochód ten, w wersji pickup, o nazwie Syclone rozpędza się w czasie 4,5s do 100km/h. Czasy rewelacyjne, do dziś nieliczne seryjnie produkowane samochody mogą się równać z tym modelem, zwłaszcza, iż Typhoon to auto rodzinne, z zewnątrz przypomina nadwozia typu kombi. W 1994 roku niemiecka firma Geiger zaprezentowała całkowicie zmodernizowany samochód w wersji 5-drzwiowej, z silnikiem V8 o pojemności 5,7 litra i mocy 355KM. Prędkość maksymalna wzrosła do 236 km/h, a osiągnięcie 100 km/h zajmowało tylko 5 sekund.
    13 kwietnia 2022, 21:26 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Opel Speedster – Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany pod niemiecką marką Opel w latach 2001–2005. Opel Speedster powstał w wyniku współpracy koncernu General Motors z Lotus Cars, który wraz ze zmianą prawa europejskiego w 2000 roku musiał wprowadzić wymagane zmiany w konstrukcji modelu Lotus Elise. General Motors zaproponował Lotusowi współfinansowanie projektu w zamian za możliwość sprzedaży samochodu z silnikiem General Motors oraz pod logiem Opla i Vauxhalla. Opel Speedster produkowany był również równolegle w wariancie na rynek brytyjski, gdzie sprzedawano go pod lokalnym opowiednikiem Opla jako Vauxhall VX220. Poza kierownicą po prawej stronie, samochód odróżniał się innym wypełnieniem atrapy chłodnicy z charakterystyczną poprzeczką w kształcie V. Samochód posiada czterolitrowy silnik DOHC o pojemności 2,2 l, który wytwarza moc maksymalną 147 KM i pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 217 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 5,9 sekundy. W wersji turbo Turbo pojazd napędzany jest dwulitrowym silnikiem R4 DOHC turbo generującym moc 200 KM. Pojazd osiąga prędkość maksymalną 243 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 4,9 sekundy.
    Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany pod niemiecką marką Opel w latach 2001–2005. Opel Speedster powstał w wyniku współpracy koncernu General Motors z Lotus Cars, który wraz ze zmianą prawa europejskiego w 2000 roku musiał wprowadzić wymagane zmiany w konstrukcji modelu Lotus Elise. General Motors zaproponował Lotusowi współfinansowanie projektu w zamian za możliwość sprzedaży samochodu z silnikiem General Motors oraz pod logiem Opla i Vauxhalla. Opel Speedster produkowany był również równolegle w wariancie na rynek brytyjski, gdzie sprzedawano go pod lokalnym opowiednikiem Opla jako Vauxhall VX220. Poza kierownicą po prawej stronie, samochód odróżniał się innym wypełnieniem atrapy chłodnicy z charakterystyczną poprzeczką w kształcie V. Samochód posiada czterolitrowy silnik DOHC o pojemności 2,2 l, który wytwarza moc maksymalną 147 KM i pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 217 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 5,9 sekundy. W wersji turbo Turbo pojazd napędzany jest dwulitrowym silnikiem R4 DOHC turbo generującym moc 200 KM. Pojazd osiąga prędkość maksymalną 243 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 4,9 sekundy.
    11 kwietnia 2022, 21:48 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Porsche Panamera Turbo S – Samochód osobowy klasy wyższej produkowany przez niemiecką markę Porsche od 2009 roku. Od 2016 roku produkowana jest druga generacja pojazdu. Pierwsza generacja została po raz pierwszy zaprezentowana w 2009 roku. Pierwsza generacja Panamery oznaczona symbolem 970 została zaprezentowana podczas Międzynarodowej Wystawy Samochodowej w Szanghaju w 2009 roku. Nazwa pojazdu podobnie jak Porsche Carrera pochodzi od nazwy legendarnego wyścigu "La Carrera Panamericana". Auto powstało w wyniku zwiększającego się zainteresowania czterodrzwiowymi limuzynami o sportowej linii nadwozia z dużymi silnikami. Druga generacja Panamery została zaprezentowana w 2016 roku i oznaczona jest symbolem 971. Nowa Panamera została stworzona całkowicie od podstaw. Auto urosło w stosunku do poprzednika: jest o 35 mm dłuższe, 5 mm szersze i 5 mm wyższe, a rozstaw osi zwiększył się o 30 mm. Sam projekt nadwozia mocniej nawiązuje do stylistyki modelu 911. W drugiej generacji Panamery Porsche położyło duży nacisk na poprawę właściwości jezdnych. W samochodzie zastosowano nowy system o nazwie Porsche 4D Chassis Control, kontrolujący i synchronizujący pracę wszystkich układów wpływających na dynamikę jazdy. Dzięki temu samochód ma cechować się bardziej precyzyjnym prowadzeniem. Wersja Turbo S samochodu napędzana jest czterolitrowym silnikiem V8 Twin-turbo generującym moc 620 KM. Do 100 km/h przyspiesza w 3,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 315 km/h.
    Samochód osobowy klasy wyższej produkowany przez niemiecką markę Porsche od 2009 roku. Od 2016 roku produkowana jest druga generacja pojazdu. Pierwsza generacja została po raz pierwszy zaprezentowana w 2009 roku. Pierwsza generacja Panamery oznaczona symbolem 970 została zaprezentowana podczas Międzynarodowej Wystawy Samochodowej w Szanghaju w 2009 roku. Nazwa pojazdu podobnie jak Porsche Carrera pochodzi od nazwy legendarnego wyścigu "La Carrera Panamericana". Auto powstało w wyniku zwiększającego się zainteresowania czterodrzwiowymi limuzynami o sportowej linii nadwozia z dużymi silnikami. Druga generacja Panamery została zaprezentowana w 2016 roku i oznaczona jest symbolem 971. Nowa Panamera została stworzona całkowicie od podstaw. Auto urosło w stosunku do poprzednika: jest o 35 mm dłuższe, 5 mm szersze i 5 mm wyższe, a rozstaw osi zwiększył się o 30 mm. Sam projekt nadwozia mocniej nawiązuje do stylistyki modelu 911. W drugiej generacji Panamery Porsche położyło duży nacisk na poprawę właściwości jezdnych. W samochodzie zastosowano nowy system o nazwie Porsche 4D Chassis Control, kontrolujący i synchronizujący pracę wszystkich układów wpływających na dynamikę jazdy. Dzięki temu samochód ma cechować się bardziej precyzyjnym prowadzeniem. Wersja Turbo S samochodu napędzana jest czterolitrowym silnikiem V8 Twin-turbo generującym moc 620 KM. Do 100 km/h przyspiesza w 3,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 315 km/h.
    11 kwietnia 2022, 21:00 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj