Szukaj
Znalazłem 112 takich materiałów
Sądząc po nowym Fordzie GT z 3.5L V6 Twin Turbo jestem w stanie w to uwierzyć. Bardzo dużo osób zaczęło hejtować nowe GT pod tym względem i muszę dodać, że nie tylko fani GM czy MOPAR, ale również ludzie stojący za Fordem!
W skrócie Ford wydał ciężkie pieniądze na rozwój silników o mniejszej pojemności, dlatego istnieje bardzo duża możliwość, że już za 2 lata Ford odejdzie od produkcji samochodów SVT (np. F150) oraz "Ford Racing" (np. Mustang) z silnikami z ośmioma cylindrami.
Cały artykuł na ten temat znajduje się w źródle (artykuł w języku angielskim)
Zapraszam do dyskusji!
Chevrolet C7500 (albo inaczej Chevrolet Kodiak / GMC TopKick) to samochód tzw. "Heavy Duty" z stajni General Motors. Służą one do przewożenia różnego rodzaju rzeczy, bardzo ciężkich rzeczy ich udźwig to 11T do 15T przewożonego materiału, dlatego należy on do klasy 7 pojazdów ciężarowych wg. klasyfikacji w USA (klas jest 8). Ten model jest akurat z drugiej generacji 1990-2002, posiadały one takie jednostki napędowe:
8.1 liter V8 Big-Block gasoline
7.4 liter Vortec V8 gasoline
7.2 liter I6 diesel Caterpillar 3126B/E)
6.6 Caterpillar 3116
W tym niestety nie wiem jaki był silnik.
Spotkany przeze mnie egzemplarz troszkę w innym wydaniu niż zadania budowlane.
Musze powiedzieć, że na żywo robi bardzo duże wrażenie.
Nowa Corvette C7 ZR1 poniekąd ma posiadać silnik umieszczony centralnie. Tak centralnie, a nie tak jak to miało miejsce przez ostatnie 60 lat z przodu ! Dla jednych jest to informacja świetna, dla innych wręcz beznadziejna (Ci drudzy mówią, że niech sobie będzie Vette z silnikiem z tyłu, ale żeby zachować styl tego samochodu z minionych lat powinna być też wersja z silnikiem z przodu). Ten pomysł ma tyle samo zwolenników co przeciwników. Głównym powodem takiej zmiany jest chęć konkurowania z super samochodami, a silnik umieszczony centralnie to pierwszy krok do sukcesu. No ale dobrze. Co będzie napędzać ZR1 ? Skoro w C7 Z06 będzie super doładowany silnik LT4 o pojemności 6.2L, który da nam 650KM i 880nm, a ZR1 zawsze była najszybszą wersją Corvetty ? Tutaj również jest dużo spekulacji i domysłów, ale wszystko wskazuje na to, że GM będzie celował w 750-800KM tym samym tworząc nową Corvette najszybszym seryjnym Amerykańskim samochodem. Dodam tylko tyle, że poprzednia wersja ZR1 rozpędzała się do setki w niecałe 3.7s. W takim razie w ile rozpędzi się C7 ZR1 ?
Jak na razie są to same spekulacje, ale jedno jest pewne. Wersja C7 ZR1 zostanie wypuszczona i na pewno powalczy o czołówkę super samochodów.
Obrazek przedstawia przykład jak może wyglądać C7 ZR1 z silnikiem umieszczonym centralnie.