Szukaj
Znalazłem 112 takich materiałów
Wygląda na to, że najnowsza Corvette będzie w stanie zrobić z twoją twarzą to co Ariel Atom z twarzą Clarksona. Chevrolet w oficjalnym komunikacie przyznał bowiem, że jego auto z doładowanym silnikiem osiąga budzącą respekt moc 659 KM. Ale po kolei.
Z06 zadebiutował podczas styczniowego salonu samochodowego w Detroit i już wtedy Amerykanie chwali się, że dysponuje mocą co najmniej 634 KM. Dzisiejszy komunikat marki oznacza, że te co najmniej to o 25 KM więcej, czyniąc tym samym Corvette Z06 nie tylko najmocniejszą seryjnie produkowaną Vette w historii, lecz także najmocniejszym samochodem, jaki dotychczas opuścił linie montażowe fabryk General Motors.
Moc 659 KM jest wspierana dodatkowo przez 882 Nm momentu obrotowego, z których 620 Nm dostępne jest już na biegu jałowym.
Jak to zrobili w Chevrolecie, że silnik ma aż taki zapas mocy? W konstrukcji motoru zastosowano wytrzymalsze aluminiowe głowice cylindrów, które lepiej radzą sobie z wysokimi temperaturami, tytanowe gniazda zaworów, obrabiane, kute stalowe korbowody i kute aluminiowe tłoki, kolektory wydechowe ze stali nierdzewnej i suchą miskę olejową. Brzmi apetycznie.
Sprężarka mechaniczna może kręcić się do szalonych 20 tys. obr./min, o 5 tys. obr. szybciej niż zastosowana w poprzedniej generacji ZR1, zapewniając bardziej efektywne doładowanie. Przynajmniej tak nam powiedziano.
Nadal nie ma szczegółowych danych odnośnie osiągów, ale bylibyśmy co najmniej zaskoczeni, gdyby nowe Z06 z dużym zapasem nie wyprzedzało poprzednika.
Rozgłos z filmu „Powrót do przyszłości” jako wehikuł czasu był pośmiertnym sukcesem auta, produkowanego zaledwie przez dwa lata. Chętnie też był wykorzystywany w innych utworach jak np. w teledysku zespołu 2 Brothers on the 4th Floor
Pierwszy prototyp ukończono w 1979 roku. Auto było spełnieniem marzeń Johna DeLoreana. W połowie lat 70. porzucił on posadę wiceprezesa General Motors, by stworzyć własne auto sportowe. DMC miał modernistyczny kształt klina, karoserię z nierdzewnej, nielakierowanej stali oraz podnoszone do góry drzwi jak w Mercedesie 300SL. Konstrukcją układu zawieszenia zajęli się ludzie odpowiedzialni za projekt Lotusa Esprita[4]. Produkcję oficjalnie rozpoczęto w 1981 roku w fabrykach DMC w Dunmurry w Irlandii Północnej. W trakcie produkcji zmieniano kilka szczegółów samochodu, takich jak maska, koła oraz kolor wnętrza. Do 1983 roku wyprodukowano około 8600 sztuk DMC-12. Do 2005 roku przetrwało około 6500. Obecnie w Polsce jest około 11 sztuk tego auta[potrzebne źródło].
Cena samochodu początkowo miała wynosić 12 tysięcy dolarów (stąd nazwa DMC-12), jednak wzrost wartości funta szterlinga w stosunku do dolara i nałożenie przez brytyjski rząd wysokiego cła na produkty firmy, sprawiły iż w efekcie cena wynosiła 28 tys. dolarów.
W 2007 roku firma, która przyjęła nazwę DMC nie mając jednak żadnego związku z oryginalnym producentem potwierdziła informację o wznowieniu produkcji ograniczonej liczby modeli DMC-12 przeznaczonych do sprzedaży detalicznej. Nowy DMC-12 miał być produkowany z oryginalnym silnikiem w którym miano wprowadzić kilka ulepszeń zwiększających moc. Wszystkie auta miały być składane ręcznie w zakładzie w Teksasie. Informacje te okazały się wybiegiem marketingowym, a sama firma nie otrzymała prawa do nadawania nowych numerów VIN. Samochody reklamowane jako nowo wyprodukowane były w rzeczywistości odrestaurowanymi oryginalnymi samochodami z fabryki w Dunmurry. W roku 2012 wszelkie informacje na temat nowo produkowanych samochodów zostały usunięte z oficjalnej witryny firmy.
Dane techniczne
Silnik
V6 2,8 l (2849 cm³), 2 zawory na cylinder, SOHC[5]
Średnica × skok tłoka: 91,00 mm x 73,00 mm
Stopień sprężania: 8,80:1
Moc maksymalna: 130 KM (96,9 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 208 N•m przy 2750 obr/min
Producent: PRV
Osiągi
Przyspieszenie 0-100 km/h: 8.00 s
Prędkość maksymalna: 225 km/h
Pierwsza generacja była dostępna tylko w roku 1969. Druga generacja była produkowana od roku 1970 do roku 1981. W roku 1977 Pontiac Trans Am był wykorzystany w filmie „Mistrz kierownicy ucieka” (Smokey and the Bandit). Samochody trzeciej generacji powstawały w latach 1982-1992. Również KITT, samochód głównego bohatera serialu Nieustraszony, był to przerobiony Pontiac Trans Am. Czwarta, ostatnia generacja Trans Amów, była produkowana w latach 1993-2002.
BMW E46 Sedan Lift
M-Pakiet Shadow Line
ZAWIESZENIE: H&R -55mm
SILNIK: 3.0d 208 KM 417 Nm seria + virus 260KM & 528 Nm by bobik Jetronik.
Nowe węże od podciśnień, nowy elektrozawór. Turbo wymienione. Nowe podkładki i uszczelki pod kolektorem ssącym, wyczyszczony kolektor ssący, Usunięte klapki wirowe z kolektora. Zaślepiony mechanicznie i usunięty elektronicznie EGR. Usunięte wszystkie tłumiki + tłumik końcowy przelotowy RM Motors RM3. Filtr powietrza Pipercross. Nowy komplet sprzęgła + nowe kolo dwumasowe. Nowe wahacze ze sworzniami.
UKŁAD HAMULCOWY: Nowe tarcze hamulcowe Zimmermann z przodu i tyłu+ klocki Zimmermann, pierścienie dystansowe po 10mm, świeży płyn hamulcowy Motul 5.1.
NADWOZIE: Oryginalny M-Pakiet, ciemne szyby. Auto oklejone folią Blue Matt 3M, czarne nerki w macie. Oryginalne lampy xenon z czarnymi środkami, ringi LED SMD + ciemne kierunkowskazy, ciemne migacze i przyciemnione lampy tylne.
WNĘTRZE: M-Pakiet, alcantara.
KOŁA: LM 19/9,5
AUDIO: JVC 2 DIN wzmacniacz + tuba basowa.
Hussarya przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,2 s. Pokonuje ćwierć mili w 11 s. Prędkość maksymalna wynosi ok. 340 km/h.
Arrinera bazuje na ramie ze stali o wysokiej wytrzymałości. Karoseria została wykonana z materiałów kompozytowych. Samochód waży 1315 kg. Klienci będą mogli zakupić m.in. pakiet torowy i kamerę termowizyjną.
Hussarya będzie najprawdopodobniej kosztować ponad 160 000 dol. (485 000 zł).