Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 172 takie materiały
    Bentley Continental GT Le Mans Edition –
    13 maja 2014, 13:41 przez PiereLuigi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Le Mans musse GT40 – Ford GT40 który brał udział w wyścigu 24h
    Ford GT40 który brał udział w wyścigu 24h
    27 kwietnia 2014, 22:30 przez BarteqKWA (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne

    Audi R18 e-tron w Le Mans – w sensie że jeździł na normalnych drogach, z okazji prezentacji tej wyścigówki
    W sensie że jeździł na normalnych drogach, z okazji prezentacji tej wyścigówki
    26 marca 2014, 16:25 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Nissan Zeod – Tegoroczny model przygotowany do 24 Heures du mans
    Tegoroczny model przygotowany do 24 Heures du mans
    25 marca 2014, 17:57 przez thestig9465 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ferrari 250 Testa Rossa – Startowała w Le Mans
    Startowała w Le Mans
    3 marca 2014, 19:14 przez Pluton (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Austin-Healey 100M 'Factory' Le Mans BN2 Roadster 1956 –
    31 stycznia 2014, 19:19 przez PiereLuigi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mało znane / zapomniane: Bizzarini Manta – Jedyna w swoim rodzaju Manta powstała na używanym podwoziu Bizzarrini P538 jako pierwszy projekt pracującego już na własny rachunek Giorgetto Giugiaro. W pełni sprawna maszyna na podwoziu P538-003 wyposażona jest w silnik V8 Chevroleta, który z pojemności prawie 5,4 litrów generuje około 400 koni mechanicznych. Napęd przekazywany jest na tył poprzez ręczną skrzynię biegów ZF o pięciu przełożeniach.
Oryginalne P538-003 ukończono na wiosnę 1966 roku i w barwach Scuderia Bizzarrini wystawiono do 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Niestety w wyniku nieszczelności układu chłodzenia auto odpadło już po dwóch godzinach. Coupe wystartowało jeszcze tylko w jednym wyścigu, lokalnej wspinaczce górskiej we Włoszech. W kolejnym sezonie ze startów wykluczyła je zmiana przepisów. Wkrótce potem pechowe auto zostało oddelegowane przez Giotto Bizzarrini'ego do powstałego w lutym 1968 roku studia ItalDesign.
Giugiaro otrzymał w ten sposób bazę dla jednego z najbardziej znaczących i wpływowych konceptów z lat sześćdziesiątych. Od pierwszych szkiców do jeżdżącego samochodu minęło tylko 40 dni. Nowe GT zachwycało jednobryłowym nadwoziem z poprowadzoną pod kątem 15 stopni przednią szybą, trzema fotelami w jednym rzędzie z kierowcą po środku, aluminiowymi progami z okrągłymi otworami i malowaniem. Samochód pokazano pierwszy raz w 1968 roku na salonie w Turynie.
W kolejnych latach auto wędrowało po wystawach na całym świecie, a w roku 1970 zaginęło w drodze powrotnej z Los Angeles Auto Expo do Włoch. Dopiero 8-9 lat później Manta odnalazła się na aukcji Port of Genoa Customs, z której zgarnął ją pewien włoski przemysłowiec. Samochód od tamtego czasu był co najmniej dwa razy poddany renowacji i wystąpił na niezliczonej ilości wystaw. Dziś wartość Manty opartej na technice ręki ojca słynnego Ferrari 250 GTO i pierwszego V12 w stajni Lamborghini trudno przecenić. UPDATE: Licytacja prowadzona przez Gooding & Company nie odsiągnęła ceny minimalnej i samochód nie został sprzedany.
    Jedyna w swoim rodzaju Manta powstała na używanym podwoziu Bizzarrini P538 jako pierwszy projekt pracującego już na własny rachunek Giorgetto Giugiaro. W pełni sprawna maszyna na podwoziu P538-003 wyposażona jest w silnik V8 Chevroleta, który z pojemności prawie 5,4 litrów generuje około 400 koni mechanicznych. Napęd przekazywany jest na tył poprzez ręczną skrzynię biegów ZF o pięciu przełożeniach.
    Oryginalne P538-003 ukończono na wiosnę 1966 roku i w barwach Scuderia Bizzarrini wystawiono do 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Niestety w wyniku nieszczelności układu chłodzenia auto odpadło już po dwóch godzinach. Coupe wystartowało jeszcze tylko w jednym wyścigu, lokalnej wspinaczce górskiej we Włoszech. W kolejnym sezonie ze startów wykluczyła je zmiana przepisów. Wkrótce potem pechowe auto zostało oddelegowane przez Giotto Bizzarrini'ego do powstałego w lutym 1968 roku studia ItalDesign.
    Giugiaro otrzymał w ten sposób bazę dla jednego z najbardziej znaczących i wpływowych konceptów z lat sześćdziesiątych. Od pierwszych szkiców do jeżdżącego samochodu minęło tylko 40 dni. Nowe GT zachwycało jednobryłowym nadwoziem z poprowadzoną pod kątem 15 stopni przednią szybą, trzema fotelami w jednym rzędzie z kierowcą po środku, aluminiowymi progami z okrągłymi otworami i malowaniem. Samochód pokazano pierwszy raz w 1968 roku na salonie w Turynie.
    W kolejnych latach auto wędrowało po wystawach na całym świecie, a w roku 1970 zaginęło w drodze powrotnej z Los Angeles Auto Expo do Włoch. Dopiero 8-9 lat później Manta odnalazła się na aukcji Port of Genoa Customs, z której zgarnął ją pewien włoski przemysłowiec. Samochód od tamtego czasu był co najmniej dwa razy poddany renowacji i wystąpił na niezliczonej ilości wystaw. Dziś wartość Manty opartej na technice ręki ojca słynnego Ferrari 250 GTO i pierwszego V12 w stajni Lamborghini trudno przecenić. UPDATE: Licytacja prowadzona przez Gooding & Company nie odsiągnęła ceny minimalnej i samochód nie został sprzedany.
    24 stycznia 2014, 21:51 przez Chlodny (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Historia Forda GT40, zniszczył Ferrari – Wiecie dlaczego powstał ten samochód? Gdy Ford był już prawie pewne zakupu Ferrari, włoska firma wycofała się z tranzakcji w ostatniej chwili. Zdenerwowani włodarze potężnego koncernu chcieli się zemścić w wyścigu Le Mans, gdzie Ferrari było najlepsze...było. Ford odniósł zwycięstwa 4 lata z rzędu, mało tego! W pierwszym roku startu Kierowcy tych samochodów zajęli wszystkie miejsca na podium! W kolejnych trzech latach na "pudle" znajdowały się po dwie ekipy jeżdżące tymi autami.
    Wiecie dlaczego powstał ten samochód? Gdy Ford był już prawie pewne zakupu Ferrari, włoska firma wycofała się z tranzakcji w ostatniej chwili. Zdenerwowani włodarze potężnego koncernu chcieli się zemścić w wyścigu Le Mans, gdzie Ferrari było najlepsze...było. Ford odniósł zwycięstwa 4 lata z rzędu, mało tego! W pierwszym roku startu Kierowcy tych samochodów zajęli wszystkie miejsca na podium! W kolejnych trzech latach na "pudle" znajdowały się po dwie ekipy jeżdżące tymi autami.
    17 stycznia 2014, 20:32 przez Norbi97 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (7)
    Ford GT40 Le Mans Race Car  1966 –
    14 stycznia 2014, 21:56 przez PiereLuigi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    SRT Viper GTS-R Le Mans –
    5 grudnia 2013, 20:54 przez Argaris (PW) | Do ulubionych | Skomentuj