Szukaj
Znalazłem 156 takich materiałów
Całkowicie nowa koncepcja Warszawy, z zastosowaniem wielu nowatorskich pomysłów. Konstrukcja nadwozia była wzorowana na Fordzie Falkonie. W tym modelu, miał być zastosowany 6-cylindrowy silnik o pojemności 2500ccm i mocy 90KM lub 4-cylindrowy o pojemności 1656ccm i mocy 66KM, oba silniki polskiej konstrukcji.
Najprawdopodobniej wyprodukowano dwa egzemplarze Warszawy 210, jeden obecny na dzisiejszym pokazie i drugi w formie makiety.
Drugi egzemplarz, wg nieoficjalnych przekazów trafił do zakładów GAZ, jako wzór dla opracowywanej w Związku Radzieckim Wołgi M-24.
Przedstawiony egzemplarz jest jedynym, który się zachował. Cała konstrukcja wykonana jest ręcznie i przedstawia niedokończony prototyp Warszawy 210.
Silnik i skrzynia biegów, które miały się znaleźć w tym modelu, pozostały jedynie w postaci projektów czy makiet.
Dane techniczne:
Silnik: 2485ccm, 6-cylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą.
Moc maksymalna: 85KM przy 4200 obr./min.
Prędkość maksymalna: 150km/ h.
Ilość biegów: 4 synchronizowane, sterowane przy kolumnie kierowniczej.
Napęd: tylny, klasyczny (silnik umieszczony wzdłużnie, napęd na tylną oś).
Najmocniejsza seryjna opcja, to RB20DET 205 KM, ponadto, z tym silnikiem Cefiro A31 wychodził również w wersji z napędem na cztery koła - posiadał system Attesa E-TS. W 1992 roku pojawiła się kolejna mocna opcja silnikowa - RB25DE o mocy 180 KM. Oczywiście były też dostępne inne, słabsze silniki - RB20E (125 KM), RB20DE (155 KM). Wszystkie jednostki w Cefiro A31, to konstrukcja R6.
Dostępna była również specjalna wersja od znanego japońskiego tunera - Cefiro A31 Autech Version, jej zawartość to głównie delikatny bodykit, inne felgi oraz detale wnętrza. Silnik został zmodyfikowany przez Autech.
Nissan Cefiro A31 był często używany jako nieoznakowany radiowóz japońskiej policji.
Ogólnie, ciekawy samochód z charakterem. Klasyczny napęd, rozwojowe 6-cylindrowe silniki. Piękna, długa i niska linia nadwozia, a do tego ten agresywny przód. 26 lat na karku, a nadal prezentuje się ciekawie i cały czas ochoczo zwija asfalt na torach driftingowych, mając pod maską ostro zmodyfikowane RB20 i RB25.