Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Warszawa 210

    Warszawa 210 – Warszawa 210 (1964r)
Całkowicie nowa koncepcja Warszawy, z zastosowaniem wielu nowatorskich pomysłów. Konstrukcja nadwozia była wzorowana na Fordzie Falkonie. W tym modelu, miał być zastosowany 6-cylindrowy silnik o pojemności 2500ccm i mocy 90KM lub 4-cylindrowy o pojemności 1656ccm i mocy 66KM, oba silniki polskiej konstrukcji.
Najprawdopodobniej wyprodukowano dwa egzemplarze Warszawy 210, jeden obecny na dzisiejszym pokazie i drugi w formie makiety.
Drugi egzemplarz, wg nieoficjalnych przekazów trafił do zakładów GAZ, jako wzór dla opracowywanej w Związku Radzieckim Wołgi M-24.
Przedstawiony egzemplarz jest jedynym, który się zachował. Cała konstrukcja wykonana jest ręcznie i przedstawia niedokończony prototyp Warszawy 210.
Silnik i skrzynia biegów, które miały się znaleźć w tym modelu, pozostały jedynie w postaci projektów czy makiet.

Dane techniczne:
Silnik: 2485ccm, 6-cylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą.
Moc maksymalna: 85KM przy 4200 obr./min.
Prędkość maksymalna: 150km/ h.
Ilość biegów: 4 synchronizowane, sterowane przy kolumnie kierowniczej.
Napęd: tylny, klasyczny (silnik umieszczony wzdłużnie, napęd na tylną oś).
    Warszawa 210 (1964r)
    Całkowicie nowa koncepcja Warszawy, z zastosowaniem wielu nowatorskich pomysłów. Konstrukcja nadwozia była wzorowana na Fordzie Falkonie. W tym modelu, miał być zastosowany 6-cylindrowy silnik o pojemności 2500ccm i mocy 90KM lub 4-cylindrowy o pojemności 1656ccm i mocy 66KM, oba silniki polskiej konstrukcji.
    Najprawdopodobniej wyprodukowano dwa egzemplarze Warszawy 210, jeden obecny na dzisiejszym pokazie i drugi w formie makiety.
    Drugi egzemplarz, wg nieoficjalnych przekazów trafił do zakładów GAZ, jako wzór dla opracowywanej w Związku Radzieckim Wołgi M-24.
    Przedstawiony egzemplarz jest jedynym, który się zachował. Cała konstrukcja wykonana jest ręcznie i przedstawia niedokończony prototyp Warszawy 210.
    Silnik i skrzynia biegów, które miały się znaleźć w tym modelu, pozostały jedynie w postaci projektów czy makiet.

    Dane techniczne:
    Silnik: 2485ccm, 6-cylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą.
    Moc maksymalna: 85KM przy 4200 obr./min.
    Prędkość maksymalna: 150km/ h.
    Ilość biegów: 4 synchronizowane, sterowane przy kolumnie kierowniczej.
    Napęd: tylny, klasyczny (silnik umieszczony wzdłużnie, napęd na tylną oś).
    Zobacz następny

    Komentarze

    Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…