Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 14 takich materiałów
    Lincoln Mark VIII – Ogromne gabaryty i niesamowity opływowy kształt.
    Ogromne gabaryty i niesamowity opływowy kształt.
    19 października 2016, 19:48 przez Borsucjusz (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne foto

    BMW zacznie produkować ciężarówki, w dodatku elektryczne?! – Jak widać bawarskiej firmie duże gabaryty niestraszne!
Bawarski koncern BMW Group wspólnie z firmą Scherm Group zaprezentował właśnie pierwszą na świecie w pełni elektryczną 40-tonową ciężarówkę, wypuszczając ją na drogi Monachium oraz Bawarii. Pojawienie się tego pojazdu zapowiadane było już od wielu lat, aż wreszcie udało się go ukończyć i oddać do użytku.

Ciężarówka została zbudowana przez holenderską firmę Terberg, zajmującą się konstruowaniem samochodów ciężarowych i zaprojektowano ją w taki sposób, aby mogła czerpać energię pochodzącą z odnawialnych źródeł. Jej pełne naładowanie zajmuje około trzech godzin, natomiast zasięg wynosi nieco ponad 100 kilometrów.
    Jak widać bawarskiej firmie duże gabaryty niestraszne!
    Bawarski koncern BMW Group wspólnie z firmą Scherm Group zaprezentował właśnie pierwszą na świecie w pełni elektryczną 40-tonową ciężarówkę, wypuszczając ją na drogi Monachium oraz Bawarii. Pojawienie się tego pojazdu zapowiadane było już od wielu lat, aż wreszcie udało się go ukończyć i oddać do użytku.

    Ciężarówka została zbudowana przez holenderską firmę Terberg, zajmującą się konstruowaniem samochodów ciężarowych i zaprojektowano ją w taki sposób, aby mogła czerpać energię pochodzącą z odnawialnych źródeł. Jej pełne naładowanie zajmuje około trzech godzin, natomiast zasięg wynosi nieco ponad 100 kilometrów.
    Większe gabaryty –
    3 sierpnia 2014, 13:14 przez 7017 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Własne

    Zacisk hamulcowy 8 tłoczkowy – to już poważne gabaryty
    To już poważne gabaryty
    28 marca 2014, 14:08 przez vectraman80 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    19 sierpnia 2013, 0:40 przez Konto usunięte | Do ulubionych | Skomentuj
    Volvo FH 16 – W Polsce też są fajne gabaryty
    W Polsce też są fajne gabaryty
    18 lipca 2013, 16:38 przez ~aeroxxx | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    Budowa Turbosprężarek – Turbosprężarka jest zbudowana z trzech głównych elementów, których prawidłowa konstrukcja i wykonanie gwarantują zapewnienie założonego stopnia doładowania oraz sprawności mechanicznej. Pierwszym elementem jest obudowa środkowa, w której łożyskowany jest wałek łączący koło turbiny z kołem kompresora. Drugi element stanowi turbina gazowa (będąca tu rodzajem silnika), która napędza poprzez wałek koło kompresora. I wreszcie trzecim elementem jest sprężarka (kompresor) typu odśrodkowego. Dodatkowo w turbosprężarkach silników pracujących w szerokim zakresie obrotów lub też w turbosprężarkach o małych momentach bezwładności układów wirujących, dających efekt doładowania już przy niskich obrotach silnika, występuje urządzenie regulujące maksymalne ciśnienie doładowania (realizowane poprzez upust spalin typu by-pass lub zmienną geometrię obudowy turbiny).
Obudowa środkowa połączona z obudową kompresora i turbiny stanowi sztywną całość. Koło kompresora i koło turbiny zamocowane są na wspólnym wałku, który podtrzymywany jest, w większości rozwiązań, hydrodynamicznymi łożyskami poprzecznymi oraz łożyskiem wzdłużnym dwustronnego działania. Trzeba tu dodać, że koło turbiny stanowi wraz z wałkiem nierozłączną całość, natomiast koło kompresora osadzone jest na drugim końcu wałka wraz z oprawą łożyska wzdłużnego i zablokowane za pomocą nakrętki. Koło turbiny poprzez wałek przenosi napęd nadany przez gazy spalinowe na koło kompresora.

Z powodu dużego ciśnienia oraz wysokiej temperatury (średnio 830oC dla silnika ZS oraz 1080oC - ZI) spalin działających na koło turbiny jego łopatki poddane są dużym obciążeniom. Naprężenia na końcach łopatek sięgają 9 kg/mm2 i maleją w kierunku osi turbiny do wartości 2,1 kg/mm2. Gabaryty kół turbin i wałków są różne. Dąży się jednak do ich ciągłego minimalizowania (typoszereg T15 firmy GARRETT lub K03 i K04 firmy KKK), co powoduje zmniejszenie mas wirujących i ich momentu bezwładności. Prędkości obrotowe wirników w zależności od ich masy i wielkości wahają się w granicach 120 000 do 230 000 obr/min.
    Turbosprężarka jest zbudowana z trzech głównych elementów, których prawidłowa konstrukcja i wykonanie gwarantują zapewnienie założonego stopnia doładowania oraz sprawności mechanicznej. Pierwszym elementem jest obudowa środkowa, w której łożyskowany jest wałek łączący koło turbiny z kołem kompresora. Drugi element stanowi turbina gazowa (będąca tu rodzajem silnika), która napędza poprzez wałek koło kompresora. I wreszcie trzecim elementem jest sprężarka (kompresor) typu odśrodkowego. Dodatkowo w turbosprężarkach silników pracujących w szerokim zakresie obrotów lub też w turbosprężarkach o małych momentach bezwładności układów wirujących, dających efekt doładowania już przy niskich obrotach silnika, występuje urządzenie regulujące maksymalne ciśnienie doładowania (realizowane poprzez upust spalin typu by-pass lub zmienną geometrię obudowy turbiny).
    Obudowa środkowa połączona z obudową kompresora i turbiny stanowi sztywną całość. Koło kompresora i koło turbiny zamocowane są na wspólnym wałku, który podtrzymywany jest, w większości rozwiązań, hydrodynamicznymi łożyskami poprzecznymi oraz łożyskiem wzdłużnym dwustronnego działania. Trzeba tu dodać, że koło turbiny stanowi wraz z wałkiem nierozłączną całość, natomiast koło kompresora osadzone jest na drugim końcu wałka wraz z oprawą łożyska wzdłużnego i zablokowane za pomocą nakrętki. Koło turbiny poprzez wałek przenosi napęd nadany przez gazy spalinowe na koło kompresora.

    Z powodu dużego ciśnienia oraz wysokiej temperatury (średnio 830oC dla silnika ZS oraz 1080oC - ZI) spalin działających na koło turbiny jego łopatki poddane są dużym obciążeniom. Naprężenia na końcach łopatek sięgają 9 kg/mm2 i maleją w kierunku osi turbiny do wartości 2,1 kg/mm2. Gabaryty kół turbin i wałków są różne. Dąży się jednak do ich ciągłego minimalizowania (typoszereg T15 firmy GARRETT lub K03 i K04 firmy KKK), co powoduje zmniejszenie mas wirujących i ich momentu bezwładności. Prędkości obrotowe wirników w zależności od ich masy i wielkości wahają się w granicach 120 000 do 230 000 obr/min.
    30 czerwca 2013, 19:21 przez bartex (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)