Szukaj
Znalazłem 14 takich materiałów
Cadillac przypłynął z USA w 1935 roku. Gdy Marszałek zobaczył to auto, skwitował je w swoim stylu "Trumnę mi tu kupiliście". Cadi waży 3 tony, nie tylko ze względu na swoje gabaryty, ale również z powodu opancerzenia. Nie wiadomo jednak jak często Piłsudski poruszał się tym autem, pewne jest to, że po jego śmierci, auto trafiło w ręce żony Marszałka, później używał go Edward Rydz-Śmigły. Wraz z nim Cadillac trafił na początku II Wojny Światowej do Rumunii. Pozostawał następnie w dyspozycji Prezydium Rady Ministrów Rumunii. Wrócił do Polski na przełomie 1946 i 1947 roku, trafił do Ministerstwa Bezpieczeństwa Publicznego.
Co nieco o gabarytach:
Wysokość: 1,98m (podwyższono go, żeby Marszałek nie musiał się schylać przy wsiadaniu)
Długość: 5,9m
Szerokość: 2,1m
Waga: 3 tony
Silnik: V8 5,8 litra 130KM
Bawarski koncern BMW Group wspólnie z firmą Scherm Group zaprezentował właśnie pierwszą na świecie w pełni elektryczną 40-tonową ciężarówkę, wypuszczając ją na drogi Monachium oraz Bawarii. Pojawienie się tego pojazdu zapowiadane było już od wielu lat, aż wreszcie udało się go ukończyć i oddać do użytku.
Ciężarówka została zbudowana przez holenderską firmę Terberg, zajmującą się konstruowaniem samochodów ciężarowych i zaprojektowano ją w taki sposób, aby mogła czerpać energię pochodzącą z odnawialnych źródeł. Jej pełne naładowanie zajmuje około trzech godzin, natomiast zasięg wynosi nieco ponad 100 kilometrów.
Obudowa środkowa połączona z obudową kompresora i turbiny stanowi sztywną całość. Koło kompresora i koło turbiny zamocowane są na wspólnym wałku, który podtrzymywany jest, w większości rozwiązań, hydrodynamicznymi łożyskami poprzecznymi oraz łożyskiem wzdłużnym dwustronnego działania. Trzeba tu dodać, że koło turbiny stanowi wraz z wałkiem nierozłączną całość, natomiast koło kompresora osadzone jest na drugim końcu wałka wraz z oprawą łożyska wzdłużnego i zablokowane za pomocą nakrętki. Koło turbiny poprzez wałek przenosi napęd nadany przez gazy spalinowe na koło kompresora.
Z powodu dużego ciśnienia oraz wysokiej temperatury (średnio 830oC dla silnika ZS oraz 1080oC - ZI) spalin działających na koło turbiny jego łopatki poddane są dużym obciążeniom. Naprężenia na końcach łopatek sięgają 9 kg/mm2 i maleją w kierunku osi turbiny do wartości 2,1 kg/mm2. Gabaryty kół turbin i wałków są różne. Dąży się jednak do ich ciągłego minimalizowania (typoszereg T15 firmy GARRETT lub K03 i K04 firmy KKK), co powoduje zmniejszenie mas wirujących i ich momentu bezwładności. Prędkości obrotowe wirników w zależności od ich masy i wielkości wahają się w granicach 120 000 do 230 000 obr/min.
1 2 > ostatnia ›
« poprzednia 1 2 następna »