Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 231 takich materiałów
    Zaglądamy do Federacji Rosyjskiej i do Niemiec, przewidując, że tak szybko jak branża moto z Rosji wyszła, tak wróci. Continental już wrócił z absurdalnymi tłumaczeniami, Volkswagen sonduje, Skoda się sprzeciwia. Toyota GR86 wyprzedana w UK, w PL zresztą też błyskawicą. Mazda MX-30 jednak z Wanklem, przynajmniej w USA, a Supra z manualem. W końcu. Honda planuje małe elektryczne auto - ma być tanie i kosztować około 7 tysięcy euro, Hyundai Staria w wersji kempingowej (i nie tylko), nowy Smart, zapowiedź Renault na wodór i nowy, elektryczny Lotus Eletre
    25 kwietnia 2022, 16:22 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Pagani Zonda R – Supersamochód skonstruowany w 2009 roku i produkowany przez 2 lata do 2011 roku przez włoską firmę Pagani Automobili S.p.A. Do napędu użyto sześciolitrowego V12 generującego moc maksymalną 750 KM. Maksymalny Moment obrotowy wynosi 710 Nm. Zonda R osiąga prędkość maksymalną 370 km/h, a przyspieszenie do setki trwa 2,7 sekundy. Według niepotwierdzonych informacji, może osiągnąć prędkość aż 400 km/h. Jest to najszybsza wersja modelu Zonda i nie jest dopuszczalna do ruchu drogowego. Samochód kosztuje 1,4 mln euro.
    Supersamochód skonstruowany w 2009 roku i produkowany przez 2 lata do 2011 roku przez włoską firmę Pagani Automobili S.p.A. Do napędu użyto sześciolitrowego V12 generującego moc maksymalną 750 KM. Maksymalny Moment obrotowy wynosi 710 Nm. Zonda R osiąga prędkość maksymalną 370 km/h, a przyspieszenie do setki trwa 2,7 sekundy. Według niepotwierdzonych informacji, może osiągnąć prędkość aż 400 km/h. Jest to najszybsza wersja modelu Zonda i nie jest dopuszczalna do ruchu drogowego. Samochód kosztuje 1,4 mln euro.
    14 kwietnia 2022, 22:26 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Peugeot 208 R5 – Samochód rajdowy kategorii RC 2, klasy R5, który został pokazany na Salonie Samochodowym w Paryżu w roku 2012. Peugeot 208 R5 jest produkowany w fabryce Peugeot Sport w Veliz i zgodnie z wytycznymi FIA całkowity koszt auta nie może przekroczyć 180 tysięcy Euro. Jego debiut na trasach rajdowych planowany był w połowie roku 2013, lecz problemy z osiągami i niezawodnością spowodowały opóźnienie przyznania homologacji. Zadebiutował w marcu 2014 roku w rajdzie Rally Il Ciocco e Valle. Samochód napędzany jest turbodoładowanym czterocylindrowym silnikiem EP6CDT o pojemności 1,6 l, który generuje moc maksymalną 280 KM.
    Samochód rajdowy kategorii RC 2, klasy R5, który został pokazany na Salonie Samochodowym w Paryżu w roku 2012. Peugeot 208 R5 jest produkowany w fabryce Peugeot Sport w Veliz i zgodnie z wytycznymi FIA całkowity koszt auta nie może przekroczyć 180 tysięcy Euro. Jego debiut na trasach rajdowych planowany był w połowie roku 2013, lecz problemy z osiągami i niezawodnością spowodowały opóźnienie przyznania homologacji. Zadebiutował w marcu 2014 roku w rajdzie Rally Il Ciocco e Valle. Samochód napędzany jest turbodoładowanym czterocylindrowym silnikiem EP6CDT o pojemności 1,6 l, który generuje moc maksymalną 280 KM.
    10 kwietnia 2022, 19:17 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Nissan 300ZX Z32 – Samochód sportowy, produkowany przez japońską firmę Nissan w latach 1989–2000. Pierwsza generacja Nissana 300ZX – Z31 była produkowana w latach 1983–1989. Drugą generację – Z32 produkowano od 1989 roku. Samochód miał zaokrąglone linie nadwozia i charakterystyczne przednie reflektory. Był sprzedawany do 1996 roku i i od tamtej pory długo musiał czekać na następcę, którym został Nissan 350Z. Co kilka lat auto przechodziło delikatne zmiany zarówno we wnętrzu jak i na zewnątrz. Praktycznie wszystkie egzemplarze posiadały wysokiej jakości skórzaną tapicerkę i automatyczną klimatyzację. W wersjach na USA od 1991 roku wszystkie 300ZX posiadały w standardzie poduszkę powietrzną kierowcy, a od 1993 opcjonalnie pasażera. W wersji na rynek europejski zrezygnowano w większości modeli z poduszki kierowcy, jednak w rocznikach po 1994 są często spotykane również jako dla pasażera. Na rynku europejskim Z32 był oferowany do 1995 roku i te roczniki są bardzo rzadko spotykane. Mają jednak pełne wyposażenie jakie oferowano do tego auta w tych latach m.in. tapicerkę pokrytą częściowo alkantarą, podgrzewane i elektrycznie sterowane oba przednie siedzenia i centralny zamek. Samochód wyposażono w silnik typu V6 o pojemności 3 l w układzie 24-zaworowym z 4 wałkami rozrządu. Samochód wyposażony był w dwie wersje silnikowe: bez turbo oraz z dwiema turbinami Garretta wraz z dwoma intercoolerami. Występowały dwie odmiany 300ZX TT: US Twin-turbo o mocy 300 KM i EURO Twin-turbo - 283 KM. Różnica spowodowana była sposobem pomiaru: w US moc mierzono na silniku, w Europie - na kołach napędowych. Samochód z silnikami Twin-turbo osiągał prędkość maksymalną 250 km/h i przyspieszał do 100 km/h w 5,9 sekundy.
    Samochód sportowy, produkowany przez japońską firmę Nissan w latach 1989–2000. Pierwsza generacja Nissana 300ZX – Z31 była produkowana w latach 1983–1989. Drugą generację – Z32 produkowano od 1989 roku. Samochód miał zaokrąglone linie nadwozia i charakterystyczne przednie reflektory. Był sprzedawany do 1996 roku i i od tamtej pory długo musiał czekać na następcę, którym został Nissan 350Z. Co kilka lat auto przechodziło delikatne zmiany zarówno we wnętrzu jak i na zewnątrz. Praktycznie wszystkie egzemplarze posiadały wysokiej jakości skórzaną tapicerkę i automatyczną klimatyzację. W wersjach na USA od 1991 roku wszystkie 300ZX posiadały w standardzie poduszkę powietrzną kierowcy, a od 1993 opcjonalnie pasażera. W wersji na rynek europejski zrezygnowano w większości modeli z poduszki kierowcy, jednak w rocznikach po 1994 są często spotykane również jako dla pasażera. Na rynku europejskim Z32 był oferowany do 1995 roku i te roczniki są bardzo rzadko spotykane. Mają jednak pełne wyposażenie jakie oferowano do tego auta w tych latach m.in. tapicerkę pokrytą częściowo alkantarą, podgrzewane i elektrycznie sterowane oba przednie siedzenia i centralny zamek. Samochód wyposażono w silnik typu V6 o pojemności 3 l w układzie 24-zaworowym z 4 wałkami rozrządu. Samochód wyposażony był w dwie wersje silnikowe: bez turbo oraz z dwiema turbinami Garretta wraz z dwoma intercoolerami. Występowały dwie odmiany 300ZX TT: US Twin-turbo o mocy 300 KM i EURO Twin-turbo - 283 KM. Różnica spowodowana była sposobem pomiaru: w US moc mierzono na silniku, w Europie - na kołach napędowych. Samochód z silnikami Twin-turbo osiągał prędkość maksymalną 250 km/h i przyspieszał do 100 km/h w 5,9 sekundy.
    9 kwietnia 2022, 20:53 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Maserati MC12 – Hipersamochód produkowany przez Maserati w latach 2004-2005 z myślą o udziale włoskiej marki w serii FIA GT. Produkcję rozpoczęto w 2004, wówczas powstało 30 egzemplarzy, z czego 25 trafiło na sprzedaż. W 2005 powstało kolejne 25 egzemplarzy, cena jednego wynosiła 600,000 euro. Maserati opracowało MC12 na podwoziu Ferrari Enzo, z pierwowzoru zapożyczono także silnik oraz skrzynię biegów. Do napędu samochodu użyto sześciolitrowego V12 stosowanego w Ferrari Enzo, dającego moc maksymalną 632 KM. Według danych Maserati samochód jest w stanie osiągnąć 100 km/h w 3,8 sekundy oraz prędkość maksymalną 330 km/h. W 2005 roku dzięki MC12 Maserati wygrało puchar konstruktorów FIA GT zdobywając 239 punktów, wynik ten był prawie dwa razy większy od znajdującego się na drugim miejscu Ferrari z 125 punktami.
    Hipersamochód produkowany przez Maserati w latach 2004-2005 z myślą o udziale włoskiej marki w serii FIA GT. Produkcję rozpoczęto w 2004, wówczas powstało 30 egzemplarzy, z czego 25 trafiło na sprzedaż. W 2005 powstało kolejne 25 egzemplarzy, cena jednego wynosiła 600,000 euro. Maserati opracowało MC12 na podwoziu Ferrari Enzo, z pierwowzoru zapożyczono także silnik oraz skrzynię biegów. Do napędu samochodu użyto sześciolitrowego V12 stosowanego w Ferrari Enzo, dającego moc maksymalną 632 KM. Według danych Maserati samochód jest w stanie osiągnąć 100 km/h w 3,8 sekundy oraz prędkość maksymalną 330 km/h. W 2005 roku dzięki MC12 Maserati wygrało puchar konstruktorów FIA GT zdobywając 239 punktów, wynik ten był prawie dwa razy większy od znajdującego się na drugim miejscu Ferrari z 125 punktami.
    Honda Torneo Euro R –
    21 listopada 2021, 20:56 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    SPECKA:

    Silnik: V6 120 stopni (hybryda)
    Pojemnosc: 2992cc (Twin Turbo)
    MOC: 830PS TOTAL
    CV z Litra: 221CV/litr
    ICE Power: 663CV
    ELECTRIC POWER: 167CV
    Moment: 740NM
    Redline: 8500rpm
    Zasięg na prądzie: 25km
    Pojemność baterii: 7.45 kWh
    0-100 w 2.9s
    0-200 w 7,3s
    Vmax: ponad 330km/h
    Hamowanie: 200- 0 na odcinku 107m
    Czas na torze Fiorano: 1:21s
    Wymiary: 4565/1958/1187
    Masa (DRY): 1470kg
    Rozkład masy: 40F / 60R
    Pojemność zbiornika: 65 Litrow
    Skrzynia: F1 DCT 8B
    Koła: 245/35 ZR20 i 305/35 ZR20
    Opony: Michelin Pilot Sport 4S
    Hamulce: 40cm z przodu (karbon ceramika)
    350 kg docisku aero
    Ceny: od 270k EURO
    Konkurencja: McLaren Artura
    10 sierpnia 2021, 13:58 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Na jednej z ulic Zagrzebia rajdowy mistrz świat Sebastien Ogier (Toyota Yaris WRC) nagle zmienił - bez upewnienia się, że jest wolny - pas ruchu. Dodatkowo nie włączył kierunkowskazu. Doszło do stłuczki z BMW.

    Według relacji Sebastiena, głównym problemem był brak znajomości angielskiego - tego języka nie znał żaden z policjantów. Ogier upewnił się, że nikomu nic się nie stało i uszkodzeniu uległy tylko auta, wylegitymował się i jeden z policjantów pozwolił mu jechać, a ten drugi chyba nie do końca ogarniał co się dzieje.

    Oczywiście Sebastien przyznał, że to z jego winy, natomiast sprawa się miała podczas zawodów, więc formalności mogły zostać załatwione później. Ostatecznie Sebastien został ukarany mandatem w wysokości 5000 euro za kolizję, oraz dodatkowymi dodatkowymi 2000 euro za przejechanie na czerwonym świetle.
    4 maja 2021, 23:56 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ograniczenia związane z wjazdem samochodów z silnikiem Diesla do miast – To już pewne. Z dniem 31 listopada 2021 roku do miast o liczbie mieszkańców większej niż 50 000 nie będzie można wjechać samochodem z silnikiem diesla nie spełniającym norm Euro 6 i wyższych. Wkrótce zacznie się wydawanie specjalnych plakietek koloru zielonego naklejanych na szybę samochodu. Tylko samochody z taką naklejką będą mogły wjechać do miast o liczbie ludności większej niż 50 000 mieszkańców. Naklejkę taką będzie można dostać w wydziale komunikacji albo zamówić online wypełniając specjalny formularz (w którym trzeba będzie podać markę, model numer rejestracyjny pojazdu i jego numer VIN oraz adres do korespondencji). Formularz będzie można pobrać wraz z formularzem spisu powszechnego. Już podczas wypełniania tego formularza nastąpi wstępna weryfikacja pojazdów, które nie spełniają kryteriów. I takie formularze nie zostaną wysłane. W przypadku wysłania dalsza weryfikacja będzie prowadzona przez specjalnych pracowników, którzy po pozytywnej weryfikacji wyślą nalepkę na adres podany w formularzu. Z zakazu będą zwolnione służby miejskie i przedsiębiorstwa komunikacji zbiorowej, a także służby mundurowe i pojazdy zaopatrzenia. Natomiast zakaz będzie obowiązywał także kierowców ciężarówek, których pojazdy nie spełniają norm Euro 6. W przypadku gdy droga tranzytowa przechodzi przez miasto kierowcy ciężarówek będą się poruszać specjalnie utworzonymi korytarzami transportowymi pod zakazem ich opuszczania.
    To już pewne. Z dniem 31 listopada 2021 roku do miast o liczbie mieszkańców większej niż 50 000 nie będzie można wjechać samochodem z silnikiem diesla nie spełniającym norm Euro 6 i wyższych. Wkrótce zacznie się wydawanie specjalnych plakietek koloru zielonego naklejanych na szybę samochodu. Tylko samochody z taką naklejką będą mogły wjechać do miast o liczbie ludności większej niż 50 000 mieszkańców. Naklejkę taką będzie można dostać w wydziale komunikacji albo zamówić online wypełniając specjalny formularz (w którym trzeba będzie podać markę, model numer rejestracyjny pojazdu i jego numer VIN oraz adres do korespondencji). Formularz będzie można pobrać wraz z formularzem spisu powszechnego. Już podczas wypełniania tego formularza nastąpi wstępna weryfikacja pojazdów, które nie spełniają kryteriów. I takie formularze nie zostaną wysłane. W przypadku wysłania dalsza weryfikacja będzie prowadzona przez specjalnych pracowników, którzy po pozytywnej weryfikacji wyślą nalepkę na adres podany w formularzu. Z zakazu będą zwolnione służby miejskie i przedsiębiorstwa komunikacji zbiorowej, a także służby mundurowe i pojazdy zaopatrzenia. Natomiast zakaz będzie obowiązywał także kierowców ciężarówek, których pojazdy nie spełniają norm Euro 6. W przypadku gdy droga tranzytowa przechodzi przez miasto kierowcy ciężarówek będą się poruszać specjalnie utworzonymi korytarzami transportowymi pod zakazem ich opuszczania.
    1 kwietnia 2021, 1:37 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)