Supersamochód skonstruowany i wyprodukowany przez brytyjską firmę Jaguar we współpracy z TWR. Nadwozie zaprojektował Peter Stevens - stylista McLarena F1. Docelowo XJR-15 jako samochód supersportowy miał zrobić to samo na drodze co dokonał jego protoplasta Jaguar XJR-9LM na torze. Jaguar chciał tym modelem wejść na rynek, dominujących od lat Ferrari i Lamborghini. W roku 1984 po prezentacji Ferrari 288 GTO zaczęto równocześnie prowadzić pracę nad XJR-15 i XJ220. XJR-15 miał być przekształceniem XJR-9 w model drogowy. XJR-15 posiadał sześciolitrowe V12 o mocy 450 KM i momencie obrotowym 570 Nm zaprojektowane przez firmę TWR. Samochód osiągał prędkość maksymalną 307 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 3,1 s. W chwili swojego debiutu na rynku cena wynosiła ponad 960,000 $. Był wówczas najdroższym samochodem do czasu pojawienia się McLarena F1. W sumie wyprodukowano tylko 50 egzemplarzy.
Silnik 3.0L o mocy 204KM na automatycznej skrzyni biegów przełożony z Volvo 960, wydech 2.5 cala ze stali nierdzewnej, most 3.54 z automatyczną blokadą dyferencjału ALD. Przeszczepiony front z wczesnych modeli Volvo 240 na okrągłą lampę. Zawieszenie AirRide oraz felgi Remotec 16'.
Dobra fela, gleba i lakier kameleon. Dodatkowo od siebie dodam, że 960 obok S90 oraz S80 to topowy model Szwedzkiej firmy, a pod nazwą S90*/V90 był produkowany do 1998.