Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 129 takich materiałów
    Bugatti EB110 – Lata produkcji	1991-1994	1992-1995
Liczba egzemplarzy	95 sztuk	31 sztuk
Liczba egzemplarzy łącznie	126 sztuk
Silnik	V12 12-cylindrowy, turbodoładowanie 4 sprężarki IHI, 60 zaworowy, 5 zaworów na cylinder (czterosuwowy)
Pojemność skokowa	3499 cm³
Napęd	AWD
Moc maksymalna	404 kW (550 KM) przy 8000 obr/min	441 kW (600 KM) przy 8250 obr/min
Stopień sprężania	7.8:1
Max. moment obr.	(611 Nm) przy 4200 obr/min	(650 Nm) przy 4200 obr/min
Układ zaworów	DOHC, łańcuch, 5 zaworów na cylinder, podwójny wałek rozrządu
Skrzynia biegów	6-biegowa manualna
Rozstaw osi	2550 mm
Wymiary D x S x W	4400 x 1940 x 1115 mm
Masa własna	1620 kg	1480 kg
Rozmiar kół / ogumienie	(felgi BBS) przód: 245/40 ZR 18 Pirelli
tył: 325/30ZR-18 Pirelli
Rozmiar tarcz hamulcowych	wentylowane hamulce tarczowe Brembo, średnica tarcz - (przód: Ø 360 mm / tył: Ø 330 mm)
0-100 km/h	3,4 s	3,2 s
0-160 km/h	7,0 s	6,4 s
Prędkość maksymalna	342 km/h	350 km/h
Zużycie paliwa	17,3l - 30,0l / 100 km
    Lata produkcji 1991-1994 1992-1995
    Liczba egzemplarzy 95 sztuk 31 sztuk
    Liczba egzemplarzy łącznie 126 sztuk
    Silnik V12 12-cylindrowy, turbodoładowanie 4 sprężarki IHI, 60 zaworowy, 5 zaworów na cylinder (czterosuwowy)
    Pojemność skokowa 3499 cm³
    Napęd AWD
    Moc maksymalna 404 kW (550 KM) przy 8000 obr/min 441 kW (600 KM) przy 8250 obr/min
    Stopień sprężania 7.8:1
    Max. moment obr. (611 Nm) przy 4200 obr/min (650 Nm) przy 4200 obr/min
    Układ zaworów DOHC, łańcuch, 5 zaworów na cylinder, podwójny wałek rozrządu
    Skrzynia biegów 6-biegowa manualna
    Rozstaw osi 2550 mm
    Wymiary D x S x W 4400 x 1940 x 1115 mm
    Masa własna 1620 kg 1480 kg
    Rozmiar kół / ogumienie (felgi BBS) przód: 245/40 ZR 18 Pirelli
    tył: 325/30ZR-18 Pirelli
    Rozmiar tarcz hamulcowych wentylowane hamulce tarczowe Brembo, średnica tarcz - (przód: Ø 360 mm / tył: Ø 330 mm)
    0-100 km/h 3,4 s 3,2 s
    0-160 km/h 7,0 s 6,4 s
    Prędkość maksymalna 342 km/h 350 km/h
    Zużycie paliwa 17,3l - 30,0l / 100 km
    25 maja 2012, 19:46 przez ~DooLaaR | Do ulubionych | Skomentuj
    VW JETTA II – Drugą generację, opartą na Golfie II, produkowano w latach 1984–1992. Nadwozie było podobnie jak poprzednio dwu lub czterodrzwiowe. W Europie zakończono sprzedaż w 1991 roku. Model przeszedł w 1988 roku modernizację. Samochód oferowany jest nadal w Chinach pod nazwą FAW Volkswagen Jetta
Stosowane silniki i wersje (na rok ′89): czterocylindrowe, chłodzone cieczą, wałek(i) w głowicy, umieszczone poprzecznie z przodu.
1300 CL: 1272 cm³; 40 kW (55 KM) przy 5200 obr./min; 97 Nm przy 3000 obr./min; st. spr. 9,5:1; 2 zawory na cylinder; Vmax = 149 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h 17,2; spalanie l/100 km; (4 biegi): 7,5,
1600 CL, GL: 1595 cm³; 51 kW (70 KM) przy 5200 obr./min; 118 Nm przy 2700 obr./min; st. spr. 9:1; 2 zawory na cylinder; wtrysk lub gaźnik; Vmax = 160 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h 14,2; spalanie l/100 km; (5 biegów): 7,8,
1800 CL, GL, GT: 1781 cm³, 66 kW (90 KM) przy 5250 obr./min; 142 Nm przy 3000 obr./min; st. spr. 9:1; 2 zawory na cylinder; wtrysk; Vmax = 173 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h 11,8; spalanie l/100 km; (5 biegów): 8,0,
1800 GT: 1781 cm³, 79 kW (107 KM) przy 5400 obr./min; 157 Nm przy 3800 obr./min; st. spr. 10:1; 2 zawory na cylinder; wtrysk; Vmax = 184 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h 10,6; spalanie l/100 km; (5 biegów): 8,4,
1800 GT 16V: 1781 cm³, 95 kW (129 KM) przy 5800 obr./min; 168 Nm przy 4250 obr./min; st. spr. 10:1; 2 wałki, 4 zawory na cylinder; wtrysk; Vmax = 196 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h 9,3; spalanie l/100 km; (5 biegów): 8,7,
2000 GLi 16v: 1984 cm³, 100 kW (136 KM) przy 5800 obr./min; 180 Nm przy 4400 obr./min; st. spr. 10,8:1; 4 zawory na cylinder, 2 wałki; wtrysk; kod silnika 9a stosowany również w Corrado i Passat (spełniający normy ekologiczne np. dla Kalifornii),
1800 syncro CL, GT: 1781 cm³, 72 kW (98 KM) przy 5400 obr./min; 143 Nm przy 3000 obr./min; st. spr. 9,1:1; 2 zawory na cylinder; wtrysk; Vmax = 178 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h 11,4; spalanie l/100 km; (5 biegów): 8,9, napęd na cztery koła,
1600 Diesel CL, GL: 1588 cm³, 40 kW (54 KM) przy 4800 obr./min; 100 Nm przy 2300 obr./min st. spr. 23:1; 2 zawory na cylinder; Vmax = 149 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h 17,1; spalanie l/100 km; (4 biegi): 6,0,
1600 Turbo-Diesel CL, GL, GTD: 1588 cm³, 51 kW (70 KM) przy 4500 obr./min; 133 Nm przy 2500 obr./min; st. spr. 23:1; 2 zawory na cylinder; Vmax = 167 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h 13,7; spalanie l/100 km; (5 biegów): 5,5,
1600 Turbo-Diesel Katalizator CL, GL: 1588 cm³, 44 kW (60 KM) przy 4500 obr./min; 110 Nm przy 2400 obr./min; st. spr. 23:1; 2 zawory na cylinder; Vmax = 149 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h 17,1; spalanie l/100 km; (5 biegów): 6,0,
1600 Turbo-Diesel CL, GL, GTD: 1588 cm³, 59 kW (80 KM) przy 4500 obr./min; 152 Nm przy 2300 obr./min; st. spr. 23:1; 2 zawory na cylinder; Vmax = 167 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h 13,7; spalanie l/100 km; (5 biegów): 5,7.
    Drugą generację, opartą na Golfie II, produkowano w latach 1984–1992. Nadwozie było podobnie jak poprzednio dwu lub czterodrzwiowe. W Europie zakończono sprzedaż w 1991 roku. Model przeszedł w 1988 roku modernizację. Samochód oferowany jest nadal w Chinach pod nazwą FAW Volkswagen Jetta
    Stosowane silniki i wersje (na rok ′89): czterocylindrowe, chłodzone cieczą, wałek(i) w głowicy, umieszczone poprzecznie z przodu.
    1300 CL: 1272 cm³; 40 kW (55 KM) przy 5200 obr./min; 97 Nm przy 3000 obr./min; st. spr. 9,5:1; 2 zawory na cylinder; Vmax = 149 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h 17,2; spalanie l/100 km; (4 biegi): 7,5,
    1600 CL, GL: 1595 cm³; 51 kW (70 KM) przy 5200 obr./min; 118 Nm przy 2700 obr./min; st. spr. 9:1; 2 zawory na cylinder; wtrysk lub gaźnik; Vmax = 160 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h 14,2; spalanie l/100 km; (5 biegów): 7,8,
    1800 CL, GL, GT: 1781 cm³, 66 kW (90 KM) przy 5250 obr./min; 142 Nm przy 3000 obr./min; st. spr. 9:1; 2 zawory na cylinder; wtrysk; Vmax = 173 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h 11,8; spalanie l/100 km; (5 biegów): 8,0,
    1800 GT: 1781 cm³, 79 kW (107 KM) przy 5400 obr./min; 157 Nm przy 3800 obr./min; st. spr. 10:1; 2 zawory na cylinder; wtrysk; Vmax = 184 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h 10,6; spalanie l/100 km; (5 biegów): 8,4,
    1800 GT 16V: 1781 cm³, 95 kW (129 KM) przy 5800 obr./min; 168 Nm przy 4250 obr./min; st. spr. 10:1; 2 wałki, 4 zawory na cylinder; wtrysk; Vmax = 196 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h 9,3; spalanie l/100 km; (5 biegów): 8,7,
    2000 GLi 16v: 1984 cm³, 100 kW (136 KM) przy 5800 obr./min; 180 Nm przy 4400 obr./min; st. spr. 10,8:1; 4 zawory na cylinder, 2 wałki; wtrysk; kod silnika 9a stosowany również w Corrado i Passat (spełniający normy ekologiczne np. dla Kalifornii),
    1800 syncro CL, GT: 1781 cm³, 72 kW (98 KM) przy 5400 obr./min; 143 Nm przy 3000 obr./min; st. spr. 9,1:1; 2 zawory na cylinder; wtrysk; Vmax = 178 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h 11,4; spalanie l/100 km; (5 biegów): 8,9, napęd na cztery koła,
    1600 Diesel CL, GL: 1588 cm³, 40 kW (54 KM) przy 4800 obr./min; 100 Nm przy 2300 obr./min st. spr. 23:1; 2 zawory na cylinder; Vmax = 149 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h 17,1; spalanie l/100 km; (4 biegi): 6,0,
    1600 Turbo-Diesel CL, GL, GTD: 1588 cm³, 51 kW (70 KM) przy 4500 obr./min; 133 Nm przy 2500 obr./min; st. spr. 23:1; 2 zawory na cylinder; Vmax = 167 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h 13,7; spalanie l/100 km; (5 biegów): 5,5,
    1600 Turbo-Diesel Katalizator CL, GL: 1588 cm³, 44 kW (60 KM) przy 4500 obr./min; 110 Nm przy 2400 obr./min; st. spr. 23:1; 2 zawory na cylinder; Vmax = 149 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h 17,1; spalanie l/100 km; (5 biegów): 6,0,
    1600 Turbo-Diesel CL, GL, GTD: 1588 cm³, 59 kW (80 KM) przy 4500 obr./min; 152 Nm przy 2300 obr./min; st. spr. 23:1; 2 zawory na cylinder; Vmax = 167 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h 13,7; spalanie l/100 km; (5 biegów): 5,7.
    14 maja 2012, 23:09 przez MatiG96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mazda RX-7 – Samochód Mazda RX-7 oficjalnie zaprezentowano w marcu 1978 roku. Było to auto sportowe, które charakteryzowało się bardzo niskim jak na tamte czasy współczynnikiem oporu powietrza Cx=0,36. We wszystkich modelach tego auta montowany był oryginalny silnik z tłokiem obrotowym skonstruowany według patentu Feliksa Wankla nazwany od jego nazwiska silnikiem Wankla. Pierwszy model RX-7 był wyposażony w silnik o pojemności 1146 cm³ (2x573cm³) porównywalną z pojemnością 2292 cm³ silnika konwencjonalnego. Początkowo był produkowany w dwóch wersjach silnikowych o mocy 95 KM i 105 KM. Od roku 1983 pojazd otrzymał nowy turbodoładowany silnik i elektroniczny system wtrysku paliwa. W roku 1985 pojawiła się druga generacja modelu RX-7 o pojemności 2x654 cm³ z turbodoładowaniem. Trzecia generacja tego modelu produkowana była od roku 1992. Zasadniczą wadą tego modelu było wysokie spalanie. Obecnie jego miejsce w Europie zajmuje nowy model sportowego coupe - Mazda RX-8.

Dane techniczne samochodu Mazda RX-7 (trzecia generacja)[edytuj]

Nadwozie 2-drzwiowe, 2-miejscowe
2-wirnikowy silnik Wankla z dwiema turbosprężarkami
Pojemność skokowa - 2 x 654 cm³
Moc maksymalna - 176 kW(239 KM) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy - 294 Nm przy 5000 obr/min
Stopień sprężania - 9,0:1
Skrzynia przekładniowa 5-biegowa manualna lub 4-biegowa automatyczna
Hamulce przednie tarczowe wentylowane i tylne tarczowe
Ogumienie o wymiarach 225/50 ZR16
Długość/szerokość/wysokość - 429,5/175/123 cm
Masa własna pojazdu - 1320 kg
Prędkość maksymalna - 250 km/h
Zużycie paliwa - 16 l/100 km (dane testowe)
    Samochód Mazda RX-7 oficjalnie zaprezentowano w marcu 1978 roku. Było to auto sportowe, które charakteryzowało się bardzo niskim jak na tamte czasy współczynnikiem oporu powietrza Cx=0,36. We wszystkich modelach tego auta montowany był oryginalny silnik z tłokiem obrotowym skonstruowany według patentu Feliksa Wankla nazwany od jego nazwiska silnikiem Wankla. Pierwszy model RX-7 był wyposażony w silnik o pojemności 1146 cm³ (2x573cm³) porównywalną z pojemnością 2292 cm³ silnika konwencjonalnego. Początkowo był produkowany w dwóch wersjach silnikowych o mocy 95 KM i 105 KM. Od roku 1983 pojazd otrzymał nowy turbodoładowany silnik i elektroniczny system wtrysku paliwa. W roku 1985 pojawiła się druga generacja modelu RX-7 o pojemności 2x654 cm³ z turbodoładowaniem. Trzecia generacja tego modelu produkowana była od roku 1992. Zasadniczą wadą tego modelu było wysokie spalanie. Obecnie jego miejsce w Europie zajmuje nowy model sportowego coupe - Mazda RX-8.

    Dane techniczne samochodu Mazda RX-7 (trzecia generacja)[edytuj]

    Nadwozie 2-drzwiowe, 2-miejscowe
    2-wirnikowy silnik Wankla z dwiema turbosprężarkami
    Pojemność skokowa - 2 x 654 cm³
    Moc maksymalna - 176 kW(239 KM) przy 6500 obr/min
    Maksymalny moment obrotowy - 294 Nm przy 5000 obr/min
    Stopień sprężania - 9,0:1
    Skrzynia przekładniowa 5-biegowa manualna lub 4-biegowa automatyczna
    Hamulce przednie tarczowe wentylowane i tylne tarczowe
    Ogumienie o wymiarach 225/50 ZR16
    Długość/szerokość/wysokość - 429,5/175/123 cm
    Masa własna pojazdu - 1320 kg
    Prędkość maksymalna - 250 km/h
    Zużycie paliwa - 16 l/100 km (dane testowe)
    14 maja 2012, 23:15 przez MatiG96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Moje autka [S] – Pierwsze moje autko Honda Civic EG4, D15B2 (90KM) ′92

Drugie [S!] Honda Civic MC2 VTi AeroDeck B18C4 (169KM) ′99 full opcja

Trzecie [S!] Mazda 323F BA Z15+LPG (88KM) ′95

Które najładniejsze?
    Pierwsze moje autko Honda Civic EG4, D15B2 (90KM) ′92

    Drugie [S!] Honda Civic MC2 VTi AeroDeck B18C4 (169KM) ′99 full opcja

    Trzecie [S!] Mazda 323F BA Z15+LPG (88KM) ′95

    Które najładniejsze?
    3 maja 2012, 15:59 przez zioniex (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    Też pokażę co mam. SAAB 95 – Saab 95 z 1998 roku. Motor 2.0 SE 150 KM. Bardzo ciekawe auto. Duże i bezpieczne oraz wyposażenie jak na tamte czasy....

Polecam
    Saab 95 z 1998 roku. Motor 2.0 SE 150 KM. Bardzo ciekawe auto. Duże i bezpieczne oraz wyposażenie jak na tamte czasy....

    Polecam
    1 maja 2012, 10:13 przez ~spawn00 | Do ulubionych | Skomentuj (9)
    Źródło: Prywatne zdjęcia.
    Jak wszyscy to ja też – Mercedes W124 2.5 Diesel
na dzień dzisiejszy chcialbym go polakierować na nowo,pare "złośliwych" rys niedawno po zakupie tylko na kazdym elemencie oprócz maski.
silnik 3.0 Diesel poźniej moze za rok.
alufelgi AMG już jadą kurierem :D
gdy automat wysiądzie,chce zamontować 5 biegowy.Dziś zamontowany przelotowy wydech o takiej samej średnicy co seryjny.wałek rozrządu wykonam sam typu GT czyli ok 20% mocy przybędzie.Serwisowany po dziś dzień i będzie jeszcze dłużej.Przebieg oryginalny ponad 330tys z groszami.Zrobiłem nim dopiero 2575km. dzisiejszy test
prędkości-200km/h (licznik zamyka)
Jak na 95,7KM(wynik z hamowni) przy ponad 1500kg wagi radzi sobie całkiem dobrze.Pozdrawiam wszystkich właścicieli Niemieckich limuzyn,nie tylko MB ale i BMW itd bo tymi autami można jeździć  szybko i w środku można rozmawiać szeptem
    Mercedes W124 2.5 Diesel
    na dzień dzisiejszy chcialbym go polakierować na nowo,pare "złośliwych" rys niedawno po zakupie tylko na kazdym elemencie oprócz maski.
    silnik 3.0 Diesel poźniej moze za rok.
    alufelgi AMG już jadą kurierem :D
    gdy automat wysiądzie,chce zamontować 5 biegowy.Dziś zamontowany przelotowy wydech o takiej samej średnicy co seryjny.wałek rozrządu wykonam sam typu GT czyli ok 20% mocy przybędzie.Serwisowany po dziś dzień i będzie jeszcze dłużej.Przebieg oryginalny ponad 330tys z groszami.Zrobiłem nim dopiero 2575km. dzisiejszy test
    prędkości-200km/h (licznik zamyka)
    Jak na 95,7KM(wynik z hamowni) przy ponad 1500kg wagi radzi sobie całkiem dobrze.Pozdrawiam wszystkich właścicieli Niemieckich limuzyn,nie tylko MB ale i BMW itd bo tymi autami można jeździć szybko i w środku można rozmawiać szeptem
    27 kwietnia 2012, 13:21 przez Liextreme (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (8)
    Źródło: osobiste
    Ciekawe ilu fanów Amerykańskiego Choppera jest na Motokiller?? – jestem wielkim fanem!!! widziałem chyba z 95% odcinków i uważam że ich motory to genialne arcydzieła!!
    Jestem wielkim fanem!!! widziałem chyba z 95% odcinków i uważam że ich motory to genialne arcydzieła!!
    27 kwietnia 2012, 17:21 przez lenardzik6 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    BMW M-Seria M3 (konkurs) – M3 e36 
Jak dla mnie najładniejszy kolor, sporo mocy pod maską, bez turbo.
Ogólnie M3 było produkowane w trzech wersjach: M3 (92′-95′); M3 GT (94′-95′); M3 (95′-99); M3 6biegowe (95′-99′).
Dla nadwozi Coupé. Wg mnie najładniejsze.
Nadwozia to Sedan, Coupé i Kabrio.
Silniki od 3.0 do 3.2litra pojemności, rzędowe 6. Moc waha się od 286 do 321 KM. Każde M3 e36 od 0 do 100 przyśpieszało w czasie poniżej 6 sekund. Prędkość maksymalna podana przez producenta to NIBY 250km/h. Ale można to przebić
    M3 e36
    Jak dla mnie najładniejszy kolor, sporo mocy pod maską, bez turbo.
    Ogólnie M3 było produkowane w trzech wersjach: M3 (92′-95′); M3 GT (94′-95′); M3 (95′-99); M3 6biegowe (95′-99′).
    Dla nadwozi Coupé. Wg mnie najładniejsze.
    Nadwozia to Sedan, Coupé i Kabrio.
    Silniki od 3.0 do 3.2litra pojemności, rzędowe 6. Moc waha się od 286 do 321 KM. Każde M3 e36 od 0 do 100 przyśpieszało w czasie poniżej 6 sekund. Prędkość maksymalna podana przez producenta to NIBY 250km/h. Ale można to przebić
    11 kwietnia 2012, 8:46 przez Cynio (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Przekrój Auta - Mercedes Benz SLR McLaren – Mercedes-Benz SLR McLaren – samochód zaprojektowany wspólnie przez Mercedesa i McLarena. Obie firmy ściśle współpracują w Formule 1, McLaren jest także w 40% własnością firmy Daimler AG. Jego produkcja odbywała się ręcznie w centrum technologicznym McLarena w Woking w Wielkiej Brytanii. Występuje jako coupé oraz roadster.
Samochód ten nie jest klasycznym przykładem auta supersportowego. Jest to kategoria GT, a nawet Super GT. Waży on 1,7 t, jest w pełni wyposażony (skóry, GPS, telefon w podłokietniku) lecz nawet z wszystkimi udogodnieniami ma on bardzo dobry stosunek masy do mocy, ponieważ wynosi on ponad 368 KM na tonę.

Silnik

Umieszczone wzdłużnie 5,4 l V8, dzięki umieszczonej centralnie śrubowej sprężarce Rootsa, poddany zabiegom oddziału sportowo-tuningowego Mercedesa - AMG - uzyskał 626 KM przy 6500 obr/min i moment obrotowy 780 Nm przy 3250 obr/min. Dzięki supersportowej pięciostopniowej automatycznej skrzyni biegów AMG, samochód (według oficjalnych danych) przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,8 s., do 200 km/h w 10,6 s., a do 300 km/h w 28,8 s. Prędkość maksymalna wynosi 336 km/h. Samochód ten w 100% spełnia normy czystości spalin Euro. Ma wyjątkowo krótkie rury wydechowe, co potęguje hałas, a ich ujście kończy się za przednimi kołami co nawiązuje stylistyką do protoplasty, Mercedesa 300 SL. Ma to jedną wadę - po uchyleniu okna czuć zapach niespalonego paliwa (tak twierdzą panowie z Top Gear). Wloty powietrza także nawiązują do Mercedesa 300 SL, ponieważ znajdują się z boku.

Zawieszenie i koła

Komfort jazdy zapewnia zawieszenie oparte na podwójnych poprzecznych wahaczach przy każdym kole zupełnie pozbawione elektroniki. W zamian wyposażone zostało w układ automatycznego resorowania i regulację poziomu tłumienia amortyzatorów. Dziewiętnastocalowe koła przenoszą moc na asfalt poprzez tylną oś. Hamulce kompozytowo-ceramiczne zapewniają ostre hamowanie. Samochód ze 100 km/h do 0 km/h hamuje na dystansie 33 metrów. Natomiast z 200 km/h do 0 km/h w dystansie mniejszym niż 70 m, przy czym tarcze hamulcowe bardzo silnie się grzeją, ponieważ działają na nie kolosalne siły, a takie osiągi zapewniają ośmiotłoczkowe zaciski szczęk z przodu i czterotłoczkowe z tyłu.

Elektronika

SLR ma elektronikę na bardzo wysokim poziomie. Mercedes zastosował w nim wszystkie swoje najnowsze zdobycze elektroniczne. Samochód jest wręcz naszpikowany elektroniką, znajdzie się ją nawet w hamulcach. Zastosowano tam znany z innych modeli Mercedesa elektroniczny układ SBC. Wspomaganie kierownicy charakteryzuje się trzema trybami pracy: przy awaryjnym hamowaniu, na mokrej nawierzchni i przy jeździe po łukach. Standardem było też zamontowanie takich układów jak ABS czy ESP, ale znajdziemy w nim też takie układy jak: SS (Soft Stop), dzięki któremu zawsze łagodnie się zatrzymujemy, SoA (Start off Assist) - ten system pomaga przy ruszaniu gdy auto stoi na wzniesieniu i TA (Tailback Assist) - dzięki temu systemowi auto ostrzega nas przed innymi autami stojącymi przed nami, na przykład w korkach. W światłach przednich zamontowano biksenony a z tyłu światła w technologii LED.

Nadwozie

Nadwozie wykonano z włókna węglowego - jest zarówno lekkie jak i wytrzymałe. Przy projektowaniu nadwozia korzystano z technologii jakie wykorzystuje się w F1. SLR wyposażono w ukryty spojler, który podnosi się przy prędkości 95 km/h zwiększając przyczepność i stabilność auta. Przy gwałtownym hamowaniu spojler przyjmuje funkcję hamulca aerodynamicznego, gdyż staje na sztorc pomagając w hamowaniu. Nadwozie cechuje się także charakterystycznym dla tego modelu "dziobem" ze znaczkiem Mercedesa. Na masce znajdują się wloty powietrza a tuż nad skrzelami znajduje się logo McLarena. Tył za to zdobi okazale prezentujący się napis SLR oraz wcześniej wspomniany dyskretny spojler. Drzwi także nawiązują do 300SLR, ponieważ otwierają się do góry i przy pełnym otwarciu ich kąt do podłoża wynosi 75 stopni.

Bezpieczeństwo

Kierowca Mercedesa może się czuć w pełni bezpiecznie nawet przy dużych prędkościach. Samochód zaprojektowano tak, aby w razie wypadku kierowca miał jak największe szanse na przeżycie. Samochód wyposażony jest w strefę kontrolowanego zgniotu, elektroniczne napinacze pasów, poduszki oraz kurtyny powietrzne. Aby nie wpaść w poślizg czuwa także ABS, a aby nie wypaść z drogi – ESP.
    Mercedes-Benz SLR McLaren – samochód zaprojektowany wspólnie przez Mercedesa i McLarena. Obie firmy ściśle współpracują w Formule 1, McLaren jest także w 40% własnością firmy Daimler AG. Jego produkcja odbywała się ręcznie w centrum technologicznym McLarena w Woking w Wielkiej Brytanii. Występuje jako coupé oraz roadster.
    Samochód ten nie jest klasycznym przykładem auta supersportowego. Jest to kategoria GT, a nawet Super GT. Waży on 1,7 t, jest w pełni wyposażony (skóry, GPS, telefon w podłokietniku) lecz nawet z wszystkimi udogodnieniami ma on bardzo dobry stosunek masy do mocy, ponieważ wynosi on ponad 368 KM na tonę.

    Silnik

    Umieszczone wzdłużnie 5,4 l V8, dzięki umieszczonej centralnie śrubowej sprężarce Rootsa, poddany zabiegom oddziału sportowo-tuningowego Mercedesa - AMG - uzyskał 626 KM przy 6500 obr/min i moment obrotowy 780 Nm przy 3250 obr/min. Dzięki supersportowej pięciostopniowej automatycznej skrzyni biegów AMG, samochód (według oficjalnych danych) przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,8 s., do 200 km/h w 10,6 s., a do 300 km/h w 28,8 s. Prędkość maksymalna wynosi 336 km/h. Samochód ten w 100% spełnia normy czystości spalin Euro. Ma wyjątkowo krótkie rury wydechowe, co potęguje hałas, a ich ujście kończy się za przednimi kołami co nawiązuje stylistyką do protoplasty, Mercedesa 300 SL. Ma to jedną wadę - po uchyleniu okna czuć zapach niespalonego paliwa (tak twierdzą panowie z Top Gear). Wloty powietrza także nawiązują do Mercedesa 300 SL, ponieważ znajdują się z boku.

    Zawieszenie i koła

    Komfort jazdy zapewnia zawieszenie oparte na podwójnych poprzecznych wahaczach przy każdym kole zupełnie pozbawione elektroniki. W zamian wyposażone zostało w układ automatycznego resorowania i regulację poziomu tłumienia amortyzatorów. Dziewiętnastocalowe koła przenoszą moc na asfalt poprzez tylną oś. Hamulce kompozytowo-ceramiczne zapewniają ostre hamowanie. Samochód ze 100 km/h do 0 km/h hamuje na dystansie 33 metrów. Natomiast z 200 km/h do 0 km/h w dystansie mniejszym niż 70 m, przy czym tarcze hamulcowe bardzo silnie się grzeją, ponieważ działają na nie kolosalne siły, a takie osiągi zapewniają ośmiotłoczkowe zaciski szczęk z przodu i czterotłoczkowe z tyłu.

    Elektronika

    SLR ma elektronikę na bardzo wysokim poziomie. Mercedes zastosował w nim wszystkie swoje najnowsze zdobycze elektroniczne. Samochód jest wręcz naszpikowany elektroniką, znajdzie się ją nawet w hamulcach. Zastosowano tam znany z innych modeli Mercedesa elektroniczny układ SBC. Wspomaganie kierownicy charakteryzuje się trzema trybami pracy: przy awaryjnym hamowaniu, na mokrej nawierzchni i przy jeździe po łukach. Standardem było też zamontowanie takich układów jak ABS czy ESP, ale znajdziemy w nim też takie układy jak: SS (Soft Stop), dzięki któremu zawsze łagodnie się zatrzymujemy, SoA (Start off Assist) - ten system pomaga przy ruszaniu gdy auto stoi na wzniesieniu i TA (Tailback Assist) - dzięki temu systemowi auto ostrzega nas przed innymi autami stojącymi przed nami, na przykład w korkach. W światłach przednich zamontowano biksenony a z tyłu światła w technologii LED.

    Nadwozie

    Nadwozie wykonano z włókna węglowego - jest zarówno lekkie jak i wytrzymałe. Przy projektowaniu nadwozia korzystano z technologii jakie wykorzystuje się w F1. SLR wyposażono w ukryty spojler, który podnosi się przy prędkości 95 km/h zwiększając przyczepność i stabilność auta. Przy gwałtownym hamowaniu spojler przyjmuje funkcję hamulca aerodynamicznego, gdyż staje na sztorc pomagając w hamowaniu. Nadwozie cechuje się także charakterystycznym dla tego modelu "dziobem" ze znaczkiem Mercedesa. Na masce znajdują się wloty powietrza a tuż nad skrzelami znajduje się logo McLarena. Tył za to zdobi okazale prezentujący się napis SLR oraz wcześniej wspomniany dyskretny spojler. Drzwi także nawiązują do 300SLR, ponieważ otwierają się do góry i przy pełnym otwarciu ich kąt do podłoża wynosi 75 stopni.

    Bezpieczeństwo

    Kierowca Mercedesa może się czuć w pełni bezpiecznie nawet przy dużych prędkościach. Samochód zaprojektowano tak, aby w razie wypadku kierowca miał jak największe szanse na przeżycie. Samochód wyposażony jest w strefę kontrolowanego zgniotu, elektroniczne napinacze pasów, poduszki oraz kurtyny powietrzne. Aby nie wpaść w poślizg czuwa także ABS, a aby nie wypaść z drogi – ESP.
    9 marca 2012, 18:45 przez DaN0 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj