Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 70 takich materiałów
    Zeus Twelve Sigma – Silnik: 5.935 litra 60º V12
Moc: 510 bhp / 380 KW @ 6500 rpm
Prędkość maksymalna: 302 km/h
    Silnik: 5.935 litra 60º V12
    Moc: 510 bhp / 380 KW @ 6500 rpm
    Prędkość maksymalna: 302 km/h
    8 kwietnia 2013, 11:42 przez DaN0 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    MB 380 SL tył –
    19 lutego 2013, 20:57 przez Slawek13 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Własne

    MB 380 SL – Grudziądz
    Grudziądz
    19 lutego 2013, 18:17 przez Slawek13 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Własne

    Jeszcze jedna WRX – 380 km
    380 km
    2 sierpnia 2012, 21:56 przez patryk2828 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Tramontana R edition . – Silnik i napęd:

    Typ: V12, 60o
    Ustawienie: Centralnie, wzdłużnie
    Objętość skokowa: 5513 cm3
    Moc maksymalna: 720 KM przy 5750 obr./min.
    Objętościowy wskaźnik mocy (moc litrowa): 130.60 KM/l
    Maksymalny moment obrotowy: 920 Nm przy 4000 obr./min.
    Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
    Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła: 

    Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, nawiercane, ceramiczne, średnica 380 mm
    Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, nawiercane, ceramiczne, średnica 380 mm
    Koła przednie: 9.5 x 20”
    Koła tylne: 13.0 x 20”
    Opony przednie: 245/35 R 20
    Opony tylne: 335/30 R 20

Masy i wymiary: 

    Masa własna: 1268 kg
    Stosunek masy do mocy: 1.76 kg/KM
    Długość: 4900 mm
    Szerokość: 2080 mm
    Wysokość: 1300 mm (przy prześwicie 85 mm)

Osiągi:

    Przyspieszenie 0-100 km/h: 3.60 s
    Przyspieszenie 0-200 km/h: 10.15 s
    Prędkość maksymalna: 324 km/h

Koszty:

    Cena: 385 000 €
    Silnik i napęd:

    Typ: V12, 60o
    Ustawienie: Centralnie, wzdłużnie
    Objętość skokowa: 5513 cm3
    Moc maksymalna: 720 KM przy 5750 obr./min.
    Objętościowy wskaźnik mocy (moc litrowa): 130.60 KM/l
    Maksymalny moment obrotowy: 920 Nm przy 4000 obr./min.
    Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
    Typ napędu: Na tylne koła

    Hamulce i koła:

    Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, nawiercane, ceramiczne, średnica 380 mm
    Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, nawiercane, ceramiczne, średnica 380 mm
    Koła przednie: 9.5 x 20”
    Koła tylne: 13.0 x 20”
    Opony przednie: 245/35 R 20
    Opony tylne: 335/30 R 20

    Masy i wymiary:

    Masa własna: 1268 kg
    Stosunek masy do mocy: 1.76 kg/KM
    Długość: 4900 mm
    Szerokość: 2080 mm
    Wysokość: 1300 mm (przy prześwicie 85 mm)

    Osiągi:

    Przyspieszenie 0-100 km/h: 3.60 s
    Przyspieszenie 0-200 km/h: 10.15 s
    Prędkość maksymalna: 324 km/h

    Koszty:

    Cena: 385 000 €
    11 kwietnia 2012, 21:32 przez Brunoo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Dane techniczne

    Silnik i napęd:
    Typ: V10, 90o, S85B50
    Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
    Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
    Objętość skokowa: 4999 cm3
    Doładowanie: Dwa kompresory ASA T1-316
    Moc maksymalna: 800 KM przy 7500-8000 obr./min
    Moc litrowa: 160,03 KM/l (seryjny – 101,42 KM/l)
    Maksymalny moment obrotowy: 800 Nm przy 5000 obr./min
    Skrzynia biegów: 7-biegowa, manualna zautomatyzowana z sekwencyjną zmianą biegów SMG
    Typ napędu: Na tylne koła

    Hamulce i koła:
    Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm, 8-tłoczkowe zaciski
    Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm, 6-tłoczkowe zaciski
    Koła przednie: 9,0 x 20”
    Koła tylne: 10,5 x 20”
    Opony przednie: 255/35 R 20
    Opony tylne: 285/30 R 20

    Masy i wymiary:
    Masa własna: 1785 kg
    Stosunek masy do mocy: 2,23 kg/KM (seryjny – 3,52 kg/KM)
    Długość: 4871 mm
    Szerokość: 1855 mm
    Rozstaw osi: 2781 mm

    Osiągi:
    Przyspieszenie 0-100 km/h: Poniżej 4,35 s
    Przyspieszenie 0-200 km/h: 9,50 s
    Przyspieszenie 0-300 km/h: 24,90 s
    Prędkość maksymalna: Ponad 370 km/h

    Koszty:
    Cena gotowego auta: 252 100,84 euro + podatki

    Imponujące dane techniczne i ten dzwięk.
    9 kwietnia 2012, 16:35 przez folley212 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    G-Power M5 Touring Hurricane RS (2011) Najszybsze kombi świata!!! – Dane techniczne

Silnik i napęd:
Typ: V10, 90o, S85B50
Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
Objętość skokowa: 4999 cm3
Doładowanie: Dwa kompresory ASA T1-316
Moc maksymalna: 750 KM przy 7500-8000 obr./min
Objętościowy wskaźnik mocy: 150,03 KM/l (101,42 KM/l)
Maksymalny moment obrotowy: ok. 750 Nm przy 5000 obr./min
Skrzynia biegów: 7-biegowa, manualna zautomatyzowana z sekwencyjną zmianą biegów SMG
Typ napędu: Na tylne koła
Hamulce i koła:

Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 396 mm, 6-tłoczkowe zaciski
Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm, 4-tłoczkowe zaciski
Koła przednie: 20″ Silverstone Diamond
Koła tylne: 20″ Silverstone Diamond
Opony przednie: 255/35 R 20
Opony tylne: 285/30 R 20
Masy i wymiary:

Masa własna: 1955 kg
Stosunek masy do mocy: 2,61 kg/KM (seryjny – 3,86 kg/KM)
Długość: 4855 mm
Szerokość: 1846 mm
Rozstaw osi: 2889 mm
Osiągi:

Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,50 s
Przyspieszenie 0-200 km/h: 9,70 s
Przyspieszenie 0-300 km/h: 26,00 s
Prędkość maksymalna: 359 km/h
    Dane techniczne

    Silnik i napęd:
    Typ: V10, 90o, S85B50
    Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
    Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
    Objętość skokowa: 4999 cm3
    Doładowanie: Dwa kompresory ASA T1-316
    Moc maksymalna: 750 KM przy 7500-8000 obr./min
    Objętościowy wskaźnik mocy: 150,03 KM/l (101,42 KM/l)
    Maksymalny moment obrotowy: ok. 750 Nm przy 5000 obr./min
    Skrzynia biegów: 7-biegowa, manualna zautomatyzowana z sekwencyjną zmianą biegów SMG
    Typ napędu: Na tylne koła
    Hamulce i koła:

    Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 396 mm, 6-tłoczkowe zaciski
    Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm, 4-tłoczkowe zaciski
    Koła przednie: 20″ Silverstone Diamond
    Koła tylne: 20″ Silverstone Diamond
    Opony przednie: 255/35 R 20
    Opony tylne: 285/30 R 20
    Masy i wymiary:

    Masa własna: 1955 kg
    Stosunek masy do mocy: 2,61 kg/KM (seryjny – 3,86 kg/KM)
    Długość: 4855 mm
    Szerokość: 1846 mm
    Rozstaw osi: 2889 mm
    Osiągi:

    Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,50 s
    Przyspieszenie 0-200 km/h: 9,70 s
    Przyspieszenie 0-300 km/h: 26,00 s
    Prędkość maksymalna: 359 km/h
    3 kwietnia 2012, 15:49 przez thoomas233 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Mimo daty - to nie jest prima aprilis!


    3.5L V10, z bolidu F1
    620 KM przy 13300 rpm
    380 Nm przy 9500 rpm
    750 kg
    Vmax 340km/h (teoretycznie ponad 400 przy odpowiedniej skrzyni biegów)
    0-100 km/h 1.8s

    Historia motoryzacji zna tylko jeden przypadek zlikwidowania całej serii wyścigowej z powodu wprowadzenia do niej zgodnego z przepisami samochodu, który był ZA SZYBKI. To właśnie Alfa Romeo 164 Pro-Car, samochód, który nie wystartował w żadnym wyścigu, bo serię Pro Car zlikwidowano w dwa miesiące po prezentacji auta, z uwagi na bezpieczeństwo kierowców.
    Kierowcą testowym był Ricardo Patrese, bardzo doświadczony kierowca Formuły 1. Powiedział krótko: "Nikt na świecie nie ma jaj, żeby pojechać tym autem na 100%".
    1 kwietnia 2012, 21:20 przez ~Maniak | Do ulubionych | Skomentuj
    Przekrój auta - Subaru Impreza – Subaru oznacza pierwszą generację Imprezy jako typ GCA (czterodrzwiowy sedan) lub GCB (pięciodrzwiowe kombi). Na rynki Japonii i USA dostarczano również dwudrzwiowego sedana, mylnie nazywanego coupé, oznaczonego jako typ GCF. Początkowo auto dostępne było z silnikami wolnossącymi (wersja GL) o pojemnościach 1,6, 1,8 i 2,0 litrów. Tradycyjnie dla marki Subaru, wszystkie te silniki skonstruowano w układzie przeciwsobnym (bokser). W większości modeli napęd przenoszony jest na obie osie za pomocą centralnego dyferencjału wyposażonego w sprzęgło wiskotyczne. Standardowo dobrze wyposażone (m.in. hamulce wzbogacone o czteroczujnikowy i czterokanałowy system ABS, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, wersja kombi posiadająca reduktor) auto przeznaczone dla segmentu C miało pozostawiać niezatarte wrażenie (ang. to impress), stąd m.in. tłumaczy się nazwę modelu. Pożądany rozgłos przyniosła jednak Imprezie dopiero wersja z silnikiem turbodoładowanym, która powstała aby zastąpić w Rajdowych Mistrzostwach Świata starzejący się model Legacy.

Modele europejskie
Na rynku europejskim pierwsze Subaru Impreza z silnikiem turbodoładowanym o pojemności skokowej 2 litrów pojawiło się w roku 1994 pod nazwą Subaru Impreza GT. Była to dostosowana do europejskich warunków i zasad ubezpieczeniowych wersja japońskiej Subaru Impreza WRX. Na przełomie lat 1994-1997 w wersji europejskiej klienci mieli do dyspozycji dwulitrowy silnik o mocy 208 KM. Oprócz mocy, mniejszej niż w japońskiej Imprezie WRX, Impreza Turbo miała twardsze od japońskiego odpowiednika zawieszenie (zmieniono amortyzatory i zastosowano grubsze stabilizatory).
Nadwozie zostało wyposażone w zintegrowany ze zderzakiem przednim głęboki spojler, z bardzo dużymi integralnymi reflektorami, tylną lotkę o zróżnicowanej wielkości, charakterystyczny dla konfiguracji silników Subaru chwyt powietrza do chłodnicy powietrza doładowującego na masce, dodatkowe (fabrycznie zaślepione) otwory wentylujące komorę silnika i listwy boczne.
W roku 1997 firma wprowadziła na rynek silnik o mocy 211 KM, który pozwalał osiągnąć 100 km/h w 6 sekund. Model ten posiadał też zmodyfikowane w stosunku do poprzednika nadwozie. Zaostrzono nieco linie przodu zmieniając m.in. maskę, reflektory przednie, atrapę chłodnicy. We wnętrzu dodano nowe fotele kubełkowe i inną tapicerkę. W 1998 roku ponownie zmodyfikowano wygląd. Dodano białe wskaźniki i cyfrowy licznik przebiegu, kierownicę marki MOMO, montowano 16 calowe, aluminiowe koła. W roku 1999 zwiększono moc silnika do 218 KM oraz dodano do wersji turbo nowe, czterotłoczkowe zaciski hamulcowe współpracujące z tarczami o powiększonej średnicy. Jako wyposażenie dodatkowe dostępne były nowe spojlery przedni oraz tylny, wyprodukowane przez firmę Prodrive. Pojawiły się też lusterka w kolorze nadwozia, zaś reflektory przeciwmgłowe i główne zostały ukryte za kloszami z gładkiego szkła, nadającego auto nieco bardziej nowoczesny wygląd. Pojawiły się też egzemplarze fabrycznie pozbawione systemu klimatyzacji, ABS i poduszek powietrznych, ułatwiające niezależnym zespołom budowę samochodu rajdowego.

Subaru Impreza WRC w specyfikacji z 2000 roku
W czasie, gdy Impreza pierwszej generacji oferowana była na rynku europejskim, pojawiło się kilka wersji specjalnych tego auta. Pierwszą z nich był model McRae Special Edition, wyprodukowany w 1995 r. dla uczczenia dokonań Colina McRae podczas rajdu RAC. Kolejnym modelem była Impreza Catalunya (okazją było zdobycie przez zespół Subaru tytułu Mistrza Świata Producentów). W roku 1998, dla uczczenia trzeciego z rzędu tytułu Mistrza Świata Prodcuentów, Subaru wypuściło model Impreza Terzo (wł. "trzeci"). Kolejnym modelem specjalnym był RB5 ("Richard Burns 5" - z takim numerem ten kierowca rajdowych Mistrzostw Świata jeździł w barwach Subaru). Co ciekawe, wszystkie te modele nie różniły się niczym poza ozdobnikami od powszechnie dostępnych - jedynie do wersji RB5 można było zamówić pakiet WR, podnoszący moc silnika do 240 KM. Dopiero Impreza P1, zbudowana w 1999 na bazie dwudrzwiowego sedana przez firmę Prodrive na zamówienie importera - Subaru (UK) Limited, miała silnik o mocy 280 KM oraz liczne usprawnienia (dostosowane do szybkiej jazdy po krętych i wyboistych drogach zawieszenie, wzmocnione hamulce), które nadawały jej charakter prawdziwej edycji specjalnej.

Modele japońskie
Poza odpowiednikami wersji europejskich, Subaru oferowało w Japonii Imprezy niedostępne w Europie i USA. Różnice ujawniają się przede wszystkim w autach z silnikami turbodoładowanymi. W przeciwieństwie do wersji europejskich, rozwijały one moc od 250 do 280 KM. Również tylko dla rynku japońskiego zarezerwowano wersje STI (Subaru Tecnica International), które poddane były fabrycznemu tuningowi. Modele STI, produkowane przez sześć generacji, wykazują się zmienionymi elementami osprzętu silnika, usportowionym zawieszeniem i hamulcami. Auta oznaczane jako STI Type-R bazowały na dwudrzwiowej karoserii Imprezy, i dzięki niewielkiej masie własnej, centralnemu mechanizmowi różnicowemu o regulowanej sile spięcia osi oraz silnikowi o dużym momencie obrotowym wykazywały się osiągami na miarę supersamochodów (przyspieszenie do 100 km/h w mniej niż 5 sekund). Interesującym modelem Imprezy, który mógł przyspieszyć prace nad SUV-em Forester była Impreza Gravel Express. Była to uterenowiona podwyższona, turbodoładowana Impreza kombi, z dodatkowymi rurowymi zabezpieczeniami przodu i tyłu auta, oraz szerokimi ochronnymi listwami na drzwiach.
Wśród aut przeznaczonych na rynek japoński pojawiło się wiele modeli specjalnych, wyprodukowanych w krótkich seriach. Były to wspomniany STI Type-R, przeznaczony wyłącznie do budowania na jego bazie samochodów rajdowych model WRX RA, pozbawiony materiałów wygłuszających i wyprodukowany z cieńszej blachy, z odsłoniętymi miejscami mocowania klatki bezpieczeństwa, WRX RA-STI będący jego wersją z najmocniejszym dostępnym seryjnie silnikiem, oraz kultowy model STi 22B. Ten ostatni, wyprodukowany w 401 egzemplarzach, charakteryzował się silnikiem o pojemności 2,2 l i mocy szacowanej na ponad 380 KM, poszerzonym dwudrzwiowym nadwoziem i wyczynowym zawieszeniem wyprodukowanym przez niemiecką firmę Bilstein. STi 22B uznawany jest za szczytowe osiągnięcie w rozwoju platformy GC.

Modele amerykańskie

W Stanach Zjednoczonych największą popularnością cieszyły się najtańsze wersje typu GC, napędzane silnikiem 1.6l. Typ GC nie był oferowany w USA z silnikami turbodoładowanymi, ze względu na niemożność spełnienia przez te silniki kalifornijskich norm emisji substancji szkodliwych w spalinach. Częstą praktyką kupujących była rezygnacja z napędu na 4 koła na rzecz tańszych wersji z napędem na przednią oś. Stosunkowo popularna była również wersja dwudrzwiowa. Wraz z sukcesami w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata, Subaru wprowadzało na rynek amerykański mocniejsze wersje silnikowe, w tym wolnossący, 160-konny silnik o pojemności 2.2 litra, do dziś stosowany w różnych pojazdach tej marki. Odpowiednikiem japońskiego "Gravel Express" była wyprodukowana w niewielkiej ilości na rynek amerykański Impreza Outback - jednak również ten model pozbawiono silnika turbo. Dobra sprzedaż dwudrzwiowego sedana oznaczonego jako Impreza RS, do złudzenia przypominającego japońską, sportową wersję Type-R (jednak bez turbosprężarki) była powodem, dla którego Subaru zdecydowało się wprowadzić na rynek amerykański silniki turbodoładowane po wyposażeniu ich w dodatkowe katalizatory. Nastąpiło to wraz z pojawieniem się nowej generacji nadwozia Imprezy.
    Subaru oznacza pierwszą generację Imprezy jako typ GCA (czterodrzwiowy sedan) lub GCB (pięciodrzwiowe kombi). Na rynki Japonii i USA dostarczano również dwudrzwiowego sedana, mylnie nazywanego coupé, oznaczonego jako typ GCF. Początkowo auto dostępne było z silnikami wolnossącymi (wersja GL) o pojemnościach 1,6, 1,8 i 2,0 litrów. Tradycyjnie dla marki Subaru, wszystkie te silniki skonstruowano w układzie przeciwsobnym (bokser). W większości modeli napęd przenoszony jest na obie osie za pomocą centralnego dyferencjału wyposażonego w sprzęgło wiskotyczne. Standardowo dobrze wyposażone (m.in. hamulce wzbogacone o czteroczujnikowy i czterokanałowy system ABS, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, wersja kombi posiadająca reduktor) auto przeznaczone dla segmentu C miało pozostawiać niezatarte wrażenie (ang. to impress), stąd m.in. tłumaczy się nazwę modelu. Pożądany rozgłos przyniosła jednak Imprezie dopiero wersja z silnikiem turbodoładowanym, która powstała aby zastąpić w Rajdowych Mistrzostwach Świata starzejący się model Legacy.

    Modele europejskie
    Na rynku europejskim pierwsze Subaru Impreza z silnikiem turbodoładowanym o pojemności skokowej 2 litrów pojawiło się w roku 1994 pod nazwą Subaru Impreza GT. Była to dostosowana do europejskich warunków i zasad ubezpieczeniowych wersja japońskiej Subaru Impreza WRX. Na przełomie lat 1994-1997 w wersji europejskiej klienci mieli do dyspozycji dwulitrowy silnik o mocy 208 KM. Oprócz mocy, mniejszej niż w japońskiej Imprezie WRX, Impreza Turbo miała twardsze od japońskiego odpowiednika zawieszenie (zmieniono amortyzatory i zastosowano grubsze stabilizatory).
    Nadwozie zostało wyposażone w zintegrowany ze zderzakiem przednim głęboki spojler, z bardzo dużymi integralnymi reflektorami, tylną lotkę o zróżnicowanej wielkości, charakterystyczny dla konfiguracji silników Subaru chwyt powietrza do chłodnicy powietrza doładowującego na masce, dodatkowe (fabrycznie zaślepione) otwory wentylujące komorę silnika i listwy boczne.
    W roku 1997 firma wprowadziła na rynek silnik o mocy 211 KM, który pozwalał osiągnąć 100 km/h w 6 sekund. Model ten posiadał też zmodyfikowane w stosunku do poprzednika nadwozie. Zaostrzono nieco linie przodu zmieniając m.in. maskę, reflektory przednie, atrapę chłodnicy. We wnętrzu dodano nowe fotele kubełkowe i inną tapicerkę. W 1998 roku ponownie zmodyfikowano wygląd. Dodano białe wskaźniki i cyfrowy licznik przebiegu, kierownicę marki MOMO, montowano 16 calowe, aluminiowe koła. W roku 1999 zwiększono moc silnika do 218 KM oraz dodano do wersji turbo nowe, czterotłoczkowe zaciski hamulcowe współpracujące z tarczami o powiększonej średnicy. Jako wyposażenie dodatkowe dostępne były nowe spojlery przedni oraz tylny, wyprodukowane przez firmę Prodrive. Pojawiły się też lusterka w kolorze nadwozia, zaś reflektory przeciwmgłowe i główne zostały ukryte za kloszami z gładkiego szkła, nadającego auto nieco bardziej nowoczesny wygląd. Pojawiły się też egzemplarze fabrycznie pozbawione systemu klimatyzacji, ABS i poduszek powietrznych, ułatwiające niezależnym zespołom budowę samochodu rajdowego.

    Subaru Impreza WRC w specyfikacji z 2000 roku
    W czasie, gdy Impreza pierwszej generacji oferowana była na rynku europejskim, pojawiło się kilka wersji specjalnych tego auta. Pierwszą z nich był model McRae Special Edition, wyprodukowany w 1995 r. dla uczczenia dokonań Colina McRae podczas rajdu RAC. Kolejnym modelem była Impreza Catalunya (okazją było zdobycie przez zespół Subaru tytułu Mistrza Świata Producentów). W roku 1998, dla uczczenia trzeciego z rzędu tytułu Mistrza Świata Prodcuentów, Subaru wypuściło model Impreza Terzo (wł. "trzeci"). Kolejnym modelem specjalnym był RB5 ("Richard Burns 5" - z takim numerem ten kierowca rajdowych Mistrzostw Świata jeździł w barwach Subaru). Co ciekawe, wszystkie te modele nie różniły się niczym poza ozdobnikami od powszechnie dostępnych - jedynie do wersji RB5 można było zamówić pakiet WR, podnoszący moc silnika do 240 KM. Dopiero Impreza P1, zbudowana w 1999 na bazie dwudrzwiowego sedana przez firmę Prodrive na zamówienie importera - Subaru (UK) Limited, miała silnik o mocy 280 KM oraz liczne usprawnienia (dostosowane do szybkiej jazdy po krętych i wyboistych drogach zawieszenie, wzmocnione hamulce), które nadawały jej charakter prawdziwej edycji specjalnej.

    Modele japońskie
    Poza odpowiednikami wersji europejskich, Subaru oferowało w Japonii Imprezy niedostępne w Europie i USA. Różnice ujawniają się przede wszystkim w autach z silnikami turbodoładowanymi. W przeciwieństwie do wersji europejskich, rozwijały one moc od 250 do 280 KM. Również tylko dla rynku japońskiego zarezerwowano wersje STI (Subaru Tecnica International), które poddane były fabrycznemu tuningowi. Modele STI, produkowane przez sześć generacji, wykazują się zmienionymi elementami osprzętu silnika, usportowionym zawieszeniem i hamulcami. Auta oznaczane jako STI Type-R bazowały na dwudrzwiowej karoserii Imprezy, i dzięki niewielkiej masie własnej, centralnemu mechanizmowi różnicowemu o regulowanej sile spięcia osi oraz silnikowi o dużym momencie obrotowym wykazywały się osiągami na miarę supersamochodów (przyspieszenie do 100 km/h w mniej niż 5 sekund). Interesującym modelem Imprezy, który mógł przyspieszyć prace nad SUV-em Forester była Impreza Gravel Express. Była to uterenowiona podwyższona, turbodoładowana Impreza kombi, z dodatkowymi rurowymi zabezpieczeniami przodu i tyłu auta, oraz szerokimi ochronnymi listwami na drzwiach.
    Wśród aut przeznaczonych na rynek japoński pojawiło się wiele modeli specjalnych, wyprodukowanych w krótkich seriach. Były to wspomniany STI Type-R, przeznaczony wyłącznie do budowania na jego bazie samochodów rajdowych model WRX RA, pozbawiony materiałów wygłuszających i wyprodukowany z cieńszej blachy, z odsłoniętymi miejscami mocowania klatki bezpieczeństwa, WRX RA-STI będący jego wersją z najmocniejszym dostępnym seryjnie silnikiem, oraz kultowy model STi 22B. Ten ostatni, wyprodukowany w 401 egzemplarzach, charakteryzował się silnikiem o pojemności 2,2 l i mocy szacowanej na ponad 380 KM, poszerzonym dwudrzwiowym nadwoziem i wyczynowym zawieszeniem wyprodukowanym przez niemiecką firmę Bilstein. STi 22B uznawany jest za szczytowe osiągnięcie w rozwoju platformy GC.

    Modele amerykańskie

    W Stanach Zjednoczonych największą popularnością cieszyły się najtańsze wersje typu GC, napędzane silnikiem 1.6l. Typ GC nie był oferowany w USA z silnikami turbodoładowanymi, ze względu na niemożność spełnienia przez te silniki kalifornijskich norm emisji substancji szkodliwych w spalinach. Częstą praktyką kupujących była rezygnacja z napędu na 4 koła na rzecz tańszych wersji z napędem na przednią oś. Stosunkowo popularna była również wersja dwudrzwiowa. Wraz z sukcesami w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata, Subaru wprowadzało na rynek amerykański mocniejsze wersje silnikowe, w tym wolnossący, 160-konny silnik o pojemności 2.2 litra, do dziś stosowany w różnych pojazdach tej marki. Odpowiednikiem japońskiego "Gravel Express" była wyprodukowana w niewielkiej ilości na rynek amerykański Impreza Outback - jednak również ten model pozbawiono silnika turbo. Dobra sprzedaż dwudrzwiowego sedana oznaczonego jako Impreza RS, do złudzenia przypominającego japońską, sportową wersję Type-R (jednak bez turbosprężarki) była powodem, dla którego Subaru zdecydowało się wprowadzić na rynek amerykański silniki turbodoładowane po wyposażeniu ich w dodatkowe katalizatory. Nastąpiło to wraz z pojawieniem się nowej generacji nadwozia Imprezy.
    1 marca 2012, 11:39 przez DaN0 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Tą akcję Motokiller popiera. My chcemy tanio tankować nasze samochody – Wywalczmy paliwo za 4 złote!

- Za paliwo płacimy tyle samo co mieszkańcy Europy Zachodniej, ale zarabiamy dużo mniej, a ceny wciąż rosną - zauważa Michał Denisiuk, inicjator akcji protestacyjnej w Warszawie i wymienia: - ON w Niemczech kosztuje 6.54 zł przy pensji minimalnej 5192 zł, w Luksemburgu 5,54 zł przy zarobkach co najmniej 7664 zł. Polska? 5,80 zł za 1500 zł brutto. Trzeba stanowczo powiedzieć "nie" i pokazać politykom, że nie ustąpimy.
STOP podwyżkom cen paliw

Miasta, które będą uczestniczyć w proteście dnia 28 stycznia:

Brzeg: 
Zablokujemy Autostradę A4 na odcinku Opole - Wrocław oraz autostradową obwodnicę Wrocławia. Zbiórka kierowców 28 stycznia 2012 godz. 12:00 na obwodnicy Brzegu (koło zajazdu Rybiorz - stacji Bliska) Jasiński Łukasz - 886-33-07-33 

Bielsko Biała: 
Blokowana będzie droga szybkiego ruchu. Zbiórka -28.01 godz 12:00 Bielsko Biała Parking Auchan, obok przystanku autobusowego Organizator - Sylwester Gorząd 514-951-115 

Busko Zdrój: 
Blokowana będzie droga krajowa nr 73 Zbiórka - Busko Zdrój 28.01.2012 godz 12:00 Stacja BP przy wylocie na Kielce Organizator - Albert 506-692-843 

Chodzież: 
Zbiórka 28.01 12:00 na parkingu "Porcelany 3", przejazd obwodnicą z prędkością 20km/h, wjazd do miasta i przejazd przez całe miasto z prędkością 20km/h docelowo do stacji ORLEN + tankowanie po litrze paliwa każdy. Michał - 533589774 

Gdynia: 
Zbiórka: 28.01 godz 12:00 TESCO ul. Nowowiczlińska Przy sklepie zoologicznym! Przejazd przez miasto i powrót obwodnicą. 

Gliwice: 
Dnia 28 stycznia 2012r. (sobota), godzina 13:20 zbiórka Auchan Gliwice (przy autostradzie A4). Wyjazd o godzinie 13:35. Protest będzie polegał na poruszaniu się autostradą A4 z prędkością 40km/h, wyprzedzając się co jakiś czas z prędkością 50km/h. na trasie Gliwice-Katowice-Gliwice. mail.catherin@gmail.com 

Gogolin: 
Organizujemy protest na węźle Gogolin autostrady A4 w strone Katowic by spotkać się z drugim protestem idącym z Bielska Białej na Katowice Zbiórka: 28.01 12:00 na parkingu węzła Gogolin 

Gorzów Wielkopolski: 
Blokowana będzie obwodnica z Mysliborskiej w kierunku Skwierzyny i powrót tą samą trasą. Organizator: Bercik 721403495 

Krapkowice: 
Blokowana autostrada A4 w kierunku na Strzelce Opolskie i Opole Miejsce zbiórki: Orlen przy drodze nr. 45

Kraków: 
Blokowana będzie droga krajowa nr 7 Zbiórka 28.01 godz 12:00 Stacja BP przy ul. 29 listopada (przy wylocie w stronę Warszawy) Organizator Dariusz Piwowarczyk 509-893-858 

Legnica: 
Zbiórka kierowców 28 stycznia 2012 godz. 12:00 na stacjach Orlen oraz Lotos na ulicy Nowodworskiej w Legnicy o 12.15 wyjeżdżamy na A4 Kontakt 723459559 -- Mateusz 

Nowy Sącz: 
Blokowanie Gorzków od Białego Klasztoru do Reala Zbiórka - 28.01 godz 12:00 Nowy Sącz JOJO na wprost MC DONALD 

Opoczno: 
Przejazd krajową 12 z prędkością 30-40 km/h, po czym wjazd do miasta i jazda w mieście z podobną prędkością, i docelowo na stacje ORLEN gdzie stacja zablokowana zostanie poprzez kilkukrotne tankowanie za 5 zł. Zbiórka kierowców: 28.01 godz 12:00 na parkingu przy basenie o godz. 12:00 Organizator: Marek Kałkowski 782-132-380

Ostrów Wielkopolski: 
Zbiórka 28.01 godz 12:00 na dworcu PKS przy ul.Dworcowej.Blokada ulic Dworcowej i Głogowskiej w obie strony ul. Wojska Polskiego, kawałek Raszkowskiej, dlalej ul. Alei Słowackiego, kawałek Kaliskiej aż do Galerii Ostrovia, przejazd obwodnicą miasta. Odbicie na węźle Franklinów i wyjazd powrotny do miasta od ul. Poznańskiej do skrzyżowania z ul. Krotoszyńską, przejazd do ul. Dworcowej, gdzie zakończy się akcja. Jedziemy z prędkością 20 - 30 km/h Organizatorzy: Adrian Tomala tel. 885-990-762 oraz Krzysztof Kmieciak tel. 695-665-472 

Poznań: 
28.01 spotykamy się o 12 przy stacji paliw obok dworca autobusowego Górczyn, następnie wspólnie wyruszamy na trasę szybkiego ruchu w stronę Auchan Komorniki.Oczywiście prędkość jazdy w granicach 20-30km/h. Organizator: Paula 601 616 559 

Radom: 
Blokowana będzie droga Radom - Tarczyn Zbiórka kierowców 28.01 godz 12:00 przed kościołem we Wsoli (pomiędzy Wielogórą a Jedlińskiem 

Słupsk: 
Zbiórka : 28.01 Hala Grfia na Szczecińskiej godzina 12:00, Przejazd przez ulicę Szczecińską w strone miasta z prędkośćią 30km / h , Tuwima, Deotymy, Jana Pawła II, Garncarska, Gdańska, Kierunek Redzikowo, wjazd na obwodnice Słupska, odbicie w strone Szczecina, odbicie z obwodnicy w ul Westerplatte, Wiejska, Garncarska, Jagiełły, Tuwima, Szczecińska i powrót pod Halę Gryfie, łącznie około 40min jazdy. 792179732 - Piskorski http://www.facebook.com/events/123430697777359/ 

Tarnów: 
Blokowana będzie Droga Krajowa numer 4 na odcinku Tarnów -Wojnicz . Protest będzie polegał na poruszaniu się drogą z prędkością 30 km/h. Zbiórka kierowców 28 stycznia 2012 godz. 12:00 przy Galerii Tarnovia Organizator protestu w Tarnowie --- portal ---radlow.cba.pl 

Tychy: 
Dnia 28 stycznia chcemy zablokować drogę ekspresową S1 na odcinku Tychy - Dąbrowa Górnicza (40km). Protest będzie polegał na poruszaniu się ekspresówką prędkością 40km/h. Zbiórka kierowców 28 stycznia 2012, godz. 12:00, Tychy - parking TESCO przy ul. Towarowej. Kontakt: Karol Mazur 515-135-808 

Tychy II: 
Dnia 28 stycznia chcemy zablokować drogę na odcinku Tychy - Katowice. Protest będzie polegał na poruszaniu się drogą z prędkością 30 km/h. Chcemy to zrobić medialnie i ostrzec rząd, że jeżeli nie zainteresuje się problemem to zablokujemy autostrady podczas Euro 2012. Zbiórka kierowców: 28 stycznia 2012 godz. 12:00 Na Parkingu na Paprocanach Kontakt Kamil 697-656-529 

Warszawa: 
Dnia 28 stycznia 2012 chcemy zablokować drogę ekspresową S-8 na odcinku Mory - do mostu Grota, dalej Wisłostradą - Łazienkowska - Myśliwiecka na Wiejskiej kończąc!! Protest będzie polegał na poruszaniu się drogą ekspresową 40km/h a w mieście 30 km/h Zbiórka kierowców 28 stycznia 2012r. godz. 12.00Parking TESCO ul Połczyńska, Warszawa ( trasa wylotowa na POZNAŃ) Jarek: 78 11 55 262 jarekpawel2012@gmail.com 23.01.2012r o godzina 15.45. Ruszamy z pod parkingu na ulicy Smolnej w Warszawie. Trasa będzie przebiegać ulicami przy ważniejszych urzedach: Belwederska, Smolna, Wiejska itp. kontakt: 511-185-044Tomasz Rudzki 

Wrocław: 
ZBIÓRKA GODZ. 10:30 W SIECHNICACH PARKING KOŁO SZKLARNI. Jeśli ktoś nie wie gdzie to jest, możliwość zbiórki o godz. 10 na parkingu przy Wzgórzu Andersa we Wrocławiu.Po zbiórce udajemy się do Brzegu skąd wspólnie z uczestnikami z Brzegu wracamy do Wrocławia. Organizatorki: Mayka 694282411 i Natalia 603488933 

Zabrze: 
Blokada drogi DK 88 Zbiórka 28.01 12:00 parking przy M1 (koło serwisu Nurauto) Daniel 511-442-077 

Zduńska Wola: 
Zbiórka: Zduńska Wola 28.01 Plac Wolności(parking) godz. 12.00 Telefon kontaktowy: Tomek - 727-911-619

STALOWA WOLA

W Stalowej Woli kierowcy również planują przyłączyć się do protestu. Ma on polegać na zablokowaniu przez kierowców dróg ważnych dla miasta i okolicy. Konwój o godzinie 12:00 ma wyruszyć ze stacji paliw Orlen (obok Tesco), aby uczestniczyć wystarczy czerwona wstążka na antenie samochodowej, następnie udać się w stronę cmentarza komunalnego i ulicą Ofiar Katynia. Następnie auta jadąc dwupasmówką będą kierowały się najprawdopodobniej w stronę stacji PKP w Nisku. Droga ma zostać zablokowana, gdyż samochody mają poruszać się około 30 km/h. Konwój samochodów ma zawrócić na drodze obok dworca kolejowego i ponownie skierować się w stronę Stalowej Woli. Cały protest potrwa około 1-2 godziny. Wszystko zależy od tego ilu kierowców ze Stalowej Woli, Niska i okolic przyłączy się do protestu.

Rzeszów

Dnia 28 Stycznia chcemy zablokować drogę krajową NR4 na odcinku
RZESZÓW - ŁAŃCUT - RZESZÓW. Protest będzie polegał na poruszaniu
się prędkością 40 km/h. Chcemy to zrobić medialnie i ostrzec
rząd, że jeżeli nie zainteresuje się problemem to zablokujemy
autostrady podczas Euro 2012.

Najnowsze dane tutaj: 

http://www.facebook.com/pages/Stop-wysokim-cenom-paliw-w-Polsce/220579961360076?sk=wall

I jeszcze ciekawa tabelka:
    Wywalczmy paliwo za 4 złote!

    - Za paliwo płacimy tyle samo co mieszkańcy Europy Zachodniej, ale zarabiamy dużo mniej, a ceny wciąż rosną - zauważa Michał Denisiuk, inicjator akcji protestacyjnej w Warszawie i wymienia: - ON w Niemczech kosztuje 6.54 zł przy pensji minimalnej 5192 zł, w Luksemburgu 5,54 zł przy zarobkach co najmniej 7664 zł. Polska? 5,80 zł za 1500 zł brutto. Trzeba stanowczo powiedzieć "nie" i pokazać politykom, że nie ustąpimy.
    STOP podwyżkom cen paliw

    Miasta, które będą uczestniczyć w proteście dnia 28 stycznia:

    Brzeg:
    Zablokujemy Autostradę A4 na odcinku Opole - Wrocław oraz autostradową obwodnicę Wrocławia. Zbiórka kierowców 28 stycznia 2012 godz. 12:00 na obwodnicy Brzegu (koło zajazdu Rybiorz - stacji Bliska) Jasiński Łukasz - 886-33-07-33

    Bielsko Biała:
    Blokowana będzie droga szybkiego ruchu. Zbiórka -28.01 godz 12:00 Bielsko Biała Parking Auchan, obok przystanku autobusowego Organizator - Sylwester Gorząd 514-951-115

    Busko Zdrój:
    Blokowana będzie droga krajowa nr 73 Zbiórka - Busko Zdrój 28.01.2012 godz 12:00 Stacja BP przy wylocie na Kielce Organizator - Albert 506-692-843

    Chodzież:
    Zbiórka 28.01 12:00 na parkingu "Porcelany 3", przejazd obwodnicą z prędkością 20km/h, wjazd do miasta i przejazd przez całe miasto z prędkością 20km/h docelowo do stacji ORLEN + tankowanie po litrze paliwa każdy. Michał - 533589774

    Gdynia:
    Zbiórka: 28.01 godz 12:00 TESCO ul. Nowowiczlińska Przy sklepie zoologicznym! Przejazd przez miasto i powrót obwodnicą.

    Gliwice:
    Dnia 28 stycznia 2012r. (sobota), godzina 13:20 zbiórka Auchan Gliwice (przy autostradzie A4). Wyjazd o godzinie 13:35. Protest będzie polegał na poruszaniu się autostradą A4 z prędkością 40km/h, wyprzedzając się co jakiś czas z prędkością 50km/h. na trasie Gliwice-Katowice-Gliwice. mail.catherin@gmail.com

    Gogolin:
    Organizujemy protest na węźle Gogolin autostrady A4 w strone Katowic by spotkać się z drugim protestem idącym z Bielska Białej na Katowice Zbiórka: 28.01 12:00 na parkingu węzła Gogolin

    Gorzów Wielkopolski:
    Blokowana będzie obwodnica z Mysliborskiej w kierunku Skwierzyny i powrót tą samą trasą. Organizator: Bercik 721403495

    Krapkowice:
    Blokowana autostrada A4 w kierunku na Strzelce Opolskie i Opole Miejsce zbiórki: Orlen przy drodze nr. 45

    Kraków:
    Blokowana będzie droga krajowa nr 7 Zbiórka 28.01 godz 12:00 Stacja BP przy ul. 29 listopada (przy wylocie w stronę Warszawy) Organizator Dariusz Piwowarczyk 509-893-858

    Legnica:
    Zbiórka kierowców 28 stycznia 2012 godz. 12:00 na stacjach Orlen oraz Lotos na ulicy Nowodworskiej w Legnicy o 12.15 wyjeżdżamy na A4 Kontakt 723459559 -- Mateusz

    Nowy Sącz:
    Blokowanie Gorzków od Białego Klasztoru do Reala Zbiórka - 28.01 godz 12:00 Nowy Sącz JOJO na wprost MC DONALD

    Opoczno:
    Przejazd krajową 12 z prędkością 30-40 km/h, po czym wjazd do miasta i jazda w mieście z podobną prędkością, i docelowo na stacje ORLEN gdzie stacja zablokowana zostanie poprzez kilkukrotne tankowanie za 5 zł. Zbiórka kierowców: 28.01 godz 12:00 na parkingu przy basenie o godz. 12:00 Organizator: Marek Kałkowski 782-132-380

    Ostrów Wielkopolski:
    Zbiórka 28.01 godz 12:00 na dworcu PKS przy ul.Dworcowej.Blokada ulic Dworcowej i Głogowskiej w obie strony ul. Wojska Polskiego, kawałek Raszkowskiej, dlalej ul. Alei Słowackiego, kawałek Kaliskiej aż do Galerii Ostrovia, przejazd obwodnicą miasta. Odbicie na węźle Franklinów i wyjazd powrotny do miasta od ul. Poznańskiej do skrzyżowania z ul. Krotoszyńską, przejazd do ul. Dworcowej, gdzie zakończy się akcja. Jedziemy z prędkością 20 - 30 km/h Organizatorzy: Adrian Tomala tel. 885-990-762 oraz Krzysztof Kmieciak tel. 695-665-472

    Poznań:
    28.01 spotykamy się o 12 przy stacji paliw obok dworca autobusowego Górczyn, następnie wspólnie wyruszamy na trasę szybkiego ruchu w stronę Auchan Komorniki.Oczywiście prędkość jazdy w granicach 20-30km/h. Organizator: Paula 601 616 559

    Radom:
    Blokowana będzie droga Radom - Tarczyn Zbiórka kierowców 28.01 godz 12:00 przed kościołem we Wsoli (pomiędzy Wielogórą a Jedlińskiem

    Słupsk:
    Zbiórka : 28.01 Hala Grfia na Szczecińskiej godzina 12:00, Przejazd przez ulicę Szczecińską w strone miasta z prędkośćią 30km / h , Tuwima, Deotymy, Jana Pawła II, Garncarska, Gdańska, Kierunek Redzikowo, wjazd na obwodnice Słupska, odbicie w strone Szczecina, odbicie z obwodnicy w ul Westerplatte, Wiejska, Garncarska, Jagiełły, Tuwima, Szczecińska i powrót pod Halę Gryfie, łącznie około 40min jazdy. 792179732 - Piskorski http://www.facebook.com/events/123430697777359/

    Tarnów:
    Blokowana będzie Droga Krajowa numer 4 na odcinku Tarnów -Wojnicz . Protest będzie polegał na poruszaniu się drogą z prędkością 30 km/h. Zbiórka kierowców 28 stycznia 2012 godz. 12:00 przy Galerii Tarnovia Organizator protestu w Tarnowie --- portal ---radlow.cba.pl

    Tychy:
    Dnia 28 stycznia chcemy zablokować drogę ekspresową S1 na odcinku Tychy - Dąbrowa Górnicza (40km). Protest będzie polegał na poruszaniu się ekspresówką prędkością 40km/h. Zbiórka kierowców 28 stycznia 2012, godz. 12:00, Tychy - parking TESCO przy ul. Towarowej. Kontakt: Karol Mazur 515-135-808

    Tychy II:
    Dnia 28 stycznia chcemy zablokować drogę na odcinku Tychy - Katowice. Protest będzie polegał na poruszaniu się drogą z prędkością 30 km/h. Chcemy to zrobić medialnie i ostrzec rząd, że jeżeli nie zainteresuje się problemem to zablokujemy autostrady podczas Euro 2012. Zbiórka kierowców: 28 stycznia 2012 godz. 12:00 Na Parkingu na Paprocanach Kontakt Kamil 697-656-529

    Warszawa:
    Dnia 28 stycznia 2012 chcemy zablokować drogę ekspresową S-8 na odcinku Mory - do mostu Grota, dalej Wisłostradą - Łazienkowska - Myśliwiecka na Wiejskiej kończąc!! Protest będzie polegał na poruszaniu się drogą ekspresową 40km/h a w mieście 30 km/h Zbiórka kierowców 28 stycznia 2012r. godz. 12.00Parking TESCO ul Połczyńska, Warszawa ( trasa wylotowa na POZNAŃ) Jarek: 78 11 55 262 jarekpawel2012@gmail.com 23.01.2012r o godzina 15.45. Ruszamy z pod parkingu na ulicy Smolnej w Warszawie. Trasa będzie przebiegać ulicami przy ważniejszych urzedach: Belwederska, Smolna, Wiejska itp. kontakt: 511-185-044Tomasz Rudzki

    Wrocław:
    ZBIÓRKA GODZ. 10:30 W SIECHNICACH PARKING KOŁO SZKLARNI. Jeśli ktoś nie wie gdzie to jest, możliwość zbiórki o godz. 10 na parkingu przy Wzgórzu Andersa we Wrocławiu.Po zbiórce udajemy się do Brzegu skąd wspólnie z uczestnikami z Brzegu wracamy do Wrocławia. Organizatorki: Mayka 694282411 i Natalia 603488933

    Zabrze:
    Blokada drogi DK 88 Zbiórka 28.01 12:00 parking przy M1 (koło serwisu Nurauto) Daniel 511-442-077

    Zduńska Wola:
    Zbiórka: Zduńska Wola 28.01 Plac Wolności(parking) godz. 12.00 Telefon kontaktowy: Tomek - 727-911-619

    STALOWA WOLA

    W Stalowej Woli kierowcy również planują przyłączyć się do protestu. Ma on polegać na zablokowaniu przez kierowców dróg ważnych dla miasta i okolicy. Konwój o godzinie 12:00 ma wyruszyć ze stacji paliw Orlen (obok Tesco), aby uczestniczyć wystarczy czerwona wstążka na antenie samochodowej, następnie udać się w stronę cmentarza komunalnego i ulicą Ofiar Katynia. Następnie auta jadąc dwupasmówką będą kierowały się najprawdopodobniej w stronę stacji PKP w Nisku. Droga ma zostać zablokowana, gdyż samochody mają poruszać się około 30 km/h. Konwój samochodów ma zawrócić na drodze obok dworca kolejowego i ponownie skierować się w stronę Stalowej Woli. Cały protest potrwa około 1-2 godziny. Wszystko zależy od tego ilu kierowców ze Stalowej Woli, Niska i okolic przyłączy się do protestu.

    Rzeszów

    Dnia 28 Stycznia chcemy zablokować drogę krajową NR4 na odcinku
    RZESZÓW - ŁAŃCUT - RZESZÓW. Protest będzie polegał na poruszaniu
    się prędkością 40 km/h. Chcemy to zrobić medialnie i ostrzec
    rząd, że jeżeli nie zainteresuje się problemem to zablokujemy
    autostrady podczas Euro 2012.

    Najnowsze dane tutaj:

    http://www.facebook.com/pages/Stop-wysokim-cenom-paliw-w-Polsce/220579961360076?sk=wall

    I jeszcze ciekawa tabelka:

    22 stycznia 2012, 1:54 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (59)