Szukaj
Znalazłem 70 takich materiałów
Volkswagen Golf z silnikiem Diesla to samochód wręcz legendarny. Połączenie popularnego hatchbacka z oszczędną jednostką w oczach wielu jest rozwiązaniem idealnym. Niestety takie auta mają jedną wadę, jazda nimi jest równie ekscytująca co przyglądanie się schnącej farbie. Jednak w tej grupie jest jeden wyjątek - model oznaczony GTD, czyli diesel na sportowo.
Volkswagen Golf VII 2.0 TDI Highline: dla fanów gatunku
Wyścigowe emocje w Volkswagenach: GTI oraz R na Torze Poznań
„Gran Turismo Diesel” to samochód specyficzny, który praktycznie nie ma konkurencji (przynajmniej do czasu premiery Skody Octavii RS, która dostępna będzie w wersji benzynowej i wysokoprężnej z tym samym napędem co GTD). Hot-hatch z silnikiem Diesla został stworzony do długich podróży zapewniając niezłe osiągi. Jako brat modelu GTI jest do bardzo podobny, ale trudno nazwać GTD jego konkurencją.
To co najważniejsze w GTD, to jego silnik. 2-litrowy diesel dostarcza 184 KM i aż 380 Nm. Dzięki niemu nietypowy Golf zapewnia całkiem dobre osiągi. Rozpędzenie samochodu do 100 km/h zajmuje 7,5 s, a maksymalna prędkość wynosi 230 km/h (228 km/h w wersji ze skrzynią DSG). Wysoki moment obrotowy pozwala też na skuteczne wyprzedzanie - rozpędzenie Golfa od 80 do 120 km/h zajmuje 6 sekund. Takie parametry czynią z GTD stosunkowo szybkie auto, które sprawdzi się podczas codziennego użytkowania. Volkswagen postarał się też, aby było oszczędnie. Według producenta model GTD zużywa średnio 4,2 l/100 km (4,5 l/100 km z DSG). W praktyce, choć bardziej oszczędny, to przy dynamicznej jeździe nie jest już tak oszczędny.
Produkowana była w latach 2006-2007. Zamontowano w niej, turbosprężarkę, do 2.3 litrowego silnika. Osiąga on moc 260km, na rynek europejski, oraz 270-278 na rynek amerykański, a dlaczego taka różnica? otóz wynika ona, z norm emisji spalin. Jej max moment obrotowy, wynosi 380 Nm, przy 3000obr/min. Według producenta, jej maksymalna prędkość wynosi 240km/h, a przyśpieszenie od 0-100 około 6.6s , jednak opinie kierowców i dziennikarzy, może tę prędkość osiągnąć nieco poniżej 6s
Co najważniejsze, Mazda posiada napęd 4x4. Dołączana oś tylna poprzez aktywne sprzęgło cierne wielotarczowe.
‹ pierwsza < 1 2 3 4 5 6 7 > ostatnia ›