Szukaj
Znalazłem 116 takich materiałów
Wynika z niego, że Polacy od stycznia do maja kupili ponad 167 tys. nowych aut osobowych i dostawczych, co daje wzrost sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku o ponad 20 %. W samym maju zarejestrowano 28 tys. fabrycznie nowych samochodów, co oznacza wzrost w stosunku do roku poprzedniego niemal o 9 %.
Najbardziej zadowolona z poprawy koniunktury w naszym kraju może być Skoda. Czeski producent sprzedał w bieżącym roku 20 958 samochodów i daje mu to pierwsze miejsce w rankingu. Skoda zanotował aż 36 % wzrost sprzedaży. Na drugiej pozycji uplasował się Volkswagen ze 14 786 autami i wzrostem sprzedaży o 31 %. Niewiele gorszy wynik uzyskała Toyota. Japoński producent sprzedał 14 117 pojazdów notując przy tym największy wzrost sprzedaży, o niemal 45 %.
W pierwszych 4. miesiącach tego roku zarejestrowano także 2 egzemplarze Jaguara F-Type i 2 egzemplarze elektrycznej Tesli S.
Najwięcej samochodów ekskluzywnych – aż 31 egzemplarzy – sprzedało w tym roku Porsche.
Stunt Open - Krotoszyn 27-29 06 2014
Moto Show - Bielawa 31-1 5/6, 2014
Polish Cup - Lublin 10-11 05 2014
Cracow Stunt Cup - 1-3 08 2014
Wiesmann to niewielki, niemiecki producent samochodów sportowych. Firma została założona w 1985 roku przez dwóch braci – Martina i Friedhelma. Logotypem Wiesmanna został gekon, gdyż wg twórców ich samochody trzymają się drogi niczym gekony ścian. Bracia swoją przygodę z motoryzacją zaczynali jednak od… tworzenia dachów do kabrioletów. Zresztą dalej robią, a przynajmniej robili jeszcze do niedawna.
Sprawa z firmą Weismann nie jest nowa. Producent złożył wniosek o upadłość jeszcze w sierpniu zeszłego roku, a zarząd zaczął się zastanawiać co dalej. Jedną z opcji miała być sprzedaż zakładów brytyjskiemu konsorcjum i wznowienie produkcji samochodów. Tymczasem okazuje się, że prawdopodobnie obserwujemy koniec marki Weismann. Firma zakończyła działalność z dniem 31 marca i jak podaje Holenderska gazeta De Telegraaf – wszystko jest zamknięte – fabryka jak i serwis.
Jeszcze kilka lat temu Weismann zatrudniał 125 osób, a obecnie zostało tylko 6. pracowników, którzy prawdopodobnie opuszczą firmę jeszcze w tym roku. W ciągu swojej historii Weismann stworzył łącznie około 1700 samochodów. Budowa każdego z nich zajmowała średnio 350 godzin, czyli łącznie ok. 2 tygodni.
Po raz pierwszy w rajdzie samochodowym wystartował w 1968 r. W 1973 r. zadebiutował w rajdowych mistrzostwach świata (Rajd Monte Carlo), w 1974 r. zdobył tytuł mistrza Europy (jadąc Oplem Asconą A), a 1975 r. odniósł pierwsze zwycięstwo w eliminacji mistrzostw świata, zwyciężając w Rajdzie Acropolis.
Największe sukcesy w karierze odniósł na przełomie lat 70. i 80. Dwukrotnie (1980 - we Fiacie 131 Abarth i 1982 - w Oplu Asconie 400) zdobył tytuły rajdowego mistrza świata, poza tym w 1983 r. był drugi, a latach 1978 i 1985 - trzeci. Do innych jego sukcesów należało zwycięstwo w Rajdzie Afryki (1982, w Oplu Asconie 400), jak również czterokrotne I miejsca w Rajdzie Monte Carlo (1980, 1982, 1983, 1984). Łącznie w latach 1973 - 1987 na podium wyścigów z cyklu eliminacji mistrzostw świata stawał 31 razy, w tym 14 razy na najwyższym stopniu (ostatnie zwycięstwo w 1985 r. w Rajdzie Sanremo). W pierwszym rajdowym zwycięstwie jego pilotem był Jochen Berger, a we wszystkich pozostałych - Christian Geistdörfer, natomiast odnosił je samochodami Opel Ascona (1975), Fiat 131 Abarth (1978-1980), Opel Ascona 400 (1982), Lancia Rally 037 (1983), Audi Quattro A2 (1984) oraz Audi Sport Quattro E2 (1985).
Od zakończenia kariery zawodniczej pracuje jako kierowca testowy samochodów Porsche