Szukaj
Znalazłem 55 takich materiałów
Okazuje się, że przyczyną była ogromna moc silnika i duża skuteczność hamulców z którymi nie poradziły sobie bardzo szerokie opony 305 mm. Jednak nie poradziły sobie w zupełnie inny sposób przychodzi wam do głowy. Opony tak dobrze trzymały się drogi, że podczas przejazdów na torze obracały się… wokół felgi – o całe 360 stopni.
Moc? Ile zdań, tyle odpowiedzi. Jedni mówią, że 265, drudzy 305.
Spalanie?
Pewnie około za 20L/100
Na pewno nie jest to auto na co dzień, ale przecież można kupić Pontiaca na weekendy, a do normalnej jazdy Ibizę III z 1,2
Alpina B10 Bi-Turbo była produkowana w małych seriach. Od chwili produkcji we wrześniu 1989 roku do marca 1994 wyprodukowano zaledwie 507 egzemplarzy - z własnym numerem modelu - jak to zwykle w tradycjach miała firma Alpina. Samochód został oparty na BMW 535i (E34), z silnikiem o 6-cylindrowym i w technice 2-zaworowej. Był to oryginalny silnik M30B35 o mocy 155 kW (211 KM). Dzięki zabiegom inżynierów z Alpiny dodano dwie turbosprężarki Garrett T25, które zostały ułożone równolegle.W rezultacie moc wzrosła do 265 kW (360 KM). Maksymalny moment obrotowy także wzrósł ze standardowych 305 Nm do olbrzymich 520 Nm. Zastosowanie dwóch równoległych turbosprężarek było bardzo innowacyjną techniką na świecie, a także był to pierwszy eksperyment w firmie Alpina.Jako najbardziej potężny sedan jaki został do tej pory wyprodukowany B10 Bi-Turbo rok po swojej premierze (1990) walczył o swoje podium z innym sedanem ultra-luksusowym Lotusem Omegą - całkowicie zaprojektowanym w firmie Lotus, który przekroczył barierę technlologiczną z bardziej nowoczesnym silnikiem z czterema zaworami na cylinder (podczas, gdy B10 posiadał 2 zawory) i ponad 100 KM z jednego litra, chociaż B10 Biturbo także osiągał ponad 100 KM. Silnik Omegi osiągał 277 kW (377 KM) o 12 kW więcej niż B10 Biturbo z podobnej pojemności. Lotus Omega pobił także wartości, przyśpieszenia i elastyczności B10 Biturbo, rozpędzając się do 100 km/h w (5,3 s) o 0,3 sekundy lepiej, 0-160 km/h w (11,0 s) 1,3 sekundy krócej i do prędkości 0-200 km/h w (17 s) o 2 sekundy szybciej niż Alpina. Jednak jej prędkość maksymalna wynosiła 283 km/h. Alpina pozostała nadal najszybszym sedanem wyprodukowanym do 1996, kiedy to straciła koronę przy prezentacji najszybszego modelu Brabusa sedana o oznaczeniu E V12. Brabus E V12 zbudowany w oparciu o Mercedesa klasy E, mógł rozwijać elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 330 km/h. Był on najszybszym sedanem od 1996 do 2003 roku.
Isdera Imperator, to auto pochodzące z lat 80-tych, co zdradza jego sportowa i charakterystyczna na tamte lata stylistyka. Samochód był oparty na koncepcyjnym Mercedesie CW311, przez co wydaje się jakby był maszyną dawnych filmów Science Fiction.Imperator ma potężny 6-litrowy silnik V8 pochodzący od AMG. Jego moc, to całkiem spore jak na tamte lata 425 KM, przez co auto osiąga „setkę” w 5,7 sekundy i rozpędza się do maksymalnych 305 km/h.Początkowo, Isdera miała otrzymać trochę mniejszy silnik, bo 5-litrową V8 Mercedesa, ale następnie pojawił się pomysł o jednostce o objętości 5,6 litra, również V8. Na szczęście ktoś poszedł po rozum do głowy i wstawił do pojazdu słusznych rozmiarów 6-litrowy silnik widlasty.
Obecnie Isdera Imperator 108i, to niezwykle rzadki samochód, więc prawdopodobnie ciężko będzie go kiedykolwiek zobaczyć w rzeczywistości, ale mamy dla Was za to krótki film pokazujący jak świetnie zachowuje się to auto na torze wyścigowym.
‹ pierwsza < 1 2 3 4 5 6 > ostatnia ›