Szukaj
Znalazłem 41 takich materiałów
Auto stworzone pod wyścigi na 1/4mili tylko i wyłącznie (i liczymy że będzie jeździć z jakimiś tam sukcesami).
Patrząc na projekty z Niemiec, nasze Tsunami ma potencjał na ponad 2tys koni mechanicznych, co robi wrażenie nawet na nas.
Premiera niesprawnego jeszcze auta odbyła się na zlocie Calibra Team (bo gdzie indziej, skoro to jednak Calibra).
Trochę danych technicznych:
silnik 2x R32 (pomniejszony do R30 wałem korbowym)
12szt kutych korobowodów
2 wyważone dynamicznie wały korbowe
2 x Turbo GT45 (z potencjiałem na ok 1000koni)
12x wtryskiwacze 1600ccm boscha
2x pompa 044 (docelowo 4x)
zawieszenie tył custom od podstaw
zawieszenie przód w sumie seria zmodyfikowana
sterowanie silnikami 2x EMU.
Szósta generacja Galanta (wybrana w 1987 r. samochodem roku w Japonii) była produkowana w latach 1987-1993. Wersja AMG trafiła na rynek w październiku 1989 roku, produkowana była na bazie przednionapędowego modelu GTi-16V, z wolnossącym, znanym i cenionym silnikiem 4G63 o pojemności 2.0L oraz mocy 140 KM (w późniejszych latach 6-gen.: 145-160 KM), wyposażonym w 5-biegową skrzynię manualną lub 4-biegowy automat.
Powstały dwa typy wersji AMG - Type I oraz Type II, oprócz ceny (Type II była tańsza) różniły się detalami z zewnątrz i wewnątrz.
AMG wprowadziło oczywiście trochę zmian w silniku (np. ostre wałki rozrządu, nowe tłoki podnoszące poziom kompresji, zmodyfikowany układ dolotowy i wydechowy, przestrojony komputer) dzięki którym moc wzrosła do 170 KM @ 6750 rpm, a moment obrotowy do 191 Nm @ 5000 rpm. Samochód o masie 1220-1250 kg (w zależności od typu wersji [I-II] oraz skrzyni biegów), do setki przyspieszał w około 8 sekund. Modyfikacjom uległo też zawieszenie i skrzynia biegów. Zmiany objęły również wnętrze.
Od 1989 r. wyprodukowanych i sprzedanych zostało około 1400 sztuk (Type I + Type II). Ostatnie 10 sztuk sprzedano w marcu 1992 roku.
‹ pierwsza < 1 2 3 4 5 > ostatnia ›