Ze względu na niezwykły design Ultralit był prezentowany w kilku produkcjach science fiction, wśród nich przede wszystkim w filmie Człowiek Demolka (Demolition Man) z 1993 roku jako samochody używanych przez fikcyjny SAPD (Wydział Policji San Angeles). Pojawiły się również w drugim odcinku drugiego sezonu SeaQuest DSV oraz w filmie Bicentennial Man z 1999 roku.
Prototyp stara 1344. Pojazd zakupiłem z Wojskowego Instytutu Techniki Pancernej i Samochodowej. Był tam testowany w latach 90. Mimo wzorowo "zdanych"testów nigdy nie wszedł do produkcji seryjnej ze względu na przejęcie fabryki FSC przez koncern MAN. Stał zamknięty w garażu instytutu 20 lat. Został zbudowany na zupełnie nowej ramie nośnej, posiada prototypowe mosty napędowe z pełnymi blokadami, dwustopniowy reduktor który sterowany jest elektropneumatycznie. Napędy można włączać i wyłączać podczas jazdy z dowolną prędkością. Pojazd posiada również zmodernizowany turbodoładowany silnik R6-T359 MDK. Może pokonywać brody wodne o głębokości 180 cm bez przygotowania. Ogumienie 14.00 R 20 Continental Condor.
To, co widziecie na filmie, to idealne warunki do highside. Tylne koło traci przyczepność, motocykl skręca w stosunku do kierunku jazdy, po czym tylne koło nagle odzyskuje przyczepność. Zazwyczaj przyczyną highside jest śliska nawierzchnia. Na Wyspie Man przyczyną utraty przez tylne koło przyczepności jest - lot. Nierówna nawierzchnia w połączeniu z dużą szybkością powoduje, że motocykl dosłownie "wybija w powietrze" na nierównościach.