Nowy rekord poprawiony o 0,03 s tym samym autem, które wcześniej uzyskało czas 7.91 oraz 201 MPH (323 km/h), aktualna specyfikacja civic'a nie jest nigdzie opisywana, ale wcześniej auto miało ok. 1500 WHP czyli ok. 1760 KM i to z silnika B18C1 (rozwiert na 2.0l) z głowicą B16A , dotleniony turbosprężarką Precision 76 mm .
NSX NA2, produkowany od 2002 do 2005 roku, posiadał silnik C32B (3.2 V6 N/A) o mocy 290 KM i 304 Nm. (w rzeczywistości było lekko ponad 300 KM) zespolony z 6 biegową manualną skrzynią, lub C30A (3.0 V6 N/A) o mocy 255 KM i 290 Nm. dostępny jedynie z 4 biegowym automatem i wyłącznie pod marką Acura. Wersja Type R przy masie wynoszącej 1270 kg, osiągała 100 km/h w 4,6 s, oraz 265 km/h prędkości maksymalnej, jednocześnie przejeżdżając 1/4 mili w poniżej 13 sekund. Dziś to auto jest prawdziwym rodzynkiem, ceny wersji na2 z silnikiem c32b zaczynają się od ok. 200 tyś zł., oryginalna wersja type R jest bardzo rzadka i bardzo droga, bo jedyny egzemplarz jaki widziałem na sprzedaż był w Japonii w przeliczeniu na nasze za milion złotych! W Polsce jest prawdopodobnie tylko jeden egzemplarz NSX NA2 (niebieski).
Na zdjęciu auto przerobione na ala Type R.
Najszybsze ( wolnossące ) przednionapędowe auto na 1/4 mili na świecie. Samochód rozpoczął życie jako Civic coupe EM2 z 1.7, na filmie auto ma silnik K20/K24 rozwiercony na 2.7 l o mocy 450 WHP czyli ok. 511 KM ( prędkość na mecie 244 km/h ).
Usportowiona wersja Hondy/Acury NSX i pierwsza Honda z dopiskiem ,,Type R''.
produkowana w latach 1992-1995 .
NSX type R posiadał silnik ( C30A ) 3.0 V6 24 V o mocy 280 KM i 294 MN , auto ważyło 1230 kg i było w stanie rozpędzić się do 100 km/h w ok. 5 s i maksymalnie mknąć z prędkością 260 km/h . Wyprodukowano niecałe 500 egzemplarzy . Jak dla mnie jedno z najpiękniejszych aut lat 90'tych .
Prawdopodobnie najszybsze na świecie auto z przednim napędem.
Civic posiada silnik B18C1 ( z 1.8 l na 2.0 l ) o mocy ok. 1500 KM, najlepszy czas na 1/4 mili 7.91 s, największa prędkość na mecie 201 MPH czyli 323 km/h w niecałe 8 s ....