Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 146 takich materiałów
    Saleen S7 – Saleen S7 – amerykański sportowy supersamochód stworzony przez kalifornijską firmę Saleen. Samochód był pierwszą oryginalną konstrukcją tej marki (do tej pory zajmowała się ona głównie tuningiem Fordów Mustangów i przystosowaniem ich do wyścigów torowych), nie wliczając stworzonego przy współpracy z Fordem silnika. Ów silnik był typową, amerykańską konstrukcją "muscle car" - 7 litrów pojemności w ośmiu cylindrach w układzie V z mocą 550 KM (410kW). W 2005 wprowadzono wersję S7 Twin Turbo, który ma lepsze osiągi pozwalające na osiągnięcie 750 koni mechanicznych (559kW), przy czym osiąga maksymalną prędkość 399 km/h[1]. Dzięki niesamowitemu wyglądowi i typowemu dla aut rodem z USA brzmieniu, samochód szybko zyskał sporą grupę fanów; wykorzystano go także w kilku filmach i klipach, m.in. Bruce Wszechmogący z Jimem Carrey'em w roli głównej oraz Need For Speed 

Wraz z pojawieniem się wersji drogowej, na rynek wszedł wyścigowy S7R, który w krótkim czasie podjął walkę na torach USA i Europy. Jeden z modeli można było zobaczyć w wyścigowych mistrzostwach Polski, jako, że kontrakt z niemieckim zespołem Konrad Motorsport na wypożyczenie bolidu podpisała polska ekipa w składzie Maciej Stańco i Rafał Janus. Samochód produkowano seryjnie do 2008 roku, potem był dostępny już tylko na zamówienie. W 2008 roku w Nowym Jorku pokazano prototyp prawdopodobnego następcy modelu, Saleen S5S Raptor.
    Saleen S7 – amerykański sportowy supersamochód stworzony przez kalifornijską firmę Saleen. Samochód był pierwszą oryginalną konstrukcją tej marki (do tej pory zajmowała się ona głównie tuningiem Fordów Mustangów i przystosowaniem ich do wyścigów torowych), nie wliczając stworzonego przy współpracy z Fordem silnika. Ów silnik był typową, amerykańską konstrukcją "muscle car" - 7 litrów pojemności w ośmiu cylindrach w układzie V z mocą 550 KM (410kW). W 2005 wprowadzono wersję S7 Twin Turbo, który ma lepsze osiągi pozwalające na osiągnięcie 750 koni mechanicznych (559kW), przy czym osiąga maksymalną prędkość 399 km/h[1]. Dzięki niesamowitemu wyglądowi i typowemu dla aut rodem z USA brzmieniu, samochód szybko zyskał sporą grupę fanów; wykorzystano go także w kilku filmach i klipach, m.in. Bruce Wszechmogący z Jimem Carrey'em w roli głównej oraz Need For Speed

    Wraz z pojawieniem się wersji drogowej, na rynek wszedł wyścigowy S7R, który w krótkim czasie podjął walkę na torach USA i Europy. Jeden z modeli można było zobaczyć w wyścigowych mistrzostwach Polski, jako, że kontrakt z niemieckim zespołem Konrad Motorsport na wypożyczenie bolidu podpisała polska ekipa w składzie Maciej Stańco i Rafał Janus. Samochód produkowano seryjnie do 2008 roku, potem był dostępny już tylko na zamówienie. W 2008 roku w Nowym Jorku pokazano prototyp prawdopodobnego następcy modelu, Saleen S5S Raptor.
    Ferrari 275 P – Prototyp wyścigowy, potocznie zwany wyścigówką, przygotowany na 1964 rok. Tylne koła były napędzane przez 3.9l silnik o mocy 320 KM. Masa własna wynosiła 755km, powstało 6 egzemplarzy (3 przerobione z 250 P, 3 zbudowane od zera). Przygotowano też wersjie 330P, z większym silnikiem i 370 KM. Obie wersjie zadebiutowały na 12 godzinach Sebring, i zdobyły cały podium ( pierwsze dwa 275 P i trzecia 300P), kolejne zwycięstwa zostały odniesione na wyscigu 1000 km Nürburgringu, Goodwood, 1000 km Paryża i 24h Le Mans, w którym 275 P zdobyła pierwsze miejsce, dwie 300 P drugie i trzecie. Mimo wielu zwycięstw Ferrari nie został mistrzem świata konstruktorów, ten tytuł zdobył Porsche.
    Prototyp wyścigowy, potocznie zwany wyścigówką, przygotowany na 1964 rok. Tylne koła były napędzane przez 3.9l silnik o mocy 320 KM. Masa własna wynosiła 755km, powstało 6 egzemplarzy (3 przerobione z 250 P, 3 zbudowane od zera). Przygotowano też wersjie 330P, z większym silnikiem i 370 KM. Obie wersjie zadebiutowały na 12 godzinach Sebring, i zdobyły cały podium ( pierwsze dwa 275 P i trzecia 300P), kolejne zwycięstwa zostały odniesione na wyscigu 1000 km Nürburgringu, Goodwood, 1000 km Paryża i 24h Le Mans, w którym 275 P zdobyła pierwsze miejsce, dwie 300 P drugie i trzecie. Mimo wielu zwycięstw Ferrari nie został mistrzem świata konstruktorów, ten tytuł zdobył Porsche.
    Honda NSX na lawecie... – Najczęstsza sytuacja w której można zobaczyć ten samochód na lawecie, to gdy z jakichś względów transportuje się go na tor wyścigowy! W tym przypadku na Arctic Circle Raceway, podczas 10-lecia Norweskiego klubu Hondy.
    Najczęstsza sytuacja w której można zobaczyć ten samochód na lawecie, to gdy z jakichś względów transportuje się go na tor wyścigowy! W tym przypadku na Arctic Circle Raceway, podczas 10-lecia Norweskiego klubu Hondy.
    Piękny sport, w którym mamy najlepszych zawodników na świecie, niestety bez odpowiednich sponsorów jest to nieustana walka zarówno na torze jak i między zawodami w pozyskiwaniu środków na kolejny wyścigowy weekend.

    Pomóżmy naszej reprezentacji.
    28 grudnia 2014, 15:36 przez piotras_25 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    1955 Maserati 300S – Pierwszy samochód wyścigowy o dużej pojemności,  mowa o 3 l rzędowej szóstce, pochodzący  z bolidu 250F. Wzrost mocy nie jest za duży (245KM z poprzednich 240), ale dzięki temu jednostka była bardziej żywotna. Egzemplarz na zdjęciach pochodzi z 1955 roku. Rok, w który nie był najlepszy dla tego modelu: przez problemy mechaniczne odniósł zwycięztwo tylko w GP Wenezueli, z Juan Manuel Fangio za kierownicą. Za to rok później 300S został wicemistrzem świata. W 1957 roku, po wypadku na Mille MIglia (który położył kres wyscigom drogowym w Europie) pozostałe 300S zostały sprzedane do USA, gdzie odnosił kolenje sukcesy.
    Pierwszy samochód wyścigowy o dużej pojemności, mowa o 3 l rzędowej szóstce, pochodzący z bolidu 250F. Wzrost mocy nie jest za duży (245KM z poprzednich 240), ale dzięki temu jednostka była bardziej żywotna. Egzemplarz na zdjęciach pochodzi z 1955 roku. Rok, w który nie był najlepszy dla tego modelu: przez problemy mechaniczne odniósł zwycięztwo tylko w GP Wenezueli, z Juan Manuel Fangio za kierownicą. Za to rok później 300S został wicemistrzem świata. W 1957 roku, po wypadku na Mille MIglia (który położył kres wyscigom drogowym w Europie) pozostałe 300S zostały sprzedane do USA, gdzie odnosił kolenje sukcesy.
    13 grudnia 2014, 16:43 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    zdjęcia i tekst własne

    Isuzu R6 – Samochód wyścigowy z 1969 roku, stworzony na bazie Isuzu Bellet GT-R.
    Samochód wyścigowy z 1969 roku, stworzony na bazie Isuzu Bellet GT-R.
    Chevrolet Chaparral 2X Vision GT – Na salonie samochodowym LA Auto Show 2014 swoją premierę miał futurystyczny koncepcyjny samochód wyścigowy Chaparral Vision GT, który został wyprodukowany w zakładach Chevroleta. Powstał z myślą o grze Gran Turismo 6 i to właśnie gracze w pierwszej kolejności będą mogli przejechać się tym wyjątkowym pojazdem. 

W przeciwieństwie do innych prototypów zaprojektowanych dla Gran Turismo (np. Subaru, BMW czy Mitsubishi), Chaparral jest prawdziwy. Ale też nie jedyny. Mercedes i Volkswagen także skusili się na zbudowanie oryginalnego modelu. 

Chaparral 2X VGT napędzany jest prądem i powietrzem. Litowo-jonowe baterie oraz powietrzny generator razem produkują czystą moc wynoszącą 900 KM. To terytorium McLarena P1 czy Ferrari LaFerrari. Chevy tłumaczy, że ich napęd był inspirowany zaawansowanymi technologiami wykorzystywanymi w statkach kosmicznych. Piękne. Nie będziemy wnikać jak to działa... 

2X Vision Gran Turismo ma niespotykany design. Równie kosmiczna jest pozycja za kierownicą. Jak już uda Ci się wsiąść do ciasnej komory, zdasz sobie sprawę, że im lepiej znasz ten pojazd, tym mniej przypomina on samochód. Leży się bowiem z głową skierowaną w dół, a nogi i ręce wyciągnięte są w stronę kół. Są chętni? 

„Chaparral 2X VGT pokazuje jak zaawansowane technologie mogą w przyszłości wpłynąć na kształt auta wyścigowego oraz wrażenia z prowadzenia. Samochody i technologie Chaparrala (teksańska firma, która współpracowała z Chevy) były 40. lat temu postrzegane jako szalone i niepotrzebne. Dziś wiemy, że było inaczej. 2X VGT za cztery dekady może stać się codziennością"
    Na salonie samochodowym LA Auto Show 2014 swoją premierę miał futurystyczny koncepcyjny samochód wyścigowy Chaparral Vision GT, który został wyprodukowany w zakładach Chevroleta. Powstał z myślą o grze Gran Turismo 6 i to właśnie gracze w pierwszej kolejności będą mogli przejechać się tym wyjątkowym pojazdem.

    W przeciwieństwie do innych prototypów zaprojektowanych dla Gran Turismo (np. Subaru, BMW czy Mitsubishi), Chaparral jest prawdziwy. Ale też nie jedyny. Mercedes i Volkswagen także skusili się na zbudowanie oryginalnego modelu.

    Chaparral 2X VGT napędzany jest prądem i powietrzem. Litowo-jonowe baterie oraz powietrzny generator razem produkują czystą moc wynoszącą 900 KM. To terytorium McLarena P1 czy Ferrari LaFerrari. Chevy tłumaczy, że ich napęd był inspirowany zaawansowanymi technologiami wykorzystywanymi w statkach kosmicznych. Piękne. Nie będziemy wnikać jak to działa...

    2X Vision Gran Turismo ma niespotykany design. Równie kosmiczna jest pozycja za kierownicą. Jak już uda Ci się wsiąść do ciasnej komory, zdasz sobie sprawę, że im lepiej znasz ten pojazd, tym mniej przypomina on samochód. Leży się bowiem z głową skierowaną w dół, a nogi i ręce wyciągnięte są w stronę kół. Są chętni?

    „Chaparral 2X VGT pokazuje jak zaawansowane technologie mogą w przyszłości wpłynąć na kształt auta wyścigowego oraz wrażenia z prowadzenia. Samochody i technologie Chaparrala (teksańska firma, która współpracowała z Chevy) były 40. lat temu postrzegane jako szalone i niepotrzebne. Dziś wiemy, że było inaczej. 2X VGT za cztery dekady może stać się codziennością"
    Ojczyzna driftu – Na zdjęciu stary wyjadacz vs świeżak. Czyli Nissan 180SX vs Toyota 86, atakują tor wyścigowy Ebisu w Japonii.
    Na zdjęciu stary wyjadacz vs świeżak. Czyli Nissan 180SX vs Toyota 86, atakują tor wyścigowy Ebisu w Japonii.
    2015 Dodge Challenger Drag Pak – stworzony do 1/4 mili – Mopar, czyli firma zajmująca się częściami zamiennymi i serwisem dla wszystkich amerykańskich marek Chryslera, zaprezentowała właśnie swoją wersję najnowszego Dodge’a Challengera. Auto nazywa się Mopar Challenger Drag Pak i zostało stworzone do jednego zadania – możliwe najszybszego pokonania 1/4 mili.

Pod maską samochodu znalazł się silnik wyścigowy Mopar HEMI 426 wyposażony w 8 cylindrów. Ostatnia wartość to pojemność podana w calach sześciennych, co jest odpowiednikiem 7 litrów. Jednostka współpracuje z automatyczną, wyścigową skrzynią biegów Chrysler 727 wyposażoną m.in. w line lock, czyli blokowanie kół przednich przy jednoczesnym przekazaniu napędu na tylną oś w celu rozgrzania opon. Mopar nie chwali się mocą, ale ten silnik był już prezentowany w 2012 roku podczas Auto Show w Detroit i wtedy generował niemal 600 KM.
    Mopar, czyli firma zajmująca się częściami zamiennymi i serwisem dla wszystkich amerykańskich marek Chryslera, zaprezentowała właśnie swoją wersję najnowszego Dodge’a Challengera. Auto nazywa się Mopar Challenger Drag Pak i zostało stworzone do jednego zadania – możliwe najszybszego pokonania 1/4 mili.

    Pod maską samochodu znalazł się silnik wyścigowy Mopar HEMI 426 wyposażony w 8 cylindrów. Ostatnia wartość to pojemność podana w calach sześciennych, co jest odpowiednikiem 7 litrów. Jednostka współpracuje z automatyczną, wyścigową skrzynią biegów Chrysler 727 wyposażoną m.in. w line lock, czyli blokowanie kół przednich przy jednoczesnym przekazaniu napędu na tylną oś w celu rozgrzania opon. Mopar nie chwali się mocą, ale ten silnik był już prezentowany w 2012 roku podczas Auto Show w Detroit i wtedy generował niemal 600 KM.