Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 89 takich materiałów
    Turbina – rzecz o której marzy każdy motomaniak
    Rzecz o której marzy każdy motomaniak
    25 grudnia 2013, 22:31 przez tomson98 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Da się? cz.4 (ostatnia) – Da się! Najlepsze na koniec. Cinquecento z silnikiem Forda, a dokładnie z 2.1 cc 16v Zetec Turbo. 
Turbina Garrett GT40
Moc ok. 438KM
    Da się! Najlepsze na koniec. Cinquecento z silnikiem Forda, a dokładnie z 2.1 cc 16v Zetec Turbo.
    Turbina Garrett GT40
    Moc ok. 438KM
    Corsa A TR c20let – Witam przedstawiam własny projekcik niesamowitej corsy A w orginalnej wersji TR(trójbryłowa) z 1984r jednostka napędowa to silnik z calibry turbo c20let z 6 biegowa skrzynia żeby troszke pobudzić serce corsy zmieniona została turbina i zastąpiona turbina od  evo 7 która spokojnie wystarczy na 350 PS
    Witam przedstawiam własny projekcik niesamowitej corsy A w orginalnej wersji TR(trójbryłowa) z 1984r jednostka napędowa to silnik z calibry turbo c20let z 6 biegowa skrzynia żeby troszke pobudzić serce corsy zmieniona została turbina i zastąpiona turbina od evo 7 która spokojnie wystarczy na 350 PS
    19 grudnia 2013, 21:22 przez many (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    Corsa A TR c20let – Witam przedstawiam własny projekcik niesamowitej corsy A w orginalnej wersji TR(trójbryłowa) z 1984r jednostka napędowa to silnik z calibry turbo c20let z 6 biegowa skrzynia żeby troszke pobudzić serce corsy zmieniona została turbina i zastąpiona turbina od evo 7 która spokojnie wystarczy na 350 PS
    Witam przedstawiam własny projekcik niesamowitej corsy A w orginalnej wersji TR(trójbryłowa) z 1984r jednostka napędowa to silnik z calibry turbo c20let z 6 biegowa skrzynia żeby troszke pobudzić serce corsy zmieniona została turbina i zastąpiona turbina od evo 7 która spokojnie wystarczy na 350 PS
    19 grudnia 2013, 21:34 przez many (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (9)
    Fiat Turbina – Był to jednak pierwszy samochód z tego rodzaju jednostką napędową skonstruowany w Europie. Jego nadwozie zostało wykonane na podstawie Fiata 8V z tworzyw sztucznych.
Moc silnika zgodnie z założeniami miała wynosić około 300 KM przy 22000 obr./min. Przewidywana prędkość maksymalna dochodziła do 250 km/h. Projekt porzucono, ponieważ turbina gazowa wydzielała za dużo ciepła.
    Był to jednak pierwszy samochód z tego rodzaju jednostką napędową skonstruowany w Europie. Jego nadwozie zostało wykonane na podstawie Fiata 8V z tworzyw sztucznych.
    Moc silnika zgodnie z założeniami miała wynosić około 300 KM przy 22000 obr./min. Przewidywana prędkość maksymalna dochodziła do 250 km/h. Projekt porzucono, ponieważ turbina gazowa wydzielała za dużo ciepła.
    14 grudnia 2013, 21:49 przez Kaweq (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ford Firebird III – Został zbudowany w 1958 roku. Jest to trzeci model Firebird'a. Zasilany turbiną gazową o mocy 225KM i dwu cylindrowego silnika o mocy 10KM służącego do uruchomienia pojazdu. Był wyposażony w ABS, klimatyzację i hamulce oporowo powietrzne takie jak w samolotach.
    Został zbudowany w 1958 roku. Jest to trzeci model Firebird'a. Zasilany turbiną gazową o mocy 225KM i dwu cylindrowego silnika o mocy 10KM służącego do uruchomienia pojazdu. Był wyposażony w ABS, klimatyzację i hamulce oporowo powietrzne takie jak w samolotach.
    14 grudnia 2013, 21:24 przez Kaweq (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Twin Turbo a BiTurbo – Twin Turbo/Biturbo 

Twin Turbo/Biturbo odnosi się do turbodoładowanego silnika spalinowego, dla którego dwie turbosprężarki sprężają dopływające powietrze. Istnieją dwie powszechnie stosowane konfiguracje: równoległe Twin Turbo i szeregowe Biturbo.

Równoległe Twin Turbo 

W tym rozwiązaniu w miejscu jednego dużego źródła doładowania stosuje się identyczne dwa mniejsze. Twin Turbo stosuje się zazwyczaj w silnikach widlastych, gdzie turbosprężarki są zasilane spalinami z osobnych rzędów silnika. Użycie dwóch mniejszych źródeł doładowania pociąga za sobą ich mniejsze momenty bezwładności, co pozwala na wcześniejsze osiągnięcie optymalnych obrotów wirników turbosprężarek i polepszenie reakcji samochodu na dodawanie gazu. W niewielkim zakresie opracowano również silniki z większą liczbą turbosprężarek, aby osiągnąć dalszą poprawę reakcji na dodawanie gazu. Doprowadziło to do zastosowania czterech turbosprężarek w samochodzie Bugatti EB110.

Szeregowe Biturbo

W tego typu rozwiązaniach tylko jedna turbina jest nieprzerwanie napędzana przez spaliny, a druga załącza się w chwili odpowiedniego zapotrzebowania na moc i napędza drugą sprężarkę. W tym czasie dwa źródła doładowania pracują według zasady równoległego Twin Turbo. Zaletą tej techniki jest to, że przy niskich obciążeniach całkowity strumień objętości spalin działa tylko na jedną turbinę, co poprawia współczynnik sprawności źródeł doładowania i zmniejsza turbodziurę. Dodatkową zaletą jest to, że większa turbosprężarka osiąga optymalną prędkość obrotową jeszcze zanim jest potrzebna. Natomiast wadą jest skomplikowany układ kanałów dolotowych i wylotowych. Przykładem wykorzystania tego rozwiązania jest Ford/PSA (DW12BTED4).

Wielostopniowe turbodoładowanie

Przy wielostopniowym doładowaniu powietrze jest sprężane przez szereg ustawionych obok siebie sprężarek. Są to zazwyczaj kombinacje sprężarek mechanicznych i turbosprężarek. Osiągnięte spręże mogą być sensownie wykorzystane tylko pod warunkiem znacznie obniżonego ciśnienia zewnętrznego, tak więc technika ta odgrywa rolę tylko przy rozwoju silników lotniczych.
    Twin Turbo/Biturbo

    Twin Turbo/Biturbo odnosi się do turbodoładowanego silnika spalinowego, dla którego dwie turbosprężarki sprężają dopływające powietrze. Istnieją dwie powszechnie stosowane konfiguracje: równoległe Twin Turbo i szeregowe Biturbo.

    Równoległe Twin Turbo

    W tym rozwiązaniu w miejscu jednego dużego źródła doładowania stosuje się identyczne dwa mniejsze. Twin Turbo stosuje się zazwyczaj w silnikach widlastych, gdzie turbosprężarki są zasilane spalinami z osobnych rzędów silnika. Użycie dwóch mniejszych źródeł doładowania pociąga za sobą ich mniejsze momenty bezwładności, co pozwala na wcześniejsze osiągnięcie optymalnych obrotów wirników turbosprężarek i polepszenie reakcji samochodu na dodawanie gazu. W niewielkim zakresie opracowano również silniki z większą liczbą turbosprężarek, aby osiągnąć dalszą poprawę reakcji na dodawanie gazu. Doprowadziło to do zastosowania czterech turbosprężarek w samochodzie Bugatti EB110.

    Szeregowe Biturbo

    W tego typu rozwiązaniach tylko jedna turbina jest nieprzerwanie napędzana przez spaliny, a druga załącza się w chwili odpowiedniego zapotrzebowania na moc i napędza drugą sprężarkę. W tym czasie dwa źródła doładowania pracują według zasady równoległego Twin Turbo. Zaletą tej techniki jest to, że przy niskich obciążeniach całkowity strumień objętości spalin działa tylko na jedną turbinę, co poprawia współczynnik sprawności źródeł doładowania i zmniejsza turbodziurę. Dodatkową zaletą jest to, że większa turbosprężarka osiąga optymalną prędkość obrotową jeszcze zanim jest potrzebna. Natomiast wadą jest skomplikowany układ kanałów dolotowych i wylotowych. Przykładem wykorzystania tego rozwiązania jest Ford/PSA (DW12BTED4).

    Wielostopniowe turbodoładowanie

    Przy wielostopniowym doładowaniu powietrze jest sprężane przez szereg ustawionych obok siebie sprężarek. Są to zazwyczaj kombinacje sprężarek mechanicznych i turbosprężarek. Osiągnięte spręże mogą być sensownie wykorzystane tylko pod warunkiem znacznie obniżonego ciśnienia zewnętrznego, tak więc technika ta odgrywa rolę tylko przy rozwoju silników lotniczych.
    13 grudnia 2013, 14:52 przez RoniNek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Corsa A TR 2.0 Turbo – Kolejny etap w realizacji projektu bardzo nie typowej corsy z 1984r z silnikiem calibry turbo i turbina z evo 7 :)
    Kolejny etap w realizacji projektu bardzo nie typowej corsy z 1984r z silnikiem calibry turbo i turbina z evo 7 :)
    11 grudnia 2013, 22:59 przez many (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Dla fanów Skyline'a – R34 wszedł na rynek w 1999 roku; w porównaniu z poprzednikiem zostało zmodyfikowane podwozie, zmianom uległy również inne elementy. Bardziej wytrzymały blok N1 GT-R został założony we wszystkich GT-R’ach R34, niestety nękał go problem z dość awaryjnymi pompami oleju. Standardowo R34 był zaopatrzony w turbiny ze stalowymi wirnikami. Turbina w R34 N1 została zaopatrzona w łożyska kulkowe. Skrzynia biegów również została wzmocniona. Wałki rozrządu zostały na nowo zestrojone i w dużym stopniu różniły się od tych zamontowanych w RB26DETT. Orurowanie i intercooler zostały dopracowane i ulepszone. Nissan wypuścił także serię udoskonalonych R34 GT-R i nazwał je V-spec II. Powstał także R34 GT-R V-Spec II N1, ale brak części dla Nismo zmusił ich do zaprzestania produkcji samochodu szybszego do V-spec II. Rozsławił się w filmach "Za szybcy, za wściekli" oraz "Szybko i wściekle", a także w serii gier wideo "Gran Turismo".
    R34 wszedł na rynek w 1999 roku; w porównaniu z poprzednikiem zostało zmodyfikowane podwozie, zmianom uległy również inne elementy. Bardziej wytrzymały blok N1 GT-R został założony we wszystkich GT-R’ach R34, niestety nękał go problem z dość awaryjnymi pompami oleju. Standardowo R34 był zaopatrzony w turbiny ze stalowymi wirnikami. Turbina w R34 N1 została zaopatrzona w łożyska kulkowe. Skrzynia biegów również została wzmocniona. Wałki rozrządu zostały na nowo zestrojone i w dużym stopniu różniły się od tych zamontowanych w RB26DETT. Orurowanie i intercooler zostały dopracowane i ulepszone. Nissan wypuścił także serię udoskonalonych R34 GT-R i nazwał je V-spec II. Powstał także R34 GT-R V-Spec II N1, ale brak części dla Nismo zmusił ich do zaprzestania produkcji samochodu szybszego do V-spec II. Rozsławił się w filmach "Za szybcy, za wściekli" oraz "Szybko i wściekle", a także w serii gier wideo "Gran Turismo".
    27 listopada 2013, 16:03 przez mrozu111 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Corsa A TR c20let – Witam przedstawiam własny projekcik niesamowitej corsy A w orginalnej wersji TR(trójbryłowa) z 1984r jednostka napędowa to silnik z calibry turbo c20let z 6 biegowa skrzynia żeby troszke pobudzić serce corsy dołożona została turbina od evo 7 która spokojnie wystarczy na 350 PS
    Witam przedstawiam własny projekcik niesamowitej corsy A w orginalnej wersji TR(trójbryłowa) z 1984r jednostka napędowa to silnik z calibry turbo c20let z 6 biegowa skrzynia żeby troszke pobudzić serce corsy dołożona została turbina od evo 7 która spokojnie wystarczy na 350 PS
    25 listopada 2013, 23:36 przez many (PW) | Do ulubionych | Skomentuj