Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 59 takich materiałów
    BMW 2 Active Tourer, pierwsze BMW z napędem na... przód – BMW zaprezentowało do bólu rodzinnego minivana, który w teorii jest bardzo fajny, bo ma pod maską 231 KM, a sprint do setki zajmuje mu zaledwie 6,8 sekudny.

Innymi słowy, sytuacja jest idealna. Kupujesz typowego vana, żona jest zachwycona, bo nie dość że nowy samochód jest definicją przeciętności i ludzie nie będą gadali, to jeszcze jest beżowy, a beżowy jest praktyczny. Żona nie wie jednak i wiedzieć nie musi, że ten samochód rozpędza się do setki w czasie krótszym, niż większość pojazdów o sportowym zacięciu i z literkami na tylnej klapie w kolorze czerwonym. Ta historia trwałaby w najlepsze gdyby nie fakt, że właśnie czytasz o pierwszym BMW... z napędem na przód.
    BMW zaprezentowało do bólu rodzinnego minivana, który w teorii jest bardzo fajny, bo ma pod maską 231 KM, a sprint do setki zajmuje mu zaledwie 6,8 sekudny.

    Innymi słowy, sytuacja jest idealna. Kupujesz typowego vana, żona jest zachwycona, bo nie dość że nowy samochód jest definicją przeciętności i ludzie nie będą gadali, to jeszcze jest beżowy, a beżowy jest praktyczny. Żona nie wie jednak i wiedzieć nie musi, że ten samochód rozpędza się do setki w czasie krótszym, niż większość pojazdów o sportowym zacięciu i z literkami na tylnej klapie w kolorze czerwonym. Ta historia trwałaby w najlepsze gdyby nie fakt, że właśnie czytasz o pierwszym BMW... z napędem na przód.
    Insignia Sport Tourer OPC – Insignia kombi nie musi być nudna. 
2,8 l V6 Turbo, 239 kW (325 KM)
    Insignia kombi nie musi być nudna.
    2,8 l V6 Turbo, 239 kW (325 KM)
    1 listopada 2013, 17:20 przez Vertek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Toyota Chaser X100 – Dwa, piękne Chasery. Czarny - przed faceliftingiem. Biały - po faceliftingu. Najmocniejsze wersje: Avante Four JZX105 z napędem na cztery koła (1JZ-GE 2.5L 200 KM) albo Tourer V JZX100 z napędem na tył (1JZ-GTE 2.5L 280 KM). Nigdy nie sprzedawane z kierownicą po lewej stronie. Jeśli ktoś jest zainteresowany, więcej fotek: http://staryjaponiec.blogspot.com/2012/07/128-zdjecia-041-toyota-x100-chaser-mark.html
    Dwa, piękne Chasery. Czarny - przed faceliftingiem. Biały - po faceliftingu. Najmocniejsze wersje: Avante Four JZX105 z napędem na cztery koła (1JZ-GE 2.5L 200 KM) albo Tourer V JZX100 z napędem na tył (1JZ-GTE 2.5L 280 KM). Nigdy nie sprzedawane z kierownicą po lewej stronie. Jeśli ktoś jest zainteresowany, więcej fotek: http://staryjaponiec.blogspot.com/2012/07/128-zdjecia-041-toyota-x100-chaser-mark.html
    15 października 2013, 19:42 przez staryjaponiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Mercedes-Benz SS 38-250 HP Sport Tourer 1930 –
    23 września 2013, 15:58 przez PiereLuigi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    BMW pożegna się z tylnym napędem! – Niewiele jest na świecie firm, które wciąż wierne są tylnemu napędowi. Poza producentami samochodów stricte sportowych auta z tylnym napędem produkują jeszcze głównie BMW i Mercedes.Natomiast modelem A8 Audi udowodniło, że nawet największe i najbardziej komfortowe samochody mogą być napędzane tylko na przód.

Przedni napęd ma wiele zalet. Rezygnacja z wału napędowego oznacza mniej elementów ruchomych, mniejsze koszty produkcji, mniejsze zużycie paliwa i więcej miejsca we wnętrzuawniej tylny napęd stosowano powszechnie ze względu na problemy techniczne, czyli niewystarczającą trwałość przegubów. Po opanowaniu odpowiedniej technologii rozpoczęło się stopniowe przechodzenie na napęd przedni.

W końcu producenci dotarli do innego problemu - kwestii przekazania dużej mocy przez przednie koła. Podczas gwałtownego przyspieszania nadwozie samochodu z przodu się podnosi i dociska tylną oś. To poprawia trakcję w autach z tylnym napędem, ale pogarsza - w samochodach przednionapędowych.

Dlatego w mocnych samochodach przednionapędowych zaczęto montować tzw "szperę", czyli dyferencjał o ograniczonym poślizgu. Dzięki niemu cały moment obrotowy nie trafia do koła ślizgającego się, część zawsze jest zarezerwowana dla koła o większej przyczepności. Dzięki temu możliwe jest konstruowanie samochodów przednionapędowych o mocach sięgających nawet 300 KM, czego przykładem może być ostatni ford focus RS.Co więc przemawia jeszcze za tylnym napędem? Chyba tylko tradycja i przywiązanie najbardziej zagorzałych fanów. Badanie przeprowadzone jakiś czas temu przez BMW wykazało bowiem, że większość klientów kupujących samochody tej marki nawet nie wie czy posiada napęd przedni czy tylny...

W tym kontekście przestaje dziwić, że na salonie paryskim niemiecka firma zaprezentował prototyp o nazwie concept active tourer, który posiada napęd na przednie koła. Co więcej, Jan Robertson, który w BMW odpowiada za sprzedaż i marketing zapowiedział, że zastosowana w prototypie nowa platforma o nazwie UKL będzie w najbliższych latach wykorzystana przy budowie 10-12 kompaktowych modeli. Część z nich przypadnie na markę Mini, ale nie wszystkie... Wkrótce światło dzienne ujrzy więc pierwsze przednionapędowe BMW! Roberston zasugerował, że nastąpi to już w 2014 roku.Z nową płytą podłogową BMW wiąże podobne nadzieje jak Volkswagen z MQB. Chodzi o modularność i możliwość zastosowania bez większych modyfikacji w szeregu modeli.

Które BMW otrzymają napęd na przednią oś? W pojęciu "kompaktowe" mieszczą się seria 1 i seria 3. Natomiast seria 5 miała swoją premierę zupełnie niedawno, więc szybkich zmian nie należy się spodziewać.
    Niewiele jest na świecie firm, które wciąż wierne są tylnemu napędowi. Poza producentami samochodów stricte sportowych auta z tylnym napędem produkują jeszcze głównie BMW i Mercedes.Natomiast modelem A8 Audi udowodniło, że nawet największe i najbardziej komfortowe samochody mogą być napędzane tylko na przód.

    Przedni napęd ma wiele zalet. Rezygnacja z wału napędowego oznacza mniej elementów ruchomych, mniejsze koszty produkcji, mniejsze zużycie paliwa i więcej miejsca we wnętrzuawniej tylny napęd stosowano powszechnie ze względu na problemy techniczne, czyli niewystarczającą trwałość przegubów. Po opanowaniu odpowiedniej technologii rozpoczęło się stopniowe przechodzenie na napęd przedni.

    W końcu producenci dotarli do innego problemu - kwestii przekazania dużej mocy przez przednie koła. Podczas gwałtownego przyspieszania nadwozie samochodu z przodu się podnosi i dociska tylną oś. To poprawia trakcję w autach z tylnym napędem, ale pogarsza - w samochodach przednionapędowych.

    Dlatego w mocnych samochodach przednionapędowych zaczęto montować tzw "szperę", czyli dyferencjał o ograniczonym poślizgu. Dzięki niemu cały moment obrotowy nie trafia do koła ślizgającego się, część zawsze jest zarezerwowana dla koła o większej przyczepności. Dzięki temu możliwe jest konstruowanie samochodów przednionapędowych o mocach sięgających nawet 300 KM, czego przykładem może być ostatni ford focus RS.Co więc przemawia jeszcze za tylnym napędem? Chyba tylko tradycja i przywiązanie najbardziej zagorzałych fanów. Badanie przeprowadzone jakiś czas temu przez BMW wykazało bowiem, że większość klientów kupujących samochody tej marki nawet nie wie czy posiada napęd przedni czy tylny...

    W tym kontekście przestaje dziwić, że na salonie paryskim niemiecka firma zaprezentował prototyp o nazwie concept active tourer, który posiada napęd na przednie koła. Co więcej, Jan Robertson, który w BMW odpowiada za sprzedaż i marketing zapowiedział, że zastosowana w prototypie nowa platforma o nazwie UKL będzie w najbliższych latach wykorzystana przy budowie 10-12 kompaktowych modeli. Część z nich przypadnie na markę Mini, ale nie wszystkie... Wkrótce światło dzienne ujrzy więc pierwsze przednionapędowe BMW! Roberston zasugerował, że nastąpi to już w 2014 roku.Z nową płytą podłogową BMW wiąże podobne nadzieje jak Volkswagen z MQB. Chodzi o modularność i możliwość zastosowania bez większych modyfikacji w szeregu modeli.

    Które BMW otrzymają napęd na przednią oś? W pojęciu "kompaktowe" mieszczą się seria 1 i seria 3. Natomiast seria 5 miała swoją premierę zupełnie niedawno, więc szybkich zmian nie należy się spodziewać.
    30 lipca 2013, 8:49 przez patryko (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    Subaru SVX – Japoński grand tourer z lat 90. Dzisiaj to już biały kruk. Napęd na cztery koła, silnik typu boxer o pojemności 3.3L i mocy 230-240 KM.
    Japoński grand tourer z lat 90. Dzisiaj to już biały kruk. Napęd na cztery koła, silnik typu boxer o pojemności 3.3L i mocy 230-240 KM.
    9 lutego 2013, 21:15 przez staryjaponiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    BMW Active Tourer Concept – A co powiecie o projekcie nowego miniavana z pod znaczku BMW z napędem na przednią oś..?
Mi jakoś to specjalnie do gustu nie przypadło, ale każdy lubi co innego.. :D
    A co powiecie o projekcie nowego miniavana z pod znaczku BMW z napędem na przednią oś..?
    Mi jakoś to specjalnie do gustu nie przypadło, ale każdy lubi co innego.. :D
    15 września 2012, 8:23 przez magik2440 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Gustowne wnętrze... – ...na miarę nowego BMW.

BMW Concept Active Tourer
    ...na miarę nowego BMW.

    BMW Concept Active Tourer
    15 września 2012, 10:29 przez MlodaLarwa (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Źródło: http://www.bmw.com/
    Honda Accord (Acura TSX) VII gen.   KONKURS – Honda Accord – samochód produkowany przez japońską firmę Honda od roku 1976, początkowo jako samochód kompaktowy o nadwoziu typu hatchback, który później ewoluował w pojazd segmentu D. Honda Accord była sprzedawana na większej części rynków motoryzacyjnych świata. Samochód osiągnął sukces, szczególnie na rynku północnoamerykańskim, gdzie był pierwszym samochodem montowanym przez japońską firmę (produkcję w USA rozpoczęto w 1982 roku). Był to jednocześnie najlepiej sprzedający się japoński samochód na terenie Stanów Zjednoczonych przez niemal 15 lat (1982-97). Przez cały okres produkcji, Honda oferowała wiele wersji nadwoziowych oraz różnych wariantów modelu Accord, często samochody produkowane pod tą samą nazwą (Accord) lecz na różne rynki znacznie się między sobą różniły.

Accord VII gen. została zaprezentowana w listopadzie 2002 roku. W listopadzie 2005 przeprowadzono modernizację. Wersja europejska, produkowana w Japonii, występowała w dwóch wersjach nadwoziowych: sedan oraz kombi, zwane Tourer. Od początku produkcji dostępna z dwoma silnikami benzynowymi, a od 2003 roku także z silnikiem diesla.
    Honda Accord – samochód produkowany przez japońską firmę Honda od roku 1976, początkowo jako samochód kompaktowy o nadwoziu typu hatchback, który później ewoluował w pojazd segmentu D. Honda Accord była sprzedawana na większej części rynków motoryzacyjnych świata. Samochód osiągnął sukces, szczególnie na rynku północnoamerykańskim, gdzie był pierwszym samochodem montowanym przez japońską firmę (produkcję w USA rozpoczęto w 1982 roku). Był to jednocześnie najlepiej sprzedający się japoński samochód na terenie Stanów Zjednoczonych przez niemal 15 lat (1982-97). Przez cały okres produkcji, Honda oferowała wiele wersji nadwoziowych oraz różnych wariantów modelu Accord, często samochody produkowane pod tą samą nazwą (Accord) lecz na różne rynki znacznie się między sobą różniły.

    Accord VII gen. została zaprezentowana w listopadzie 2002 roku. W listopadzie 2005 przeprowadzono modernizację. Wersja europejska, produkowana w Japonii, występowała w dwóch wersjach nadwoziowych: sedan oraz kombi, zwane Tourer. Od początku produkcji dostępna z dwoma silnikami benzynowymi, a od 2003 roku także z silnikiem diesla.
    10 kwietnia 2012, 21:53 przez Maycin (PW) | Do ulubionych | Skomentuj