Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 59 takich materiałów
    17 maja 2016, 17:06 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Subaru SVX & Suzuki Cappuccino – Dwa dość unikalne samochody. SVX to grand tourer z 6-cylindrowym boxerem oraz napędem na cztery koła (lub na przód), samochód ten charakteryzuje się między innymi ciekawie rozwiązanymi bocznymi szybami (dzielone). Natomiast Cappuccino to kei car z turbodoładowanym 3-cylindrowym silnikiem (ten sam, który Caterham wykorzystał w swoim modelu) i napędem na tył, ciekawostka - w tym samochodzie można konfigurować dach na cztery sposoby: cały założony, t-top, targa oraz roadster.
    Dwa dość unikalne samochody. SVX to grand tourer z 6-cylindrowym boxerem oraz napędem na cztery koła (lub na przód), samochód ten charakteryzuje się między innymi ciekawie rozwiązanymi bocznymi szybami (dzielone). Natomiast Cappuccino to kei car z turbodoładowanym 3-cylindrowym silnikiem (ten sam, który Caterham wykorzystał w swoim modelu) i napędem na tył, ciekawostka - w tym samochodzie można konfigurować dach na cztery sposoby: cały założony, t-top, targa oraz roadster.
    Toyota Chaser – W gamie Toyoty było wiele modeli, które nie pasują do poglądu wylansowanego przez dziennikarzy testujących miejskie modele, przedstawiający samochody tej marki jako pospolite i zwyczajne. Ale jak wiadomo od dawna istnieje oblicze Toyoty, te bardziej rasowe, zdecydowanie bardziej nastawione na emocje i adrenalinę.

Na zdjęciu, trzy ostatnie generacje japońskiego, usportowionego sedana z napędem na tył. Od góry - X80 (1988-1992r.), X90 (1992-1996r.) oraz X100 (1996-2001r.). Chaser, to podobny model do Cresta i Mark II, jednak w porównaniu do nich, miał być tym usportowionym. Produkowano go z kierownicą po prawej stronie (podobnie jak Mark II i Cresta), stąd w Europie jest raczej mało znany. Najbardziej pożądane (najmocniejsze) wersje tych samochodów, to oczywiście GT Twin Turbo (JZX80) oraz Tourer V (JZX90 i JZX100). Generalnie, łączy je jedno - posiadają silnik 1JZ-GTE czyli R6 2.5L o mocy 280 KM. Warto zaznaczyć, że w przypadku Chaser X80 i X90 silnik posiadał twin turbo, natomiast generacja X100 miała jedną turbosprężarkę.

Toyota Chaser jest jedną z ikon driftu wśród japońskich sedanów. To doskonała baza, silniki 1JZ-GTE są bardzo rozwojowe, a dodatkowo popularną opcją są swapy na 2JZ-GTE, stąd do dzisiaj 20-letnie modele z powodzeniem stosowane są do wszelkiego upalania w krajach z ruchem lewostronnym. Chaser X100 używany był również w japońskich, profesjonalnych ligach wyścigowych oraz dostępny był z pakietem TRD Sports (Toyota Racing Development).

Najbliższym dla nas miejscem, gdzie najczęściej można podziwiać te samochody, to Ukraina i Rosja - z tego względu, że od dawna nie ma tam problemów z rejestracją takich samochodów, a kluby takie jak tourerv.ru od dawna skupiają społeczność. Kolejne europejskie skupisko jest w Irlandii i Wielkiej Brytanii. Natomiast największe zgromadzenie tych samochodów występuje w Australii, Nowej Zelandii oraz przede wszystkim oczywiście w Japonii.

Toyota Chaser JZX100 (1JZ-GTE 280 KM) z drugiej połowy lat 90, z automatyczną skrzynią biegów, przyspiesza do pierwszej setki w 5.6 s. Natomiast wersja z wolnossącym silnikiem (1JZ-GE 200 KM) i automatem, robi to w około 8 s.
    W gamie Toyoty było wiele modeli, które nie pasują do poglądu wylansowanego przez dziennikarzy testujących miejskie modele, przedstawiający samochody tej marki jako pospolite i zwyczajne. Ale jak wiadomo od dawna istnieje oblicze Toyoty, te bardziej rasowe, zdecydowanie bardziej nastawione na emocje i adrenalinę.

    Na zdjęciu, trzy ostatnie generacje japońskiego, usportowionego sedana z napędem na tył. Od góry - X80 (1988-1992r.), X90 (1992-1996r.) oraz X100 (1996-2001r.). Chaser, to podobny model do Cresta i Mark II, jednak w porównaniu do nich, miał być tym usportowionym. Produkowano go z kierownicą po prawej stronie (podobnie jak Mark II i Cresta), stąd w Europie jest raczej mało znany. Najbardziej pożądane (najmocniejsze) wersje tych samochodów, to oczywiście GT Twin Turbo (JZX80) oraz Tourer V (JZX90 i JZX100). Generalnie, łączy je jedno - posiadają silnik 1JZ-GTE czyli R6 2.5L o mocy 280 KM. Warto zaznaczyć, że w przypadku Chaser X80 i X90 silnik posiadał twin turbo, natomiast generacja X100 miała jedną turbosprężarkę.

    Toyota Chaser jest jedną z ikon driftu wśród japońskich sedanów. To doskonała baza, silniki 1JZ-GTE są bardzo rozwojowe, a dodatkowo popularną opcją są swapy na 2JZ-GTE, stąd do dzisiaj 20-letnie modele z powodzeniem stosowane są do wszelkiego upalania w krajach z ruchem lewostronnym. Chaser X100 używany był również w japońskich, profesjonalnych ligach wyścigowych oraz dostępny był z pakietem TRD Sports (Toyota Racing Development).

    Najbliższym dla nas miejscem, gdzie najczęściej można podziwiać te samochody, to Ukraina i Rosja - z tego względu, że od dawna nie ma tam problemów z rejestracją takich samochodów, a kluby takie jak tourerv.ru od dawna skupiają społeczność. Kolejne europejskie skupisko jest w Irlandii i Wielkiej Brytanii. Natomiast największe zgromadzenie tych samochodów występuje w Australii, Nowej Zelandii oraz przede wszystkim oczywiście w Japonii.

    Toyota Chaser JZX100 (1JZ-GTE 280 KM) z drugiej połowy lat 90, z automatyczną skrzynią biegów, przyspiesza do pierwszej setki w 5.6 s. Natomiast wersja z wolnossącym silnikiem (1JZ-GE 200 KM) i automatem, robi to w około 8 s.
    Roverkowa rodzina – 2x Rover 220 Turbo coupe
Rover 620 sdi
Rover 416 tourer
    2x Rover 220 Turbo coupe
    Rover 620 sdi
    Rover 416 tourer
    Nowe znaczenie skrótu GT – A tu gdyby ktoś miał wątpliwości definicja ;                                       Grand tourer (z wł. gran turismo, w skrócie GT) – samochód sportowy o wysokich osiągach, przygotowany do jazdy na długie dystanse, luksusowy (jak na swoją klasę).
    A tu gdyby ktoś miał wątpliwości definicja ; Grand tourer (z wł. gran turismo, w skrócie GT) – samochód sportowy o wysokich osiągach, przygotowany do jazdy na długie dystanse, luksusowy (jak na swoją klasę).
    10 stycznia 2015, 13:22 przez MrCezry (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Źródło:

    zapytaj.onet.pl

    Toyota Soarer – Tylnonapędowy grand tourer produkowany w latach 1981-2005, przez cztery generacje. Toyota Soarer posiada swój własny emblemat, przedstawiający coś na wzór skrzydlatego lwa. Dwie pierwsze generacje (Z10, Z20) korzystają z rzędowych szóstek z serii M i G, trzecia generacja (Z30) ma pod maską silniki z serii JZ oraz 4-litrowy V8 z serii UZ, natomiast ostatnia (Z40) tylko i wyłącznie V8 UZ tym razem o pojemności 4.3-litra. Soarer Z30 to najpopularniejsza generacja, kiedyś luksusowy GT, a dzisiaj często służy do driftu lub dragu, ze względu na spory potencjał i możliwe swapy na silnik 2JZ-GTE. Ostatnia generacja nie zdobyła dużej popularności, ale za to bardzo dobrze radziła sobie w japońskiej lidze wyścigowej Super GT, godnie zastępując tam Suprę.
    Tylnonapędowy grand tourer produkowany w latach 1981-2005, przez cztery generacje. Toyota Soarer posiada swój własny emblemat, przedstawiający coś na wzór skrzydlatego lwa. Dwie pierwsze generacje (Z10, Z20) korzystają z rzędowych szóstek z serii M i G, trzecia generacja (Z30) ma pod maską silniki z serii JZ oraz 4-litrowy V8 z serii UZ, natomiast ostatnia (Z40) tylko i wyłącznie V8 UZ tym razem o pojemności 4.3-litra. Soarer Z30 to najpopularniejsza generacja, kiedyś luksusowy GT, a dzisiaj często służy do driftu lub dragu, ze względu na spory potencjał i możliwe swapy na silnik 2JZ-GTE. Ostatnia generacja nie zdobyła dużej popularności, ale za to bardzo dobrze radziła sobie w japońskiej lidze wyścigowej Super GT, godnie zastępując tam Suprę.