Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 42 takie materiały
    Jazda zimą – Kiedy temperatura spada do bardzo niskiej wartości to grzejecie silnik na postoju czy od razu ruszacie?
Jedni twierdzą że grzanie jest szkodliwe dla motoru inni zaś, że nie ma wpływu.
Jestem ciekaw waszego zdania.
    Kiedy temperatura spada do bardzo niskiej wartości to grzejecie silnik na postoju czy od razu ruszacie?
    Jedni twierdzą że grzanie jest szkodliwe dla motoru inni zaś, że nie ma wpływu.
    Jestem ciekaw waszego zdania.
    Seat Toledo (zabudowa zegarów) – Zabudowałem dodatkowe zegar w środkowym nawiewie (przepraszam za jakość robione tel) od lewej:
1. temperatura oleju
2. doładowanie turbo
3. woltomierz
    Zabudowałem dodatkowe zegar w środkowym nawiewie (przepraszam za jakość robione tel) od lewej:
    1. temperatura oleju
    2. doładowanie turbo
    3. woltomierz
    27 października 2014, 19:17 przez ~OGGY | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Źródło:

    własne

    Kierowco nie daj się zaskoczyć – Pamiętajcie o zmianie opon na zimowe. Podobno w ten piątek może spaść śnieg i temperatura w nocy zejdzie poniżej 0. Mówię podobno bo wiecie jak z tymi pogodami w internecie czy telefonie. Kierowco nie daj się zaskoczyć zimie!
    Pamiętajcie o zmianie opon na zimowe. Podobno w ten piątek może spaść śnieg i temperatura w nocy zejdzie poniżej 0. Mówię podobno bo wiecie jak z tymi pogodami w internecie czy telefonie. Kierowco nie daj się zaskoczyć zimie!
    20 października 2014, 18:19 przez miniu081 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (6)
    Bertone 128AS1 - zbieranie puzli – Bertone 128AS1 - zbieranie puzli. Chłodnica oleju z Audi A8 4,2TDI (w naszym przypadku posłuży jako chłodnica wody do Intercoolera). Intercooler wodny z Forda Focusa, pedał gazu z potencjometrem Punto Abarth, zestaw dodatkowych zegarów (ciśnienie doładowania, ciśnienie oleju, temperatura oleju, EGT temperatura spalin), adaptery potrzebne do podpięcia zegarów. Jeszcze poszukiwanie AFR (sonda juz jest).
    Bertone 128AS1 - zbieranie puzli. Chłodnica oleju z Audi A8 4,2TDI (w naszym przypadku posłuży jako chłodnica wody do Intercoolera). Intercooler wodny z Forda Focusa, pedał gazu z potencjometrem Punto Abarth, zestaw dodatkowych zegarów (ciśnienie doładowania, ciśnienie oleju, temperatura oleju, EGT temperatura spalin), adaptery potrzebne do podpięcia zegarów. Jeszcze poszukiwanie AFR (sonda juz jest).
    1 października 2014, 19:35 przez nonVtec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    BMW E 46 PROBLEM Z TEMPERATURĄ – Witam was motokilerzy jestem tu nowy i chcę się o coś was spytać odnośnie BMW e46 bo mam problem z temperaturą chodzi o to, że jak stoję na postoju to ładnie temp idzie do przodu bez żadnego problemu natomiast pod czas jazdy opada i się podnosi, więc nie wiem czy to jest że czujnik jest walnięty czy co możecie mi coś podpowiedzieć bo już nie wiem sam co mam robić.
    Witam was motokilerzy jestem tu nowy i chcę się o coś was spytać odnośnie BMW e46 bo mam problem z temperaturą chodzi o to, że jak stoję na postoju to ładnie temp idzie do przodu bez żadnego problemu natomiast pod czas jazdy opada i się podnosi, więc nie wiem czy to jest że czujnik jest walnięty czy co możecie mi coś podpowiedzieć bo już nie wiem sam co mam robić.
    2 kwietnia 2014, 15:26 przez Bummer (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (6)
    Simson S51 - 1989 - Praca silnika
    Temperatura (ok. -5°C), nie odpalany kilka dni.
    31 stycznia 2014, 0:12 przez bykuu93 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Źródło:

    własne

    Honda Civic EG5 – Honda civic EG5 1994r. SILNIK:B18c6 moc 315 koni i 330 Nm
-tloki CP, 
-korby Eagle, 
-wszystko skrecone na srubach ARP 
-wtryski 450ccm 
-gruuuba miedziana chlodnica wykonana na zamowienie z wiatrakiem SPAL'a 
-- regulator cisnienia paliwa 
- resistor box 
UKLAD DOLOTOWY: 
-turbo Garrett T3 
-filtr K&N 
- blow off 
-intercooler 
UKLAD WYDECHOWY: 
-orurowanie by promotor 
-kolektor by promotor 
- 3' uklad na 1 tlumiku by promotor 
-wastegate 
ELEKTRONIKA: 
- ecu p28 + crome 
- wskazniki boost/egt, cisnienie/temperatura 
-El.szyby,szyberdach 
UKLAD NAPĘDOWY 
-Skrzynia S4C z LSD 
-sprzeglo i docisk ACT (wzmocniony docisk i organiczna tarcza - bardzo neutralna praca sprzegla) 
ZAWIESZENIE: 
- zawieszanie gwintowane KONI 1150 (regulacja wysokosci i sily tlumienia) 
-przednia rozporka MUGEN 
-c-pillar 
-tylnia dolna megan racing 
UKLAD HAMULCOWY 
- hamulce przod Wilwood 11" 4 tloczki 
-tył tarcze 240mm 
-klocki EBC RedStuff 
-wydajniejsza pompa i serwo od vti 
BODY-KIT: 
-lakier złoto-żółty z pt cruiser 
-Lotka spoon 
-maska laminat 
-burta usdm 
-lusterka spoon 
-dokładka type-r 
- Lampy przod TYC 
-lampy tył clear 
-ksenon 8000k 
-felgi Drag dr9 black 
-opony przód Toyo r888 225/45 16' 
-opony tył uniroyal rainsport 2 205/45 16' 
Srodek: 
-fotele kubełkowe mirco 
-całe czarne wnetrze, 
-kiera omp 
-pasy 3pkt sparco 
-słupek na zegary 
-tarcze spoon 
-gałka mugen 
Car audio: brak
    Honda civic EG5 1994r. SILNIK:B18c6 moc 315 koni i 330 Nm
    -tloki CP,
    -korby Eagle,
    -wszystko skrecone na srubach ARP
    -wtryski 450ccm
    -gruuuba miedziana chlodnica wykonana na zamowienie z wiatrakiem SPAL'a
    -- regulator cisnienia paliwa
    - resistor box
    UKLAD DOLOTOWY:
    -turbo Garrett T3
    -filtr K&N
    - blow off
    -intercooler
    UKLAD WYDECHOWY:
    -orurowanie by promotor
    -kolektor by promotor
    - 3' uklad na 1 tlumiku by promotor
    -wastegate
    ELEKTRONIKA:
    - ecu p28 + crome
    - wskazniki boost/egt, cisnienie/temperatura
    -El.szyby,szyberdach
    UKLAD NAPĘDOWY
    -Skrzynia S4C z LSD
    -sprzeglo i docisk ACT (wzmocniony docisk i organiczna tarcza - bardzo neutralna praca sprzegla)
    ZAWIESZENIE:
    - zawieszanie gwintowane KONI 1150 (regulacja wysokosci i sily tlumienia)
    -przednia rozporka MUGEN
    -c-pillar
    -tylnia dolna megan racing
    UKLAD HAMULCOWY
    - hamulce przod Wilwood 11" 4 tloczki
    -tył tarcze 240mm
    -klocki EBC RedStuff
    -wydajniejsza pompa i serwo od vti
    BODY-KIT:
    -lakier złoto-żółty z pt cruiser
    -Lotka spoon
    -maska laminat
    -burta usdm
    -lusterka spoon
    -dokładka type-r
    - Lampy przod TYC
    -lampy tył clear
    -ksenon 8000k
    -felgi Drag dr9 black
    -opony przód Toyo r888 225/45 16'
    -opony tył uniroyal rainsport 2 205/45 16'
    Srodek:
    -fotele kubełkowe mirco
    -całe czarne wnetrze,
    -kiera omp
    -pasy 3pkt sparco
    -słupek na zegary
    -tarcze spoon
    -gałka mugen
    Car audio: brak
    16 października 2013, 15:39 przez Leon_Zawodowiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (11)
    Źródło:

    Własne

    Temperatura i wilgoć muszą się zgadzać –
    30 września 2013, 21:07 przez Chlodny (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Aston Martin One - 77 Factor – W rowerze wykorzystano mnóstwo włókna węglowego. Karbonową ramę, widelec i kierownicę uzupełniają wykonane z tego samego materiału, 8-szprychowe koła. Jako osprzęt zastosowano elektroniczną wersję grupy Shimano Dura-Ace, czyli Dura-Ace Di2.

Kolejnym atutem roweru jest zespół czujników, które dostarczają kolarzowi informacje na temat ponad 100 różnych parametrów. Poza podstawowymi danymi, jak prędkość czy temperatura, na wyświetlaczu roweru można zobaczyć m.in. informację na temat VAM (liczba metrów pokonanych w pionie na godzinę), zapis EKG czy częstotliwość oddechu.

Pierwsze egzemplarze roweru, w cenie 25 tys. funtów (ponad 130 tys. złotych), mają pojawić się na rynku już w lipcu.
    W rowerze wykorzystano mnóstwo włókna węglowego. Karbonową ramę, widelec i kierownicę uzupełniają wykonane z tego samego materiału, 8-szprychowe koła. Jako osprzęt zastosowano elektroniczną wersję grupy Shimano Dura-Ace, czyli Dura-Ace Di2.

    Kolejnym atutem roweru jest zespół czujników, które dostarczają kolarzowi informacje na temat ponad 100 różnych parametrów. Poza podstawowymi danymi, jak prędkość czy temperatura, na wyświetlaczu roweru można zobaczyć m.in. informację na temat VAM (liczba metrów pokonanych w pionie na godzinę), zapis EKG czy częstotliwość oddechu.

    Pierwsze egzemplarze roweru, w cenie 25 tys. funtów (ponad 130 tys. złotych), mają pojawić się na rynku już w lipcu.
    4 kwietnia 2013, 13:46 przez mepsfiu (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jak działa turbosprężarka? – Obroty sprężarki, a tym samym i jej stopień sprężania zależą od ilości gazów napędzających turbinę, która przy małym zapotrzebowaniu na moc jest mała. Dlatego gdy gwałtownie wzrasta zapotrzebowanie na moc silnika (zmiana biegu, wciśnięcie gazu w celu przyspieszenia) pomimo dostarczenia dodatkowego paliwa, przez moment, aż sprężarka zostanie rozpędzona sprężanie sprężarki jest małe, przez co silnik przez moment ma małą moc. Dodatkowo w tym czasie z powodu mniejszej ilości dostarczonego powietrza do cylindrów, układ dostarczający paliwo nie może dostarczyć go tyle co przy statycznym obciążeniu silnika. Efekt mniejszej mocy silnika przy gwałtownym wzroście zapotrzebowania na moc nazywany jest turbodziurą. Usprawnienia konstrukcyjne sprawiają, że dzisiejsze turbosprężarki mają mniejszy moment bezwładności wirnika, a dawkowanie paliwa jest dokładniejsze, przez co efekt turbodziury jest mniejszy.

W celu ograniczenia tego zjawiska stosuje się też sterowanie wydajnością turbosprężarki. Możliwe są tu dwa sposoby - sterowanie ilością spalin przepływających poprzez turbinę lub sterowanie geometrią przepływu.

*W pierwszym rozwiązaniu stosuje się zawór obejściowy, który jest sterowany poprzez ciśnienie doładowywania - gdy ciśnienie wytwarzane przez sprężarkę przekracza ustaloną przez konstruktora silnika wartość, zawór otwiera się i przepuszcza część spalin poza wirnikiem turbiny. 
*Drugim rozwiązaniem jest umieszczenie łopatek sterujących kątem pod jakim spaliny trafiają na łopatki wirnika. Przy małych prędkościach obrotowych silnika, spaliny uderzają w wirnik pod kątem zbliżonym do prostego i jednocześnie łopatki sterujące wytwarzają rodzaj dyszy przyspieszających przepływ spalin. Ograniczenie ciśnienia doładowania polega na kierowaniu strumienia spalin pod coraz ostrzejszym kątem względem łopatek turbiny przy jednoczesnym poszerzeniu kanału przepływu co powoduje ograniczenie prędkości spalin.
 
Konstrukcyjnie rozwiązuje się to w ten sposób, że wirnik turbiny otacza rodzaj żaluzji kierujących przepływem spalin. Pierwotnie ciśnienie doładowywania było sterowane czysto mechanicznie, we współczesnych silnikach samochodowych ciśnieniem steruje sterownik silnika, wykorzystując sygnały z czujników ciśnienia i ilości zassanego powietrza. Elementami wykonawczymi sterującymi zaworami lub żaluzjami są siłowniki pneumatyczne (wykorzystujące podciśnienie) sterowane elektrozaworami lub silniki krokowe - tak jak w silniku 1,2 TSI grupy VW

W sprężarce rośnie temperatura powietrza w wyniku:
wzrostu ciśnienia (zgodnie z równaniem adiabaty), przepływu ciepła przez elementy konstrukcyjne od gorących spalin do chłodniejszego powietrza.
Jest to zjawisko niekorzystne, gdyż obniża efekt działania turbosprężarki, oraz zwiększa temperaturę w momencie spalania. Zwiększenie temperatury wpływa niekorzystnie na elementy silnika, obniża sprawność silnika jak i zwiększa wydzielanie tlenków azotu. Aby obniżyć temperaturę sprężonego powietrza stosowany jest wymiennik ciepła zwany intercoolerem lub chłodnicą międzystopniową powietrza. 

Pomogłem? Kto wiedział?
    Obroty sprężarki, a tym samym i jej stopień sprężania zależą od ilości gazów napędzających turbinę, która przy małym zapotrzebowaniu na moc jest mała. Dlatego gdy gwałtownie wzrasta zapotrzebowanie na moc silnika (zmiana biegu, wciśnięcie gazu w celu przyspieszenia) pomimo dostarczenia dodatkowego paliwa, przez moment, aż sprężarka zostanie rozpędzona sprężanie sprężarki jest małe, przez co silnik przez moment ma małą moc. Dodatkowo w tym czasie z powodu mniejszej ilości dostarczonego powietrza do cylindrów, układ dostarczający paliwo nie może dostarczyć go tyle co przy statycznym obciążeniu silnika. Efekt mniejszej mocy silnika przy gwałtownym wzroście zapotrzebowania na moc nazywany jest turbodziurą. Usprawnienia konstrukcyjne sprawiają, że dzisiejsze turbosprężarki mają mniejszy moment bezwładności wirnika, a dawkowanie paliwa jest dokładniejsze, przez co efekt turbodziury jest mniejszy.

    W celu ograniczenia tego zjawiska stosuje się też sterowanie wydajnością turbosprężarki. Możliwe są tu dwa sposoby - sterowanie ilością spalin przepływających poprzez turbinę lub sterowanie geometrią przepływu.

    *W pierwszym rozwiązaniu stosuje się zawór obejściowy, który jest sterowany poprzez ciśnienie doładowywania - gdy ciśnienie wytwarzane przez sprężarkę przekracza ustaloną przez konstruktora silnika wartość, zawór otwiera się i przepuszcza część spalin poza wirnikiem turbiny.
    *Drugim rozwiązaniem jest umieszczenie łopatek sterujących kątem pod jakim spaliny trafiają na łopatki wirnika. Przy małych prędkościach obrotowych silnika, spaliny uderzają w wirnik pod kątem zbliżonym do prostego i jednocześnie łopatki sterujące wytwarzają rodzaj dyszy przyspieszających przepływ spalin. Ograniczenie ciśnienia doładowania polega na kierowaniu strumienia spalin pod coraz ostrzejszym kątem względem łopatek turbiny przy jednoczesnym poszerzeniu kanału przepływu co powoduje ograniczenie prędkości spalin.

    Konstrukcyjnie rozwiązuje się to w ten sposób, że wirnik turbiny otacza rodzaj żaluzji kierujących przepływem spalin. Pierwotnie ciśnienie doładowywania było sterowane czysto mechanicznie, we współczesnych silnikach samochodowych ciśnieniem steruje sterownik silnika, wykorzystując sygnały z czujników ciśnienia i ilości zassanego powietrza. Elementami wykonawczymi sterującymi zaworami lub żaluzjami są siłowniki pneumatyczne (wykorzystujące podciśnienie) sterowane elektrozaworami lub silniki krokowe - tak jak w silniku 1,2 TSI grupy VW

    W sprężarce rośnie temperatura powietrza w wyniku:
    wzrostu ciśnienia (zgodnie z równaniem adiabaty), przepływu ciepła przez elementy konstrukcyjne od gorących spalin do chłodniejszego powietrza.
    Jest to zjawisko niekorzystne, gdyż obniża efekt działania turbosprężarki, oraz zwiększa temperaturę w momencie spalania. Zwiększenie temperatury wpływa niekorzystnie na elementy silnika, obniża sprawność silnika jak i zwiększa wydzielanie tlenków azotu. Aby obniżyć temperaturę sprężonego powietrza stosowany jest wymiennik ciepła zwany intercoolerem lub chłodnicą międzystopniową powietrza.

    Pomogłem? Kto wiedział?
    10 lutego 2013, 19:19 przez Konto usunięte | Do ulubionych | Skomentuj (8)