Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 169 takich materiałów
    Lancia Stratos HF Stradale –
    16 kwietnia 2024, 19:52 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Lancia Stratos HF Group 4 –
    29 stycznia 2024, 20:10 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Lancia Stratos HF Stradale –
    31 października 2023, 18:05 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Lancia Stratos HF Group 4 –
    16 sierpnia 2023, 19:08 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Lancia Stratos HF Group 4 –
    10 kwietnia 2023, 21:24 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Lancia Stratos HF Stradale –
    28 stycznia 2023, 18:47 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Lancia Stratos HF Stradale –
    4 listopada 2022, 20:42 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Lancia Stratos HF Group 4 –
    29 sierpnia 2022, 21:23 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Lancia Stratos HF – Samochód produkowany przez włoską firmę Lancia w latach 1972-1974. Włoski projektant nadwozi Bertone musiał wziąć kredyt, żeby zrealizować i pokazać w roku 1970 na salonie samochodowym w Turynie koncepcyjny model swojego Stratosa. Autorem prototypu był wówczas 32-letni Marcello Gandini, znany z późniejszych projektów dla BMW i Lamborghini. W następnym roku ukazał się model Stratos HF, w którym zastosowano 2,4-litrowy silnik Ferrari V6 o mocy 190 KM. Zauważyła ten samochód firma Lancia i gdy w roku 1973 zaistniała potrzeba zbudowania 500 jego egzemplarzy dla uzyskania homologacji rajdowej, wynajęto firmę Bertone do wykonania tego zadania. W tym samym roku samochód Stratos odniósł pierwsze zwycięstwo w Rajdzie Firestone w Hiszpanii, ale prawdziwe sukcesy przyszły w roku następnym, już po zakończeniu produkcji dla celów homologacji, gdy model Stratos odniósł trzy kolejne zwycięstwa w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Samochód zawdzięczał te sukcesy swojej budowie. Miał stalową centralną konstrukcję klatkową z tylną ramą, na której był osadzony silnik i zawieszenie na kolumnach. Z przodu zastosowano wahacze. Stratos osiąga prędkość maksymalną 232 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 6,8 sekund.
    Samochód produkowany przez włoską firmę Lancia w latach 1972-1974. Włoski projektant nadwozi Bertone musiał wziąć kredyt, żeby zrealizować i pokazać w roku 1970 na salonie samochodowym w Turynie koncepcyjny model swojego Stratosa. Autorem prototypu był wówczas 32-letni Marcello Gandini, znany z późniejszych projektów dla BMW i Lamborghini. W następnym roku ukazał się model Stratos HF, w którym zastosowano 2,4-litrowy silnik Ferrari V6 o mocy 190 KM. Zauważyła ten samochód firma Lancia i gdy w roku 1973 zaistniała potrzeba zbudowania 500 jego egzemplarzy dla uzyskania homologacji rajdowej, wynajęto firmę Bertone do wykonania tego zadania. W tym samym roku samochód Stratos odniósł pierwsze zwycięstwo w Rajdzie Firestone w Hiszpanii, ale prawdziwe sukcesy przyszły w roku następnym, już po zakończeniu produkcji dla celów homologacji, gdy model Stratos odniósł trzy kolejne zwycięstwa w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Samochód zawdzięczał te sukcesy swojej budowie. Miał stalową centralną konstrukcję klatkową z tylną ramą, na której był osadzony silnik i zawieszenie na kolumnach. Z przodu zastosowano wahacze. Stratos osiąga prędkość maksymalną 232 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 6,8 sekund.