Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 245 takich materiałów
    Alfa Romeo SZ – Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany w latach 1989−1993 przez włoską markę Alfa Romeo. SZ określany również jako ES-30 został zaprojektowany przez włoską firmę Zagato. Nazwa wersji coupe, SZ, pochodzi od Sprint Zagato, a roadstera - RZ, od Roadster Zagato. Do napędu SZ został użyty silnik V6 o pojemności 2,6 l, który generuje moc maksymalną 210 KM i moment obrotowy 245 Nm. Zamontowano w nim również poprzecznie ułożoną skrzynię biegów, w której z myślą o sportowej jeździe skrócono przełożenia. SZ osiąga prędkość maksymalną 245 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 7 sekund. Wyprodukowano jedynie 1036 egzemplarzy SZ oraz 278 egzemplarzy RZ. Model SZ dostępny był jedynie w kolorze czerwonym z szarym dachem oraz jasnobrązową skórzaną tapicerką, z wyjątkiem jednego egzemplarza z nadwoziem w kolorze czarnym dla Andrea Zagato. Z kolei model RZ dostępny był w trzech zestawach kolorystycznych: czerwony z czarną skórą w środku, żółty z czarną skórą oraz czarny z czerwoną skórą.
    Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany w latach 1989−1993 przez włoską markę Alfa Romeo. SZ określany również jako ES-30 został zaprojektowany przez włoską firmę Zagato. Nazwa wersji coupe, SZ, pochodzi od Sprint Zagato, a roadstera - RZ, od Roadster Zagato. Do napędu SZ został użyty silnik V6 o pojemności 2,6 l, który generuje moc maksymalną 210 KM i moment obrotowy 245 Nm. Zamontowano w nim również poprzecznie ułożoną skrzynię biegów, w której z myślą o sportowej jeździe skrócono przełożenia. SZ osiąga prędkość maksymalną 245 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 7 sekund. Wyprodukowano jedynie 1036 egzemplarzy SZ oraz 278 egzemplarzy RZ. Model SZ dostępny był jedynie w kolorze czerwonym z szarym dachem oraz jasnobrązową skórzaną tapicerką, z wyjątkiem jednego egzemplarza z nadwoziem w kolorze czarnym dla Andrea Zagato. Z kolei model RZ dostępny był w trzech zestawach kolorystycznych: czerwony z czarną skórą w środku, żółty z czarną skórą oraz czarny z czerwoną skórą.
    Rozbieramy skrzynie 8HP w drobny mak w celu zdiagnozowania usterki.
    3 września 2022, 18:35 przez V8Customs (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    www.youtube.com/v8customs

    Mercedes-Benz SLS AMG Black Series – Supersamochód klasy średniej produkowany przez oddział Mercedes-AMG niemieckiej marki Mercedes-Benz w latach 2010-2014. SLS AMG został zaprezentowany po raz pierwszy we Frankfurcie w 2009 roku. Podczas salonu samochodowego w Genewie w 2012 roku zaprezentowano wersję roadster pojazdu. Przy okazji auto otrzymało delikatny lifting. Zmieniono m.in. nazwę wersji coupe na SLS AMG GT, zastosowano ciemniejsze przednie i tylne reflektory, osłonę chłodnicy, lusterka zewnętrzne. SLS AMG jest pierwszym samochodem z nadwoziem i podwoziem wykonanym w całości z aluminium. Stylistyka samochodu nawiązuje do produkowanego w latach 50. Mercedesa 300 SL Gullwing. Wersja Black Series napędzany jest najmocniejszym wolnossącym silnikiem V8 zastosowanym w samochodzie drogowym. 6,2-litrowe V8 wytwarza moc 631 KM oraz moment obrotowy 635 Nm. SLS AMG Black Series osiąga prędkość maksymalną 315 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,6 sekund. Moc przenoszona jest na koła tylne w układzie transaxle poprzez dwusprzęgłową, 7-biegową półautomatyczną skrzynię biegów DCT.
    Supersamochód klasy średniej produkowany przez oddział Mercedes-AMG niemieckiej marki Mercedes-Benz w latach 2010-2014. SLS AMG został zaprezentowany po raz pierwszy we Frankfurcie w 2009 roku. Podczas salonu samochodowego w Genewie w 2012 roku zaprezentowano wersję roadster pojazdu. Przy okazji auto otrzymało delikatny lifting. Zmieniono m.in. nazwę wersji coupe na SLS AMG GT, zastosowano ciemniejsze przednie i tylne reflektory, osłonę chłodnicy, lusterka zewnętrzne. SLS AMG jest pierwszym samochodem z nadwoziem i podwoziem wykonanym w całości z aluminium. Stylistyka samochodu nawiązuje do produkowanego w latach 50. Mercedesa 300 SL Gullwing. Wersja Black Series napędzany jest najmocniejszym wolnossącym silnikiem V8 zastosowanym w samochodzie drogowym. 6,2-litrowe V8 wytwarza moc 631 KM oraz moment obrotowy 635 Nm. SLS AMG Black Series osiąga prędkość maksymalną 315 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,6 sekund. Moc przenoszona jest na koła tylne w układzie transaxle poprzez dwusprzęgłową, 7-biegową półautomatyczną skrzynię biegów DCT.
    Uwielbiam stare polskie samochody, uwielbiam stare ciężarówki, uwielbiam takie historie. Star 1142 to zmodernizowana wersja modelu 200. Wóz w porównaniu do poprzednika miał większa ładowność, odchylana trzy osobową kabinę, dłuższa skrzynie ładunkową. Generalnie było to całkiem niezłe auto, które jak zwykle było spóźnione o dekadę...
    30 sierpnia 2022, 20:19 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Peugeot 307 WRC – Samochód WRC konstrukcji Peugeota oparty na modelu 307 CC stworzony jako następca utytułowanego Peugeota 206 WRC. 307 WRC zadebiutował podczas Rajdu Monte Carlo w 2004 roku. Peugeot zdecydował się na wykorzystanie do budowy nowego rajdowego samochodu właśnie tego modelu ponieważ model 207, nie był jeszcze gotowy. Z kolei model 307 w wersji hatchback miał zbyt wysoko poprowadzoną linie dachu, co podnosiłoby znacznie środek ciężkości. Dlatego też zdecydowano się wykorzystać wersję CC. Składany metalowy dach zastąpiono stałym, przymocowanym do klatki bezpieczeństwa. Peugeot chciał zastosować w tym modelu innowacyjną, dwusprzęgłową skrzynię biegów. W tym celu zakupił od Porsche licencję na ich PDK. Skrzynia docelowo miała znajdować zastosowanie w samochodach drogowych, jednak najpierw Peugeot chciał ją przetestować w sporcie. Prace nad dopracowaniem konstrukcji się przeciągały, dlatego postanowiono zastosować w rajdówce 4-biegową sekwencyjną przekładnię. Cały układ napędowy modelu 307 WRC był przystosowany do skrzyni PDK, dlatego też dyferencjały zostały zaadaptowane z drogowego modelu 405 T16. W takiej specyfikacji, z elementami napędu pochodzącymi z początku lat 90, auto wystartowało w czterech pierwszych eliminacjach sezonu 2004 i było jedynym samochodem WRC pozbawionym aktywnych dyferencjałów. Do napędu 307 WRC został użyty dwulitrowy silnik R4 turbo, który generuje moc 300 KM i moment obrotowy 580 Nm. W sumie model 307 WRC przez trzy lata startów 27 razy zajmował miejsce na podium, a Marcus Gronholm wywalczył nim tytuł II wicemistzra świata w sezonie 2005.
    Samochód WRC konstrukcji Peugeota oparty na modelu 307 CC stworzony jako następca utytułowanego Peugeota 206 WRC. 307 WRC zadebiutował podczas Rajdu Monte Carlo w 2004 roku. Peugeot zdecydował się na wykorzystanie do budowy nowego rajdowego samochodu właśnie tego modelu ponieważ model 207, nie był jeszcze gotowy. Z kolei model 307 w wersji hatchback miał zbyt wysoko poprowadzoną linie dachu, co podnosiłoby znacznie środek ciężkości. Dlatego też zdecydowano się wykorzystać wersję CC. Składany metalowy dach zastąpiono stałym, przymocowanym do klatki bezpieczeństwa. Peugeot chciał zastosować w tym modelu innowacyjną, dwusprzęgłową skrzynię biegów. W tym celu zakupił od Porsche licencję na ich PDK. Skrzynia docelowo miała znajdować zastosowanie w samochodach drogowych, jednak najpierw Peugeot chciał ją przetestować w sporcie. Prace nad dopracowaniem konstrukcji się przeciągały, dlatego postanowiono zastosować w rajdówce 4-biegową sekwencyjną przekładnię. Cały układ napędowy modelu 307 WRC był przystosowany do skrzyni PDK, dlatego też dyferencjały zostały zaadaptowane z drogowego modelu 405 T16. W takiej specyfikacji, z elementami napędu pochodzącymi z początku lat 90, auto wystartowało w czterech pierwszych eliminacjach sezonu 2004 i było jedynym samochodem WRC pozbawionym aktywnych dyferencjałów. Do napędu 307 WRC został użyty dwulitrowy silnik R4 turbo, który generuje moc 300 KM i moment obrotowy 580 Nm. W sumie model 307 WRC przez trzy lata startów 27 razy zajmował miejsce na podium, a Marcus Gronholm wywalczył nim tytuł II wicemistzra świata w sezonie 2005.
    31 sierpnia 2022, 20:48 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    BMW Z8 – Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez niemiecki przez niemiecką markę BMW w latach 2000-2003. Prace nad Z8 trwały w latach 1993-1999 dzięki wysiłkom zespołu projektowego kierowanego przez Chrisa Bangle'a w latach 1993-1995. Projekt nadwozia wykonał Henrik Fisker, a wnętrze zaprojektował Scott Lempert. Prototypy Z8 były testowane w latach 1996-1999, a model koncepcyjny o nazwie Z07 zaprezentowano w październiku 1997 roku na Tokyo Motor Show. Wersja produkcyjna BMW Z8 została wprowadzona na rynek europejski w grudniu 1999 roku. Na rynku amerykańskim pojawiła się w styczniu 2000. Na rynku amerykańskim sprzedawana była wersja Alpina Roadster V8. Samochód ten wyposażony był wyłącznie automatyczną skrzynię biegów. Produkowany był od maja 2002 do czerwca 2003. BMW Z8 napędzane jest przez 4,9-litrowe V8, które wytwarza moc 400 KM i moment obrotowy 500 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 250 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 4,7 sekundy.
    Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez niemiecki przez niemiecką markę BMW w latach 2000-2003. Prace nad Z8 trwały w latach 1993-1999 dzięki wysiłkom zespołu projektowego kierowanego przez Chrisa Bangle'a w latach 1993-1995. Projekt nadwozia wykonał Henrik Fisker, a wnętrze zaprojektował Scott Lempert. Prototypy Z8 były testowane w latach 1996-1999, a model koncepcyjny o nazwie Z07 zaprezentowano w październiku 1997 roku na Tokyo Motor Show. Wersja produkcyjna BMW Z8 została wprowadzona na rynek europejski w grudniu 1999 roku. Na rynku amerykańskim pojawiła się w styczniu 2000. Na rynku amerykańskim sprzedawana była wersja Alpina Roadster V8. Samochód ten wyposażony był wyłącznie automatyczną skrzynię biegów. Produkowany był od maja 2002 do czerwca 2003. BMW Z8 napędzane jest przez 4,9-litrowe V8, które wytwarza moc 400 KM i moment obrotowy 500 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 250 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 4,7 sekundy.
    26 sierpnia 2022, 20:43 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Lexus RC F – Luksusowe coupe produkowane przez japoński koncern Toyota od 2014 roku pod marką Lexus. Samochód miał swój debiut podczas targów motoryzacyjnych w Tokio w listopadzie 2013 roku. Samochód jest połączeniem stylistyki konceptów LF-LC i LF-CC. Powstał na płycie podłogowej modelu GS. Samochód wzorem gamy modelowej marki posiada charakterystyczną atrapę chłodnicy z charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej w kształcie litery L wykonanymi w technologii LED. W styczniu 2014 roku Lexus podczas targów motoryzacyjnych w Detroit zaprezentował model RC F. Samochód prezentuje się agresywniej w porównaniu do zwykłego modelu RC. Pojazd otrzymał zadziorniejszy przedni zderzak, maskę z wlotem powietrza i otwory wentylacyjne w błotnikach oraz światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED umieszczone pod reflektorami. Z tyłu pojazdu umieszczono zderzak z czterema końcówkami układu wydechowego oraz wysuwany spojler, który unosi się przy prędkości powyżej 80 km/h i chowa gdy prędkość spadnie poniżej 40 km/h. RC F napędzany jest pięciolitrowym silnikiem V8 o mocy 460 KM, który napędza tylną oś pojazdu poprzez ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów. Samochód osiąga prędkość maksymalną 270 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 4,5 sekundy.
    Luksusowe coupe produkowane przez japoński koncern Toyota od 2014 roku pod marką Lexus. Samochód miał swój debiut podczas targów motoryzacyjnych w Tokio w listopadzie 2013 roku. Samochód jest połączeniem stylistyki konceptów LF-LC i LF-CC. Powstał na płycie podłogowej modelu GS. Samochód wzorem gamy modelowej marki posiada charakterystyczną atrapę chłodnicy z charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej w kształcie litery L wykonanymi w technologii LED. W styczniu 2014 roku Lexus podczas targów motoryzacyjnych w Detroit zaprezentował model RC F. Samochód prezentuje się agresywniej w porównaniu do zwykłego modelu RC. Pojazd otrzymał zadziorniejszy przedni zderzak, maskę z wlotem powietrza i otwory wentylacyjne w błotnikach oraz światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED umieszczone pod reflektorami. Z tyłu pojazdu umieszczono zderzak z czterema końcówkami układu wydechowego oraz wysuwany spojler, który unosi się przy prędkości powyżej 80 km/h i chowa gdy prędkość spadnie poniżej 40 km/h. RC F napędzany jest pięciolitrowym silnikiem V8 o mocy 460 KM, który napędza tylną oś pojazdu poprzez ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów. Samochód osiąga prędkość maksymalną 270 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 4,5 sekundy.
    24 sierpnia 2022, 19:19 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ferrari – Ferrari 400/412 – rodzina sportowych samochodów produkowanych przez włoską firmę Ferrari w latach 1976–1989. Były to 2-drzwiowe coupé oraz kabriolety napędzane przez widlaste dwunastocylindrowe silniki. Moc przenoszona była na koła tylne poprzez 5-biegową manualną skrzynię biegów. Dostępna była również wersja wyposażona w automatyczną skrzynię. Produkcję zakończono w 1989, następcą został model 456.

    Ferrari 400/412 – rodzina sportowych samochodów produkowanych przez włoską firmę Ferrari w latach 1976–1989. Były to 2-drzwiowe coupé oraz kabriolety napędzane przez widlaste dwunastocylindrowe silniki. Moc przenoszona była na koła tylne poprzez 5-biegową manualną skrzynię biegów. Dostępna była również wersja wyposażona w automatyczną skrzynię. Produkcję zakończono w 1989, następcą został model 456.

    Maserati – MC12 został zbudowany z myślą o udziale włoskiej marki w serii FIA GT. Produkcja została uruchomiona w 2004, powstało wówczas 30 egzemplarzy, z czego 25 zostało wystawionych na sprzedaż. Rok później zbudowano kolejne 25 sztuk. Cena jednego egzemplarza wynosiła 600 000 €
Maserati opracowało model MC12 na podwoziuFerrari Enzo, z pierwowzoru zapożyczono także silnik oraz skrzynię biegów (zblokowany ze skrzynią biegów silnik, jest elementem nośnym). Powstały samochód był jednak znacznie większy od prekursora. MC12 było dłuższe, szersze i wyższe od Ferrari, które odznaczało się jednak lepszymi osiągami. Prędkość maksymalna jaką jest w stanie osiągnąć MC12 to 330 km/h, podczas gdy Ferrari jest w stanie pędzić o 25 km/h szybciej. 
Maserati stworzyło MC12 aby zasygnalizować, że po 37 latach przerwy ponownie zamierza wziąć udział w wyścigach samochodowych. Aby otrzymać homologację pozwalającą na udział w serii FIA GT, włoski producent musiał wyprodukować co najmniej 25 egzemplarzy w wersji drogowej. Nowy model zadebiutował pod koniec sezonu 2004, załoga nim kierująca zdobyła pierwsze miejsce podczas wyścigu na torze Zhuhai International Circuit. Wyścigowe wersje MC12 wzięły również udział w American Le Mans Series 2005, nie spełniały jednak wymagań dotyczących dopuszczalnych gabarytów, co poskutkowało nałożeniem nań kar.

    MC12 został zbudowany z myślą o udziale włoskiej marki w serii FIA GT. Produkcja została uruchomiona w 2004, powstało wówczas 30 egzemplarzy, z czego 25 zostało wystawionych na sprzedaż. Rok później zbudowano kolejne 25 sztuk. Cena jednego egzemplarza wynosiła 600 000

    Maserati opracowało model MC12 na podwoziuFerrari Enzo, z pierwowzoru zapożyczono także silnik oraz skrzynię biegów (zblokowany ze skrzynią biegów silnik, jest elementem nośnym). Powstały samochód był jednak znacznie większy od prekursora. MC12 było dłuższe, szersze i wyższe od Ferrari, które odznaczało się jednak lepszymi osiągami. Prędkość maksymalna jaką jest w stanie osiągnąć MC12 to 330 km/h, podczas gdy Ferrari jest w stanie pędzić o 25 km/h szybciej. 

    Maserati stworzyło MC12 aby zasygnalizować, że po 37 latach przerwy ponownie zamierza wziąć udział w wyścigach samochodowych. Aby otrzymać homologację pozwalającą na udział w serii FIA GT, włoski producent musiał wyprodukować co najmniej 25 egzemplarzy w wersji drogowej. Nowy model zadebiutował pod koniec sezonu 2004, załoga nim kierująca zdobyła pierwsze miejsce podczas wyścigu na torze Zhuhai International Circuit. Wyścigowe wersje MC12 wzięły również udział w American Le Mans Series 2005, nie spełniały jednak wymagań dotyczących dopuszczalnych gabarytów, co poskutkowało nałożeniem nań kar.