Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 39 takich materiałów
    Jaguar E-Type – Sportowy samochód produkowany przez brytyjską markę Jaguar w latach 1961-1975. E-Type został zaprezentowany na salonie samochodowym w Genewie w 1961 roku. Samochód dostępny był jako 2-drzwiowe coupe i 2-drzwiowy roadster. E-Type napędzany był przez skonstruowany w 1948 roku silnik R6 typu XK, wykorzystywany we wcześniejszych modelach firmy takich jak XK120. Silnik ten produkowano przez 44 lata z niewielkimi zmianami konstrukcyjnymi. Silnik miał 3,8 l lub 4,2 l pojemności, dwa wałki rozrządu umieszczone w aluminiowej głowicy i odlewany z żeliwa blok cylindrów. W późniejszych modelach Jaguar zaczął używać 5,4-litrowego V12, które było najsilniejszym silnikiem dostępnym dla modelu. Silnik ten generuje moc 276 KM i moment obrotowy 412 Nm. Z tym silnikiem samochód osiągał prędkość maksymalną 235 km/h i przyspieszał do 100 km/h w 6,4 sekundy. Jaguar E-Type zajął pierwsze miejsce w rankingu The Daily Telegraph stu najpiękniejszych samochodów wszech czasów.
    Sportowy samochód produkowany przez brytyjską markę Jaguar w latach 1961-1975. E-Type został zaprezentowany na salonie samochodowym w Genewie w 1961 roku. Samochód dostępny był jako 2-drzwiowe coupe i 2-drzwiowy roadster. E-Type napędzany był przez skonstruowany w 1948 roku silnik R6 typu XK, wykorzystywany we wcześniejszych modelach firmy takich jak XK120. Silnik ten produkowano przez 44 lata z niewielkimi zmianami konstrukcyjnymi. Silnik miał 3,8 l lub 4,2 l pojemności, dwa wałki rozrządu umieszczone w aluminiowej głowicy i odlewany z żeliwa blok cylindrów. W późniejszych modelach Jaguar zaczął używać 5,4-litrowego V12, które było najsilniejszym silnikiem dostępnym dla modelu. Silnik ten generuje moc 276 KM i moment obrotowy 412 Nm. Z tym silnikiem samochód osiągał prędkość maksymalną 235 km/h i przyspieszał do 100 km/h w 6,4 sekundy. Jaguar E-Type zajął pierwsze miejsce w rankingu The Daily Telegraph stu najpiękniejszych samochodów wszech czasów.
    27 sierpnia 2022, 23:23 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ferrari – Ferrari 400/412 – rodzina sportowych samochodów produkowanych przez włoską firmę Ferrari w latach 1976–1989. Były to 2-drzwiowe coupé oraz kabriolety napędzane przez widlaste dwunastocylindrowe silniki. Moc przenoszona była na koła tylne poprzez 5-biegową manualną skrzynię biegów. Dostępna była również wersja wyposażona w automatyczną skrzynię. Produkcję zakończono w 1989, następcą został model 456.

    Ferrari 400/412 – rodzina sportowych samochodów produkowanych przez włoską firmę Ferrari w latach 1976–1989. Były to 2-drzwiowe coupé oraz kabriolety napędzane przez widlaste dwunastocylindrowe silniki. Moc przenoszona była na koła tylne poprzez 5-biegową manualną skrzynię biegów. Dostępna była również wersja wyposażona w automatyczną skrzynię. Produkcję zakończono w 1989, następcą został model 456.

    Jaguar E-Type – Samochód sportowy produkowany przez brytyjską markę Jaguar w latach 1961-1975, dostępny jako 2-drzwiowe coupe lub 2-drzwiowy roadster. Do napędu E-Type użyto skonstruowanego w 1948 roku sześciocylindrowego silniku typu XK, wykorzystywanego  we wcześniejszych modelach firmy, np. XK120. Silnik ten był produkowany przez 44 lata z niewielkimi tylko zmianami konstrukcyjnymi. Silnik miał 3,8 l lub 4,2 l pojemności, dwa wałki rozrządu umieszczone w aluminiowej głowicy i odlewany z żeliwa blok cylindrów. W późniejszych modelach E-Type używane było 5,4-litrowe V12 generujące moc maksymalną 276 KM i moment obrotowy 412 Nm, co pozwalało na przyspieszenie do 100 km/h w 6,4 sekundy oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 235 km/h. Na desce rozdzielczej wyłożonej polakierowaną blachą aluminiową symetrycznie rozmieszczono zestaw hebelkowych przełączników i wskaźników do roku 1967. Koło sportowej kierownicy było wykonane z drewna do roku 1970, później zastosowano kierownicę bez drewna. E-Type zajął pierwsze miejsce w rankingu The Daily Telegraph stu najpiękniejszych samochodów wszech czasów.
    Samochód sportowy produkowany przez brytyjską markę Jaguar w latach 1961-1975, dostępny jako 2-drzwiowe coupe lub 2-drzwiowy roadster. Do napędu E-Type użyto skonstruowanego w 1948 roku sześciocylindrowego silniku typu XK, wykorzystywanego we wcześniejszych modelach firmy, np. XK120. Silnik ten był produkowany przez 44 lata z niewielkimi tylko zmianami konstrukcyjnymi. Silnik miał 3,8 l lub 4,2 l pojemności, dwa wałki rozrządu umieszczone w aluminiowej głowicy i odlewany z żeliwa blok cylindrów. W późniejszych modelach E-Type używane było 5,4-litrowe V12 generujące moc maksymalną 276 KM i moment obrotowy 412 Nm, co pozwalało na przyspieszenie do 100 km/h w 6,4 sekundy oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 235 km/h. Na desce rozdzielczej wyłożonej polakierowaną blachą aluminiową symetrycznie rozmieszczono zestaw hebelkowych przełączników i wskaźników do roku 1967. Koło sportowej kierownicy było wykonane z drewna do roku 1970, później zastosowano kierownicę bez drewna. E-Type zajął pierwsze miejsce w rankingu The Daily Telegraph stu najpiękniejszych samochodów wszech czasów.
    21 czerwca 2022, 21:01 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    TVR Sagaris – Sportowy samochód osobowy produkowany przez brytyjską firmę TVR w latach 2004-2006, dostępny jako 2-drzwiowe coupe. Samochód zadebiutował na MPH03 Auto Show w 2003 roku. Przedprodukcyjny model został następnie pokazany na 2004 Birmingham Motor Show. W 2005 roku model produkcyjny został wypuszczony do publicznej sprzedaży w salonach TVR na całym świecie. Sagaris został zaprojektowany z myślą o wyścigach wytrzymałościowych. Mnogość otworów wentylacyjnych, otworów wlotowych i innych elementów nadwozia umożliwia jazdę samochodem przez dłuższy czas na torach wyścigowych bez modyfikacji wymaganych do chłodzenia i wentylacji. Sagaris wyposażony jest w czterolitrowe R6, które wytwarza moc maksymalną 412 KM i moment obrotowy 473 Nm, dzięki czemu prędkość maksymalna samochodu wynosi 298 km/h, a przyspieszenie do setki zajmuje 3,8 sekund. W 2008 roku TVR zaprezentował Sagaris 2, który został zaprojektowany w celu zastąpienia oryginalnego modelu Sagaris. Prototyp miał niewielkie zmiany w stosunku do oryginału.
    Sportowy samochód osobowy produkowany przez brytyjską firmę TVR w latach 2004-2006, dostępny jako 2-drzwiowe coupe. Samochód zadebiutował na MPH03 Auto Show w 2003 roku. Przedprodukcyjny model został następnie pokazany na 2004 Birmingham Motor Show. W 2005 roku model produkcyjny został wypuszczony do publicznej sprzedaży w salonach TVR na całym świecie. Sagaris został zaprojektowany z myślą o wyścigach wytrzymałościowych. Mnogość otworów wentylacyjnych, otworów wlotowych i innych elementów nadwozia umożliwia jazdę samochodem przez dłuższy czas na torach wyścigowych bez modyfikacji wymaganych do chłodzenia i wentylacji. Sagaris wyposażony jest w czterolitrowe R6, które wytwarza moc maksymalną 412 KM i moment obrotowy 473 Nm, dzięki czemu prędkość maksymalna samochodu wynosi 298 km/h, a przyspieszenie do setki zajmuje 3,8 sekund. W 2008 roku TVR zaprezentował Sagaris 2, który został zaprojektowany w celu zastąpienia oryginalnego modelu Sagaris. Prototyp miał niewielkie zmiany w stosunku do oryginału.
    Porsche 911 Turbo 3.3 – Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez niemiecką markę Porsche od 1963 roku. Druga generacja 911 została zaprezentowana po raz pierwszy w 1974 roku. Samochód otrzymał kod fabryczny 930 i był tak naprawdę głęboko zmodernizowanym poprzednikiem, od którego odróżniał się m.in. usztywnioną karoserią, nowym, masywniejszym pasem przednim z zabudowanymi zderzakami, a także przemodelowanym tyłem z równie odmienionym kształtem zderzaków. Samochód wytwarzano w wielu wersjach wyposażeniowych, a także - podobnie jak pierwszą generację - również oferowano jako coupe i targę. Najsilniejszym dostępnym silnikiem w 930 jest 3,3-litrowe B6 turbo, które wytwarza moc maksymalną 300 KM i moment obrotowy 412 Nm. Samochód przyspiesza 0-100 km/h w 4,8 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 261 km/h.
    Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez niemiecką markę Porsche od 1963 roku. Druga generacja 911 została zaprezentowana po raz pierwszy w 1974 roku. Samochód otrzymał kod fabryczny 930 i był tak naprawdę głęboko zmodernizowanym poprzednikiem, od którego odróżniał się m.in. usztywnioną karoserią, nowym, masywniejszym pasem przednim z zabudowanymi zderzakami, a także przemodelowanym tyłem z równie odmienionym kształtem zderzaków. Samochód wytwarzano w wielu wersjach wyposażeniowych, a także - podobnie jak pierwszą generację - również oferowano jako coupe i targę. Najsilniejszym dostępnym silnikiem w 930 jest 3,3-litrowe B6 turbo, które wytwarza moc maksymalną 300 KM i moment obrotowy 412 Nm. Samochód przyspiesza 0-100 km/h w 4,8 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 261 km/h.
    24 października 2021, 21:31 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    1 kwietnia 2021, 23:13 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj