Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 53 takie materiały
    Ulica Ayrtona Senny w Wałbrzychu – 12 września w Wałbrzychu zostanie otwarta ulica Ayrtona Senny. Więcej informacji w źródle.
    12 września w Wałbrzychu zostanie otwarta ulica Ayrtona Senny. Więcej informacji w źródle.
    Mercedes 190E Cosworth 1984 – Silnik 2.3L o mocy 185 KM na skrzyni Getrag. Na wyposażeniu posiada między innymi samopoziomujące zawieszenie NIVO tylnej osi czy blokadę dyferencjału LSD. Egzemplarz ten jest jednym z pierwszych, który został zamówiony bezpośrednio po słynnym wyścigu kierowców Formuły 1 w 190’tkach na torze Nurburgring, który to wygrał Ayrton Senna.
    Silnik 2.3L o mocy 185 KM na skrzyni Getrag. Na wyposażeniu posiada między innymi samopoziomujące zawieszenie NIVO tylnej osi czy blokadę dyferencjału LSD. Egzemplarz ten jest jednym z pierwszych, który został zamówiony bezpośrednio po słynnym wyścigu kierowców Formuły 1 w 190’tkach na torze Nurburgring, który to wygrał Ayrton Senna.
    3.2 V6 VTEC 280KM

    Dane:
    - V6 3,2 l (3179 cm³), 4 zawory na cylinder
    - Układ zasilania: wtrysk Honda PGM-Fi
    - Moc maksymalna: 280 KM (206 kW) przy 7300 obr./min
    - Maksymalny moment obrotowy: 298 N•m przy 5300 obr./min
    - Prędkość maksymalna: 270 km/h
    - Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 5,7 sek

    Ciekawostki:
    - Proces nakładania lakieru na Hondę NSX składał się z 23 etapów zapewniając piękny połysk oraz świetną konserwację
    - Po testach na torze Nurburgring niemiecki kierowca Hans-Joachim Stuck powiedział – “Ta Honda to najlepsze Ferrari”
    - Pojazd w swojej kolekcji posiada/posiadał m.in. Tom Cruise, Harrison Ford, Bill Gates, Michael Jordon, Gordon Murray, Robert Redford, Ayrton Senna (2 sztuki), John DeLorean, Steve Wozniak i Alex Zanardi
    - Auto było wzorem dla konstruktorów McLarena F1
    19 listopada 2014, 0:15 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Alfa Romeo 164 ProCar – Zachęcony materiałem pt. E36 w innej odsłonie wrzucam prototyp Alfy Romeo 164 w wersji dla serii wyścigowej ProCar.

Samochód powstał w 1988 roku, oczywiście z normalną 164 wspólny ma tylko wygląd i oznaczenie. Został zbudowany pod kątem startów w serii wyścigowej ProCar (tej samej, w której 10 lat wcześniej startowało BMW M1).
Silnik V10 umieszczony był centralnie, wywodził się z jednostki napędzającej bolidu F1, miał moc 620 KM i pozwolił rozpędzić 164 ProCar do 340 km/h, a do setki samochód zbierał się w mniej niż dwie sekundy.
Jednym z kierowców testowych był Ricardo Patrese, trzeci najbardziej doświadczony kierowca F1 (257 wyścigów na koncie) w historii, facet stwierdził bez ogródek, że samochód jest, cytuję "przerażająco szybki". Wystarczy tylko wspomnieć, że podczas Grand Prix F1 na Monzie w 1988 roku Ayrton Senna zdobył pole position z czasem 1:25.97. Miesiąc później Ricardo Patrese już na trzecim okrążeniu na Monzie testując prototyp 164 ProCar zszedł z czasem okrążenia poniżej 1:24.00.

Efekt był taki, że FIA zlikwidowała serię ProCar jeszcze w tym samym roku, zanim rozegrano pierwszy wyścig. Po prostu samochody były zbyt szybkie i mogłoby wydarzyć się to samo, co w grupie B.
    Zachęcony materiałem pt. E36 w innej odsłonie wrzucam prototyp Alfy Romeo 164 w wersji dla serii wyścigowej ProCar.

    Samochód powstał w 1988 roku, oczywiście z normalną 164 wspólny ma tylko wygląd i oznaczenie. Został zbudowany pod kątem startów w serii wyścigowej ProCar (tej samej, w której 10 lat wcześniej startowało BMW M1).
    Silnik V10 umieszczony był centralnie, wywodził się z jednostki napędzającej bolidu F1, miał moc 620 KM i pozwolił rozpędzić 164 ProCar do 340 km/h, a do setki samochód zbierał się w mniej niż dwie sekundy.
    Jednym z kierowców testowych był Ricardo Patrese, trzeci najbardziej doświadczony kierowca F1 (257 wyścigów na koncie) w historii, facet stwierdził bez ogródek, że samochód jest, cytuję "przerażająco szybki". Wystarczy tylko wspomnieć, że podczas Grand Prix F1 na Monzie w 1988 roku Ayrton Senna zdobył pole position z czasem 1:25.97. Miesiąc później Ricardo Patrese już na trzecim okrążeniu na Monzie testując prototyp 164 ProCar zszedł z czasem okrążenia poniżej 1:24.00.

    Efekt był taki, że FIA zlikwidowała serię ProCar jeszcze w tym samym roku, zanim rozegrano pierwszy wyścig. Po prostu samochody były zbyt szybkie i mogłoby wydarzyć się to samo, co w grupie B.
    14 września 2014, 12:20 przez polak (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    GP Phoneix 1990 – Ayrton Senna.
    Ayrton Senna.
    3 września 2014, 15:06 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Silnik F1 Lamborghini – Sezon 1991
Silnik: V12 (80°) - 3,5 L
Moc: 710 KM przy 13.600 obr./min
Waga: 152Kg

Blok silnika z magnezu i głowica silnika z lekkiego stopu. 
Skrzynia manualna 6-cio biegowa.

Silnik opracowany i zbudowany przez Lamborghini Engineering, założona w 1987 z woli Lee Lacocca, dyrektora Chryslera i Lamborghini. Ostatni silnik F1, w związku z coraz bliższej współpracy z McLarenem, będzie testowany w sposób zadowalający przez Ayrtona Senna na Silverstone. Jednak brytyjski zespół wybierze silniki innej marki ponieważ były dostarczane za darmo. W wyniku tego Chrysler zdecydouje zamkinęcie działalności Lamborghini w F1 i pod koniec 1993 firma została  sprzedana indonezyjskiej Megatech. W sumie zostały rozegrane 80 GP z silnikami Lamborghini, używane w zespołach Larrousse, Lotus, Ligier i Minardi. 

Trzeba korzystać dopóki nie ma turbodziury!
    Sezon 1991
    Silnik: V12 (80°) - 3,5 L
    Moc: 710 KM przy 13.600 obr./min
    Waga: 152Kg

    Blok silnika z magnezu i głowica silnika z lekkiego stopu.
    Skrzynia manualna 6-cio biegowa.

    Silnik opracowany i zbudowany przez Lamborghini Engineering, założona w 1987 z woli Lee Lacocca, dyrektora Chryslera i Lamborghini. Ostatni silnik F1, w związku z coraz bliższej współpracy z McLarenem, będzie testowany w sposób zadowalający przez Ayrtona Senna na Silverstone. Jednak brytyjski zespół wybierze silniki innej marki ponieważ były dostarczane za darmo. W wyniku tego Chrysler zdecydouje zamkinęcie działalności Lamborghini w F1 i pod koniec 1993 firma została sprzedana indonezyjskiej Megatech. W sumie zostały rozegrane 80 GP z silnikami Lamborghini, używane w zespołach Larrousse, Lotus, Ligier i Minardi.

    Trzeba korzystać dopóki nie ma turbodziury!
    27 czerwca 2014, 17:12 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Źródło:

    zdjęcie i tekst własne

    Dodatek z bolidami Ayrtona Senny został dodany do Gran Turismo 6.

    Więcej: http://www.gtplanet.net/gt6-update-1-08-released-ayrton-senna-tribute-content-mitsubishi-vision-gt-car/
    5 czerwca 2014, 20:33 przez ~Roman26 | Do ulubionych | Skomentuj
    Ayrton Senna 1960-1994 – Dzisiaj przypada 20-ta rocznica tragicznego wypadku w którym zginął jeden z najlepszych kierowców F1 wszechczasów. Zginął na torze Imola podczas GP San Marino, znane jest jako "Czarny Weekend", gdyż już podczas piątkowych porannych treningów Rubens Barrichello uległ ciężkiemu wypadkowi, a podczas kwalifikacji na skutek uszkodzenia przedniego spoilera Roland Ratzenberger wypadł z toru na szybkim zakręcie Villeneuve i uderzył w betonową barierę, ginąc na miejscu wypadku. Następnego dnia, tuż po starcie wyścigu doszło do poważnego wypadku. Po zderzeniu Benettona JJ Lehto i Lotusa Pedro Lamy'ego na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa. O pierwszą pozycję na nierozgrzanych oponach walczyli trzykrotny mistrz świata Ayrton Senna w Williamsie i Niemiec Michael Schumacher w Benettonie. Na bardzo szybkim zakręcie "Tamburello" Brazylijczyk (z niewyjaśnionych do dzisiaj przyczyn, przyjmuje się jednak, że przyczyną było pęknięcia drążka kierowniczego) zjechał na zewnętrzną stronę toru, po czym uderzył w barierę. Brazylijczyka odwieziono do szpitala, gdzie kilka godzin później zmarł. Był to najtragiczniejszy weekend wyścigowy w Formule 1 od Grand Prix Belgii 1960 kiedy to zginęli Chris Bristow i Alan Stacey.  Po tym tragicznym wydarzeniu niektóre zakręty zostały przebudowane.
    Dzisiaj przypada 20-ta rocznica tragicznego wypadku w którym zginął jeden z najlepszych kierowców F1 wszechczasów. Zginął na torze Imola podczas GP San Marino, znane jest jako "Czarny Weekend", gdyż już podczas piątkowych porannych treningów Rubens Barrichello uległ ciężkiemu wypadkowi, a podczas kwalifikacji na skutek uszkodzenia przedniego spoilera Roland Ratzenberger wypadł z toru na szybkim zakręcie Villeneuve i uderzył w betonową barierę, ginąc na miejscu wypadku. Następnego dnia, tuż po starcie wyścigu doszło do poważnego wypadku. Po zderzeniu Benettona JJ Lehto i Lotusa Pedro Lamy'ego na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa. O pierwszą pozycję na nierozgrzanych oponach walczyli trzykrotny mistrz świata Ayrton Senna w Williamsie i Niemiec Michael Schumacher w Benettonie. Na bardzo szybkim zakręcie "Tamburello" Brazylijczyk (z niewyjaśnionych do dzisiaj przyczyn, przyjmuje się jednak, że przyczyną było pęknięcia drążka kierowniczego) zjechał na zewnętrzną stronę toru, po czym uderzył w barierę. Brazylijczyka odwieziono do szpitala, gdzie kilka godzin później zmarł. Był to najtragiczniejszy weekend wyścigowy w Formule 1 od Grand Prix Belgii 1960 kiedy to zginęli Chris Bristow i Alan Stacey. Po tym tragicznym wydarzeniu niektóre zakręty zostały przebudowane.