Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 8 takich materiałów
    Honda Civic IV – Ludzie używają Civica do wszelkiego rodzaju wyścigów na świecie, ponieważ to niedrogi i łatwy w eksploatacji samochód, z ogromnym potencjałem. 
Na zdjęciu powyżej, czwarta generacja Civica podczas RallyCross organizowanych przez amerykańskie stowarzyszenie SCCA. Warto wspomnieć, że we wspomnianym SCCA RallyCross, producenci samochodów oferują nagrody pieniężne za zajęcie miejsc na podium, wystarczy wziąć udział w wyścigach samochodem marki która oferuje nagrodę oraz oczywiście dojechać na trzecim, drugim lub pierwszym miejscu. Dodatkowe premie oferowane są za walkę o tytuł mistrza, czyli zajęcie miejsc na podium w końcowej klasyfikacji.
Zabiegi tego typu w pewnym stopniu przyczyniają się do faktu, że popularność takich samochodów cały czas utrzymuje się na wysokim poziomie.
    Ludzie używają Civica do wszelkiego rodzaju wyścigów na świecie, ponieważ to niedrogi i łatwy w eksploatacji samochód, z ogromnym potencjałem.
    Na zdjęciu powyżej, czwarta generacja Civica podczas RallyCross organizowanych przez amerykańskie stowarzyszenie SCCA. Warto wspomnieć, że we wspomnianym SCCA RallyCross, producenci samochodów oferują nagrody pieniężne za zajęcie miejsc na podium, wystarczy wziąć udział w wyścigach samochodem marki która oferuje nagrodę oraz oczywiście dojechać na trzecim, drugim lub pierwszym miejscu. Dodatkowe premie oferowane są za walkę o tytuł mistrza, czyli zajęcie miejsc na podium w końcowej klasyfikacji.
    Zabiegi tego typu w pewnym stopniu przyczyniają się do faktu, że popularność takich samochodów cały czas utrzymuje się na wysokim poziomie.
    Wyścigowa Honda Civic I – Samochód wygrał 6 tytułów mistrza w amerykańskiej lidze wyścigowej SCCA w klasie GT5, w latach 1985-1990. Był to prawdopodobnie najszybszy Civic z pierwszej generacji na świecie, pod maską miał mocno zmodyfikowany, wolnossący silnik 1.2L, a prędkość maksymalna samochodu wynosiła 236 km/h!
    Samochód wygrał 6 tytułów mistrza w amerykańskiej lidze wyścigowej SCCA w klasie GT5, w latach 1985-1990. Był to prawdopodobnie najszybszy Civic z pierwszej generacji na świecie, pod maską miał mocno zmodyfikowany, wolnossący silnik 1.2L, a prędkość maksymalna samochodu wynosiła 236 km/h!
    Brock Racing Enterprises 240Z – Wyścigowy Datsun, stworzony przez Brock Racing Enterprises (BRE). W latach 70 samochód świecił triumfy w jednej z najważniejszych, amerykańskich lig wyścigowych - SCCA. Jego dokonania w wyścigach dodatkowo podsycały zainteresowanie oraz pragnienie posiadania, doszło do tego, że ludzie musieli czekać pół roku na dostawę swojego wymarzonego Datsuna 240Z.
    Wyścigowy Datsun, stworzony przez Brock Racing Enterprises (BRE). W latach 70 samochód świecił triumfy w jednej z najważniejszych, amerykańskich lig wyścigowych - SCCA. Jego dokonania w wyścigach dodatkowo podsycały zainteresowanie oraz pragnienie posiadania, doszło do tego, że ludzie musieli czekać pół roku na dostawę swojego wymarzonego Datsuna 240Z.
    20 lat temu powstała Toyota Supra JZA80 (MK4). – Dokładnie 20 lat temu (1993 r.), świat ujrzał czwartą generację tego kultowego modelu. Design po raz kolejny uległ zmianie, MK4 nie przypomina MK3, natomiast widocznych jest kilka odniesień do klasycznego modelu 2000GT z lat 60. Co ciekawe, czwarta generacja jest niższa, krótsza i lżejsza, niż trzecia. Dzięki zastosowaniu lżejszych materiałów, masa zmniejszyła się niemal o 100 kg. W 1993 roku, w Suprze MK4, Toyota po raz pierwszy zamontowała 6-biegową skrzynię biegów (V160), była to również pierwsza 6-biegowa skrzynia zastosowana w japońskim samochodzie z napędem na tył, ma opinię bardzo solidnej. No i oczywiście silnik, 2JZ-GTE, który szybko okazał się tytanem wytrzymałości, bardzo podatnym na modyfikacje, od kilkunastu lat dostępnych jest multum części, od najdrobniejszych elementów po całe silniki kompleksowo zbudowane na każdy typ wyścigów. Toyota stworzyła silnik z niesamowitym potencjałem, którego osiągane moce zazwyczaj widuje się w specyfikacjach supercarów, Supry z 2JZ-GTE o mocach 400-500 KM to coś zwykłego, chleb powszedni i jednocześnie dopiero początek zabawy, egzemplarze o mocach ponad 1000 KM również już nie dziwią, a na samym końcu mamy silniki 2JZ budowane do dragu, jak na przykład projekt Gas Motorsport, czyli 2JZ o mocy ponad 2040 KM, z pojemności ledwie 3.2L.

Czwarta generacja, ma najwięcej sukcesów w sporcie, jeśli chodzi o wszystkie Supry, sprawdzana była w wielu warunkach, dla przykładu można wymienić zawody Swiss Mountain Races, zaliczyła też Le Mans, konkurowała w amerykańskiej SCCA oraz przede wszystkim stanowiła główną siłę w najważniejszej japońskiej lidze wyścigowej - JGTC, przez lata rywalizując z Hondą NSX i Nissanem Skyline, najpierw z 4-cylindrowym silnikiem pod maską (ostro zmodyfikowany 3S), a później z V8.

Supra dzielnie znosiła porównania do takich samochodów jak Porsche 911 czy Chevrolet Corvette C5. Z kolei wydawany od 1953 roku Australijski magazyn motoryzacyjny Wheels, wziął do porównania... Astona Martina DB7, czyli model który był o połowę droższy od Supry. Mimo wszystko, po testach, niespodziewanie zwyciężyła Supra, która wg redaktorów była szybsza, lepiej wyposażona i jazda nią była bardziej ekscytująca. Jednak samochód nie miał łatwego życia w Europie (podobnie jak RX-7 czy 300ZX), konkurując z samochodami od których nie był gorszy, ale po prostu mniej znany i droższy. Do tego, bardzo szybko złapały go europejskie ostre normy emisji spalin i sprzedaż w Europie zakończyła się w 1996 r., podczas gdy w Ameryce - 1998 r., a w Japonii - 2002 r.

Supra MK4 to jeden z tych samochodów bliższych duszy, które szanowane są za swoje naturalne predyspozycję, przez co jeszcze dużo asfaltu zwinie pod kołami, dzięki zwykłym ludziom których pasji nie da się przeliczyć na pieniądze. Siłą tego samochodu jest jego ogromny potencjał, coś, co sprawia, że może cały czas walczyć i ewoluować, zamiast zostać zapomnianym. Dlatego na dowolnych track day, zawodach driftu i drag, czy też street racingu, cały czas można gdzieś zobaczyć tą Toyotę, ponieważ to jest jej żywioł.
    Dokładnie 20 lat temu (1993 r.), świat ujrzał czwartą generację tego kultowego modelu. Design po raz kolejny uległ zmianie, MK4 nie przypomina MK3, natomiast widocznych jest kilka odniesień do klasycznego modelu 2000GT z lat 60. Co ciekawe, czwarta generacja jest niższa, krótsza i lżejsza, niż trzecia. Dzięki zastosowaniu lżejszych materiałów, masa zmniejszyła się niemal o 100 kg. W 1993 roku, w Suprze MK4, Toyota po raz pierwszy zamontowała 6-biegową skrzynię biegów (V160), była to również pierwsza 6-biegowa skrzynia zastosowana w japońskim samochodzie z napędem na tył, ma opinię bardzo solidnej. No i oczywiście silnik, 2JZ-GTE, który szybko okazał się tytanem wytrzymałości, bardzo podatnym na modyfikacje, od kilkunastu lat dostępnych jest multum części, od najdrobniejszych elementów po całe silniki kompleksowo zbudowane na każdy typ wyścigów. Toyota stworzyła silnik z niesamowitym potencjałem, którego osiągane moce zazwyczaj widuje się w specyfikacjach supercarów, Supry z 2JZ-GTE o mocach 400-500 KM to coś zwykłego, chleb powszedni i jednocześnie dopiero początek zabawy, egzemplarze o mocach ponad 1000 KM również już nie dziwią, a na samym końcu mamy silniki 2JZ budowane do dragu, jak na przykład projekt Gas Motorsport, czyli 2JZ o mocy ponad 2040 KM, z pojemności ledwie 3.2L.

    Czwarta generacja, ma najwięcej sukcesów w sporcie, jeśli chodzi o wszystkie Supry, sprawdzana była w wielu warunkach, dla przykładu można wymienić zawody Swiss Mountain Races, zaliczyła też Le Mans, konkurowała w amerykańskiej SCCA oraz przede wszystkim stanowiła główną siłę w najważniejszej japońskiej lidze wyścigowej - JGTC, przez lata rywalizując z Hondą NSX i Nissanem Skyline, najpierw z 4-cylindrowym silnikiem pod maską (ostro zmodyfikowany 3S), a później z V8.

    Supra dzielnie znosiła porównania do takich samochodów jak Porsche 911 czy Chevrolet Corvette C5. Z kolei wydawany od 1953 roku Australijski magazyn motoryzacyjny Wheels, wziął do porównania... Astona Martina DB7, czyli model który był o połowę droższy od Supry. Mimo wszystko, po testach, niespodziewanie zwyciężyła Supra, która wg redaktorów była szybsza, lepiej wyposażona i jazda nią była bardziej ekscytująca. Jednak samochód nie miał łatwego życia w Europie (podobnie jak RX-7 czy 300ZX), konkurując z samochodami od których nie był gorszy, ale po prostu mniej znany i droższy. Do tego, bardzo szybko złapały go europejskie ostre normy emisji spalin i sprzedaż w Europie zakończyła się w 1996 r., podczas gdy w Ameryce - 1998 r., a w Japonii - 2002 r.

    Supra MK4 to jeden z tych samochodów bliższych duszy, które szanowane są za swoje naturalne predyspozycję, przez co jeszcze dużo asfaltu zwinie pod kołami, dzięki zwykłym ludziom których pasji nie da się przeliczyć na pieniądze. Siłą tego samochodu jest jego ogromny potencjał, coś, co sprawia, że może cały czas walczyć i ewoluować, zamiast zostać zapomnianym. Dlatego na dowolnych track day, zawodach driftu i drag, czy też street racingu, cały czas można gdzieś zobaczyć tą Toyotę, ponieważ to jest jej żywioł.
    1 sierpnia 2013, 19:10 przez staryjaponiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    Honda Prelude & Mazda RX-7 – Samochody zmodyfikowane do wyścigów SCCA (Sports Car Club of America).
    Samochody zmodyfikowane do wyścigów SCCA (Sports Car Club of America).
    Taka moto ciekawostka. To co tak śmiesznie warczy to typowa jednostka ze... skutera! (Co prawda ten silnik ma 45KM i pojemności 274cc, ale jednak jest tam napisane że ze skutera) Za zadanie ma napędzanie dwóch wirników z tyłu samochodu, które wysysają powietrze spod ów auta, przez co dało ogromną siłę docisku (innymi słowy - ma działać jak spoiler) Zaleta jest taka, że spoiler działa przy określonej wyższej prędkości, a to zastosowanie działa już nawet podczas postoju, poza tym, przy wyższych prędkościach spoiler hamuje. Niestety ale to rozwiązanie borykało się z problemami mechanicznymi i została została zakazana przez Sports Car Club of America (Klub Sportowy Samochodów Ameryki) ust SCCA. Były też skargi, że gdy jechali za nim "dostawali" kamieniami wyrzucanymi przez dmuchawy.
    Testowany w 1970 roku.
    Silnik napędzający cały pojazd pochodzi od Chevy 8.1 z ′64 roku o mocy 327KM. Skrzynia 3-biegowa, lecz nie było 1 i 2 (były 3, 4 i 5).
    - Tak, ruszał z 3...
    Waży 821 kg.
    26 marca 2012, 22:57 przez DaN0 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj

    1