Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 7 takich materiałów
    Mazda RX-8 – Samochód osobowy produkowany przez japońską markę Mazda w latach 2003-2012. Samochód został po raz pierwszy zaprezentowany na North American International Auto Show w 2001 roku jako następca Mazdy RX-7. W 2009 roku samochód przeszedł face lifting mylnie kojarzony z drugą generacja modelu. W aucie zmieniono m.in. przedni zderzak, przednie reflektory oraz tylne reflektory wykonane w technologii LED i kierownicę oraz zegary, a także system audio marki Bose. RX-8 podobnie jak RX-7 wyposażony był w silnik z tłokiem obrotowym, zwany potocznie silnikiem Wankla. Silnik jest umiejscowiony z przodu i przekazuje napęd na koła tylne. Jednostka o oznaczeniu 13B-MSP RENESIS trafiła jako serce Mazdy RX-8. Jest to silnik o pojemności 2 × 0,65 l o katalogowej pojemności  1,3 l. Zastosowany system MSP pozwalał na uzyskanie większej mocy z tego samego silnika. Standardowy Renesis z czterema portami generuje moc 192 KM, a jednostka o wysokiej mocy wykorzystywała sześć portów i przy tej samej pojemności produkowała moc 231 KM. Dla rynku amerykańskiego standardowy Renesis osiągał 197KM, a wersja "High Power" – 238 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 210 Nm. RX-8 osiąga prędkość maksymalną 235 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 6,4 sekundy. W ciągu dziewięciu lat produkcji powstało 192,094 egzemplarzy RX-8.
    Samochód osobowy produkowany przez japońską markę Mazda w latach 2003-2012. Samochód został po raz pierwszy zaprezentowany na North American International Auto Show w 2001 roku jako następca Mazdy RX-7. W 2009 roku samochód przeszedł face lifting mylnie kojarzony z drugą generacja modelu. W aucie zmieniono m.in. przedni zderzak, przednie reflektory oraz tylne reflektory wykonane w technologii LED i kierownicę oraz zegary, a także system audio marki Bose. RX-8 podobnie jak RX-7 wyposażony był w silnik z tłokiem obrotowym, zwany potocznie silnikiem Wankla. Silnik jest umiejscowiony z przodu i przekazuje napęd na koła tylne. Jednostka o oznaczeniu 13B-MSP RENESIS trafiła jako serce Mazdy RX-8. Jest to silnik o pojemności 2 × 0,65 l o katalogowej pojemności 1,3 l. Zastosowany system MSP pozwalał na uzyskanie większej mocy z tego samego silnika. Standardowy Renesis z czterema portami generuje moc 192 KM, a jednostka o wysokiej mocy wykorzystywała sześć portów i przy tej samej pojemności produkowała moc 231 KM. Dla rynku amerykańskiego standardowy Renesis osiągał 197KM, a wersja "High Power" – 238 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 210 Nm. RX-8 osiąga prędkość maksymalną 235 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 6,4 sekundy. W ciągu dziewięciu lat produkcji powstało 192,094 egzemplarzy RX-8.
    Mazda RX-8 – Samochód produkowany przez koncern Mazda w latach 2003–2012. W 2009 roku auto przeszło face lifting mylnie kojarzony z drugą generacja modelu. W aucie zmieniono m.in. przedni zderzak, przednie reflektory oraz tylne reflektory wykonane w technologii LED i kierownicę oraz zegary, a także system audio marki Bose. Model RX-8 podobnie jak RX-7 wyposażony był w silnik z tłokiem obrotowym, zwany potocznie silnikiem Wankla. Jednostka o nazwie Renesis spala większe ilości paliwa od jednostek tradycyjnych. Standardowy Renesis z czterema portami produkował moc 192 KM, a jednostka o wysokiej mocy wykorzystywała sześć portów i przy tej samej pojemności produkowała moc 231 KM. Dla rynku amerykańskiego standardowy Renesis osiągał 197KM, a wersja "High Power" - 238 KM. W momencie rozpoczęcia produkcji Mazda była jedynym producentem aut na świecie wykorzystującym ten system silnika benzynowego. Silnik otrzymał w 2003 roku nagrodę "International Engine of the Year". RX-8 osiąga prędkość maksymalną 235 km/h, a osiągnięcie 100 km/h zajmuje 6,4 sekundy. W ciągu dziewięciu lat wyprodukowano 192,094 egzemplarzy RX-8.
    Samochód produkowany przez koncern Mazda w latach 2003–2012. W 2009 roku auto przeszło face lifting mylnie kojarzony z drugą generacja modelu. W aucie zmieniono m.in. przedni zderzak, przednie reflektory oraz tylne reflektory wykonane w technologii LED i kierownicę oraz zegary, a także system audio marki Bose. Model RX-8 podobnie jak RX-7 wyposażony był w silnik z tłokiem obrotowym, zwany potocznie silnikiem Wankla. Jednostka o nazwie Renesis spala większe ilości paliwa od jednostek tradycyjnych. Standardowy Renesis z czterema portami produkował moc 192 KM, a jednostka o wysokiej mocy wykorzystywała sześć portów i przy tej samej pojemności produkowała moc 231 KM. Dla rynku amerykańskiego standardowy Renesis osiągał 197KM, a wersja "High Power" - 238 KM. W momencie rozpoczęcia produkcji Mazda była jedynym producentem aut na świecie wykorzystującym ten system silnika benzynowego. Silnik otrzymał w 2003 roku nagrodę "International Engine of the Year". RX-8 osiąga prędkość maksymalną 235 km/h, a osiągnięcie 100 km/h zajmuje 6,4 sekundy. W ciągu dziewięciu lat wyprodukowano 192,094 egzemplarzy RX-8.
    3 kwietnia 2022, 19:43 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Nowy pomysł Mazdy na zapłon – Mimo, że mówiło się, iż Mazda wraz z wprowadzeniem na rynek modelu RX-8 zrezygnowała z produkcji silników Wankla, lecz nie jest to prawdą. Motor z tłokiem obrotowym kolejnej generacji nosić ma nazwę 16X Renesis (2), a pracę nad nim rozpoczęły się już w roku 2007. Najbardziej uwagę przykuwa zapłon tej jednostki, który ma być laserowy.

Pojemność silnika obecnie wynosi 1.6 litra, lecz nadal jest on fizycznie bardzo mały i częściowo zbudowany z aluminium. Ma on sobie radzić z dwoma największymi problemami silników z tłokiem obrotowych - momentem obrotowym i zużyciem paliwa. Jego zapłon ma składać się z niewielkich (9 mm średnicy i 11 mm długości), lecz bardzo silnych laserów.

Zastosowanie laserów ma pozwolić na bardzo dokładne sterowanie momentem oraz miejscem zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej co ma zmniejszyć emisję spalin i poprawić ogólną wydajność jednostki. Już teraz Mazda twierdzi, że jednostka ta jest w stanie wyciągnąć moc 300 koni mechanicznych (przypominam, silnik 1.6 litra!).

Niestety nowego silnika możemy nigdy nie zobaczyć w Europie - już silnik zastosowany w RX-8 nie spełniał norm Euro 5, a nowy pewnie nie da rady zmieścić się w emisją w normie Euro 6.

Źródło: Autocar

Zdjęcie przedstawia prototyp Mazda Taiki, w którym jako pierwszym zainstalowano 16X Renesis (2).
    Mimo, że mówiło się, iż Mazda wraz z wprowadzeniem na rynek modelu RX-8 zrezygnowała z produkcji silników Wankla, lecz nie jest to prawdą. Motor z tłokiem obrotowym kolejnej generacji nosić ma nazwę 16X Renesis (2), a pracę nad nim rozpoczęły się już w roku 2007. Najbardziej uwagę przykuwa zapłon tej jednostki, który ma być laserowy.

    Pojemność silnika obecnie wynosi 1.6 litra, lecz nadal jest on fizycznie bardzo mały i częściowo zbudowany z aluminium. Ma on sobie radzić z dwoma największymi problemami silników z tłokiem obrotowych - momentem obrotowym i zużyciem paliwa. Jego zapłon ma składać się z niewielkich (9 mm średnicy i 11 mm długości), lecz bardzo silnych laserów.

    Zastosowanie laserów ma pozwolić na bardzo dokładne sterowanie momentem oraz miejscem zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej co ma zmniejszyć emisję spalin i poprawić ogólną wydajność jednostki. Już teraz Mazda twierdzi, że jednostka ta jest w stanie wyciągnąć moc 300 koni mechanicznych (przypominam, silnik 1.6 litra!).

    Niestety nowego silnika możemy nigdy nie zobaczyć w Europie - już silnik zastosowany w RX-8 nie spełniał norm Euro 5, a nowy pewnie nie da rady zmieścić się w emisją w normie Euro 6.

    Źródło: Autocar

    Zdjęcie przedstawia prototyp Mazda Taiki, w którym jako pierwszym zainstalowano 16X Renesis (2).
    17 lipca 2013, 12:58 przez DaN0 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Silnik Wankla – Silnik ten został opracowany przez Felixa Wankla w 1954 roku. Silnik ten jest zbudowany z mimośrodowo umieszczonego w eliptycznym cylindrze tłoka w kształcie trójkąta o lekko zaokrąglonych bokach.

W zależności od kąta obrotu tłoka komory cylindra zmieniają kształt i objętość. W czasie jednego obrotu wału, silnik wykonuje 3 cykle pracy. Silnik dwusuwowy wykonuje w czasie jednego obrotu wału jeden cykl pracy, czterosuwowy zaś na jeden cykl pracy potrzebuje dwóch obrotów wału.
 Przeniesienie ruchu tłoka na wał odbywa się przez przekładnię zębatą o zazębieniu wewnętrznym. Przy czym koło zębate większe jest częścią tłoka, a mniejsze częścią wału napędowego.

zalety	              
małe rozmiary	
zwarta konstrukcja	
ogromna moc jednostkowa
równomierna praca
	wady
duże spalanie paliwa
duże spalanie oleju
problemy z uszczelnieniem
słabe materiały konstrukcyjne

Z powodu dużych wad konstrukcyjnych i technologicznych wszelke próby rozpowszechnienia tego silnika kończyły się niepowodzeniem.

Razem z rozwojem techniki firma Mazda wyprodukowała model RX-7 napędzany tym właśnie typem silnika. Obecnie już nieprodukowany model RX-7 zastąpiony został nowszym modelem RX-8, w którym również zastosowano silnik Wankla o nazwie Renesis. Wielokrotnie zdobył nagrody za najlepszy silnik roku.

Obecnie Mazda testuje ten silnik napędzając go... wodorem (RX-8 Hydrogen RE concept car). Będzie to bardzo ciekawy koncept, o ile ujrzy światło dzienne.
    Silnik ten został opracowany przez Felixa Wankla w 1954 roku. Silnik ten jest zbudowany z mimośrodowo umieszczonego w eliptycznym cylindrze tłoka w kształcie trójkąta o lekko zaokrąglonych bokach.

    W zależności od kąta obrotu tłoka komory cylindra zmieniają kształt i objętość. W czasie jednego obrotu wału, silnik wykonuje 3 cykle pracy. Silnik dwusuwowy wykonuje w czasie jednego obrotu wału jeden cykl pracy, czterosuwowy zaś na jeden cykl pracy potrzebuje dwóch obrotów wału.
    Przeniesienie ruchu tłoka na wał odbywa się przez przekładnię zębatą o zazębieniu wewnętrznym. Przy czym koło zębate większe jest częścią tłoka, a mniejsze częścią wału napędowego.

    zalety
    małe rozmiary
    zwarta konstrukcja
    ogromna moc jednostkowa
    równomierna praca
    wady
    duże spalanie paliwa
    duże spalanie oleju
    problemy z uszczelnieniem
    słabe materiały konstrukcyjne

    Z powodu dużych wad konstrukcyjnych i technologicznych wszelke próby rozpowszechnienia tego silnika kończyły się niepowodzeniem.

    Razem z rozwojem techniki firma Mazda wyprodukowała model RX-7 napędzany tym właśnie typem silnika. Obecnie już nieprodukowany model RX-7 zastąpiony został nowszym modelem RX-8, w którym również zastosowano silnik Wankla o nazwie Renesis. Wielokrotnie zdobył nagrody za najlepszy silnik roku.

    Obecnie Mazda testuje ten silnik napędzając go... wodorem (RX-8 Hydrogen RE concept car). Będzie to bardzo ciekawy koncept, o ile ujrzy światło dzienne.
    13 marca 2013, 19:18 przez kubek_GTI (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Jestem przekonany że większość motokillerowiczów wiedziała o takim silniku, ale na pewno nie wszyscy, a pewnie nie którzy chcieli by się nieco więcej dowiedzieć o motoryzacji.

    Ciągle tylko silniki w układzie rzędowym albo w układzie V, dla odmiany proszę,,SILNIK WANKLA''

    ZASADA DZIAŁANIA:
    W tym silniku tłok w kształcie zbliżonym do trójkąta (trójkąt Reuleaux o lekko "wypukłych" bokach), mimośrodowo umieszczony w epitrochoidalnym korpusie, obracając się tworzy komory: ssawną, sprężania, rozprężania (pracy) i wydechową. W zależności od kąta obrotu tłoka komory te zmieniają kształt i objętość. W czasie jednego obrotu wału, silnik wykonuje 3 cykle pracy - ssanie, sprężanie, wydech - silnik dwusuwowy wykonuje w czasie jednego obrotu wału jeden cykl pracy, czterosuwowy zaś na jeden cykl pracy potrzebuje dwóch obrotów wału. W momencie, gdy mieszanka paliwowo-powietrzna jest maksymalnie sprężona następuje zapłon. Mieszanka paliwowo-powietrzna dostarczana jest przez kanał doprowadzający, a spaliny odprowadzane przez kanał odprowadzający. Ruch tłoka jest przenoszony na mimośrodowe odcinki wału centralnego. Ruch rotora jest kształtowany przez koła zębate nieruchomo przymocowane do płaskich ścian komory i współosiowe z wałem centralnym.
    To była zasada działania takiego silnika, czas na zastosowanie

    ZASTOSOWANIE:

    Silnik Wankla po raz pierwszy zastosowano seryjnie w samochodach NSU Spider – prezentacja miała miejsce w roku 1963 na salonie samochodowym we Frankfurcie. Cztery lata później firma Mazda zaprezentowała sportowy samochód Cosmo Sport z pierwszym silnikiem z dwiema komorami wyprodukowanym na licencji NSU-Wankla. W roku 1968 do produkcji wszedł model NSU Ro 80, także z silnikiem dwukomorowym.

    Głównymi zaletami silnika Wankla są stosunkowo małe rozmiary i masa, prosta konstrukcja (mniejsza liczba elementów niż w klasycznych silnikach), niewielkie wibracje, niska hałaśliwość podczas pracy oraz osiąganie wysokich prędkości obrotowych i wysoka sprawność mechaniczna. Mimo to jest on stosowany rzadko, zaś wiele prób rozpowszechnienia tego typu silnika zakończyło się niepowodzeniem z powodu problemów konstrukcyjnych i technologicznych. Do produkcji rotorów oraz bloku silnika używano stopów na tyle słabych, że silniki zużywały się dosyć szybko. Główne wady silnika to trudne do uszczelnienia obszary pracy związane z przedmuchami; z tego względu mniejsze jest ciśnienie sprężania i mniejsza sprawność termodynamiczna. Są też większe straty ciepła na skutek bardzo niekorzystnej (szerokiej i płaskiej) komory spalania - co zwiększa straty ciepła i generuje naprężenia termiczne związane z "gorącą" i "zimną" strefą pracy silnika. Nie bez znaczenia jest też spore jednostkowe zużycie paliwa i duża emisja gazów spalinowych na jednostkę mocy. Ta wada, wraz z niedostateczną trwałością uszczelnień tłoka, jest powodem małego zainteresowania tym silnikiem w praktyce motoryzacyjnej. Były nawet sytuacje, gdy bloki silnikowe na skutek naprężeń termicznych nie wytrzymywały i pękały. W praktyce konstrukcja silnika była bardzo trudna do uszczelnienia, a silnik zużywał dużo paliwa.

    Wraz z rozwojem techniki firma Mazda pokonała te problemy i zastosowała swój silnik w samochodzie Mazda RX-7. Obecnie już nie produkuje się tego modelu. Zastąpił go nowszy Mazda RX-8. Zastosowany w modelu RX-8 silnik Wankla nazwano Renesis. Kilkakrotnie zdobył on nagrody za najlepszy silnik roku. Konstrukcja silnika jest na tyle uniwersalna, że firma Mazda testuje silnik Wankla – Renesis używający jako paliwa wodoru (RX-8 Hydrogen RE concept car). 22 czerwca 2012 roku Mazda zakończyła produkcję modelu RX-8, który był ostatnim na świecie samochodem z silnikiem Wankla.
    24 lutego 2013, 10:04 przez stunter96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Wlepka – Możesz mówić, że silnik wankla to słaby, awaryjny silnik, ale to właśnie silnik wankla osiągający beż żadnych turbosprężarek 700 km przy 9000 obr/min i ok 608 Nm a bez ogranicznika, maksymalne obroty wału korbowego R26B (takie oznaczenie nosił silnik) to 11 000 obr./min i wtedy moc dochodziła do ok 900 KM. w 1991 wygrał Le mans w mazdzie 787. Najnowszy silnik montowany w rx8, Renesis został silnikiem roku 2003 w plebiscycie "International Engine of the Year". Mazda już pracuje nad kolejną generacją tego cudownego silnika. Dalej twierdzisz że to kiepski silnik?
    Możesz mówić, że silnik wankla to słaby, awaryjny silnik, ale to właśnie silnik wankla osiągający beż żadnych turbosprężarek 700 km przy 9000 obr/min i ok 608 Nm a bez ogranicznika, maksymalne obroty wału korbowego R26B (takie oznaczenie nosił silnik) to 11 000 obr./min i wtedy moc dochodziła do ok 900 KM. w 1991 wygrał Le mans w mazdzie 787. Najnowszy silnik montowany w rx8, Renesis został silnikiem roku 2003 w plebiscycie "International Engine of the Year". Mazda już pracuje nad kolejną generacją tego cudownego silnika. Dalej twierdzisz że to kiepski silnik?
    21 lutego 2013, 21:43 przez Junior (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (8)

    1