Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 484 takie materiały
    Pan zatrzymał się (co jest widoczne na filmiku) i cofnął w mój samochód. Wysiadł ze swojego twierdząc, że w niego wjechałem, co nie pokrywa się z nagraniem (moja prędkość na nagraniu wynosiła 0 km/h, a jego samochód stoczył się na mój samochód). Kierujący citroenem miał pretensje, krzyczał, że w niego wjechałem, więc zjechaliśmy na bok, sprawdziłem swój samochód, uszkodzeń nie miałem, bo przód mam oklejony folią PPF. Mimo wszystko kierujący Citroenem chciał dzwonić po policję, ale jak go poinformowałem, że wszystko jest nagrane i może śmiało dzwonić to zrezygnował, później mnie prosił, żeby jednak nie dzwonić po policję i tak sprawa się zakończyła. Jak mnie poinformował: dla niego bez znaczenia jest to czy jedzie po drodze krajowej czy autostradzie, zagapił się, minął zjazd i chciał trochę cofnąć (lewym pasem)
    generalnie mogło się to skończyć bardzo źle, ruch był bardzo duży, a ten odcinek A4 jest szczególnie niebezpieczny. Zdarzenie miało miejsce w okolicy zjazdu Kraków-Wschód (Bieżanów)
    w sumie to nie wiem czy w ogóle doszło do kontaktu pomiędzy naszymi samochodami, tak jak wspomniałem, w moim samochodzie zero uszkodzeń "
    03.06.2024 Autostrada A4 w okolicy zjazdu Kraków-Wschód (Bieżanów)
    17 czerwca 2024, 21:45 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Już otwieraliśmy szampana, już witaliśmy się z gąską, już sobie gratulowaliśmy. Bo przecież po zamontowaniu nowego zawieszenia, odnowieniu sanek, zakonserwowaniu podwozia i poskręcaniu wszystkiego, wystarczy już tylko ustawić zbieżność. Godzinka roboty maks! Acha, na pewno. Może w normalnym aucie, ale LS 400 z 1995 r. nie jest autem normalnym. Bo ma pneumatykę. Pneumatykę, która działa. Działa jak chce. Raz lewa strona jest niższa, innym razem prawa, jeszcze innym przód jest wyżej niż tył. Albo odwrotnie. Wyregulowanie tego ustrojstwa, a przede wszystkim zrozumienie, jak ono działa zajęło nam... Tytle, że musieliśmy podzielić ten odcinek na dwie części. Dzisiaj pierwsza. Zapraszamy!
    10 marca 2024, 21:37 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Drugi vlog z cyklu nowego rozdziału mojej motorsportowej przygody i ogromnego kroku w przód ku profesjonalnemu ściganiu się na torach w obrębie całej Europy.
    28 lutego 2024, 12:47 przez nitro2112 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Własne

    Wymiana czujnika ABS prawy przód - Golf IV - Edycja 2024
    Od Autora: "przesyłam dwa nagrania z jednej sytuacji w Katowicach dnia 2 stycznia 2024 r. (nagranie przód i tył). Samochód wjechał pod prąd, co spowodowało nagły manewr auta obok mnie (na początku zatrąbiłem na niego, ale później zrozumiałem, że się ratował). Na tylnym nagraniu widać, iż dochodzi do stłuczki z powodu nagłego hamowania."
    8 stycznia 2024, 15:45 przez ~hokkaido | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    STOP PIRAT

    Od autora nagrania:
    Hamował mnie już w momencie zjazdu.. gdybym od razu nie zareagował uderzył by mnie prawą tylną stroną auta w mój przód... zapaliły się na moment nawet czujki od parkowania z przodu tak blisko było (lewa strona zderzaka minęła) ile jeszcze takich ludzi na drogach? kiedy włączycie myślenie? w momencie zmiany pasa nawet go nie było widać tak szybko jechał (może i wyprzedzał już wcześniej prawym i dlatego go nie było widać)

    Autostrada A2, kierunek Świecko
    12 października 2023, 21:24 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Przejazd rowerowy przed rondem. Kierowca Suzuki z opóźnieniem hamuje przed przejazdem rowerowym. Przód pojazdy ledwo sięga pasów. Rowerzyście bardzo to się nie spodobało i dochodzi do ostrej wymiany zdań z obu stron. Całą sytuacje próbuje załagodzić starszy Pan, ale nie za wiele wskórał. Gdy sytuacja się uspakaja i wygląda, że Panowie się rozjadą kierowca ponowie się zatrzymuje i wysiada do rowerzysty i ponownie zaczyna się utarczka słowna. Autor nie doczekał jej końca i odjechał aby nie blokować dalej ruchu.
    17.10.2022 Chorzów - rondo Klimzowiec
    21 maja 2023, 1:53 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Z jakim silnikiem kupić Volvo XC60? – Planujesz zakup nowego samochodu i interesuje Cię model nie tylko wygodny i komfortowy, ale przede wszystkim bezpieczny, ekonomiczny i niezawodny? Volvo XC60 na pewno okaże się świetnym wyborem! Dlatego sprawdź koniecznie, co to za auto i jakie są jego wersje. Jakie Volvo XC60 będzie dla Ciebie odpowiednie?
Czym wyróżnia się Volvo XC60?
Czy warto poznać Volvo XC60 i przyjrzeć mu się bliżej? To oczywiście pytanie retoryczne… Nie od dziś wiadomo, że Szwedzi są mistrzami w tym, co robią! Volvo to auto prestiżowe i bardzo komfortowe, a model Volvo XC60 zawsze będzie doskonałym wyborem!
Volvo XC60 to najlepiej sprzedający się samochód premium na świecie i najpopularniejszy SUV premium w Polsce. Ten dynamiczny i wyrafinowany model klasy średniej, może pochwalić się nie tylko bogatym i luksusowym wyposażeniem. Volvo XC60 jest dziś inteligentniejszy niż kiedykolwiek wcześniej, dzięki czemu zapewnia nam łączność zawsze i wszędzie, na każdym wyjeździe. Obsługa systemu operacyjnego Android Automotive OS. nie sprawia żadnych trudności nawet najmniej doświadczonym kierowcom. Najważniejsze funkcje znajdują się bowiem w wygodnych i bardzo intuicyjnych miejscach, co sprawia, że są one oczywiste nawet dla tych, którzy z takimi rozwiązaniami nie mieli jeszcze do czynienia. Volvo XC60 charakteryzuje się również wysoką ochroną i poziomem bezpieczeństwa, co potwierdzają najwyższe oceny w niezależnych rankingach i testach.
Jakie są wersje Volvo XC60? Z jakim silnikiem Volvo wybrać?
Volvo XC60 to model o charakterze terenowym, który dostarczy zarówno sportowych doznań, jak i świetnie się sprawdzi w roli wygodnego auta rodzinnego, albowiem sprzyja on rodzinnym wyjazdom i wycieczkom. Jest to zasługa dużej przestrzeni pasażerskiej i pojemnego bagażnika, który pomieści niemal wszystko. Pasażerowie podróżują na bardzo wygodnych, podgrzewanych siedzeniach, w przestronnym, luksusowym wnętrzu, albowiem jak na markę premium przystało, Volvo XC60 zachwyca najwyższej jakości wykończeniem dostępnym w wersji skórzanej, drewnianej, w wersji aluminium lub wykończonej materiałem.
Volvo XC60 to mocny punkt w ofercie marki. To 5-osobowe auto występuje z napędem na wszystkie osie lub z napędem na przód. Mamy też do wyboru 6-biegową skrzynię manualną lub 8-biegowy automat. Volvo XC60 dostępne jest również w kilku wersjach silnikowych, takich jak diesel, napęd benzynowy lub hybrydowy.
- Silniki benzynowe dla Volvo XC60 – dla Volvo XC60 dostępne są głównie 4-cylindrowe i 6-cylindrowe silniki benzynowe o pojemności 2-litrów z turbodoładowaniem pojedynczym lub wspomaganym kompresorem oraz jeden model 5-cylindrowy o pojemności 2,4-litra i mocy 254 KM z turbodoładowaniem. Wersje 6-cylindrowe dysponują wtryskiem pośrednim, układem rzędowym oraz pojemnością 3,2 lub 3,0.
- Silniki diesla dla Volvo XC60 – silniki diesla dla Volvo XC60 różnią się przede wszystkim pojemnością, albowiem do turbodiesli należą wyłącznie modele o pojemności 2,0 i 2,4. Wersje 2-litrowe mogą być 4-cylindrowe i 5-cylindrowe, natomiast jednostki o pojemności 2,4 to warianty 5-cylindrowe w układzie rzędowym, z 1 lub 2 turbosprężarkami. Każdy z turbodiesli 2-litrowych dla Volvo XC60 posiada też wyłącznie napęd przedni, a wersje 2,4 tylko napęd na cztery koła. Największą zaletą modeli 2-litrowych jest ekonomiczne spalanie na poziomie ok. 8,3 - 9,5 litra na 100 km.
- Silniki hybrydowe dla Volvo XC60 – Dla tego modelu Volvo dostępny jest również silnik hybrydowy T8 Twin Engine, przy czym wariant 2-litrowy wspomagany jest jednostką elektryczną o mocy 87 KM. Moc całego układu wynosi 407 KM.

    Planujesz zakup nowego samochodu i interesuje Cię model nie tylko wygodny i komfortowy, ale przede wszystkim bezpieczny, ekonomiczny i niezawodny? Volvo XC60 na pewno okaże się świetnym wyborem! Dlatego sprawdź koniecznie, co to za auto i jakie są jego wersje. Jakie Volvo XC60 będzie dla Ciebie odpowiednie?

    Czym wyróżnia się Volvo XC60?

    Czy warto poznać Volvo XC60 i przyjrzeć mu się bliżej? To oczywiście pytanie retoryczne… Nie od dziś wiadomo, że Szwedzi są mistrzami w tym, co robią! Volvo to auto prestiżowe i bardzo komfortowe, a model Volvo XC60 zawsze będzie doskonałym wyborem!

    Volvo XC60 to najlepiej sprzedający się samochód premium na świecie i najpopularniejszy SUV premium w Polsce. Ten dynamiczny i wyrafinowany model klasy średniej, może pochwalić się nie tylko bogatym i luksusowym wyposażeniem. Volvo XC60 jest dziś inteligentniejszy niż kiedykolwiek wcześniej, dzięki czemu zapewnia nam łączność zawsze i wszędzie, na każdym wyjeździe. Obsługa systemu operacyjnego Android Automotive OS. nie sprawia żadnych trudności nawet najmniej doświadczonym kierowcom. Najważniejsze funkcje znajdują się bowiem w wygodnych i bardzo intuicyjnych miejscach, co sprawia, że są one oczywiste nawet dla tych, którzy z takimi rozwiązaniami nie mieli jeszcze do czynienia. Volvo XC60 charakteryzuje się również wysoką ochroną i poziomem bezpieczeństwa, co potwierdzają najwyższe oceny w niezależnych rankingach i testach.

    Jakie są wersje Volvo XC60? Z jakim silnikiem Volvo wybrać?

    Volvo XC60 to model o charakterze terenowym, który dostarczy zarówno sportowych doznań, jak i świetnie się sprawdzi w roli wygodnego auta rodzinnego, albowiem sprzyja on rodzinnym wyjazdom i wycieczkom. Jest to zasługa dużej przestrzeni pasażerskiej i pojemnego bagażnika, który pomieści niemal wszystko. Pasażerowie podróżują na bardzo wygodnych, podgrzewanych siedzeniach, w przestronnym, luksusowym wnętrzu, albowiem jak na markę premium przystało, Volvo XC60 zachwyca najwyższej jakości wykończeniem dostępnym w wersji skórzanej, drewnianej, w wersji aluminium lub wykończonej materiałem.

    Volvo XC60 to mocny punkt w ofercie marki. To 5-osobowe auto występuje z napędem na wszystkie osie lub z napędem na przód. Mamy też do wyboru 6-biegową skrzynię manualną lub 8-biegowy automat. Volvo XC60 dostępne jest również w kilku wersjach silnikowych, takich jak diesel, napęd benzynowy lub hybrydowy.

    - Silniki benzynowe dla Volvo XC60 – dla Volvo XC60 dostępne są głównie 4-cylindrowe i 6-cylindrowe silniki benzynowe o pojemności 2-litrów z turbodoładowaniem pojedynczym lub wspomaganym kompresorem oraz jeden model 5-cylindrowy o pojemności 2,4-litra i mocy 254 KM z turbodoładowaniem. Wersje 6-cylindrowe dysponują wtryskiem pośrednim, układem rzędowym oraz pojemnością 3,2 lub 3,0.

    - Silniki diesla dla Volvo XC60 – silniki diesla dla Volvo XC60 różnią się przede wszystkim pojemnością, albowiem do turbodiesli należą wyłącznie modele o pojemności 2,0 i 2,4. Wersje 2-litrowe mogą być 4-cylindrowe i 5-cylindrowe, natomiast jednostki o pojemności 2,4 to warianty 5-cylindrowe w układzie rzędowym, z 1 lub 2 turbosprężarkami. Każdy z turbodiesli 2-litrowych dla Volvo XC60 posiada też wyłącznie napęd przedni, a wersje 2,4 tylko napęd na cztery koła. Największą zaletą modeli 2-litrowych jest ekonomiczne spalanie na poziomie ok. 8,3 - 9,5 litra na 100 km.

    - Silniki hybrydowe dla Volvo XC60 – Dla tego modelu Volvo dostępny jest również silnik hybrydowy T8 Twin Engine, przy czym wariant 2-litrowy wspomagany jest jednostką elektryczną o mocy 87 KM. Moc całego układu wynosi 407 KM.

    25 kwietnia 2023, 12:31 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Gdzie się podziały chlapacze w samochodach?

    Przyszła taka pora roku, kiedy podczas jednej trasy możemy opróżnić cały zbiornik z płynem na spryskiwacz tylko dlatego, że auta jadące przed nami wyrzucają spod kół całe topiące się błoto pośniegowe i różną ilość piachu i drobnych kamyków. Dlaczego producenci przestali zakładać chlapacze?

    Niegdyś chlapacze (czy tam fartuchy, osłony, jak zwał tak zwał) były nieodzownym elementem wyposażenia niemal każdego samochodu, ba każdego pojazdu. Miały je samochody, autobusy, ciężarówki czy nawet rowery. Kawał gumowego elementu zwisał sobie za tylnymi kołami, w ten sposób zbierając wodę i nie chlapiąc na nasz samochód. A dziś? Dziś pozostały one już tylko przy ciężarówkach, a w samochodach osobowych praktycznie ich brak, bo wyglądają kiczowato i nie współgrają z idealnymi liniami i proporcjami auta. Ale to, że te linie będą zwalone błotem i całym innym syfem (żeby nie powiedzieć gó#nem) z drogi, to już jest ok. To, że w czasie dłuższej trasy jesteśmy w stanie wypsikać 3 litry spryskiwaczy też jest ok. Tak samo ok jest pewnie fakt, że kamyki lecące prosto na nasz piękny wymuskany samochód uszkodzą nam lakier lub szybę. W końcu zarobią lakiernicy, serwisy, dostawcy płynu czy myjnie. Poza tym auto wyposażone w chlapacze również z przodu jest czystsze – brud nie leci po caroserii.

    A jak ma się prawo drogowe (Na podstawie art. 66 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137, z późn. zm.) ) do chlapaczy? Ano tak:
    㤠11.
    1. Pojazd samochodowy wyposaża się:

    11) w fartuchy odpowiednio przedłużające tylne błotniki od tyłu albo umieszczone dalej od kół niż błotniki, jeżeli przy masie własnej pojazdu błotnik lub inny znajdujący się w płaszczyźnie symetrii opony za tylnym kołem element nadwozia lub podwozia, osłaniający tylne koło (koła) położony jest wyżej nad jezdnią niż 0,25 odległości tego
    elementu od pionowej płaszczyzny przechodzącej przez oś tylnego koła (kół), a dla
    samochodu osobowego oraz autobusu, samochodu ciężarowego i pojazdu specjalnego o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t z pojedynczymi kołami na osi tylnej – wyżej niż ta odległość; odległość dolnej krawędzi fartucha od jezdni nie powinna przekraczać tych wielkości; szerokość fartucha nie powinna być mniejsza niż szerokość opony (opon), zaś sztywność fartuchów powinna zapewniać ograniczenie do minimum ochlapywania pojazdów jadących z tyłu; fartuchów nie wymaga się w pojeździe o konstrukcji uniemożliwiającej ich umieszczenie; „

    Z tego prawniczego bełkotu najważniejsza jest ostatnia część, z której korzystają producenci dzisiaj: jeśli konstrukcja na to nie pozwala, wtedy nie trzeba montować fartuchów. A to oznacza, że samochody są homologowane bez chlapaczy czyli diagnosta nie może egzekwować ich obecności. Może czas zaostrzyć homologację?

    Z ciekawości zajrzałem do konfiguratorów kilku popularnych aut i okazuje się, że część z nich oferuje chlapacze (przód + tył). Inni znowu seryjnie montują małe wystające plastiki, które mają zatrzymać podnoszącą się z asfaltu wodę. Niestety, z reguły to nie wystarcza, a za nami jest wielka wodna chmura. Również nie działa specjalnie wymodelowany zderzak…

    Prawda jest taka, że dziś ponad praktyczność stawiamy styl. Przecież kilka lat temu samochody z naszego rynku to jest Duży Fiat (Fiat 125), Polonez i inne miały tak wielkie i tak mocne chlapacze (odpadały), że pewnie przeżyły karoserię tych aut. Owszem, nie były zbyt piękne, ale myślę, że dzisiaj można by ten problem w jakiś lepszy sposób rozwiązać niż po prostu nie montowanie chlapaczy? Macie jakieś pomysły? A może to źle wpływa na aerodynamikę i osiągi aut?
    14 grudnia 2022, 9:14 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Toyota Supra 500+ znowu jest czerwona! Zleciała okleina, a wleciało skrzydło i przedni splitter. Obie rzeczy są z carbonu i obie zrobiliśmy sami. Drugich takich nie ma na całym świecie. Samo zaprojektowanie i wykonanie splittera zajęło – uwaga – 250 roboczogodzin! Czemu to taki czasochłonny proces? Bo postawiliśmy na najwyższą jakość, wyjątkowy rodzaj carbonu, a przede wszystkim odwzorowaliśmy w 100 proc. fabryczne, oryginalne mocowania. Dzięki temu wszystko pasuje idealnie i jest plug & play. Każdy da radę zamontować to sam, przy użyciu najprostszych narzędzi.

    PS: Jeżeli chcielibyście zamówić takie skrzydło lub splitter do swojej Supry, napiszcie do Łukasza na Instagramie: @lukaszbak_ca​roseria

    Lista dotychczasowych modyfikacji:
    1. Down pipe: TurboWorks
    2. GPF Bypass: Milltek
    3. Usunięcie błędów ze sterownika i pierwsze strojenie: Synek Tune
    4. Dolot i filtr powietrza: Eventuri by PG Performance
    5. Felgi: Japan Racing Wheels SL01 (19x10,5 tył i 19x9,5 przód)
    6. Opony: Vredestein Wintrack Pro (zima) oraz Vorti R+ (lato) w rozmiarze 275/35 R19 oraz 305/30 R19
    7. Pierwsza modyfikacja sterownika silnika: Synek Tune
    8. Zawieszenie: KW V3 (obniżone o 2 cm względem serii)
    9. Chłodnica intercoolera: Forge Motorsport
    10. Oklejenie auta: Małachowski Projekt oraz Wrapster
    11. Modyfikacje turbosprężarki: Perun Turbo
    12. Finalne strojenie silnika: Maciek Stelmaszuk, Strojenia.pl
    13. Strojenie zawieszenia: Bartek Czwartosz, racing.pl
    14. Hamulce: WRK Brakes
    15. Układ wydechowy: Kamil Kopeć, ArcHouse
    16. Pakiet aero: Caroseria Carbon

    Osiągi:
    Moc: 570 KM (seria: 340 KM)
    Moment obrotowy: 700 Nm (seria: 500 Nm)
    0-100: 4 sek. (seria: 4,3 sek.)
    0-200: ca. 11,8 sek. (seria: 16,7 sek.)
    100-200: 7,8 sek. (seria: 12,8 sek.)
    30 listopada 2022, 14:03 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj