Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 289 takich materiałów
    Peugeot 205 GTI – Samochód osobowy klasy aut miejskich produkowany przez francuską markę Peugeot latach 1983-1998. 205 uważany jest za przełomowy model Peugeota, który zapoczątkował sukcesy finansowe firmy. Przed 205 producent uważany był był uważany za najbardziej konserwatywnego producenta spośród francuskiej "wielkiej trójki", który potrafi wytwarzać tylko wielkie sedany takie, jak 504 i 505. U genezy 205 leży przejęcie przez Peugeota firmy Simca w 1978 roku, która posiadała doświadczenie w tworzeniu małych samochodów. W 205 stosowano wiele rodzajów silników benzynowych i diesli. W pierwszych 205 używano silnika typu X "Douvrin" ze starszego modelu Peugeota 104. Później użyto nowszych silników benzynowych serii TU, XU oraz diesla XUD. Podczas 15-letniego okresu produkcji 205 nie został poddany faceliftingowi poza drobnymi zmianami deski rozdzielczej w 1987 roku i niewielkich zmian m.in. tylnej klapy oraz świateł w 1990 roku. Pierwsze wersje GTI pojawiły się w 1984 roku i początkowo do napędu użyto czterocylindrowego silnika o pojemności 1,6 l i mocy 115 km, co pozwalało na przyspieszenie do 100 km/h 8,7 sekund i osiągnąć prędkość maksymalną 195 km/h. Silnik 1,9 GTI został wprowadzony na rynek w 1986 roku, generował on moc 130 KM, dzięki czemu przyspieszenie do 100 km/h zajmowało 7,8 sekund, a prędkość maksymalna zwiększyła się do 203 km/h. Produkcja 205 zmniejszała się po wprowadzeniu wspólnie zastępujących go modeli 106 i 306. Rynkowy popyt zachęcił jednak Peugeota do stworzenia modelu 206, który zadebiutował w roku 1998. W tym samym roku zaprzestano produkcji 205.
    Samochód osobowy klasy aut miejskich produkowany przez francuską markę Peugeot latach 1983-1998. 205 uważany jest za przełomowy model Peugeota, który zapoczątkował sukcesy finansowe firmy. Przed 205 producent uważany był był uważany za najbardziej konserwatywnego producenta spośród francuskiej "wielkiej trójki", który potrafi wytwarzać tylko wielkie sedany takie, jak 504 i 505. U genezy 205 leży przejęcie przez Peugeota firmy Simca w 1978 roku, która posiadała doświadczenie w tworzeniu małych samochodów. W 205 stosowano wiele rodzajów silników benzynowych i diesli. W pierwszych 205 używano silnika typu X "Douvrin" ze starszego modelu Peugeota 104. Później użyto nowszych silników benzynowych serii TU, XU oraz diesla XUD. Podczas 15-letniego okresu produkcji 205 nie został poddany faceliftingowi poza drobnymi zmianami deski rozdzielczej w 1987 roku i niewielkich zmian m.in. tylnej klapy oraz świateł w 1990 roku. Pierwsze wersje GTI pojawiły się w 1984 roku i początkowo do napędu użyto czterocylindrowego silnika o pojemności 1,6 l i mocy 115 km, co pozwalało na przyspieszenie do 100 km/h 8,7 sekund i osiągnąć prędkość maksymalną 195 km/h. Silnik 1,9 GTI został wprowadzony na rynek w 1986 roku, generował on moc 130 KM, dzięki czemu przyspieszenie do 100 km/h zajmowało 7,8 sekund, a prędkość maksymalna zwiększyła się do 203 km/h. Produkcja 205 zmniejszała się po wprowadzeniu wspólnie zastępujących go modeli 106 i 306. Rynkowy popyt zachęcił jednak Peugeota do stworzenia modelu 206, który zadebiutował w roku 1998. W tym samym roku zaprzestano produkcji 205.
    BMW Z4 – Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez niemiecką markę BMW od 2002 roku. Pierwszą generację Z4 zaprezentowano po raz pierwszy w 2002 roku. Model pierwszej generacji zadebiutował jako następca modelu Z3. Wersja roadster otrzymała kod fabryczny E85, a coupe – E86. Trzecią i najnowszą generację Z4 zaprezentowano w sierpniu 2018 roku, przywracając do oferty emblemat Z4 po prawie dwóch latach przerwy. Trzecie wcielenie Z4 otrzyma kod fabryczny G29. Samochód zachował formę małego roadstera, nawiązując do aktualnego kierunku stylistycznego marki. Auto opracowano wraz z Toyotą, która w podobnym czasie przedstawiła nowe sportowe coupe pod wskrzeszoną nazwą Supra. Światowa premiera nowego Z4 odbyła się w październiku 2018 na Paris Auto Show, a produkcja odbywa się w Grazu w Austrii w zakładach Magna Steyr. Sprzedawana na rynku amerykańskim wersja M40i posiada najsilniejszy dostępny silnik w trzeciej generacji Z4. I6 turbo o pojemności 3 l generuje moc 382 KM i moment obrotowy 500 Nm, co pozwala na przyspieszenie do 100 km/h 4,2 sekundy.
    Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez niemiecką markę BMW od 2002 roku. Pierwszą generację Z4 zaprezentowano po raz pierwszy w 2002 roku. Model pierwszej generacji zadebiutował jako następca modelu Z3. Wersja roadster otrzymała kod fabryczny E85, a coupe – E86. Trzecią i najnowszą generację Z4 zaprezentowano w sierpniu 2018 roku, przywracając do oferty emblemat Z4 po prawie dwóch latach przerwy. Trzecie wcielenie Z4 otrzyma kod fabryczny G29. Samochód zachował formę małego roadstera, nawiązując do aktualnego kierunku stylistycznego marki. Auto opracowano wraz z Toyotą, która w podobnym czasie przedstawiła nowe sportowe coupe pod wskrzeszoną nazwą Supra. Światowa premiera nowego Z4 odbyła się w październiku 2018 na Paris Auto Show, a produkcja odbywa się w Grazu w Austrii w zakładach Magna Steyr. Sprzedawana na rynku amerykańskim wersja M40i posiada najsilniejszy dostępny silnik w trzeciej generacji Z4. I6 turbo o pojemności 3 l generuje moc 382 KM i moment obrotowy 500 Nm, co pozwala na przyspieszenie do 100 km/h 4,2 sekundy.
    7 lipca 2022, 22:27 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Aston Martin Vanquish – Samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez brytyjską markę Aston Martin w latach 2001–2007 oraz ponownie w latach 2012–2018. Vanquish został po raz pierwszy zaprezentowany w 2001 roku. Drugą generację zaprezentowano po raz pierwszy w 2012. Trafił na  rynek jako następca Astona Martina DBS, przywracając jego nazwę do użytku po 5-letniej przerwie. Powstał on na 100-lecie firmy Aston Martin. 5,9-litrowe V12 to złożone w całość dwa silniki V6 Forda. Silnik ten wytwarza moc 565 KM i moment obrotowy 620 Nm, dzięki czemu samochód osiąga prędkość maksymalną 295 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 4,1 sekundy. Vanquish dostępny jest w wersji 2+2 lub 2+0. Produkcja Vanquisha została zakończona w 2018 roku. Aston Martin zdecydował się ponownie zmienić nazwę następcy na DBS z dopiskiem Superleggera.
    Samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez brytyjską markę Aston Martin w latach 2001–2007 oraz ponownie w latach 2012–2018. Vanquish został po raz pierwszy zaprezentowany w 2001 roku. Drugą generację zaprezentowano po raz pierwszy w 2012. Trafił na rynek jako następca Astona Martina DBS, przywracając jego nazwę do użytku po 5-letniej przerwie. Powstał on na 100-lecie firmy Aston Martin. 5,9-litrowe V12 to złożone w całość dwa silniki V6 Forda. Silnik ten wytwarza moc 565 KM i moment obrotowy 620 Nm, dzięki czemu samochód osiąga prędkość maksymalną 295 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 4,1 sekundy. Vanquish dostępny jest w wersji 2+2 lub 2+0. Produkcja Vanquisha została zakończona w 2018 roku. Aston Martin zdecydował się ponownie zmienić nazwę następcy na DBS z dopiskiem Superleggera.
    Lotus Omega – Usportowiona wersja samochodu klasy średniej-wyższej produkowanego przez koncern General Motors jako Opel Omega pod marką Lotus w latach 1990-1992. Był on oficjalnie najszybszym sedanem na świecie w latach 1990–1996, kiedy tytuł ten przejął Brabus E V12 budowany na bazie modelu Mercedes-Benz W210. W 1986 roku amerykański koncern General Motors przejął brytyjską markę Lotus w celu podniesienia prestiżu niemieckiej marki Opel w sportach samochodowych oraz wyprodukowania godnego rywala BMW M5 E34. Lotus Omega jest to zmodyfikowany Opel Omega A. Lotus Omega oficjalną premierę miał podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 1989 roku. Produkcja pojazdu rozpoczęła się w 1990 roku. Początkowo zakładano powstanie 1100 sztuk pojazdu jednak z powodu recesji na początku lat 90 i wysokiej cenie - dwukrotnie droższa niż bazowa Omega, wyprodukowano zaledwie 950 egzemplarzy. Wyprodukowano 630 sztuk niemieckiej wersji Opel Lotus Omega oraz 320 sztuk angielskiego Vauxhall Lotus Carlton sprzedawanego z kierownicą po prawej stronie i wyskalowanym prędkościomierzu do 180 mil na godzinę. Do napędu został użyty silnik R6 twin-turbo o pojemności 3,6 l generujący moc 377 KM i 557 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 5,3 sekundy, a prędkość maksymalna samochodu wynosi 283 km/h.
    Usportowiona wersja samochodu klasy średniej-wyższej produkowanego przez koncern General Motors jako Opel Omega pod marką Lotus w latach 1990-1992. Był on oficjalnie najszybszym sedanem na świecie w latach 1990–1996, kiedy tytuł ten przejął Brabus E V12 budowany na bazie modelu Mercedes-Benz W210. W 1986 roku amerykański koncern General Motors przejął brytyjską markę Lotus w celu podniesienia prestiżu niemieckiej marki Opel w sportach samochodowych oraz wyprodukowania godnego rywala BMW M5 E34. Lotus Omega jest to zmodyfikowany Opel Omega A. Lotus Omega oficjalną premierę miał podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 1989 roku. Produkcja pojazdu rozpoczęła się w 1990 roku. Początkowo zakładano powstanie 1100 sztuk pojazdu jednak z powodu recesji na początku lat 90 i wysokiej cenie - dwukrotnie droższa niż bazowa Omega, wyprodukowano zaledwie 950 egzemplarzy. Wyprodukowano 630 sztuk niemieckiej wersji Opel Lotus Omega oraz 320 sztuk angielskiego Vauxhall Lotus Carlton sprzedawanego z kierownicą po prawej stronie i wyskalowanym prędkościomierzu do 180 mil na godzinę. Do napędu został użyty silnik R6 twin-turbo o pojemności 3,6 l generujący moc 377 KM i 557 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 5,3 sekundy, a prędkość maksymalna samochodu wynosi 283 km/h.
    Rolls-Royce Phantom Coupe – Phantom to samochód osobowy klasy dużych aut luksusowych produkowany pod brytyjską marką Rolls-Royce w latach 1925–1991 oraz ponownie od 2003 roku. Wiosną 2003 roku Rolls-Royce przywrócił do użytku nazwę Phantom po najdłuższej w historii modelu, 13-letniej przerwie. Phantom siódmej generacji to pierwszy model wprowadzony na rynek po przejęciu firmy Rolls-Royce przez koncern BMW. Do napędu nowego Phantoma użyto silnika V12 o pojemności 6,75 l. Moc przenoszona była na koła tylne poprzez 6 biegową automatyczną skrzynię biegów ZF. W 2008 roku rozpoczęła się produkcja wersji Phantom Coupe. Wersja ta jest rozwinięciem siódmej generacji Phantoma, z niego został zapożyczony 6,75-litrowy silnik V12, który generuje moc maksymalną 460 KM i moment obrotowy 720 Nm. Moc przenoszona jest na koła tylne poprzez 6-biegową automatyczną skrzynię biegów. Phantom Coupe osiąga prędkość maksymalną 250 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 5,8 sekund. Produkcja tego modelu trwała do 2017 roku.
    Phantom to samochód osobowy klasy dużych aut luksusowych produkowany pod brytyjską marką Rolls-Royce w latach 1925–1991 oraz ponownie od 2003 roku. Wiosną 2003 roku Rolls-Royce przywrócił do użytku nazwę Phantom po najdłuższej w historii modelu, 13-letniej przerwie. Phantom siódmej generacji to pierwszy model wprowadzony na rynek po przejęciu firmy Rolls-Royce przez koncern BMW. Do napędu nowego Phantoma użyto silnika V12 o pojemności 6,75 l. Moc przenoszona była na koła tylne poprzez 6 biegową automatyczną skrzynię biegów ZF. W 2008 roku rozpoczęła się produkcja wersji Phantom Coupe. Wersja ta jest rozwinięciem siódmej generacji Phantoma, z niego został zapożyczony 6,75-litrowy silnik V12, który generuje moc maksymalną 460 KM i moment obrotowy 720 Nm. Moc przenoszona jest na koła tylne poprzez 6-biegową automatyczną skrzynię biegów. Phantom Coupe osiąga prędkość maksymalną 250 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 5,8 sekund. Produkcja tego modelu trwała do 2017 roku.
    Audi S4 B5 – Sportowa odmiana Audi A4 produkowana w latach 1997-2001. Nazwy S4 pierwotnie użyto w 1991 roku jako Audi S4 C4. S4 B5 wprowadzono do sprzedaży w 1997 roku, a produkcję fabryczną rozpoczęto w październiku tego samego roku jako część gamy zmodernizowanych platform B5 Audi A4, chociaż samochód nie był dostępny w Ameryce Północnej do końca 1999 roku. Oprócz wersji sedan od 1998 roku oferowana była wersja kombi - S4 Avant. S4 B5 napędzany jest 2,7-litrowym silnikiem V6 bi-turbo o mocy 265 KM i momencie obrotowym 400 Nm, co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 250 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 5,7 sekund. Produkcja B5 została zakończona we wrześniu 2001 roku, lecz samochód dalej był sprzedawany wraz z następcą - Audi S4 B6 w Ameryce Północnej w 2002 roku.
    Sportowa odmiana Audi A4 produkowana w latach 1997-2001. Nazwy S4 pierwotnie użyto w 1991 roku jako Audi S4 C4. S4 B5 wprowadzono do sprzedaży w 1997 roku, a produkcję fabryczną rozpoczęto w październiku tego samego roku jako część gamy zmodernizowanych platform B5 Audi A4, chociaż samochód nie był dostępny w Ameryce Północnej do końca 1999 roku. Oprócz wersji sedan od 1998 roku oferowana była wersja kombi - S4 Avant. S4 B5 napędzany jest 2,7-litrowym silnikiem V6 bi-turbo o mocy 265 KM i momencie obrotowym 400 Nm, co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 250 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 5,7 sekund. Produkcja B5 została zakończona we wrześniu 2001 roku, lecz samochód dalej był sprzedawany wraz z następcą - Audi S4 B6 w Ameryce Północnej w 2002 roku.
    30 czerwca 2022, 21:57 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Porsche 356 Speedster – Sportowy samochód produkowany przez niemiecką markę Porsche w latach 1948-1965. Jest to pierwszy wyprodukowany samochód Porsche. Nazwa 356 pochodzi od numeru projektu tego samochodu (był to 356 projekt Ferdynanda Porsche). Ze względów finansowych firmy do budowy pierwszej 356 użyto wiele części od Volkswagena. Jednakże Porsche szybko przeprojektowało i uszlachetniło auto z naciskiem na osiągi, więc pod koniec lat 50. tylko kilka części było wspólne dla samochodów obydwu marek. W roku 1950 model 356 zyskał sławę za jego wyjątkową aerodynamikę i łatwość prowadzenia, jak również za świetną jakość wykonania. Kabriolety oferowane były od rozpoczęcia produkcji 356, a we wczesnych latach 50, z czasem ich produkcja przekroczyła 50% ogółu. Najlepiej znaną wersją bez dachu była 356 "Speedster", zaprezentowana pod koniec 1954 po tym jak Max Hoffman, jedyny importer Porsche w USA, doradził firmie, że tańsza wersja z otwartym dachem mogłaby się dobrze sprzedawać w Ameryce. Z jego nisko pochyloną szybą przednią oraz kubełkowymi siedzeniami, Speedster okazał się wielkim hitem, szczególnie w Południowej Kalifornii. Produkcja modelu Speedster doszła do 1171 samochodów w 1957 a następnie zaczęła spadać, pod koniec roku 1958 Speedster został zastąpiony modelem "Convertible D". Speedster napędzany jest 1,6-litrowym silnikiem B4 generującym moc 60 KM i 110 Nm momentu obrotowego.
    Sportowy samochód produkowany przez niemiecką markę Porsche w latach 1948-1965. Jest to pierwszy wyprodukowany samochód Porsche. Nazwa 356 pochodzi od numeru projektu tego samochodu (był to 356 projekt Ferdynanda Porsche). Ze względów finansowych firmy do budowy pierwszej 356 użyto wiele części od Volkswagena. Jednakże Porsche szybko przeprojektowało i uszlachetniło auto z naciskiem na osiągi, więc pod koniec lat 50. tylko kilka części było wspólne dla samochodów obydwu marek. W roku 1950 model 356 zyskał sławę za jego wyjątkową aerodynamikę i łatwość prowadzenia, jak również za świetną jakość wykonania. Kabriolety oferowane były od rozpoczęcia produkcji 356, a we wczesnych latach 50, z czasem ich produkcja przekroczyła 50% ogółu. Najlepiej znaną wersją bez dachu była 356 "Speedster", zaprezentowana pod koniec 1954 po tym jak Max Hoffman, jedyny importer Porsche w USA, doradził firmie, że tańsza wersja z otwartym dachem mogłaby się dobrze sprzedawać w Ameryce. Z jego nisko pochyloną szybą przednią oraz kubełkowymi siedzeniami, Speedster okazał się wielkim hitem, szczególnie w Południowej Kalifornii. Produkcja modelu Speedster doszła do 1171 samochodów w 1957 a następnie zaczęła spadać, pod koniec roku 1958 Speedster został zastąpiony modelem "Convertible D". Speedster napędzany jest 1,6-litrowym silnikiem B4 generującym moc 60 KM i 110 Nm momentu obrotowego.
    30 czerwca 2022, 20:51 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Lamborghini Gallardo LP570-4 Squadra Corse – Supersamochód klasy średniej produkowany przez włoskie Lamborghini w latach 2003-2013. Squadra Corse to  jedna z ostatnich wersji Gallardo. Model LP570-4 Squadra Corse ma być drogowym odpowiednikiem Gallardo Super Trofeo, biorących udział w serii Lamborghini Blancpain Super Trofeo. To najlżejsze drogowe Gallardo - waży 1340 kg. Tylny spoiler i pokrywa silnika są wykonane z kompozytów węglowych. Na nadwoziu pojawia się czarny kolor oraz kolorowe paski. Wnętrze jest obszyte lekkimi materiałami. Premiera odbyła się we wrześniu 2013 roku na salonie we Frankfurcie. Produkcja wersji Squadra Corse ograniczona była tylko do 50 egzemplarzy.
    Supersamochód klasy średniej produkowany przez włoskie Lamborghini w latach 2003-2013. Squadra Corse to jedna z ostatnich wersji Gallardo. Model LP570-4 Squadra Corse ma być drogowym odpowiednikiem Gallardo Super Trofeo, biorących udział w serii Lamborghini Blancpain Super Trofeo. To najlżejsze drogowe Gallardo - waży 1340 kg. Tylny spoiler i pokrywa silnika są wykonane z kompozytów węglowych. Na nadwoziu pojawia się czarny kolor oraz kolorowe paski. Wnętrze jest obszyte lekkimi materiałami. Premiera odbyła się we wrześniu 2013 roku na salonie we Frankfurcie. Produkcja wersji Squadra Corse ograniczona była tylko do 50 egzemplarzy.
    Porsche 918 Spyder – Hipersamochód marki Porsche zaprezentowany podczas 80. Międzynarodowej Wystawy Samochodowej w Genewie w 2010 roku jako następca Porsche Carrera GT. Samochód został wyprodukowany jako seria limitowana w liczbie 918 sztuk. Pierwsze egzemplarze pojawiły się w salonach w listopadzie 2013 roku, a samochód finalnie wdrożone do produkcji we wrześniu 2013 roku. Prototyp został wyposażony w centralnie umieszczony silnik V8 o pojemności 4,6 l i mocy 540 KM oraz w dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 230 KM. Łączna moc prototypu w podanej konfiguracji to 770 KM. Wersja produkcyjna wyposażona jest w ten sam silnik spalinowy, lecz jego moc zwiększono do 608 KM. Moc silników elektrycznych także uległa zwiększeniu. Przedni elektromotor generuje 127 KM, a tylny 154 KM. Łącznie wersja produkcyjna generuje moc aż 889 KM. 918 Spyder przyspiesza do 100 km/h w 2,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 350 km/h. We wrześniu 2012 roku podano do wiadomości, że auto pokonało Północną Pętlę toru Nurburgring w czasie 6 minut i 57 sekund. W czerwcu 2015 roku Porsche ogłosiło, iż produkcja modelu dobiegła końca po dokładnie 21 miesiącach produkcji.
    Hipersamochód marki Porsche zaprezentowany podczas 80. Międzynarodowej Wystawy Samochodowej w Genewie w 2010 roku jako następca Porsche Carrera GT. Samochód został wyprodukowany jako seria limitowana w liczbie 918 sztuk. Pierwsze egzemplarze pojawiły się w salonach w listopadzie 2013 roku, a samochód finalnie wdrożone do produkcji we wrześniu 2013 roku. Prototyp został wyposażony w centralnie umieszczony silnik V8 o pojemności 4,6 l i mocy 540 KM oraz w dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 230 KM. Łączna moc prototypu w podanej konfiguracji to 770 KM. Wersja produkcyjna wyposażona jest w ten sam silnik spalinowy, lecz jego moc zwiększono do 608 KM. Moc silników elektrycznych także uległa zwiększeniu. Przedni elektromotor generuje 127 KM, a tylny 154 KM. Łącznie wersja produkcyjna generuje moc aż 889 KM. 918 Spyder przyspiesza do 100 km/h w 2,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 350 km/h. We wrześniu 2012 roku podano do wiadomości, że auto pokonało Północną Pętlę toru Nurburgring w czasie 6 minut i 57 sekund. W czerwcu 2015 roku Porsche ogłosiło, iż produkcja modelu dobiegła końca po dokładnie 21 miesiącach produkcji.
    Buick GSX – Gran Sport to samochód sportowy typu muscle car klasy średniej produkowany przez amerykańską markę Buick w latach 1965–1971. W 1965 roku Buick zaprezentował pierwszego w swojej historii sportowego muscle cara. Samochód powstał na bazie modelu Skylark, dzieląc z nim platformę, wybrane rozwiązania techniczne i elementy wystroju wnętrza. Karoseria zyskała głęboko zmodyfikowaną, sportową sylwetkę. Ofertę modelu Gran Sport, zwanego też pod skróconą nazwą GS tworzyło wiele wersji specjalnych, na czele z topową GSX. Produkcja modelu trwała do 1971 roku. W zawieszeniu zastosowano niezależne wahacze z przodu i sprężyny spiralne z tyłu. Drążki reakcyjne z przodu i z tyłu poprawiły jazdę po łuku, a 11-calowe tarcze hamulcowe z przodu i użebrowane bębny hamulcowe z tyłu poprawiły hamowanie. W modelu podstawowym GSX standardem był 7,5-litrowy silnik. Większość nabywców wybierała wersję Stage 1 z 4-przelotowym gaźnikiem Quadrajet i krzywkami o wysokim wzniosie, większymi zaworami i stopniem sprężania 10,5:1, osiągającą moc 399 KM.
    Gran Sport to samochód sportowy typu muscle car klasy średniej produkowany przez amerykańską markę Buick w latach 1965–1971. W 1965 roku Buick zaprezentował pierwszego w swojej historii sportowego muscle cara. Samochód powstał na bazie modelu Skylark, dzieląc z nim platformę, wybrane rozwiązania techniczne i elementy wystroju wnętrza. Karoseria zyskała głęboko zmodyfikowaną, sportową sylwetkę. Ofertę modelu Gran Sport, zwanego też pod skróconą nazwą GS tworzyło wiele wersji specjalnych, na czele z topową GSX. Produkcja modelu trwała do 1971 roku. W zawieszeniu zastosowano niezależne wahacze z przodu i sprężyny spiralne z tyłu. Drążki reakcyjne z przodu i z tyłu poprawiły jazdę po łuku, a 11-calowe tarcze hamulcowe z przodu i użebrowane bębny hamulcowe z tyłu poprawiły hamowanie. W modelu podstawowym GSX standardem był 7,5-litrowy silnik. Większość nabywców wybierała wersję Stage 1 z 4-przelotowym gaźnikiem Quadrajet i krzywkami o wysokim wzniosie, większymi zaworami i stopniem sprężania 10,5:1, osiągającą moc 399 KM.