Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 529 takich materiałów
    Mazda RX-8 – Samochód produkowany przez koncern Mazda w latach 2003–2012. W 2009 roku auto przeszło face lifting mylnie kojarzony z drugą generacja modelu. W aucie zmieniono m.in. przedni zderzak, przednie reflektory oraz tylne reflektory wykonane w technologii LED i kierownicę oraz zegary, a także system audio marki Bose. Model RX-8 podobnie jak RX-7 wyposażony był w silnik z tłokiem obrotowym, zwany potocznie silnikiem Wankla. Jednostka o nazwie Renesis spala większe ilości paliwa od jednostek tradycyjnych. Standardowy Renesis z czterema portami produkował moc 192 KM, a jednostka o wysokiej mocy wykorzystywała sześć portów i przy tej samej pojemności produkowała moc 231 KM. Dla rynku amerykańskiego standardowy Renesis osiągał 197KM, a wersja "High Power" - 238 KM. W momencie rozpoczęcia produkcji Mazda była jedynym producentem aut na świecie wykorzystującym ten system silnika benzynowego. Silnik otrzymał w 2003 roku nagrodę "International Engine of the Year". RX-8 osiąga prędkość maksymalną 235 km/h, a osiągnięcie 100 km/h zajmuje 6,4 sekundy. W ciągu dziewięciu lat wyprodukowano 192,094 egzemplarzy RX-8.
    Samochód produkowany przez koncern Mazda w latach 2003–2012. W 2009 roku auto przeszło face lifting mylnie kojarzony z drugą generacja modelu. W aucie zmieniono m.in. przedni zderzak, przednie reflektory oraz tylne reflektory wykonane w technologii LED i kierownicę oraz zegary, a także system audio marki Bose. Model RX-8 podobnie jak RX-7 wyposażony był w silnik z tłokiem obrotowym, zwany potocznie silnikiem Wankla. Jednostka o nazwie Renesis spala większe ilości paliwa od jednostek tradycyjnych. Standardowy Renesis z czterema portami produkował moc 192 KM, a jednostka o wysokiej mocy wykorzystywała sześć portów i przy tej samej pojemności produkowała moc 231 KM. Dla rynku amerykańskiego standardowy Renesis osiągał 197KM, a wersja "High Power" - 238 KM. W momencie rozpoczęcia produkcji Mazda była jedynym producentem aut na świecie wykorzystującym ten system silnika benzynowego. Silnik otrzymał w 2003 roku nagrodę "International Engine of the Year". RX-8 osiąga prędkość maksymalną 235 km/h, a osiągnięcie 100 km/h zajmuje 6,4 sekundy. W ciągu dziewięciu lat wyprodukowano 192,094 egzemplarzy RX-8.
    3 kwietnia 2022, 19:43 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Lexus LC – Japoński samochód klasy grand tourer, zaprezentowany podczas salonu motoryzacyjnego w Detroit w styczniu 2016 r. przez należącą do koncernu Toyota Motor Corporation firmę Lexus produkującą auta klasy premium. Model ten jest seryjną realizacją samochodu koncepcyjnego Lexus LF-LC, przedstawionego w Detroit w roku 2012 i uhonorowanego nagrodą EyesOn Design.
Model LC produkowany jest w gruntownie zmodernizowanej fabryce Motomachi, w której w latach 2010-2012 produkowano supersamochody Lexus LFA.
Lexus LC był pierwszym samochodem luksusowym wyposażonym w automatyczną skrzynię biegów o 10 przełożeniach.
Pierwszy egzemplarz Lexusa LC 500 Convertible został sprzedany na aukcji charytatywnej za kwotę dwóch milionów dolarów.

Na targach North American International Auto Show 2019 w Detroit Lexus zaprezentował model LC Convertible Concept. Koncepcyjne auto z otwieranym, miękkim dachem zyskało takie same wymiary oraz wygląd i było zapowiedzią samochodu drogowego w wersji kabriolet. W lipcu tego samego roku na Goodwood Festival of Speed Lexus potwierdził wprowadzenie samochodu do produkcji, a oficjalna premiera samochodu odbyła się na Los Angeles Auto Show w listopadzie 2019 roku.

Kabriolet jest dostępny z 5-litrowym silnikiem V8 znanym z modelu LC 500. Auto wyposażono w miękki dach, który otwiera się i składa w 15 sekund. Z mechanizmu elektrycznego składania można korzystać do prędkości 50 km/h. W konstrukcji samochodu zastosowano dodatkowe wzmocnienia, a otwarte nadwozie sprawia, że auto ma niżej położony środek ciężkości niż wariant coupé. Pierwsze egzemplarze kabrioletu trafiły do klientów w 2020 roku.

Wersję o napędzie konwencjonalnym – Lexus LC 500 – wyposażono w znany ze sportowych modeli Lexus RC F i Lexus GS F wolnossący, benzynowy silnik V8 2UR-GSE o pojemności skokowej 5 l, mocy 467 KM i maksymalnym momencie obrotowym 528 Nm, zapewniający przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie krótszym od 4,5 sekundy. Napęd przenoszony jest na tylne koła za pośrednictwem 10-biegowej przekładni automatycznej.

Wersję z napędem hybrydowym – Lexus LC 500h – zaprezentowano podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w marcu 2016 r. Samochód wyposażony jest w jednostkę napędową Multi Stage Hybrid System o łącznej mocy 264 kW (359 KM), która oprócz 3,5-litrowego silnika benzynowego V6 o mocy 220 kW oraz przekładni obiegowej, która pełni rolę rozdzielacza mocy i bezstopniowej automatycznej skrzyni biegów e-CVT, zawiera dodatkową automatyczną skrzynię biegów o czterech przełożeniach. W trybie manualnego wyboru przełożeń system oferuje kierowcy 10 biegów, co zapewnia lepsze panowanie nad dynamiką pojazdu.
    Japoński samochód klasy grand tourer, zaprezentowany podczas salonu motoryzacyjnego w Detroit w styczniu 2016 r. przez należącą do koncernu Toyota Motor Corporation firmę Lexus produkującą auta klasy premium. Model ten jest seryjną realizacją samochodu koncepcyjnego Lexus LF-LC, przedstawionego w Detroit w roku 2012 i uhonorowanego nagrodą EyesOn Design.
    Model LC produkowany jest w gruntownie zmodernizowanej fabryce Motomachi, w której w latach 2010-2012 produkowano supersamochody Lexus LFA.
    Lexus LC był pierwszym samochodem luksusowym wyposażonym w automatyczną skrzynię biegów o 10 przełożeniach.
    Pierwszy egzemplarz Lexusa LC 500 Convertible został sprzedany na aukcji charytatywnej za kwotę dwóch milionów dolarów.

    Na targach North American International Auto Show 2019 w Detroit Lexus zaprezentował model LC Convertible Concept. Koncepcyjne auto z otwieranym, miękkim dachem zyskało takie same wymiary oraz wygląd i było zapowiedzią samochodu drogowego w wersji kabriolet. W lipcu tego samego roku na Goodwood Festival of Speed Lexus potwierdził wprowadzenie samochodu do produkcji, a oficjalna premiera samochodu odbyła się na Los Angeles Auto Show w listopadzie 2019 roku.

    Kabriolet jest dostępny z 5-litrowym silnikiem V8 znanym z modelu LC 500. Auto wyposażono w miękki dach, który otwiera się i składa w 15 sekund. Z mechanizmu elektrycznego składania można korzystać do prędkości 50 km/h. W konstrukcji samochodu zastosowano dodatkowe wzmocnienia, a otwarte nadwozie sprawia, że auto ma niżej położony środek ciężkości niż wariant coupé. Pierwsze egzemplarze kabrioletu trafiły do klientów w 2020 roku.

    Wersję o napędzie konwencjonalnym – Lexus LC 500 – wyposażono w znany ze sportowych modeli Lexus RC F i Lexus GS F wolnossący, benzynowy silnik V8 2UR-GSE o pojemności skokowej 5 l, mocy 467 KM i maksymalnym momencie obrotowym 528 Nm, zapewniający przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie krótszym od 4,5 sekundy. Napęd przenoszony jest na tylne koła za pośrednictwem 10-biegowej przekładni automatycznej.

    Wersję z napędem hybrydowym – Lexus LC 500h – zaprezentowano podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w marcu 2016 r. Samochód wyposażony jest w jednostkę napędową Multi Stage Hybrid System o łącznej mocy 264 kW (359 KM), która oprócz 3,5-litrowego silnika benzynowego V6 o mocy 220 kW oraz przekładni obiegowej, która pełni rolę rozdzielacza mocy i bezstopniowej automatycznej skrzyni biegów e-CVT, zawiera dodatkową automatyczną skrzynię biegów o czterech przełożeniach. W trybie manualnego wyboru przełożeń system oferuje kierowcy 10 biegów, co zapewnia lepsze panowanie nad dynamiką pojazdu.
    Cadillac ATS-V Coupe – Po trzyletniej przerwie poprzedzoną wycofaniem z produkcji modelu BLS w 2009 roku, Cadillac powrócił do oferowania średniej klasy pojazdu na początku 2012 roku wraz z prezentacją modelu ATS. Pojazd został zbudowany na nowej płycie podłogowej koncernu General Motors o nazwieGM Alpha, a jego proces konstrukcyjny odbywał się w General Motors Technical Center w amerykańskim mieście Warren. W 2013 roku samochód zdobył na lokalnym rynku tytuł "North American Car of the Year 2013". Podczas targów motoryzacyjnych w Detroit w styczniu 2014 roku zaprezentowano wersję coupe pojazdu, który zastąpił model CTS coupe. Auto wprowadzone zostanie także na rynek europejski w październiku 2014 roku. ATS-V posiada 3,6-litrowy silnik V6 Twin-Turbo o mocy 470 KM, który pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 304 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 3,9 sekundy.
    Po trzyletniej przerwie poprzedzoną wycofaniem z produkcji modelu BLS w 2009 roku, Cadillac powrócił do oferowania średniej klasy pojazdu na początku 2012 roku wraz z prezentacją modelu ATS. Pojazd został zbudowany na nowej płycie podłogowej koncernu General Motors o nazwieGM Alpha, a jego proces konstrukcyjny odbywał się w General Motors Technical Center w amerykańskim mieście Warren. W 2013 roku samochód zdobył na lokalnym rynku tytuł "North American Car of the Year 2013". Podczas targów motoryzacyjnych w Detroit w styczniu 2014 roku zaprezentowano wersję coupe pojazdu, który zastąpił model CTS coupe. Auto wprowadzone zostanie także na rynek europejski w październiku 2014 roku. ATS-V posiada 3,6-litrowy silnik V6 Twin-Turbo o mocy 470 KM, który pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 304 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 3,9 sekundy.
    Jaguar XKR-S GT – XKR-S GT to limitowana wersja XKR-S coupe, powstało tylko 45 sztuk. Najważniejsze cechy techniczne obejmowały sześciobiegową skrzynię biegów, aktywny elektroniczny mechanizm różnicowy, zindywidualizowane komponenty aerodynamiczne i udoskonalenia zawieszenia w celu zwiększenia docisku i zoptymalizowanej zdolności do pokonywania zakrętów przy dużych prędkościach i karbonowo-ceramiczny układ hamulcowy. Samochód został zaprezentowany przez Jaguara w 2013 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku , a następnie podczas Goodwood Festival of Speed ​​w 2013 roku. Dostawa XKR-S GT do Wielkiej Brytanii rozpoczęła się w październiku 2013 roku. Pod maską samochód posiadał pięciolitrowe V8 turbo o mocy 550 KM, który pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 300 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 w 3,9 sekundy.
    XKR-S GT to limitowana wersja XKR-S coupe, powstało tylko 45 sztuk. Najważniejsze cechy techniczne obejmowały sześciobiegową skrzynię biegów, aktywny elektroniczny mechanizm różnicowy, zindywidualizowane komponenty aerodynamiczne i udoskonalenia zawieszenia w celu zwiększenia docisku i zoptymalizowanej zdolności do pokonywania zakrętów przy dużych prędkościach i karbonowo-ceramiczny układ hamulcowy. Samochód został zaprezentowany przez Jaguara w 2013 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku , a następnie podczas Goodwood Festival of Speed ​​w 2013 roku. Dostawa XKR-S GT do Wielkiej Brytanii rozpoczęła się w październiku 2013 roku. Pod maską samochód posiadał pięciolitrowe V8 turbo o mocy 550 KM, który pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 300 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 w 3,9 sekundy.
    Porsche 718 Cayman S – Druga generacja został Porsche Cayman zaprezentowany po raz pierwszy w marcu 2012 roku. W 2016 roku nazwę zmieniono na 718 Cayman. Druga generacja otrzymała kod fabryczny 981c i zadebiutowała na marcowym Geneva Motor Show 2012 razem z odmianą roadster o nazwie Boxster. W grudniu 2015 roku rodzina modeli Cayman i Boxster przeszła modernizację, w ramach której zmodyfikowano również nazewnictwo. Cayman S posiadał 3,5-litrowy silnik B6 o mocy 315 KM co pozwalało osiągać prędkość maksymalną 283 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h zajmowało 5 sekund. W roku 2013 samochód wspólnie z modelem 981 Boxster zdobył tytuł "World Performance Car of the Year".
    Druga generacja został Porsche Cayman zaprezentowany po raz pierwszy w marcu 2012 roku. W 2016 roku nazwę zmieniono na 718 Cayman. Druga generacja otrzymała kod fabryczny 981c i zadebiutowała na marcowym Geneva Motor Show 2012 razem z odmianą roadster o nazwie Boxster. W grudniu 2015 roku rodzina modeli Cayman i Boxster przeszła modernizację, w ramach której zmodyfikowano również nazewnictwo. Cayman S posiadał 3,5-litrowy silnik B6 o mocy 315 KM co pozwalało osiągać prędkość maksymalną 283 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h zajmowało 5 sekund. W roku 2013 samochód wspólnie z modelem 981 Boxster zdobył tytuł "World Performance Car of the Year".
    Honda S2000 – S2000 to dwuosobowy roadster produkowany przez japoński koncern Honda od kwietnia 1999 do czerwca 2009. Samochód powstał by uczcić 50-lecie istnienia firmy Honda.  Auto produkowane miało być w liczbie ograniczonej, jednak duży popyt na auto doprowadził do rozpoczęcia produkcji seryjnej. Podczas 10 lat produkcji powstało 112,636 egzemplarzy. S2000 AP1 produkowana była w latach 1999-2003 i posiadała dwulitrowy silnik VTEC o mocy 240 KM, a AP2 posiadała silnik 2,2 l VTEC o mocy 237 KM. Samochód otrzymał tytuł "Cabrio of the Year 1999".
    S2000 to dwuosobowy roadster produkowany przez japoński koncern Honda od kwietnia 1999 do czerwca 2009. Samochód powstał by uczcić 50-lecie istnienia firmy Honda. Auto produkowane miało być w liczbie ograniczonej, jednak duży popyt na auto doprowadził do rozpoczęcia produkcji seryjnej. Podczas 10 lat produkcji powstało 112,636 egzemplarzy. S2000 AP1 produkowana była w latach 1999-2003 i posiadała dwulitrowy silnik VTEC o mocy 240 KM, a AP2 posiadała silnik 2,2 l VTEC o mocy 237 KM. Samochód otrzymał tytuł "Cabrio of the Year 1999".
    12 marca 2022, 11:57 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    The best of z rajdu terenowego Gratrally, nowa gałąź polskiego upalania!
    4 stycznia 2022, 19:17 przez ~Turbodriver | Do ulubionych | Skomentuj
    Trzecia generacja World Rally Cars / The 3rd generation of World Rally Cars (2017-2021) !
    2 stycznia 2022, 10:34 przez cubson14 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    30 grudnia 2021, 12:35 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj