Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 137 takich materiałów
    Szacunek dla pana – W 1878 Benz opracował konstrukcję dwusuwowego silnika spalinowego, a następnie lekkiego silnika czterosuwowego.
Zastosował mechanizm różnicowy, oraz skonstruował inne zespoły pojazdu mechanicznego, jak świeca zapłonowa, sprzęgło, gaźnik, chłodnica wodna oraz skrzynia biegów. W 1885 zbudował pierwszy "automobil", trzykołowy pojazd z silnikiem spalinowym i elektrycznym zapłonem, który to automobil zaprezentowano po raz pierwszy w roku 1886 w Mannheim. Na ten pojazd Carl Benz uzyskał patent niemiecki nr 37435, a pojazd nazwany został Benz Patent-Motorwagen Nummer 1.





1883 założył spółkę „Benz & Cie. Rheinische Gasmotorenfabrik Mannheim“ wytwarzającą stacjonarne silniki spalinowe na gaz miejski.
Ta firma po połączeniu w roku 1926 ze spółką Daimler-Motoren-Gesellschaft przekształciła się w spółkę akcyjną Daimler-Benz AG.

Carl Benz zmarł w wieku 84 lat, 4 kwietnia 1929 w Ladenburgu.
    W 1878 Benz opracował konstrukcję dwusuwowego silnika spalinowego, a następnie lekkiego silnika czterosuwowego.
    Zastosował mechanizm różnicowy, oraz skonstruował inne zespoły pojazdu mechanicznego, jak świeca zapłonowa, sprzęgło, gaźnik, chłodnica wodna oraz skrzynia biegów. W 1885 zbudował pierwszy "automobil", trzykołowy pojazd z silnikiem spalinowym i elektrycznym zapłonem, który to automobil zaprezentowano po raz pierwszy w roku 1886 w Mannheim. Na ten pojazd Carl Benz uzyskał patent niemiecki nr 37435, a pojazd nazwany został Benz Patent-Motorwagen Nummer 1.





    1883 założył spółkę „Benz & Cie. Rheinische Gasmotorenfabrik Mannheim“ wytwarzającą stacjonarne silniki spalinowe na gaz miejski.
    Ta firma po połączeniu w roku 1926 ze spółką Daimler-Motoren-Gesellschaft przekształciła się w spółkę akcyjną Daimler-Benz AG.

    Carl Benz zmarł w wieku 84 lat, 4 kwietnia 1929 w Ladenburgu.
    25 listopada 2013, 19:34 przez mrozu111 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Skoda 440 "Spartak" z 1958 roku. – Auto odradzało się prze ponad 3 lata a następnie zawiozło mnie do ślubu
Złośliwi pewnie stwierdzą, że to tylko stara Skoda jednak dla mnie to po prostu bardzo wdzięczne i urokliwe autko, w sam raz na niedzielne letnie przejażdżki. Dla Czechów natomiast "Spartak" to duma narodowa, na jego cześć co roku fani organizują tzw. Spartakiadę czyli zlot "Spartaków".
    Auto odradzało się prze ponad 3 lata a następnie zawiozło mnie do ślubu
    Złośliwi pewnie stwierdzą, że to tylko stara Skoda jednak dla mnie to po prostu bardzo wdzięczne i urokliwe autko, w sam raz na niedzielne letnie przejażdżki. Dla Czechów natomiast "Spartak" to duma narodowa, na jego cześć co roku fani organizują tzw. Spartakiadę czyli zlot "Spartaków".
    31 października 2013, 17:22 przez Gordon_Shumway (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (6)
    Źródło:

    własne

    Słodkie Oczka czyli Autosan H9 – Autosan H9 – seria autobusów lokalnych i międzymiastowych klasy midi produkowanych w latach 1973-2002 w Sanockiej Fabryce Autobusów (SFA), a następnie w zakładach Autosan S.A. w Sanoku. Nieliczne egzemplarze produkowano jeszcze do 2006 roku. Autobus zdobył dużą popularność na rodzimym rynku, szczególnie wśród przedsiębiorstw PKS oraz w mniejszym stopniu szkół nauki jazdy oraz przewoźników prywatnych. Wpłynęła na to prosta i trwała konstrukcja odporna na złą jakość polskich dróg, łatwość napraw i serwisu oraz niska cena.
    Autosan H9 – seria autobusów lokalnych i międzymiastowych klasy midi produkowanych w latach 1973-2002 w Sanockiej Fabryce Autobusów (SFA), a następnie w zakładach Autosan S.A. w Sanoku. Nieliczne egzemplarze produkowano jeszcze do 2006 roku. Autobus zdobył dużą popularność na rodzimym rynku, szczególnie wśród przedsiębiorstw PKS oraz w mniejszym stopniu szkół nauki jazdy oraz przewoźników prywatnych. Wpłynęła na to prosta i trwała konstrukcja odporna na złą jakość polskich dróg, łatwość napraw i serwisu oraz niska cena.
    24 października 2013, 0:24 przez xDEMON93x (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    Wielki człowiek – To, że Rafał wygrał rajd Maroka wie wielu, lecz nie wielu wie, że w trakcie jednego z odcinków zauważył rozbity motocykl. Zatrzymał się jako jedyny. Wezwał pomoc dla poszkodowanego i był przy nim do czasu aż nie przyleciał śmigłowiec.
Następnie pojechał dalej, dogonił tych co go wyprzedzili i ostatecznie wygrał rajd.
    To, że Rafał wygrał rajd Maroka wie wielu, lecz nie wielu wie, że w trakcie jednego z odcinków zauważył rozbity motocykl. Zatrzymał się jako jedyny. Wezwał pomoc dla poszkodowanego i był przy nim do czasu aż nie przyleciał śmigłowiec.
    Następnie pojechał dalej, dogonił tych co go wyprzedzili i ostatecznie wygrał rajd.
    23 października 2013, 17:44 przez Norbi97 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Mały remont mojej WSK 125 – Jak widać na zdjęciu silnik już rozpołowiony, następnie zmiana tulejek wałka pośredniego.
    Jak widać na zdjęciu silnik już rozpołowiony, następnie zmiana tulejek wałka pośredniego.
    30 września 2013, 22:23 przez audiol12345 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Źródło:

    Własne

    Landkreuzer P-1000 Ratte (niem. "Szczur") miał być gigantycznym czołgiem superciężkim przeznaczonym dla sił zbrojnych III Rzeszy. Ważący 1000 ton P-1000 Ratte byłby ponad 5 razy cięższy od największego wyprodukowanego kiedykolwiek czołgu Maus. Zaprojektowany przez Friedrich Krupp AG w 1942 i zaaprobowany przez Adolfa Hitlera, został ostatecznie zarzucony na początku 1943 z inicjatywy Alberta Speera.
    Rozpoczęto budowę czołgu, ale nigdy jej nie dokończono. W planach miał być uzbrojony w dwa działa kalibru 280 mm (zamontowane w wieżyczkach użytych także w pancernikach typu Scharnhorst), pojedyncze działo 128 mm, osiem działek przeciwlotniczych Flak 38 kalibru 20 mm i dwa karabiny maszynowe MG 151/15 kalibru 15 mm. Po każdej stronie czołgu miały znajdować się po 3 gąsienice o szerokości 1,2 metra. Napęd miały stanowić dwa 24 cylindrowe silniki MAN V12Z32/44 o mocy 8500 KM lub osiem 20 cylindrowych silników Daimler-Benz MB501 o mocy 2000 KM każdy, aby osiągnąć wymagane 16000 KM potrzebne do poruszenia czołgu. Podstawowym uzbrojeniem miały być dwa działa 280 mm w wieżyczkach z krążowników -- jedna z wieżyczek została wyprodukowana przed ostatecznym zarzuceniem projektu, a następnie użyta w baterii dział nabrzeżnych w Norwegii.
    W planach był także jeszcze większy projekt Landkreuzer P. 1500 Monster, również zarzucony we wczesnej fazie. Miała to być samobieżna wersja działa Schwerer Gustav (znanego także jako Dora) wyposażonego w armatę kalibru 800 mm.
    Ze względu na olbrzymią masę i wielkość "Szczura" nie było możliwości praktycznego zastosowanie tego typu czołgu -- jego ciężar uniemożliwiałby pokonanie jakiegokolwiek mostu czy drogi, wielkość narażałaby na ataki lotnicze i miny. Byłby zbyt wolny w czasie operacji ofensywnych i podczas odwrotu. Jedynym możliwym wariantem użycia pojazdu byłoby wykorzystanie go jako ruchomej baterii nadbrzeżnej. Pojazd miałby poruszać się wzdłuż wybrzeża po specjalnie zbudowanej drodze i zwalczać okręty przeciwnika, jednak i w tej roli byłby narażony na ataki lotnicze i miałby nikłe szanse w pojedynkach artyleryjskich z licznymi, uzbrojonymi w ciężkie działa okrętami przeciwnika.
    22 września 2013, 19:43 przez RycpaC (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (9)
    Fiat 126 POP 650 z Japonii – Baza dla tego samochodu produkowana była w Polsce, następnie sprowadzana do Niemiec, gdzie przerabiana była na wersję bez dachu, przez firmę Pop-Automobile GmbH. Powstało kilka wersji, np. POP 650, POP Beach (bez drzwi), POP 650 Sport czy też POP E. Wersja ze zdjęcia, to POP 650. Pod koniec lat 80, podobno dziesięć takich samochodów trafiło z Niemiec do japońskiego sklepu w mieście Osaka.
    Baza dla tego samochodu produkowana była w Polsce, następnie sprowadzana do Niemiec, gdzie przerabiana była na wersję bez dachu, przez firmę Pop-Automobile GmbH. Powstało kilka wersji, np. POP 650, POP Beach (bez drzwi), POP 650 Sport czy też POP E. Wersja ze zdjęcia, to POP 650. Pod koniec lat 80, podobno dziesięć takich samochodów trafiło z Niemiec do japońskiego sklepu w mieście Osaka.
    Więcej na www.topgear.com.pl/torpoznan

    Jak rozgryźć Tor Poznań i pokonać jego pętlę najszybciej? Jeśli nurtuje was to pytanie, mamy podpowiedź. A nawet dwie. Do Poznania zabraliśmy wyścigową Kię Picanto i sportowego Porsche Caymana S. Za ich kierownice posadziliśmy Bartka Mireckiego, ubiegłorocznego zwycięzcę cyklu Kia Lotos Race, oraz Jakuba Golca, wielokrotnego mistrza w wyścigach samochodowych, a następnie włączyliśmy kamery.

    Jeśli chcielibyście sami spróbować jazdy po Torze Poznań pod okiem instruktorów, zachęcamy do wzięcia udziału w jednej z imprez organizowanych przez Tor Poznań Track Day. Więcej informacji znajdziecie u nich na stronie: www.tptd.pl
    21 sierpnia 2013, 14:18 przez Barnaba123 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    topgear.com.pl

    Trochę humoru – Żona pyta męża:
- Czy widziałeś kiedyś pogięty banknot 100 zł?
Mąż na to znudzonym głosem:
- Nie.
- To popatrz na to... - mówi żona i gniecie banknot 100 zł.
Po chwili znowu pyta męża:
- Czy widziałeś pogięty banknot 200 zł?
- Nie - ponownie odpowiada znudzonym głosem mąż.
-To popatrz na to... - mówi żona i gniecie banknot 200 zł.
Następnie pyta:
- A widziałeś pogięte 300 tys. zł?
Mąż na to zaciekawionym głosem odpowiada:
- Nie.
- To sobie zobacz, stoi w garażu...
    Żona pyta męża:
    - Czy widziałeś kiedyś pogięty banknot 100 zł?
    Mąż na to znudzonym głosem:
    - Nie.
    - To popatrz na to... - mówi żona i gniecie banknot 100 zł.
    Po chwili znowu pyta męża:
    - Czy widziałeś pogięty banknot 200 zł?
    - Nie - ponownie odpowiada znudzonym głosem mąż.
    -To popatrz na to... - mówi żona i gniecie banknot 200 zł.
    Następnie pyta:
    - A widziałeś pogięte 300 tys. zł?
    Mąż na to zaciekawionym głosem odpowiada:
    - Nie.
    - To sobie zobacz, stoi w garażu...
    19 sierpnia 2013, 21:06 przez bartex (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Swap Corsa B 2.5 V6 – Witajcie, tu następne zdjęcia z weekendu, trochę się swap przedłuży gdyż jeszcze do ogarnięcia elektronika, silnik już odpala filmik na samym dole, lecz nie łapie obrotów więc jeszcze z dawką paliwa z przewodami muszę coś połączyć, ale zagadał jak obecnie na 2 kolektorach bez wydechu, jak na zdj, co w ten weekend? złożone koło zamachowe płaskie 6.5 kg 2.0 16v calibra 150 KM oraz do tego sprzęgło LUK'a, złączona skrzynia F16 z krótkimi przełożeniami, 3 godziny zabawy ze skrzynią, nie polecam nie ogarniętemu
następnie polutowana elektronika, ścięta ściana grodziowa na kolektor dolotowy bo wadził o grodź, pomalowana pokrywa silnika V6 oraz filtr stożkowy, ładnie gra z komorą silnika dla niewierzących, pokazałbym wam zdj. jak mam ręce posiniaczone i pocięte gdyż sam się z tym wszystkim bujałem i nikt mi w tym niczym nie pomagał! Robię wszystko sam, elektronikę zrobi ktoś inny, oczywiście w następnym weekendzie będzie wstawiana podkładka pod tylną łapę bo mechanizm biegów wadzi o rozrusznik, przerabiana prawa łapa od rozrządu, w sumie to wszystko i toczenie piast i gites

link do filmiku, pierwsze odpalenie 2.5 V6 : http://www.youtube.com/watch?v=x_EE5NRr2-E czekajcie na kolejne zdjęcia. Pozdrawiam
    Witajcie, tu następne zdjęcia z weekendu, trochę się swap przedłuży gdyż jeszcze do ogarnięcia elektronika, silnik już odpala filmik na samym dole, lecz nie łapie obrotów więc jeszcze z dawką paliwa z przewodami muszę coś połączyć, ale zagadał jak obecnie na 2 kolektorach bez wydechu, jak na zdj, co w ten weekend? złożone koło zamachowe płaskie 6.5 kg 2.0 16v calibra 150 KM oraz do tego sprzęgło LUK'a, złączona skrzynia F16 z krótkimi przełożeniami, 3 godziny zabawy ze skrzynią, nie polecam nie ogarniętemu
    następnie polutowana elektronika, ścięta ściana grodziowa na kolektor dolotowy bo wadził o grodź, pomalowana pokrywa silnika V6 oraz filtr stożkowy, ładnie gra z komorą silnika dla niewierzących, pokazałbym wam zdj. jak mam ręce posiniaczone i pocięte gdyż sam się z tym wszystkim bujałem i nikt mi w tym niczym nie pomagał! Robię wszystko sam, elektronikę zrobi ktoś inny, oczywiście w następnym weekendzie będzie wstawiana podkładka pod tylną łapę bo mechanizm biegów wadzi o rozrusznik, przerabiana prawa łapa od rozrządu, w sumie to wszystko i toczenie piast i gites

    link do filmiku, pierwsze odpalenie 2.5 V6 : http://www.youtube.com/watch?v=x_EE5NRr2-E czekajcie na kolejne zdjęcia. Pozdrawiam
    18 sierpnia 2013, 23:11 przez Testarossaxxx (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    Źródło:

    własne