Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 86 takich materiałów
    20 kwietnia 2012, 13:17 przez automotivee (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    youtube.com

    Jest mocny silnik, jest pojazd nieźle przyspieszający, jest odważny kierowca... Zapomniano o jednej malutkiej rzeczy...
    26 lutego 2012, 10:03 przez ~Tiger42a | Do ulubionych | Skomentuj
    Maserati Quattroporte – Maserati Quattroporte czyli czterodzwiowe Maserati. Jak widać jakbyśmy idiotycznie go nie nazwali, to po włosku pięknie to brzmi. A to już III generacja tego modelu. Poniżej kilka słów o:

II generacja modelu była bestsellerem, sprzedano 2141 egzemplarzy. W 1976 Giorgetto Giugiaro zaprezentował dwa studyjne modele Medici I oraz Medici II zbudowane na platformie Maserati. Maserati wykorzystało nadwozie Giugiaro do stworzenia Quattroporte III. Nowy właściciel Alejandro de Tomaso (tak, to ten słynny pan od De Tomaso - jego własnej firmy robiącej między innymi model Pantera)  zadbał o odpowiednio mocny silnik i tylny napęd. W latach 1976 – 1979 oferowano jako 4porte z silnikiem 4.2l V8 o mocy 255 KM i manualną 5-biegową skrzynią biegów. Od 1979 wrócono do wcześniejszej nazwy Quattroporte, oferowano silnik V8 4,9 l o mocy 270 – 282 KM i opcjonalną 3-biegową skrzynią automatyczną. Wyprodukowano również 55 sztuk niezwykle luksusowej odmiany Royale z silnikiem wzmocnionym do 295 KM, którego pierwszy egzemplarz trafił do włoskiego prezydenta Sandro Pertina. Ta wersja często nazywana była włoskim Rolls-Royce′em.
    Maserati Quattroporte czyli czterodzwiowe Maserati. Jak widać jakbyśmy idiotycznie go nie nazwali, to po włosku pięknie to brzmi. A to już III generacja tego modelu. Poniżej kilka słów o:

    II generacja modelu była bestsellerem, sprzedano 2141 egzemplarzy. W 1976 Giorgetto Giugiaro zaprezentował dwa studyjne modele Medici I oraz Medici II zbudowane na platformie Maserati. Maserati wykorzystało nadwozie Giugiaro do stworzenia Quattroporte III. Nowy właściciel Alejandro de Tomaso (tak, to ten słynny pan od De Tomaso - jego własnej firmy robiącej między innymi model Pantera) zadbał o odpowiednio mocny silnik i tylny napęd. W latach 1976 – 1979 oferowano jako 4porte z silnikiem 4.2l V8 o mocy 255 KM i manualną 5-biegową skrzynią biegów. Od 1979 wrócono do wcześniejszej nazwy Quattroporte, oferowano silnik V8 4,9 l o mocy 270 – 282 KM i opcjonalną 3-biegową skrzynią automatyczną. Wyprodukowano również 55 sztuk niezwykle luksusowej odmiany Royale z silnikiem wzmocnionym do 295 KM, którego pierwszy egzemplarz trafił do włoskiego prezydenta Sandro Pertina. Ta wersja często nazywana była włoskim Rolls-Royce′em.
    25 lutego 2012, 12:43 przez Lalus00 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Coś wybiegło przed Tira...
    22 stycznia 2012, 15:34 przez vito126p (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Park rozrywki "Ferrari World" w Abu Dhabi. – W Abu Dhabi otwarto nowy park rozrywki Ferrari Theme Park. Największa atrakcją jest kolejka górska osiągająca zawrotną prędkość 240 km/h. Ponadto można pojeździć miniaturowymi samochodami i przetestować tor F1 na symulatorze Ferrari. 

Park rozrywki Ferrari w Abu Dhabi jest już otwarty. Dlaczego warto go odwiedzić? 

Budynek ma 45 m wysokości, a jego opływowy kształt został zainspirowany liniami Ferrari GT. Czerwony dach ma powierzchnię 200 tys. metrów kwadratowych, a znajdujący się na nim emblemat Ferrari jest, to chyba żadna niespodzianka, największy na świecie - mierzy 65 wysokości i 48,5 m szerokości. 

Użytkowa powierzchnia budynku to ponad 100 tys. m kwadratowych, a teren wokół niego jest cztery i pół razy większy. Jakie atrakcje czekają w parku Ferrari? Kilka restauracji, kilkanaście sklepów z pamiątkami (największy ma 1300 m kwadratowych powierzchni) oraz specjalne place zabaw dla dzieci. Ponadto jest kilkaset symulatorów jazdy, specjalne stanowiska, gdzie można poczuć przeciążenia rodem z bolidów F1 oraz szkoły jazdy, w tym te dla najmłodszych, którzy jeszcze nie potrafią jeździć. Ba, można nawet wybrać się na wycieczkę do wnętrza silnika Ferrari 599 GTB Fiorano. 

Największą atrakcją jest jednak najszybsza kolejka górska świata. Wagoniki rozpędzają się na niej do setki w 2 s (żaden normalny model Ferrari nie jest tak mocny!) i maksymalnie do prędkości 240 km/h, co według Ferrari pozwala poczuć to, co czują kierowcy F1 w czasie wyścigu, czyli przeciążaenia rzędu 1,7 g.
    W Abu Dhabi otwarto nowy park rozrywki Ferrari Theme Park. Największa atrakcją jest kolejka górska osiągająca zawrotną prędkość 240 km/h. Ponadto można pojeździć miniaturowymi samochodami i przetestować tor F1 na symulatorze Ferrari.

    Park rozrywki Ferrari w Abu Dhabi jest już otwarty. Dlaczego warto go odwiedzić?

    Budynek ma 45 m wysokości, a jego opływowy kształt został zainspirowany liniami Ferrari GT. Czerwony dach ma powierzchnię 200 tys. metrów kwadratowych, a znajdujący się na nim emblemat Ferrari jest, to chyba żadna niespodzianka, największy na świecie - mierzy 65 wysokości i 48,5 m szerokości.

    Użytkowa powierzchnia budynku to ponad 100 tys. m kwadratowych, a teren wokół niego jest cztery i pół razy większy. Jakie atrakcje czekają w parku Ferrari? Kilka restauracji, kilkanaście sklepów z pamiątkami (największy ma 1300 m kwadratowych powierzchni) oraz specjalne place zabaw dla dzieci. Ponadto jest kilkaset symulatorów jazdy, specjalne stanowiska, gdzie można poczuć przeciążenia rodem z bolidów F1 oraz szkoły jazdy, w tym te dla najmłodszych, którzy jeszcze nie potrafią jeździć. Ba, można nawet wybrać się na wycieczkę do wnętrza silnika Ferrari 599 GTB Fiorano.

    Największą atrakcją jest jednak najszybsza kolejka górska świata. Wagoniki rozpędzają się na niej do setki w 2 s (żaden normalny model Ferrari nie jest tak mocny!) i maksymalnie do prędkości 240 km/h, co według Ferrari pozwala poczuć to, co czują kierowcy F1 w czasie wyścigu, czyli przeciążaenia rzędu 1,7 g.
    11 stycznia 2012, 19:38 przez Domino (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    II Commendatore - czyli rzecz o Enzo Ferrari. – Niewiele jest marek samochodowych, które zna nieomal każdy na świecie. Z pewnością jedną z nich jest Ferrari. Firma założona przez Enzo Ferrari. Człowieka, któremu zawdzięczamy Scuderia Ferrari, człowieka, dzięki któremu powstawały i powstają jedne z najpiękniejszych sportowych samochodów świata. Poniżej historia tego człowieka - długa, niemniej watra uwagi... Urodził się 18. lutego 1898 roku w Modenie. Już w okresie międzywojennym stał się jednym z najlepszych menedżerów samochodowych stajni wyścigowych. Po 1945 roku jego nazwisko stało sie synonimem prędkości i samochodowego piękna. W ciągu dziewięćdziesięciu lat życia oprócz wielkich sukcesów, także przeżył kilkakrotnie śmierć swoich przyjaciół.
Miłość do motoryzacji narodziła się w sercu Enzo już przed jego dziesiątymi urodzinami, gdy ojciec Alferdo zabrał go z bratem Dino na wyścig Coppa Florio. Rok później mały Ferrari pojechał już sam podziwiać kierowców na trasie z Modeny do Ferrary. W efekcie szybko zdecydował, że zostanie kierowca wyścigowym. To marzenie spełniło się tuż po zakończeniu pierwszej wojny światowej,
W 1916 roku w wyniku epidemii grypy zmarli Alfredo i Dino Ferrari, a Enzo tylko cudem uniknął śmierci. Pod koniec wojny powrócił do domu, ale rodzinna firma, która produkowała komponenty dla kolei i naprawiała samochody, znalazła się w opałach. Ostatecznie musiał szukać pracy gdzie indziej. Do Fiata go nie przyjęto i ostatecznie znalazł zatrudnienie w małej firmie CMN, z którą połączył także swoje sportowe zainteresowania. W tym czasie zdobył drugie miejsce w Targa Floro 1920 i wygrał kilka mniejszych wyścigów.

W 1923 roku ożenił się z tancerką Laurą Garell i z jej powodu zrezygnował ze startów i poświęcił się sprawom organizacyjnym. W 1929 roku założył stajnię Scuderia Ferrari, która aż do końca lat trzydziestych startowała na samochodach Alfa Romeo. Ferrari było już znana marką i spopularyzowane było jego logo. Jego pierwowzór Enzo otrzymał od matki asa włoskiego lotnika z pierwszej wojny światowej - Franceska Baracci. Umieścił go na żółtym tle (barwa Modeny), dodał inicjały SF, a więc Scuderia Ferrari. Natomiast typowa czerwień była włoską narodową barwą w wyścigach samochodowych.
W styczniu 1932 roku urodził mu się syn Alfredo, zwany Dino. Enzo posłał go do najlepszych szkół i marzył, by syn, utalentowany konstruktor, w przyszłości przejął stery firmy. W tym czasie Ferrari rozstał się z Alfa Romeo i po przerwie, spowodowanej drugą wojną światową, przez cztery lata przygotowywał się do kolejnego etapu w swoim życiu. W 1948 roku założył własną firmę produkującą samochody. Jej celem była produkcja zwykłych pojazdów, ale Ferrari starał sie tworzyć jak najlepsze auta wyścigowe.

W 1952 roku Enzo Ferrari wraz z Alberto Ascari po raz pierwszy w życiu został mistrzem świata Formuły 1. Od tego momentu kierowcy Ferrari na najwyższym stopniu podium stawali wielokrotnie. Lata pięćdziesiąte to także smutny wątek. W czerwcu 1956 roku na zanik mięśni zmarł Dino. od tego momentu Enzo nie zdejmował ani na chwilę czarnych okularów i na cześć syna nazwał jeden z najładniejszych i najsławniejszych modeli, którym było Ferrari Dino.
Enzo miał jeszcze jednego syna z nieślubnego związku, który urodził się w 1945 roku. Jednak jego związek z Pierem nie był już tak mocny jak z Dino.
Ferrari zwany II Commendatore i znany ze specyficznego sposobu kierowania firmą, od chwili śmierci Dino, jeszcze bardziej poświęcił się pracy. W tym czasie firma z Maranello przestawiła się na produkcję samochodów przeznaczonych do normalnego ruchu drogowego, a nie tylko do wyścigów. Enzo miał do swoich klientów odpowiedni stosunek i zawsze twierdził, że są to ludzie, którym nie zależy na perfekcyjnych własnościach jezdnych auta, ale na jak najdroższym produkcie. To jednak pozwalało mu na finansowanie stajni sportowej. Problemy finansowe pod koniec lat sześćdziesiątych, doprowadziły do jej sprzedaży koncernowi Fiat. Enzo zachował jednak swój wpływ aż do momentu swojej śmierci w 1988 roku.
    Niewiele jest marek samochodowych, które zna nieomal każdy na świecie. Z pewnością jedną z nich jest Ferrari. Firma założona przez Enzo Ferrari. Człowieka, któremu zawdzięczamy Scuderia Ferrari, człowieka, dzięki któremu powstawały i powstają jedne z najpiękniejszych sportowych samochodów świata. Poniżej historia tego człowieka - długa, niemniej watra uwagi... Urodził się 18. lutego 1898 roku w Modenie. Już w okresie międzywojennym stał się jednym z najlepszych menedżerów samochodowych stajni wyścigowych. Po 1945 roku jego nazwisko stało sie synonimem prędkości i samochodowego piękna. W ciągu dziewięćdziesięciu lat życia oprócz wielkich sukcesów, także przeżył kilkakrotnie śmierć swoich przyjaciół.
    Miłość do motoryzacji narodziła się w sercu Enzo już przed jego dziesiątymi urodzinami, gdy ojciec Alferdo zabrał go z bratem Dino na wyścig Coppa Florio. Rok później mały Ferrari pojechał już sam podziwiać kierowców na trasie z Modeny do Ferrary. W efekcie szybko zdecydował, że zostanie kierowca wyścigowym. To marzenie spełniło się tuż po zakończeniu pierwszej wojny światowej,
    W 1916 roku w wyniku epidemii grypy zmarli Alfredo i Dino Ferrari, a Enzo tylko cudem uniknął śmierci. Pod koniec wojny powrócił do domu, ale rodzinna firma, która produkowała komponenty dla kolei i naprawiała samochody, znalazła się w opałach. Ostatecznie musiał szukać pracy gdzie indziej. Do Fiata go nie przyjęto i ostatecznie znalazł zatrudnienie w małej firmie CMN, z którą połączył także swoje sportowe zainteresowania. W tym czasie zdobył drugie miejsce w Targa Floro 1920 i wygrał kilka mniejszych wyścigów.

    W 1923 roku ożenił się z tancerką Laurą Garell i z jej powodu zrezygnował ze startów i poświęcił się sprawom organizacyjnym. W 1929 roku założył stajnię Scuderia Ferrari, która aż do końca lat trzydziestych startowała na samochodach Alfa Romeo. Ferrari było już znana marką i spopularyzowane było jego logo. Jego pierwowzór Enzo otrzymał od matki asa włoskiego lotnika z pierwszej wojny światowej - Franceska Baracci. Umieścił go na żółtym tle (barwa Modeny), dodał inicjały SF, a więc Scuderia Ferrari. Natomiast typowa czerwień była włoską narodową barwą w wyścigach samochodowych.
    W styczniu 1932 roku urodził mu się syn Alfredo, zwany Dino. Enzo posłał go do najlepszych szkół i marzył, by syn, utalentowany konstruktor, w przyszłości przejął stery firmy. W tym czasie Ferrari rozstał się z Alfa Romeo i po przerwie, spowodowanej drugą wojną światową, przez cztery lata przygotowywał się do kolejnego etapu w swoim życiu. W 1948 roku założył własną firmę produkującą samochody. Jej celem była produkcja zwykłych pojazdów, ale Ferrari starał sie tworzyć jak najlepsze auta wyścigowe.

    W 1952 roku Enzo Ferrari wraz z Alberto Ascari po raz pierwszy w życiu został mistrzem świata Formuły 1. Od tego momentu kierowcy Ferrari na najwyższym stopniu podium stawali wielokrotnie. Lata pięćdziesiąte to także smutny wątek. W czerwcu 1956 roku na zanik mięśni zmarł Dino. od tego momentu Enzo nie zdejmował ani na chwilę czarnych okularów i na cześć syna nazwał jeden z najładniejszych i najsławniejszych modeli, którym było Ferrari Dino.
    Enzo miał jeszcze jednego syna z nieślubnego związku, który urodził się w 1945 roku. Jednak jego związek z Pierem nie był już tak mocny jak z Dino.
    Ferrari zwany II Commendatore i znany ze specyficznego sposobu kierowania firmą, od chwili śmierci Dino, jeszcze bardziej poświęcił się pracy. W tym czasie firma z Maranello przestawiła się na produkcję samochodów przeznaczonych do normalnego ruchu drogowego, a nie tylko do wyścigów. Enzo miał do swoich klientów odpowiedni stosunek i zawsze twierdził, że są to ludzie, którym nie zależy na perfekcyjnych własnościach jezdnych auta, ale na jak najdroższym produkcie. To jednak pozwalało mu na finansowanie stajni sportowej. Problemy finansowe pod koniec lat sześćdziesiątych, doprowadziły do jej sprzedaży koncernowi Fiat. Enzo zachował jednak swój wpływ aż do momentu swojej śmierci w 1988 roku.
    27 sierpnia 2011, 2:40 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Opis zaczerpnięty z Auto Świata