Szukaj
Znalazłem 86 takich materiałów
303: pierwsze BMW z sześciocylindrowym silnikiem rzędowym.
W roku 1933 zadebiutowało BMW 303 – praojciec długiej i sławetnej tradycji silników sześciocylindrowych BMW. 303 to pierwsze auto z charakterystyczną nerkowatą atrapą chłodnicy. Całkowicie nowy silnik rzędowy o pojemności 1,2 l okazał się niezwykle cichy i mocny: miał 30 KM i rozpędzał czteroosobowe auto do 90 km/h.
303 miał jednak zbyt małą pojemność, aby uplasować BMW w wyższej klasie aut. Dlatego 1,2-litrowy silnik zwiększono najpierw do 1,5 l, a później do 1,9 l i 45 KM. W ten sposób powstało BMW 319 o długości 3,90 m. Wyposażony był w automatyczną żaluzję chłodnicy i hydrauliczne amortyzatory teleskopowe. Silnik mógł się z kolei pochwalić spokojną pracą, niewielkimi wibracjami i świetną elastycznością.
Nie wiem jak was. Ale mnie czaruje wyglądem ten z deka "czajnik" :)
W aucie zamontowano napęd na cztery koła, a za jego przeniesienie odpowiedzialna jest 6-stopniowa skrzynia manualna. Mocny silnik i niska masa pozwalają na osiągnięcie "setki" w czasie 3,7 s, a 200 km/h to kwestia 10,9 s. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Zawieszenie jest regulowane, a z przodu pojawiają się węglowo-ceramiczne tarcze z 6-tłoczkowymi zaciskami.
P.S: Jeżeli ktoś grał w Need for Speed World, zna to auto. Więcej zdjęć i opisu w źródle.