Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 19 takich materiałów
    Z pewnym autem na jej końcu. Ja Wam mówię - ono czyha na pojazdy z kolumny!
    10 marca 2017, 21:56 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Dlaczego warto rzetelnie przeprowadzać przeglądy? – Na zdjęciu kolumna McPhersona z Renault Clio II jeżdżącego po ulicach Warszawy.
    Na zdjęciu kolumna McPhersona z Renault Clio II jeżdżącego po ulicach Warszawy.
    Robota własna, padła mi stacyjka i musiałem zrobić coś na szybko...
    Na szczęście wpadłem na dziwny nie podłączony guzik pod kolumną kierownicy.
    4 maja 2016, 16:44 przez jan2dk (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Własne

    Strażacka Jazda Nocą dla chorej Hani - OSP Tarnowiec

    Wczoraj (12.03) na parkingu przy Rafinerii w Jedliczu (pow. krośnieński) odbyła się Strażacka Jazda dla Chorej Hani z Dobieszyna. W wyniku akcji charytatywnej udało się zebrać blisko 21 tys. zł. Cała kwota jaką udało się zebrać zostanie przeznaczona na kosztowne leczenie kilkunasto-miesięcznej dziewczynki.

    Pomysł o wydarzeniu padł na początku stycznia. Organizacją tego wydarzenia zajęła się OSP z Dobieszyna oraz Krośnieński Portal Ratowniczy Krosno112.pl. Od samego początku do wydarzenia zgłaszało sie wiele jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych z terenu powiatu krośnieńskiego, jasielskiego, strzyżowskiego, dębickiego, brzozowskiego oraz sanockiego. Również nie zabrakło przedstawicieli Państwowej Straży Pożarnej, GOPR’u, Zakładowej Straży Pożarnej ORLEN Południe, ratowników z krośnieńskiego Pogotowia Ratunkowego, ratowników z Malty, policjantów z Komendy Miejskiej w Krośnie oraz posterunku w Jedliczu. Obecna była również załoga Cellfast Balloon Team oraz pomoc drogowa Gex-Hol i holownik ratownictwa drogowego Pana Krzysztofa Krzywdy.

    Oficjalne rozpoczęcie przypadało na godzinę 18:00 kiedy to wszystkie samochody uprzywilejowane znajdujące się na parkingu uruchomiły na kilka minut sygnały świetlne oraz dźwiękowe. Podczas wydarzenia przeprowadzony był pokaz ratownictwa technicznego przez OSP KSRG Bratkówka, OSP KSRG Pustyny oraz ratowników medycznych z Samodzielnego Publicznego Pogotowia Ratunkowego w Krośnie. Celem pokazu było uwolnienie osób zakleszczonych z dwóch wraków samochodów. Do tego zadania użyto specjalistycznego sprzętu hydraulicznego. Strażacy z Zakładowej Straży Pożarnej z Rafinerii w Jedliczu pokazali możliwości działka wodno-pianowego znajdującego się na wyposażeniu swojego samochodu bojowego.

    O godzinie 20:00 kolumna samochodów pożarniczych, których było aż 117 wyruszyła drogami gminy Jedlicze, wielu mieszkańców po drodze witało brawami strażaków chcąc okazać im podziękowanie za solidarność i przekazaną pomoc chorej Hani.

    Wszystkie jednostki za udział oraz pomoc w wydarzeniu otrzymały pamiątkowe dyplomy oraz szklane serca. Kwota jaką udało się zebrać to 20,954 złote! Gdy wydarzenie dobiegło końca jednostki OSP Dobieszyn, Krosno-Białobrzegi oraz Świerzowa Polska udały się do rodzinnego domu dziewczyny i przekazały zebraną kwotę.

    Z terenu powiatu jasielskiego w wydarzeniu uczestniczyły następujące jednostki:
    -gmina Jasło – OSP Zimna Woda
    -gmina Tarnowiec – OSP KSRG Tarnowiec, OSP Roztoki, OSP Czeluśnica, OSP Glinik Polski, OSP Potakówka
    -gmina Kołaczyce – OSP KSRG Sieklówka, OSP Sowina
    -gmina Nowy Żmigród – OSP KSRG Łysa Góra, OSP Grabanina, OSP Nienaszów

    W imieniu własnym oraz organizatorów dziękujemy serdecznie wszystkim za przybycie oraz ofiarowanie pomocy chorej dziewczynce.

    Wpłat nadal można dokonywać na konto fundacji: Bank Śląski O/Krosno nr 58 1050 1458 1000 0022 0442 0169 z dopiskiem Hania Gancarz

    Jaslo112
    Osp Tarnowiec
    14 marca 2016, 17:12 przez swietyvag (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Jaslo112 Osp Tarnowiec

    Dobra kolumna nie jest zła – Powrót z rozpoczęcia sezonu aut grupy VAG w Iławie...
    Powrót z rozpoczęcia sezonu aut grupy VAG w Iławie...
    14 kwietnia 2014, 23:36 przez ~bomb | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne

    Oto elementy, które zużywają się w typowym przednim zawieszeniu – Oto elementy, które zużywają się w typowym przednim zawieszeniu. Podajemy koszty ich napraw i szacunkową wytrzymałość.

/Opel
Przednie zawieszenie zużywa się znacznie szybciej od tylnego. Wynika to m.in. z tego, że jest obciążone silnikiem i zawiera w sobie układ kierowniczy oraz - zwykle - przekazuje napęd. Co ciekawe, częściej naprawia się elementy przy prawym kole niż przy lewym. Wytłumaczenie jest proste: prawa strona drogi jest bardziej nierówna niż jej środek. Prawą stroną samochodu zwykle wjeżdża się także na krawężniki podczas parkowania. Poniżej prezentujemy najczęściej wymieniane elementy przedniego zawieszenia typu McPherson - najbardziej popularnego na rynku. Jego szczegółową diagnostykę może wykonać tylko mechanik, ale właściwa interpretacja niepokojących odgłosów pozwala kierowcy wstępnie oszacować zakres i koszty naprawy.

Każdy wahacz ma najczęściej jeden sworzeń i dwie tulejki. Ta druga na zdjęciu jest niewidoczna. /Motor

1. Łożysko kolumny McPhersona

Łożysko kolumny McPhersona łączy kolumnę z nadwoziem i umożliwia jej skręt razem z kołem.
Objawy zużycia: głośne skrzypienie podczas skręcania kołami w trakcie manewrów parkingowych.
Wymiana, koszty: trzeba zdemontować całą kolumnę i wymienić łożysko. Jego cena to zwykle ok. 150-200 zł. Wymiana kosztuje ok. 100 zł.
Wytrzymałość: nawet 100 tys. km.

2. Łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora łączy stabilizator z wahaczem lub z kolumną McPhersona. Stabilizator i łączniki ograniczają przechyły samochodu na zakrętach.
Objaw zużycia: głośne stuki nawet na najdrobniejszych nierównościach.
Wymiana, koszty: naprawa polega na odkręceniu starego łącznika i przykręceniu nowego. Koszt - od 30 do 150 zł.
Wytrzymałość: 20-40 tys. km. Łączniki należą do najczęściej wymienianych elementów każdego zawieszenia.

3. Łożysko koła

Na nim obraca się koło. W zależności od marki i modelu samochodu stosuje się łożyska "solo" lub całe zestawy z piastą (elementem, do którego przykręca się koło).

Wymiana: kompletne piasty są zwykle przykręcane. Same łożyska wymienia się używając prasy. Ceny kompletnej usługi to średnio 200-300 zł.

Wymiana: kompletne piasty są zwykle przykręcane. Same łożyska wymienia się używając prasy. Ceny kompletnej usługi to średnio 200-300 zł.
Wytrzymałość: nawet 100 tys. km.

4. Końcówka drążka kierowniczego

Końcówka drążka kierowniczego to przegub, który łączy drążek kierowniczy wychodzący z przekładni kierowniczej z kolumną McPhersona lub ze zwrotnicą.
Objawy zużycia: jeśli podczas krótkich ruchów kierownicą na postoju słychać stuki, zazwyczaj ich przyczyną są właśnie zużyte końcówki drążków.
Wymiana, koszty: wymiana polega na odkręceniu starych końcówek i przykręceniu nowych. Koszt wynosi ok. 50-100 zł. Niestety po tej usłudze trzeba regulować zbieżność, co kosztuje dodatkowo ok. 100 zł.
Wytrzymałość: ok. 40-50 tys. km.

5. Sworzeń i 6. Tuleje

Sworzeń to przegub kulowy, który łączy wahacz ze zwrotnicą. Tulejki łączą wahacz z nadwoziem.
Objawy zużycia: sporadyczne stukanie na nierównościach oraz luz na kole - kopnięcie w oponę sprawia, że koło poddaje się.
Wymiana: najczęściej możliwa jest wymiana poszczególnych elementów czasem całego kompletu razem z wahaczem. Ceny poszczególnych elementów to 30-60 zł za sztukę. Komplet z wahaczem: ok. 200-350 zł.
Wytrzymałość: sworznie - 40 tys. km, tuleje - 30 tys. km.

7. Guma stabilizatora

Guma stabilizatora łączy drążek stabilizatora z nadwoziem samochodu lub ramą pomocniczą.
Objawy zużycia: głuche stuki podczas jazdy na nierównościach.
Wymiana, koszty: wymiana jest zwykle prosta i tania (już od 20 zł), ale potrzebny jest podnośnik warsztatowy.
Wytrzymałość: po 20 tys. km zaczynają skrzypieć, po 30-50 tys. km wymagają wymiany.
    Oto elementy, które zużywają się w typowym przednim zawieszeniu. Podajemy koszty ich napraw i szacunkową wytrzymałość.

    /Opel
    Przednie zawieszenie zużywa się znacznie szybciej od tylnego. Wynika to m.in. z tego, że jest obciążone silnikiem i zawiera w sobie układ kierowniczy oraz - zwykle - przekazuje napęd. Co ciekawe, częściej naprawia się elementy przy prawym kole niż przy lewym. Wytłumaczenie jest proste: prawa strona drogi jest bardziej nierówna niż jej środek. Prawą stroną samochodu zwykle wjeżdża się także na krawężniki podczas parkowania. Poniżej prezentujemy najczęściej wymieniane elementy przedniego zawieszenia typu McPherson - najbardziej popularnego na rynku. Jego szczegółową diagnostykę może wykonać tylko mechanik, ale właściwa interpretacja niepokojących odgłosów pozwala kierowcy wstępnie oszacować zakres i koszty naprawy.

    Każdy wahacz ma najczęściej jeden sworzeń i dwie tulejki. Ta druga na zdjęciu jest niewidoczna. /Motor

    1. Łożysko kolumny McPhersona

    Łożysko kolumny McPhersona łączy kolumnę z nadwoziem i umożliwia jej skręt razem z kołem.
    Objawy zużycia: głośne skrzypienie podczas skręcania kołami w trakcie manewrów parkingowych.
    Wymiana, koszty: trzeba zdemontować całą kolumnę i wymienić łożysko. Jego cena to zwykle ok. 150-200 zł. Wymiana kosztuje ok. 100 zł.
    Wytrzymałość: nawet 100 tys. km.

    2. Łącznik stabilizatora

    Łącznik stabilizatora łączy stabilizator z wahaczem lub z kolumną McPhersona. Stabilizator i łączniki ograniczają przechyły samochodu na zakrętach.
    Objaw zużycia: głośne stuki nawet na najdrobniejszych nierównościach.
    Wymiana, koszty: naprawa polega na odkręceniu starego łącznika i przykręceniu nowego. Koszt - od 30 do 150 zł.
    Wytrzymałość: 20-40 tys. km. Łączniki należą do najczęściej wymienianych elementów każdego zawieszenia.

    3. Łożysko koła

    Na nim obraca się koło. W zależności od marki i modelu samochodu stosuje się łożyska "solo" lub całe zestawy z piastą (elementem, do którego przykręca się koło).

    Wymiana: kompletne piasty są zwykle przykręcane. Same łożyska wymienia się używając prasy. Ceny kompletnej usługi to średnio 200-300 zł.

    Wymiana: kompletne piasty są zwykle przykręcane. Same łożyska wymienia się używając prasy. Ceny kompletnej usługi to średnio 200-300 zł.
    Wytrzymałość: nawet 100 tys. km.

    4. Końcówka drążka kierowniczego

    Końcówka drążka kierowniczego to przegub, który łączy drążek kierowniczy wychodzący z przekładni kierowniczej z kolumną McPhersona lub ze zwrotnicą.
    Objawy zużycia: jeśli podczas krótkich ruchów kierownicą na postoju słychać stuki, zazwyczaj ich przyczyną są właśnie zużyte końcówki drążków.
    Wymiana, koszty: wymiana polega na odkręceniu starych końcówek i przykręceniu nowych. Koszt wynosi ok. 50-100 zł. Niestety po tej usłudze trzeba regulować zbieżność, co kosztuje dodatkowo ok. 100 zł.
    Wytrzymałość: ok. 40-50 tys. km.

    5. Sworzeń i 6. Tuleje

    Sworzeń to przegub kulowy, który łączy wahacz ze zwrotnicą. Tulejki łączą wahacz z nadwoziem.
    Objawy zużycia: sporadyczne stukanie na nierównościach oraz luz na kole - kopnięcie w oponę sprawia, że koło poddaje się.
    Wymiana: najczęściej możliwa jest wymiana poszczególnych elementów czasem całego kompletu razem z wahaczem. Ceny poszczególnych elementów to 30-60 zł za sztukę. Komplet z wahaczem: ok. 200-350 zł.
    Wytrzymałość: sworznie - 40 tys. km, tuleje - 30 tys. km.

    7. Guma stabilizatora

    Guma stabilizatora łączy drążek stabilizatora z nadwoziem samochodu lub ramą pomocniczą.
    Objawy zużycia: głuche stuki podczas jazdy na nierównościach.
    Wymiana, koszty: wymiana jest zwykle prosta i tania (już od 20 zł), ale potrzebny jest podnośnik warsztatowy.
    Wytrzymałość: po 20 tys. km zaczynają skrzypieć, po 30-50 tys. km wymagają wymiany.
    Maserati Khamsin z 1974 roku – Wyróżniał się nie tylko piękną sylwetką, ale i rozwiązaniami technologicznymi – hydrauliczne siedzenia, regulowana kolumna kierownicy i klimatyzacja w standardzie to tylko niektóre z nich.
    Wyróżniał się nie tylko piękną sylwetką, ale i rozwiązaniami technologicznymi – hydrauliczne siedzenia, regulowana kolumna kierownicy i klimatyzacja w standardzie to tylko niektóre z nich.
    6 sierpnia 2013, 0:38 przez Norbi97 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ferari F70 – Pierwsze oficjalne zdjęcia następcy Enzo. Samochód ma być wyposażony w zmodyfikowaną 6,3-litrową jednostkę w układzie V12 , która jest montowana w modelach  F12berlinetta i FF.Wspomagać ją będzie układ HY-KERS, jednak żadne parametry silnika nie zostały jeszcze jeszcze potwierdzone oficjalnie przez  ferrari. Nieoficjalnie jednostka napędowa będzie wzmocniona do 800 Km a system HY-KERS (technologia z F1) poprzez przyciśniecie przycisku uwolnić ma na kilka sekund dodatkowe 120 Km. Od 0 do 100 km/h w 2,5 sek a prędkość maksymalna ma przekraczać 400 km/h. W kabinie wszystko będzie tak rozmieszczone, aby kierowca miał jak najlepszy dostęp do wszystkich przełączników i guzików. Fotele będą przymocowane na stałe bez możliwości regulacji, jednak każdy egzemplarz będzie budowany pod indywidualnego klienta, a więc ustawienie fotela będzie dostosowane do wzrostu każdego kupującego. Większy zakres regulacji będą za to miały kolumna kierownicy i pedały. Wszystkie te zabiegi są po to, aby osiągnąć jak najlepszy rozkład masy oraz jak najniższy środek ciężkości. W tym celu także zbiornik paliwa i zestaw akumulatorów systemu HY-KERS umieszczono za kierowcą.
    Pierwsze oficjalne zdjęcia następcy Enzo. Samochód ma być wyposażony w zmodyfikowaną 6,3-litrową jednostkę w układzie V12 , która jest montowana w modelach F12berlinetta i FF.Wspomagać ją będzie układ HY-KERS, jednak żadne parametry silnika nie zostały jeszcze jeszcze potwierdzone oficjalnie przez ferrari. Nieoficjalnie jednostka napędowa będzie wzmocniona do 800 Km a system HY-KERS (technologia z F1) poprzez przyciśniecie przycisku uwolnić ma na kilka sekund dodatkowe 120 Km. Od 0 do 100 km/h w 2,5 sek a prędkość maksymalna ma przekraczać 400 km/h. W kabinie wszystko będzie tak rozmieszczone, aby kierowca miał jak najlepszy dostęp do wszystkich przełączników i guzików. Fotele będą przymocowane na stałe bez możliwości regulacji, jednak każdy egzemplarz będzie budowany pod indywidualnego klienta, a więc ustawienie fotela będzie dostosowane do wzrostu każdego kupującego. Większy zakres regulacji będą za to miały kolumna kierownicy i pedały. Wszystkie te zabiegi są po to, aby osiągnąć jak najlepszy rozkład masy oraz jak najniższy środek ciężkości. W tym celu także zbiornik paliwa i zestaw akumulatorów systemu HY-KERS umieszczono za kierowcą.
    10 stycznia 2013, 19:06 przez hulej95 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj