Produkowany przez francuską markę Renault w latach 1962-1976. Produkcja jak i sprzedaż została zakończona we Francji w roku 1971. Na terenie Bułgarii produkcję zakończono rok wcześniej, w Hiszpanii dopiero w roku 1976. R8 (model R1130) został wypuszczony w lipcu 1962 roku, opierał się na poprzedniku, Renault Dauphine. Samochód wyróżniał się wśród swoich konkurentów zastosowaniem hamulców tarczowych na obydwu osiach, był to pierwszy samochód klasy kompaktowej z takim rozwiązaniem. Model 8 napędzany był również przez całkiem nowy silnik o pojemności 0,9 l, który wytwarzał moc 43 KM. W roku 1964 wypuszczono na rynek mocniejszą wersję, 8 Major (model R1132), napędzana była silnikiem o pojemności 1,1 l generującym moc 50 KM. Również w tym roku zaprezentowano jeszcze mocniejszą wersję, 8 R1134 Gordini. Posiadała ona zmodyfikowany silnik o tej samej pojemności rozwijający moc 90 koni mechanicznych. Zastosowano w nim również pięciobiegową manualną skrzynię biegów o bliskich przełożeniach. Gordini dostępny był tylko w kolorze niebieskim, z dwoma naklejonymi białymi pasami. W roku 1967 8 Gordini (model R1135) został poddany lekkiej modernizacji, z przodu pojawiły się dodatkowe dwie lampy, zastosowano silnik o pojemności zwiększonej do 1,3 l co zwiększyło jego moc do 104 KM. Po tej modernizacji samochód osiągał prędkość maksymalną 174 km/h.
Produkowany w latach 1989-1993 przez Alfa Romeo model SZ jest określany również jako ES-30. Tak jak inne samochody Alfy Romeo SZ wyróżnia się stylistyką autorstwa Zagato. Napędzany jest silnikiem V6 o pojemności 3 l i mocy maksymalnej 210 KM. Powstało tylko 1036 sztuk z nadwoziem coupe i 278 kabrioletów. Samochód dostępny był jedynie w kolorze czerwonym. SZ potrafi osiągnąć prędkość maksymalną 245 km/h oraz rozpędzić się 0-100 w 7 sekund.
Nowa odsłona stylistyczna naszego BMW E46 miała miejsce na Lowdaily 2021! Tym razem już w kolorze zapraszamy Was na nowy odcinek aby zaprezentować efekty zmagań w ostatnim tygodniu przed impreza! Nam to siadło!
Jaguar XKSS jest wersją drogową samochodu wyścigowego Jaguar D-Type, produkowaną pierwotnie w 1957 roku. Amerykański aktor Steve McQueen był właścicielem Jaguara XKSS na własny użytek w kolorze brytyjskiej wyścigowej zieleni.