Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 175 takich materiałów
    20 października 2022, 7:51 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Nissan 370Z – Samochód sportowy produkowany przez japońską markę Nissan w latach 2009-2020. Samochód został zapowiedziany 29 października 2008 roku, a jego premiera odbyła się na Greater Los Angeles Auto Show tego samego roku. 370Z jest szóstą generacją rodziny modeli Z Nissana, którą zapoczątkował w latach 70. Datsun 240Z. W porównaniu z poprzednikiem - 350Z, samochód ma 100 mm krótszy rozstaw osi oraz o 69 mm całe nadwozie. Szerokość nadwozia wzrosła o 33 mm, rozstaw kół tylnych o 56 mm, zaś całkowita wysokość nadwozia została zmniejszona o 7,6 mm. Mniejsze wymiary nadwozia w połączeniu z zastosowaniem lekkich materiałów w konstrukcji pozwoliły na zmniejszenie masy pojazdu. Do napędu 370Z został użyty silnik VQ37VHR 3,7 l DOHC V6 wyposażony w systemy Variable Valve Event i Lift Control. Silnik ten wytwarza moc 332 KM oraz moment obrotowy 363 Nm co pozwala na przyspieszenie 0-100 km/h w 5,3 sekundy oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 257 km/h.
    Samochód sportowy produkowany przez japońską markę Nissan w latach 2009-2020. Samochód został zapowiedziany 29 października 2008 roku, a jego premiera odbyła się na Greater Los Angeles Auto Show tego samego roku. 370Z jest szóstą generacją rodziny modeli Z Nissana, którą zapoczątkował w latach 70. Datsun 240Z. W porównaniu z poprzednikiem - 350Z, samochód ma 100 mm krótszy rozstaw osi oraz o 69 mm całe nadwozie. Szerokość nadwozia wzrosła o 33 mm, rozstaw kół tylnych o 56 mm, zaś całkowita wysokość nadwozia została zmniejszona o 7,6 mm. Mniejsze wymiary nadwozia w połączeniu z zastosowaniem lekkich materiałów w konstrukcji pozwoliły na zmniejszenie masy pojazdu. Do napędu 370Z został użyty silnik VQ37VHR 3,7 l DOHC V6 wyposażony w systemy Variable Valve Event i Lift Control. Silnik ten wytwarza moc 332 KM oraz moment obrotowy 363 Nm co pozwala na przyspieszenie 0-100 km/h w 5,3 sekundy oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 257 km/h.
    11 września 2022, 20:36 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Toyota GT86 – Sportowe coupe produkowane przez japońską markę Toyota od 16 marca 2012 roku wraz z bliźniaczą odmianą - Subaru BRZ, od której różni się jedynie kilkoma detalami. Nazwa GT86 nawiązuje do Toyoty AE86 produkowanej w latach 80. Prototyp Toyoty GT86 – model FT-86 zadebiutował na Tokyo Motor Show 2009. FT-86 Concept został zaprojektowany w europejskim studiu Toyoty ED2 mieszczącym się w Nicei. Styliści inspirowali się stylizacją prototypu Toyoty FT-HS, który zadebiutował na targach Detroit Auto Show 2007. Kilka miesięcy po rozpoczęciu produkcji Toyota dodała możliwość kupienia GT86 ze specjalnym pakietem aerodynamicznym, składającym się z dużego tylnego spoilera, przeprojektowanego zderzaka oraz nowych nakładek na progi. Jak zapewnia producent, akcesoria te znacząco poprawiają docisk auta do nawierzchni. Do napędu GT86 został użyty dwulitrowy silnik Boxer 6M. Silnik ten wytwarza moc 200 KM i moment obrotowy 205 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 226 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 7,6 sekund ze  skrzynią manualną, a z automatyczną w 8,2 sekundy.
    Sportowe coupe produkowane przez japońską markę Toyota od 16 marca 2012 roku wraz z bliźniaczą odmianą - Subaru BRZ, od której różni się jedynie kilkoma detalami. Nazwa GT86 nawiązuje do Toyoty AE86 produkowanej w latach 80. Prototyp Toyoty GT86 – model FT-86 zadebiutował na Tokyo Motor Show 2009. FT-86 Concept został zaprojektowany w europejskim studiu Toyoty ED2 mieszczącym się w Nicei. Styliści inspirowali się stylizacją prototypu Toyoty FT-HS, który zadebiutował na targach Detroit Auto Show 2007. Kilka miesięcy po rozpoczęciu produkcji Toyota dodała możliwość kupienia GT86 ze specjalnym pakietem aerodynamicznym, składającym się z dużego tylnego spoilera, przeprojektowanego zderzaka oraz nowych nakładek na progi. Jak zapewnia producent, akcesoria te znacząco poprawiają docisk auta do nawierzchni. Do napędu GT86 został użyty dwulitrowy silnik Boxer 6M. Silnik ten wytwarza moc 200 KM i moment obrotowy 205 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 226 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 7,6 sekund ze skrzynią manualną, a z automatyczną w 8,2 sekundy.
    24 sierpnia 2022, 18:23 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mazda – Veilside Co., Ltd. (ヴェイルサイド株式会社, Vueirusaido kabushiki gaisha , oficjalnie stylizowana jako VeilSide ) to japońska firma motoryzacyjna na rynku wtórnym , która początkowo sprzedawała części do tuningu zawieszenia i silnika , a teraz sprzedaje części do wnętrza i nadwozia w celu poprawy aerodynamiki i estetyki pojazd.
Nazwa pochodzi od imienia właściciela Yokomaku Hironao. „Yoko” oznacza „bok”, a „maku” oznacza „welon”, które następnie zostały połączone, tworząc nazwę firmy „VeilSide.

    Veilside Co., Ltd. (ヴェイルサイド株式会社, Vueirusaido kabushiki gaisha , oficjalnie stylizowana jako VeilSide ) to japońska firma motoryzacyjna na rynku wtórnym , która początkowo sprzedawała części do tuningu zawieszenia i silnika , a teraz sprzedaje części do wnętrza i nadwozia w celu poprawy aerodynamiki i estetyki pojazd.

    Nazwa pochodzi od imienia właściciela Yokomaku Hironao. „Yoko” oznacza „bok”, a „maku” oznacza „welon”, które następnie zostały połączone, tworząc nazwę firmy „VeilSide.

    Toyota 2000GT – Sportowy samochód osobowy produkowany przez japońską markę Toyota we współpracy z firmą Yamaha w latach 1967-1970. 2000GT zaprezentowano po raz pierwszy na salonie samochodowym w Tokio jesienią 1965 roku. Samochód napędzany jest przez dwulitrowy silnik R6 zasilany przez trzy gaźniki. Silnik ten generuje moc 152 KM i 175 Nm momentu obrotowego. Napęd przenoszony jest na tylną oś za pomocą 5-biegowej manualnej lub 3-biegowej automatycznej skrzyni biegów. 2000GT przyspiesza do 100 km/h w 8,4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 220 km/h. Powstało 351 egzemplarzy 2000GT. W lipcu 2020 Toyota wznowiła produkcję i sprzedaż części do 2000GT.
    Sportowy samochód osobowy produkowany przez japońską markę Toyota we współpracy z firmą Yamaha w latach 1967-1970. 2000GT zaprezentowano po raz pierwszy na salonie samochodowym w Tokio jesienią 1965 roku. Samochód napędzany jest przez dwulitrowy silnik R6 zasilany przez trzy gaźniki. Silnik ten generuje moc 152 KM i 175 Nm momentu obrotowego. Napęd przenoszony jest na tylną oś za pomocą 5-biegowej manualnej lub 3-biegowej automatycznej skrzyni biegów. 2000GT przyspiesza do 100 km/h w 8,4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 220 km/h. Powstało 351 egzemplarzy 2000GT. W lipcu 2020 Toyota wznowiła produkcję i sprzedaż części do 2000GT.
    Mazda RX-8 – Samochód osobowy produkowany przez japońską markę Mazda w latach 2003-2012. Samochód został po raz pierwszy zaprezentowany na North American International Auto Show w 2001 roku jako następca Mazdy RX-7. W 2009 roku samochód przeszedł face lifting mylnie kojarzony z drugą generacja modelu. W aucie zmieniono m.in. przedni zderzak, przednie reflektory oraz tylne reflektory wykonane w technologii LED i kierownicę oraz zegary, a także system audio marki Bose. RX-8 podobnie jak RX-7 wyposażony był w silnik z tłokiem obrotowym, zwany potocznie silnikiem Wankla. Silnik jest umiejscowiony z przodu i przekazuje napęd na koła tylne. Jednostka o oznaczeniu 13B-MSP RENESIS trafiła jako serce Mazdy RX-8. Jest to silnik o pojemności 2 × 0,65 l o katalogowej pojemności  1,3 l. Zastosowany system MSP pozwalał na uzyskanie większej mocy z tego samego silnika. Standardowy Renesis z czterema portami generuje moc 192 KM, a jednostka o wysokiej mocy wykorzystywała sześć portów i przy tej samej pojemności produkowała moc 231 KM. Dla rynku amerykańskiego standardowy Renesis osiągał 197KM, a wersja "High Power" – 238 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 210 Nm. RX-8 osiąga prędkość maksymalną 235 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 6,4 sekundy. W ciągu dziewięciu lat produkcji powstało 192,094 egzemplarzy RX-8.
    Samochód osobowy produkowany przez japońską markę Mazda w latach 2003-2012. Samochód został po raz pierwszy zaprezentowany na North American International Auto Show w 2001 roku jako następca Mazdy RX-7. W 2009 roku samochód przeszedł face lifting mylnie kojarzony z drugą generacja modelu. W aucie zmieniono m.in. przedni zderzak, przednie reflektory oraz tylne reflektory wykonane w technologii LED i kierownicę oraz zegary, a także system audio marki Bose. RX-8 podobnie jak RX-7 wyposażony był w silnik z tłokiem obrotowym, zwany potocznie silnikiem Wankla. Silnik jest umiejscowiony z przodu i przekazuje napęd na koła tylne. Jednostka o oznaczeniu 13B-MSP RENESIS trafiła jako serce Mazdy RX-8. Jest to silnik o pojemności 2 × 0,65 l o katalogowej pojemności 1,3 l. Zastosowany system MSP pozwalał na uzyskanie większej mocy z tego samego silnika. Standardowy Renesis z czterema portami generuje moc 192 KM, a jednostka o wysokiej mocy wykorzystywała sześć portów i przy tej samej pojemności produkowała moc 231 KM. Dla rynku amerykańskiego standardowy Renesis osiągał 197KM, a wersja "High Power" – 238 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 210 Nm. RX-8 osiąga prędkość maksymalną 235 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 6,4 sekundy. W ciągu dziewięciu lat produkcji powstało 192,094 egzemplarzy RX-8.
    Datsun 240Z – Samochód produkowany przez japońską markę Nissan w latach 1969-1978. Na rynku japońskim sprzedawany był jako Nissan Fairlady Z. Pierwszy model nowej serii Datsun 240Z został zaprezentowany w październiku 1969 roku w hotelu w Nowym Jorku jako następca modelu Sports. W pracy nad samochodem pracowali styliści pod kierownictwem Yoshihiko Matsuo oraz grupa inżynierów pod wodzą Tiichi Hary. Do napędu samochodu został użyty 2,4-litrowy silnik I-6 o mocy 151 KM i 198 Nm momentu obrotowego, co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 201 km/h i przyspieszenia 0-100 km/h w 9,5 sekund. W ciągu 4 lat produkcji Datsuna 240Z sprzedano w ilości 156,076 egzemplarzy. W 2004 roku Datsun 240Z został umieszczony na drugim miejscu na liście topowych samochodów sportowych lat 70. przez magazyn Sports Car International.
    Samochód produkowany przez japońską markę Nissan w latach 1969-1978. Na rynku japońskim sprzedawany był jako Nissan Fairlady Z. Pierwszy model nowej serii Datsun 240Z został zaprezentowany w październiku 1969 roku w hotelu w Nowym Jorku jako następca modelu Sports. W pracy nad samochodem pracowali styliści pod kierownictwem Yoshihiko Matsuo oraz grupa inżynierów pod wodzą Tiichi Hary. Do napędu samochodu został użyty 2,4-litrowy silnik I-6 o mocy 151 KM i 198 Nm momentu obrotowego, co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 201 km/h i przyspieszenia 0-100 km/h w 9,5 sekund. W ciągu 4 lat produkcji Datsuna 240Z sprzedano w ilości 156,076 egzemplarzy. W 2004 roku Datsun 240Z został umieszczony na drugim miejscu na liście topowych samochodów sportowych lat 70. przez magazyn Sports Car International.
    Nissan Pulsar GTI-R – Kompaktowy samochód osobowy produkowany przez japońską markę Nissan w latach 1978-2006. W roku 1990 został wprowadzony model N14. Ta wersja samochodu została wprowadzona na rynek Wielkiej Brytanii jako Nissan Sunny w marcu 1991 roku. W serii N14 wprowadzono również trzydrzwiowy hatchback GTI-R sprzedawany w Japonii jako Pulsar o kodzie podwozia E-RNN14, a w Europie sprzedawany jako Sunny o kodzie podwozia EGNN14. Był to wariant homologacyjny wyprodukowany w latach 1990-1994 w celu wzięcia udziału w Rajdowych mistrzostwach świata zgodnie z zasadami grupy A. Pulsar GTI-R posiada turbodoładowany dwulitrowy silnik SR20DET o mocy 227 KM i momencie obrotowym 280 Nm. Nadwozie jest w dużej mierze takie samo jak w standardowym trzydrzwiowym modelu N14, ale wyróżnia się dużym tylnym spojlerem i wlotem na masce. Standardowy GTI-R jest w stanie przyspieszyć do 100 km/h w 5,4 sekundy  i według producenta osiągnąć prędkość maksymalną 232 km/h.
    Kompaktowy samochód osobowy produkowany przez japońską markę Nissan w latach 1978-2006. W roku 1990 został wprowadzony model N14. Ta wersja samochodu została wprowadzona na rynek Wielkiej Brytanii jako Nissan Sunny w marcu 1991 roku. W serii N14 wprowadzono również trzydrzwiowy hatchback GTI-R sprzedawany w Japonii jako Pulsar o kodzie podwozia E-RNN14, a w Europie sprzedawany jako Sunny o kodzie podwozia EGNN14. Był to wariant homologacyjny wyprodukowany w latach 1990-1994 w celu wzięcia udziału w Rajdowych mistrzostwach świata zgodnie z zasadami grupy A. Pulsar GTI-R posiada turbodoładowany dwulitrowy silnik SR20DET o mocy 227 KM i momencie obrotowym 280 Nm. Nadwozie jest w dużej mierze takie samo jak w standardowym trzydrzwiowym modelu N14, ale wyróżnia się dużym tylnym spojlerem i wlotem na masce. Standardowy GTI-R jest w stanie przyspieszyć do 100 km/h w 5,4 sekundy i według producenta osiągnąć prędkość maksymalną 232 km/h.